0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. Ö.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #30 : Temmuz 28, 2020, 23:47:13 »
Çelik bey, bir önceki mesajınızda “Teknede bir elektrikli vincimiz var” demiştiniz.

Eğer bu vinç iskele tarafına konumlandırılmış ise, sancaktaki vinci saptırma makarası gibi kullanarak tüm halatları bu elektrikli vince alabilirsiniz.

Buna rağmen neden seyyar bir matkap kullanma gereği duyduğunuzu anlayamadım?


*

    A. K.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #31 : Temmuz 29, 2020, 00:06:06 »
Bahsi geçen matkapların verilen torka kaç devirde eriştiği önemlidir . Matkaplar devrini aldıktan sonra zorlanması için dizayn edilmiştir. Eğer demeraj halindeyken, devrini almadan zorlanırsa ne olur ?


*

    N. Ö.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #32 : Temmuz 29, 2020, 00:18:54 »
Atilla bey, sanıyorum dediğiniz durumda demarajı ideal olan düşük akımda yapmak yerine yüksek akımda yapar, ama yine de yapar.

Ancak buna rağmen çeviremeyeceği kadar yüksek bir tork ihtiyacı varsa, bu durumda tabiiki hiç demaraj yapamaz.


*

    A. K.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #33 : Temmuz 29, 2020, 00:48:23 »
Nejat kaptan biz dur kalk yapan makinalarda bunun cok sıkıntısını çektik. motorlar ates gibi oluyor. Çözümü servo ve step motorlarda bulduk .
Demek istediğim matkapları sürekli max güçte çalıştıracağımızdan en en yüksek torklusunu haliyle en pahalısını almamız gerekir . Ayrıca vinç kolu ve matkabın tutacak yerini karşılaştırırsak  moment kolu da bayağı kısa kalacak gibi. Iskotanın boşluğunu almak için iyi ama yelken veya mandarı tam yükte çekmek için nasıl olur bilemedim.


*

    N. Ö.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #34 : Temmuz 29, 2020, 01:04:12 »
Haklısınız, motorun kendisini soğutamayacağı kadar sık devreye giren yerlerde ısınma sorunu olabilir.
Ama teknede bu kadar sık kullanılmadığını düşünüyorum.

Matkap kolunun oluşan torku karşılamada kısa kalabileceği endişenize de katılıyorum.
Ancak kullanan arkadaşlar vincin yavaş devirli tarafına doğru çevirme yaparak tork ihtiyacını önemli derecede azaltıyorlar.
Bu durumda tetiğe basıldığı anda dikkatli olmak şartıyla kol yeterli olabilir sanıyorum.

*

    N. Ö.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #35 : Temmuz 29, 2020, 01:09:55 »
Ayrıca ekstrem durumdaki zorlanmalara karşı kolun uzatılması da düşünülebilir.

Mesela kullanma pratikliğini azaltsa da gerektiğinde orijinal kolun üzerine basit bir uzatma borusu geçirilebilir.
*

    Ç. A.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #36 : Temmuz 30, 2020, 00:14:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çelik bey, bir önceki mesajınızda “Teknede bir elektrikli vincimiz var” demiştiniz.

Eğer bu vinç iskele tarafına konumlandırılmış ise, sancaktaki vinci saptırma makarası gibi kullanarak tüm halatları bu elektrikli vince alabilirsiniz.

Buna rağmen neden seyyar bir matkap kullanma gereği duyduğunuzu anlayamadım?

Bu fikir babamın da aklından geçen, hatta kullandığımız bir teknik idi. Teknemde 4 adet vinç var. Flok iskotaları için 2 vinç ve havuzluğun ön tarafında 2 vinç mevcut. Ondekilerden iskele tarafındaki elektrikli. Sancak tarafındakini ona aktarmak pek problem olmuyor, dediğiniz şekilde rahatlıkla kullanabiliyorum ancak flok iskotasını karşılayan vinçlerden o bölgeye halatı uzatmak ciddi bir capariz meydana getiriyor havuzlukta bulunan insanlar, minder kenarları vs ile. Kıçtaki iki vinci hem dingyi mataforaya alırken, hem koltuk/tonoz halatı çekerken kullanmak gerekebiliyor.
Dediğim gibi ben zaten yaşım ve kondisyonum itibariyle bu ürüne pek ihtiyaç duyacağımı düşünmeden aldım. İlk heves diye sıkça kullandım bu dönem. Açıkçası beklediğimden de güzel çıktı, daha da sık kullanacağım gibi duruyor.
Ürünü asıl alma sebebim babam. Annem ile birlikte ben olmadan yaptıkları seyirlerde, seyirde ona yardımcı olabilecek kimse olmuyor, ilerleyen yaş ile birlikte tek başına 46 ft bir teknenin tüm halatlarini çekme işi ona kalmasın istedim. İsabetli de bir tercih olmuş diyebilirim şimdilik.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Piyasada  çok fazla sahte Dewalt şarjlı matkap var var dikkatli olun 

Evet bu konuya dikkat etmek şart.

Bu arada vincin yavaş olan yönünde tork genellikle kontrol edilebilir miktarda oluyor dikkatli bir tutuş ile. Tabii ki tuşa da kontrollü basılmalı. Hızlı yönde kullanmak pek mümkün olmayabilir. Zaten tutusunuzla mevcut torku karşılamaya alıştığınızda neredeyse tam hızda kullanabiliyorsunuz. Bu hıza el ile çevrilen bir vinç ile ulaşmak imkansız. Enerjiniz, kuvvetiniz yeterli olsa bile hangi yönde çevirirseniz çevirin o kadar hızlı olamazsınız.
Güç anlamında hayalimin çok ötesinde bir kuvvete sahip. Vinç kolu ile yavaş yönde çevirirken çok zorlandığım bir koltuk halatını, matkabı dikkatlice tuttuktan sonra (bir elimi tuşuna uygun şekilde sapından tutacak şekilde, diğer elimi ise pilin olduğu bölgeden yerleştiriyorum) sanki hiç bir şey yokmuş gibi kontrollü bir şekilde tıkır tıkır çekti. Kuvvet fazla olduğu için tam devirde kullanmadım tabii ki matkabı ancak ne kadar kuvvetli olduğunu o an anladım.
Tekrar hatırlatmakta fayda var alışana kadar dikkatlice kullanılmalı, bileğinizi rahatlıkla incitebilirsiniz. 
« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2020, 00:19:28 Gönderen: Çelik Atagün »
*

    N. Ö.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #37 : Temmuz 30, 2020, 00:35:34 »
Evet şimdi anladım, cevap için teşekkürler.

İyi bir deneme olmuş, güle güle kullanın.     Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. G.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #38 : Ekim 08, 2020, 21:43:15 »
Merhaba
Bir bilgi güncellemesi...

''Matinçi'' daha çok 32 lik vinçlerde, sadece ana yelkeni basarken ve seyir sonrası veya havasızlık nedeni ile genoayı kapatırken kullanıyorum.

Sanırım elde hazır ve kolay güç var deyip aleti az da olsa yüksek devirde kullanma eğilimim vinçleri biraz zorlamış..

Bugün 2 adet 46, 2 adet 32 çift devirli Harken vinçlerimin senelik bakımını yaptım ve dişli setlerinin daha önceki bakımlarda gözlediğimden daha fazla yorulduğunu gözledim. Ayrıca, muhtemelen göreceli yüksek devir sonucu oluşan ısı nedeni ile kullandığım  Harkenin tavsiye edilen yağı özelliğini daha çabuk yitirmiş.

Kısaca, eğer vinçlerde harici, elektrikli tahrik ekipmanı kullanılıyor ise
-aleti kol devrine yakın devirde kullanmak,
-bakım sırasında dişli ve silindir rulmanlara tavsiye edilen gres yağını, tırnaklarda da yine önerilen özel yağı kullanmak,
-vinç bakım aralıklarını biraz daha kısaltmak önemli.
 
Sağlıkla kalın
Bergil


*

    E. Ş.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #39 : Ekim 09, 2020, 10:29:16 »
Vinc için bit,ayrıca elektrikli vinç kolu bende var.İmalatını yapıyorum
*

    H. E.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #40 : Ekim 09, 2020, 21:02:24 »
Erol bey, döndüğünüze çok sevimdim,
Selamlar
*

    E. D.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #41 : Ekim 09, 2020, 21:17:35 »
   Erol hocam, tekrar hoş geldin. Biraz Osmanlı padişahı gibi olmuş ama olsun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Senin bilgi ve deneyimlerinden öğreneceğimiz çok şey var.
*

    E. Ş.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #42 : Ekim 09, 2020, 21:40:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Erol bey, döndüğünüze çok sevimdim,
Selamlar
Teşekkürler
*

    E. Ş.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #43 : Ekim 09, 2020, 21:41:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Erol hocam, tekrar hoş geldin. Biraz Osmanlı padişahı gibi olmuş ama olsun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Senin bilgi ve deneyimlerinden öğreneceğimiz çok şey var.
Estafurullah ,hoşbuldum
*

    F. Ö.

Ynt: Vinc kolu adaptörü
« Yanıtla #44 : Ekim 10, 2020, 12:51:31 »
Hoşgeldiniz. İyi ki geldiniz...