0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. A.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #45 : Nisan 04, 2011, 19:28:53 »
Bende de orijinal tek LPG tüpü vardı.kuşadasındaki bayi az biraz fark ile tüpleri yerlileriyle değişiyor.ben senede 2 piknik tüpü harcıyorum.piknik tüpü de dedantörü de önemli bir para tutmuyor.bence riske girmeyin değişin.sadece değişirken her yerde bulabileceğiniz marka tüple değişin.kuşadasında ben öyle bir kazık yedim.sonra tekrar değiştirdim.safety first denizde..


*

    T. T. A.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #46 : Nisan 04, 2011, 23:06:29 »
Aslında Boyle-Mariotte kanunu daha uygun düşüyor buraya.

Resimde görülen sanıyorum ki 12'litrelik bir tüpten 2'litrelik bir tüpe dolum.
Ne yapılırsa yapılsın, doldurulan tüp ve dolduran tüp eşit basınç değerlerinde çalışmak kaydıyla (ki standart 2 Kg'lık. piknik tüpü ve 12 kg'lık ev tüpü öyledir)
dolduulan tüp aşırı doldurulamaz.
"Boyle ve Mariotte Kanununu" kullanarak şöyle bir hesap yapalım;
P=Basınç
V=Hacim

P1xV1=p2xV2 diyor yasa. Yani Bir kabın hacmi değiştiğinde, basıncın değişim oranını ya da basıncı değişiyorsa, hacimdeki değişim oranını veren bir yasa.

Şimdi basıncı bilmesek de yüzdesel olarak basınç değişimini bulmamız bu formülle kolay. Hacimsel olarak da büyük tüpün küçüğün 6 katı olduğunu biliyoruz.
Bildiklerimiz yazalım.
P1 = 100 (% değişimi bulacağımız için %100 olarak aldık)
V1 = 6
P2 = (işte aradığımız değer bu)
V2 =6+1=7

100x6=p2x7
600=7(P2)
P2= 85,71 (%)

Demek ki küçük tüp %85,71 oranında dolabilir. 2 Kg'lık bir tüp için toplam 2x0,8571 = 1,7 kg gaz doldurulumuş olur.

Aynı işlemi 24 lt'lik sanayi tüpten yapsa idik.
100x12=p2x13
1200=13(P2)
P2= 92,30 (%)
 
Yani dolum yapılabilir, dolum isterse (küçük tüpün piyasaya verilme basınç değeriyle yanı olmak kaydıyla) 100tonluk bir tanktan yapılsın, değer %99,9999999.. değerini aşamaz.

Ancak yinde de Ömer korsanımın dediği gibi, tüplerin zaman zaman kontrol edilmesi önemli bir husus.
Şahsi fikrim, değiştirilen ve güvenilir bir marka kullanmak, bitince de (bu güvenli markanın dolum tesisinde doldurulmuş) dolusuyla değiştirmek.





Hesap anlaşılır olsun diye karıştırmadım, burada da merkalı korsanlar için ek bilgi mevcut.
12 Kg'lık tüpler yaklaşık 21 lt iç hacme sahipler.
2 Kg'lık tüpler ise yaklaşık 3,5 lt iç hacme sahipler.

LPG özgül Ağırlığı (sıvı halde) 0,563 gr/lt.
13 C derecede gaz hale geçer ve hacmi de 250 kat artar.
13 C altında veya basınç altında sıvıya döner.


« Son Düzenleme: Nisan 04, 2011, 23:07:54 Gönderen: Tarık Turgut Altıok »


*

    H. E.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #47 : Nisan 04, 2011, 23:26:11 »
V2 =6+1=7 nasıl oluyor?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    T. T. A.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #48 : Nisan 04, 2011, 23:33:03 »
Yazarken unuttuğum 2 husus daha var;

Basınç altındaki bir gazı, daha geniş bir hacme geçirmek suretiyle düşük basınca geçirdiğinizde (genleştirdiğinizde) soğur, sıkıştırdığınızda ısınır.
Bu durumda, dolduran tüp soğuma yönünde tepki, doldurulan tüp ise ısınma yönünde tepki verecektir.
Böylelikle dolanın basıncı artacak, dolduranın basıncı azalacaktır.
Az önce yazdığım değerlere kadar bile dolamayacaktır.
Dolduran tüpü ısıtmak daha fazla doldurabilmek için işe yarar fakat tüpü yukarı asmak dişe dokunur bir etkide bulunmaz.
(Etkisi şu şekilde olur, 10 mt yükseğe asarsanız 1 bar yüksek basınç elde edersiniz, 1 mt yüksekte ise sadece 0,1 bar. sonuca etkisi çok olmayacak bir değer.)


*

    T. T. A.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #49 : Nisan 04, 2011, 23:35:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
V2 =6+1=7 nasıl oluyor?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şöyle oluyor Hakan korsanım.
Büyük tüpün hacmi küçüğün 6 katı. küçük tüpün hacmine 1x değer atarsak, büyük tüpün hacmine 6x demeliyiz.
V2 değeri, yeni hacmi gösteren değer. Yani iki tüpün alanlarının birleştirilmiş hali. Bu durumda iki hacmi toplamamız gerek.
6x+1x=7x hacim

*

    K. K.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #50 : Nisan 04, 2011, 23:51:17 »
Bir sürü şey yazılmış ama konu anladığım kadarıyla şu:  Marka olan bir teknede lpg tüpünün bizim ülkede satılanlardan daha ince olması ve bizim ülkede satılan tüplerin teknenin kıç tarafındaki yerine uymaması.... Dünya gezen teknelerde de bu sorun var ama ben kendi tekneme dönecek olursam şunu söylemek isterim... En büyük boy tüpü kullanıyorum...Üstelik o tüpünde yedeğini bulunduruyorum...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yani o marka teknenin o belli yerine uygun tüp bulunsa işler yolundamı gidecek? Yine zaman içinde sıkıntı olacaktır....Zaten küçücük bir tüp....Ben 12 kglık tüp kullanıyor ve bu tüpünde yedeğini taşıyorum...Tüpün ne zaman ve ne şekilde ve hangi koyda biteceği belli olmuyor...Bu yüzden Orijinal tüpün ne zaman biteceğini beklemek yerine hazırlıklı olmak en iyisi diye düşünmüşümdür hep...
*

    A.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #51 : Nisan 05, 2011, 08:27:39 »
Oksijen, Azot gibi gazlar tup icinde gaz halinde bulunur ve 150-200 bar gibi yuksek basincli tuplerle serviz edilir.
Ama LPG, tup icinde sivi haldedir. Tup icindeki miktar azaldiginda, tupu sallayinca sivi hareketi hissedilir.
Otogaz da arabalara sivi olarak yuklenir. 20- 30 litre gaz alindiginda, bu, gazin sivi hacmidir.
Uygun sartlarda sivi gecisi saglandiginda, 12 kg lik tup ile, 2 kg lik tupu 5-6 defa doldurabilirsiniz.
Ancak, kimseye bu metodlarla tupunu doldurmasini tavsiye etmem.
Dogrusu, kolay bulacagi tupu teknesine adapte etmesidir.
Ben teknemde piknik tupu kullaniyorum ve bir adet de yedek bulunduruyorum.
*

    Z. T.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #52 : Nisan 05, 2011, 13:52:44 »
Böylece başladığımız yere geri dönüp teknemizdeki tüp dolabına sığacak yerli tüp koyup var olan dedantör uymuyorsa uyanını bulacağız yada araya Hakkı korsanın da yaptığı gibi redüktör(Ara parça) uydurup öyle kullanacağız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. G.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #53 : Kasım 14, 2011, 14:54:39 »
İzmirde  çankayadaki eski bitpazarı (Şimdiki telefon ve hırdavat pazarı) nda yerli piknik tüpleri orginal fransız detonatörlere bağlamak için ara parça mevcut. Lpg malzemeleri satan dükkanı kime sorsanız gösteriyor
*

    T. Ö.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #54 : Kasım 14, 2011, 14:59:42 »
Farzedin orjinal Fransızı yerlisi ile değiştirdik. Yerlisi ortalama kullanımda ne kadar gidiyor ?
Ya da şöyle sorayım, Fransızın kapasitesi ile piknik Aygaz tüpünün kapasite farkı var mıdır ?

TANER
*

    H. Z.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #55 : Kasım 14, 2011, 15:10:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Farzedin orjinal Fransızı yerlisi ile değiştirdik. Yerlisi ortalama kullanımda ne kadar gidiyor ?

Benim küçük piknik tüpüm ortalama kullanımda ortalama bir süre idare ediyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kısacası; tüp bitti nereden bulacaz derdine son vermek için değiştir rahatla Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    D. Y.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #56 : Kasım 14, 2011, 15:12:27 »
Merhaba,
hafta içi+sonu 2 öğün kullanımda, 2 ay da bir tüp değiştirdik biz bu yaz.
*

    T. Ö.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #57 : Kasım 14, 2011, 15:42:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,
hafta içi+sonu 2 öğün kullanımda, 2 ay da bir tüp değiştirdik biz bu yaz.

Yerli Aygaz mı yoksa orjinal Fransız mı ?

TANER
*

    N. İ.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #58 : Kasım 14, 2011, 16:11:14 »
taner,

benim bildiğim kadarıyla yerli tüpler 2,5 kg yabancı tüpler ise 3 kg...yerli tüp tüp dolabına sığıyorsa hemen değiştir derim.benim 5 tane yedek yabancı tüpüm olmasına rağmen yinede yerli ile değiştirdim.zira yabancıları doldurtmaya çalışmak bir zaman sonra insanın sinirini bozuyor.bu işi yunan adalarında yaparsan da bayağı pahalıya geliyor (en son samos ta bir tümün dolumu için 13euro istemişlerdi)
*

    S. M.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #59 : Kasım 14, 2011, 16:11:20 »
valla tup kullanımı onemlı tabı benım onerım su olur ben yerlı tup kullanıyorum agzının uyması ıcın pıknık tupu nu genıs cember deyıp alacaksınız dar cemberlıler uymuyor. Mılangaz ve aygaz da da genıs cember lı pıknık tupu uyuyor. Aygaz bıraz daha zor takılırken mılangaz cuk dıye oturuyor . Yanlız soyle bır durum var yunan adalarına gıdeceksenız mutlaka orjınalınden bır tane bulundurun zıra oralarda orjınalınden baska tup yok . Ya da soyle yapın benım bır dolu ıkı yedek var . Ikı yedek arkaya tup yerıne sıgıyor boylece uzun sure tupsuz yolculuk ıcın bıle yeter sanırım . Ben sımdıye kadar tupsuz kalmadım en azından.
Orjınalı hıc kullanmadıgımdan kullanım surelerını karsılastıramayacagım