0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    U. K.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #15 : Temmuz 09, 2010, 15:38:43 »
Erol korsanımın dediği tabii ki.


*

    Ö. T.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #16 : Temmuz 09, 2010, 17:15:13 »
Avrupa standartlarında 4 sınıflama varmış.
1. 50 Newton: İyi yüzme bilen ve kıyıya yakın, fazla çırpıntılı olamayan sular için. Dingi kullananlar, windsurfçüler, su kayakçıları, vs için.
2. 100 Newton: Nispeten sakin sularda yardım beklemesi gerekebilecekler için. Bilinci kapalı, üzerinde ağır kıyafetler olan kişiyi yüzü yukarı gelecek şekilde çeviremeyebilirler.
3. 150 Newton: Genel açık deniz kullanımı için.
4. 275 Newton: Açık denizde ve eksterm koşullarda kullanmak için. Kişinin üzerinde ağır ve dönmesini engelleyecek kıyafet ve techizat olsa dahi bilinci kapalı halde yüzünü yokarı çevirebilecek kapasitede.


*

    K. Ö.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #17 : Temmuz 09, 2010, 17:36:08 »
Cok tesekkurler Ozgur korsanim


*

    S. S.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #18 : Temmuz 10, 2010, 02:05:51 »
Bir Grup Can yeleği Test Videosu Umarım Yardımcı olur...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. S.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #19 : Temmuz 10, 2010, 02:08:56 »
Buda Konu ilgili bir döküman (ingilizce) artı ve eksiler
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    T. Ş.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #20 : Mart 02, 2014, 20:54:51 »
Merhabalar,

Ben geçen kış Melen'de rafting yaparken botun kayalık duvara çarpması sonucu suya fırladım.O straforlu denilen tarzda yelek veriyorlar raftingde.Öyle duvara çarpmış gibi olmadım.Ama şu bir gerçek ki yumuşak da değildi suya uçuşum.
Hatta sonra bir de bot bana çarptı.O daha fenaydı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yazın da Köprülü Kanyon'da atladım suya, yine yelek bir miktar kayıp canınızı acıtabiliyor.Gevşek bırakırsanız hatta yelek kayıp çıkabilir bile.
*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #21 : Mart 03, 2014, 07:24:19 »
Orta Amerika'da batan bir tekneden can yeleği ile ayrılan 5 kişiden bir tanesi şişme can yeleğinin hava bölmesi yeleğin içinde dönünce yüz üstü kalıp boğuluyor. Linkini bulabilirsem  paylaşırım. Asıl neden şişme tüplerinin iyi bağlanmamış olması şekline izah edilen tasarım hatasıymış.
*

    E. Y.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #22 : Mart 03, 2014, 20:30:03 »
Yeri gelmişken; Tekneden denize canyeleği ile atlamayın, canyeleği ile girin. Yapılan araştırmalar, deniz kazalarında gemiden  denize canyeleği ile atlayan kazazedelerin bir çoğunun boğulma değil boyun kırılması sonucu öldüğünü belirlemiştir.
Bizim teknelerimiz gemi değil, o kadar yüksekten atlamıyoruz derseniz;
2013 Ekim ayı idi sanırım, Dak/Sar Kalamış Marina'da bir bilgilendirme toplantısı düzenlemişti. O toplantının sonrasında uygulamada bir gönüllümüz Dak/Sar botundan (sudan yüksekliği 30 cm) otomatik şişen canyeleği ile suya atlamıştı. Su yüzeyine çıktığında yarı baygındı. Bilesiniz istedim.
 
*

    K. A.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #23 : Mart 03, 2014, 20:38:28 »
ben fuarda otomatik şişen can yeleklerinden sordum 150nw olanın yeterli olduğunu söylediler
*

    T. S.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #24 : Temmuz 17, 2018, 18:37:32 »
Otomatik yada manual gerektiğinde şişen en üst sertifikalı belki en pahalı yeleklerden birini alsanız dahi şu an 45TL değerinde olan sertifikalı yeleklerden kişi sayısı kadar teknede yine de bulundurmamız gerekiyormuş. Sahil güvenlik kabul etmeyip ceza kesebiliyor muş. Doğru mudur bu bilgi acaba?
*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #25 : Temmuz 17, 2018, 18:45:46 »
Can yeleklerinde belirli bir standart var ve teknedeki can yeleklerinin bu standarda uyması gerekiyor. Diğer taraftan balıkadam elbisesi giymiş kişiler için can yeleği aranmaz diye bir kayıt da var.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #26 : Temmuz 17, 2018, 21:24:43 »
Evet, can yeleklerinin TSE onaylı olmasını sorguladıkları doğrudur.

Bu nedenle yurtdışından alınan (ve Türkiye'de satılmayan) tüm modeller yasal açıdan sorunludur.

Yurtiçinde can yeleği satıcıları tse belgesinin bir kopyasını veriyorlar.

Devlet senin kendi canını önemsediğinden daha çok bürokrasiyi önemser! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (tapatalk)

*

    M. Ç.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #27 : Temmuz 18, 2018, 08:04:54 »
Nassıl yani? SOLAS tanımıyorlar da TSE mi arıyorlar?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. K.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #28 : Temmuz 18, 2018, 09:46:12 »
Can  salınıda  periyodik  olarak  kontrol  ettirmek  gerekli  degilmi  ?  Öncelikli  olrak  zaten  kendimiz  için  ama  ayrıca  kanuni  olarakta  zorunlulukmu  acaba ??
*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #29 : Temmuz 18, 2018, 10:04:19 »
Can sali Türkiye'de mecburi değildir.