0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.355
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #60 : Şubat 03, 2019, 23:57:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgat halatı denizden çekiyorda, aşağıya sandığa düşmüyor, bir kişinin eliyle sürekli aşağıya doğru çekmesi gerekiyor....


Üç kollu yerine sekiz kollu kullanmanızı öneririm. Sadece zincir olunca farklı mı oluyor?

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Mustafa Aşık

  • * Gezgin Korsan
  • 81
    • Yaşadığı Şehir
  • Marmaris
    • Tekne Adı
  • Dalgacı-M
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #61 : Şubat 04, 2019, 00:07:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgat halatı denizden çekiyorda, aşağıya sandığa düşmüyor, bir kişinin eliyle sürekli aşağıya doğru çekmesi gerekiyor....


Üç kollu yerine sekiz kollu kullanmanızı öneririm. Sadece zincir olunca farklı mı oluyor?
Zincir aşağıya düşüyor, sadece belli seviyeden sonra yığılma yapıyor arada sırada dağıtmak gerekiyor ama halatı alttan çekmek gerekiyor bu benim halattan yada halatın yıpranmış olmasından kaynaklı olabilir mi?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.355
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #62 : Şubat 04, 2019, 08:41:09 »
Halat sekiz kollu olursa kolaylıkla aşağı düşecektir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 771
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #63 : Mart 22, 2019, 10:14:21 »
Orjinal fabrika çıkışı motoryat ve yelkenliler üzerindeki gözlemlerimize göre motoryat zincir ve çapa ağırlıkları benzer boy ve ağırlıktaki yelkenli teknelere kıyasla genelde bir boy küçük oluyor.

Ultra çapa tablolarında bile o kadar keskin olmasa da bir fark var.

Bu "geleneğin" teknik sebebi nedir acaba?

Yabancı forumlarda da buldum bu tespiti ve tartışmaları ama net bir cevap bulamadım.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina

*

    Çevrimdışı Nedim Delen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.198
    • Yaşadığı Şehir
  • Zürih - İsviçre
    • Tekne Adı
  • Luchs II, Lachen - HIMELAY, Finike Setur Marina
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #64 : Mart 22, 2019, 10:47:59 »
Motoryatcilarin parasi cok, carparsa yeni yat alir onun icin gerek görmüyorlar,

  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.355
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #65 : Mart 22, 2019, 10:54:11 »
Motoryatların su altındaki bölümleri yelkenlilere göre daha azdır. Yani dalgadan daha az etkilenirler ve su kesimi üstünde de yelkenlilere göre daha az rüzgar tutarlar.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 771
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #66 : Mart 22, 2019, 11:30:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motoryatların su altındaki bölümleri yelkenlilere göre daha azdır. Yani dalgadan daha az etkilenirler ve su kesimi üstünde de yelkenlilere göre daha az rüzgar tutarlar.

su altına katılıyorum da, bana bu soruyu sorduran örneklerde su üstü yelkenlinin belki 2 katı.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Nedim Delen

  • * Gezgin Korsan
  • 1.198
    • Yaşadığı Şehir
  • Zürih - İsviçre
    • Tekne Adı
  • Luchs II, Lachen - HIMELAY, Finike Setur Marina
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #67 : Mart 22, 2019, 15:48:24 »
ukalalik olmasin, Ahmet abime tam olarak katilmiyorum bu konuda.

benim gözlemledigim bir sey var:

Gölün ortasinda motor istop günesleniyorum demir atilmamis durumda, yarim saat sonra ben 500 metre sürükleniyorum
ama yanimda duran motoryatlar olduklari yerde kaliyorlar, bunu ben kendimce söyle acikliyorum.

Motoryatlarda olan V seklindeki su alti yapisi onlarin sürüklenmesini engelliyor, veya cok az sürükleniyorlar yelkenliye göre.

Benim burdaki teknenin salmasi birhayli genis olmasina karsin su üzerinde kayip gidiyor en ufak bir rüzgarda.

Hatta hic rüzgar yok gibi görünen havalarda bile 1 saate cok rahat 1-2 mil sürükleniyor, yol aliyor,
hatta yeke dümeni ilen tekneye yön verebiliyorum, hic kipirdamiyor gibi görünsede su üzerinde geziyor Yelkenli
Motoryat ise kaliyor oldugu yerde, yüzlerce defa gözlemledim bu farki.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.355
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #68 : Mart 22, 2019, 15:52:04 »
Bana göre burada önemli olan çapa büyüklükleridir. Motor yatlar için daha küçük çapalar kullanılabilir, yelkenli için ise daha büyük çapa gerekir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 771
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #69 : Mart 22, 2019, 16:04:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ukalalik olmasin, Ahmet abime tam olarak katilmiyorum bu konuda.

benim gözlemledigim bir sey var:

Gölün ortasinda motor istop günesleniyorum demir atilmamis durumda, yarim saat sonra ben 500 metre sürükleniyorum
ama yanimda duran motoryatlar olduklari yerde kaliyorlar, bunu ben kendimce söyle acikliyorum.

Motoryatlarda olan V seklindeki su alti yapisi onlarin sürüklenmesini engelliyor, veya cok az sürükleniyorlar yelkenliye göre.

Benim burdaki teknenin salmasi birhayli genis olmasina karsin su üzerinde kayip gidiyor en ufak bir rüzgarda.

Hatta hic rüzgar yok gibi görünen havalarda bile 1 saate cok rahat 1-2 mil sürükleniyor, yol aliyor,
hatta yeke dümeni ilen tekneye yön verebiliyorum, hic kipirdamiyor gibi görünsede su üzerinde geziyor Yelkenli
Motoryat ise kaliyor oldugu yerde, yüzlerce defa gözlemledim bu farki.




Teknik ve bilimsel sebebi her neyse bilemiyorum ama, bu gözlem ile uygulama birbiriyle uyuşuyor.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Mehmet Cömert

  • * Gezgin Korsan
  • 706
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Seafari, Marmaris
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #70 : Mart 23, 2019, 15:42:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


su altına katılıyorum da, bana bu soruyu sorduran örneklerde su üstü yelkenlinin belki 2 katı.
Motor yat ın suyun üstünde olan yük seklik ile aynı boyda yelkenlinin direk yüksekliğini karşılaştırma mantıklı bir açıklama getirir sanırım.Malumunuz rüzgar hızı denizden yükseldikçe hızı ve etkisi artar .
*

    Çevrimdışı Tamer Danki

  • * Gezgin Korsan
  • 27
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Teknelere Irgat ve Zincir Seçimi
« Yanıtla #71 : Mart 23, 2019, 16:54:08 »
Konu ile ilgili bilimsel gerçekleri araştırmak gerekli sanırım. Yelkenli ile motoryatın rüzgarda demir taraması ile ile akıntı altında demir taraması muhakkaki farklıcalık gösterir. Draftlı bir tekne akıntaıdan fazla ekilenir,su üstü formu large bir tekne ise rüzgardan etkilenir.
Aynı hacimde olmasına rağmen ağırlık farklarıda çok önemli muhakkak. Ahşap bir teknenin deplasmanı ile fiber bir tekneninki farklıcalık gösterir. Demir tipleri,dip yapısı,bırakılan kaloma miktarı,demir ağırlığı,zicir kalibresi gibi onlarca etken vardır.