0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. Z.

Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« : Ağustos 10, 2009, 13:57:21 »
Teknede giydiğimiz can yelekleri konusunu Hüsne Korsan'ın

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemde hani baygın denize düşersen şişirmeyle uğraşmayasın diye olanlardan 3 adet can yeleği var

mesajından sonra sorgulamaya başladım.

1- İçi straforlu ama haraket kabiliyetini kısıtlayan
2- Sönük duran ama bir teklike anında hava basınç pimi çekilerek veya üfleyerek şişirilen (bu kendinden geçme anında işe yarar mı?)



*

    U. K.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #1 : Ağustos 10, 2009, 13:58:33 »
madde 2, otomatik olanı. 
tartışmasız.


*

    M. G.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #2 : Ağustos 10, 2009, 14:11:05 »
tam otomatik olan bence.

bende bele çanta gibi takılan otomatik var.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

tam otomatik tüp de takılabilir istenirse.

çanta can yeleklerinin avantajı, "amaan" demeden takılıyor olmaları.


*

    M. B.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #3 : Ağustos 10, 2009, 14:45:40 »
Hareket kabiliyetini kısıtlasa da 1 numaralı olan bence..
Denize düşme sırasında herhangi bir çarpma nedeniyle oluşabilecek bilinç kaybı faktörü var.. Böyle bir durumda o can yeleğini şişiremeyiz..
S.O.L.A.S. sözleşmesine göre de can yelekleri 1 dk. içinde giyilebilir, görünür renkli (turuncu), yansıtıcı bantlı, suda insanın ağzını sudan 120mm yukarıya 5 sn. içinde çıkarak şekilde olmalı..
« Son Düzenleme: Ağustos 10, 2009, 14:48:13 Gönderen: Mustafa Berk »


*

    M. Ç.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #4 : Ağustos 10, 2009, 18:41:18 »
SOLAS standardı bilincini kaybetmiş bir yetişkini her durumda sırt üstü çevirerek başını su üstünde tutarak nefes almasını sağlayan can yeleği gerektirir. Yani otomatik şişen olsa da SOLAS sertifikası arayın. Aman diyeyim!

*

    H. Z.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #5 : Ağustos 11, 2009, 01:27:46 »
Şimdi okuyunca kıllandım. Benim Karaköyden aldığım can yeleklerine ilave olarak Fuardan da aldıklarım var. İçi strafor, turuncu ve reflektör bantlı. Acaba çakma SOLAS mı? Şimdi açılıp can yeleklerini kafaya geçirip denemeden içim rahat etmeyecek. Tabi ki amaç can yeleği testi yanı sıra denize girmek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Denize girip can yeleği deneme gönüllülerini hafta içi bir akşam üstü tekneye beklerim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 11, 2009, 01:29:43 Gönderen: Hakan Zorlu »
*

    U. K.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #6 : Ağustos 11, 2009, 09:25:47 »
Denize girmen için kendinden yamulan pasarella vereyim mi?
*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #7 : Ağustos 11, 2009, 10:57:50 »
Temel olan denize düşmemektir. Bunun için gerekne her türlü tedbiri alın. Can yeleklerinin asıl amacı teknenin hasar görüp batması halinde denizdeki insanları canlı tutabilmektir. Bu gözle bakıldığında şişme can yeleklerinin gereksizliği ortaya çıkar.

Diğer taraftan denize düşersem beni korusun diye düşününce şişme can yelekleri gereksinim haline geliyor. Straforlu can yelekleri ile denize atlamanızı veya düşmenizi hiç düşünmek istemiyorum. Bu yelekler yüzmeyi kolaylaştırdıkları gibi atlandığında veya düşüldüğünde koltuk altlarına veya bağlı oldukları yerlere büyük güç uygularlar. Belirli bir yüksekliğin üzerinden atlandığında kol kırık ve çıkılarına neden olabilirler. Sebe bi siz atladığınızda suyun içine batar sonra yüzeye çıkarsınız, can yeleği ise bunu engeller ve duvara çarpmış gibi olursunuz.

Can yeleklerinin bir özelliği de belirli zaman içinde baygın da olsa belirli kiloya kadar olan bir erişkini sırtüstü çevirerek başını nefes alabileceği şekilde belirli bir ölçüde çıkarmalarıdır. Bu nedenle can yeleği ile yüzülmez. Yüzmek için can yeleğini söndürmek veya çıkarmak gerekir. 

Şişme can yeleği yerine denize düşmemek için gerekli önlemleri almak daha doğru görünüyor. Emniyet kemeri takmak ve bunu teknenin orta bölümünde bulunan bir bağlantıya veya orta hatta çekilecek bir halata bağlamak en doğrusudur. Denize düşmelerin daha çok sakin havalarda ve hatta marinada gerçekleştiğini unutmayalım. Düzgün durmayan bir paserella dinize düşmenize sebep olabilir. Özellikle erkeklerin çok sevdiği, seyir sırasında rüzgar altından denize işeme de yeteri kadar tehlikelidir. İşinizi teknedeki tuvalette görün, deniz çırpıntılı ise ayakta değil oturarak yapın, ne kadar iyi nişanlarsanız nişanlayın, sallantı ile tuvalet sallanmayan idrara göre yer değiştirir.

Tekne üzerinde hareket ederken iki ayağınız ve iki elinizden en az üç tanesi tekne ile temasta olsun. Emniyet kemeriniz yoksa iki elinizi birden kullanmaya kalkışmayın.
*

    m.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #8 : Ağustos 12, 2009, 01:08:47 »
Ahmet hocam...
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teşekkür...
*

    K. Ö.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #9 : Temmuz 07, 2010, 21:36:13 »
Tum bilgiler icin tesekkurler, fakat benim bir iki sorum daha var.

Sisme can yeleklerinde 150N, 180N , 275N gibi birimler neyi ifade ediyor? Bunlardan hangisini neye gore secmeli?

Ikinci sorum ise, sisme can yeleklerinin kontrolu ve bakimi nasil yapilmalidir?
*

    K. K.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #10 : Temmuz 09, 2010, 06:08:44 »
Denize düşmeyin... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #11 : Temmuz 09, 2010, 09:19:02 »
150N gibi rakamlar can yeleğinin kaldırma gücünü ifade eder. 10 Newton 1 kg kaldırma kvvetine denk gelir. Eskiden can yeleği tarifi bilinci kapalı yetişkin bir insanı .. saniyede sırt üstü çevirip başını su üstünde tutacak...  şeklinde idi .Şimdi ise değişik kaldırma güçleri ile sınıflandırılıyor. 150N can yeleği ancak küçük bir çocuğu su üstünde tutabilecek kadar kaldırma gücü sağlar.
*

    E. Y.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #12 : Temmuz 09, 2010, 09:29:10 »
150 newton 15 kg kaldırma kuvveti demektir. insan vücüdunun %70'i su (sıvı) dır, bu ağırlık su içinde 0 kg'dır. %15'i yağdır. Bu da sudan hafiftir. Yani 100 kg ağırlığında bir insan için  can yeleğinin su üstünde tutması gereken ağırlık 15 kg gibi görünürse de suyun kaldırma kuvveti ve %15'lik yağın kaldırma kuvveti de göz önüne alındığında, 100 kglık bir kişi su için 5 kg gibi bir ağırlık yapar ki, 150 ntluk bir can yeleği bu insanı çok ama çok rahat taşır.
*

    K. Ö.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #13 : Temmuz 09, 2010, 10:01:33 »
Cevaplariniz icin cok tesekkurler,

Peki bu can yeleklerinin testi ve bakimi nasil yapilir? Nelere dikkat edilmelidir?
*

    m. b.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #14 : Temmuz 09, 2010, 14:59:38 »
a-
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...... 150N can yeleği ancak küçük bir çocuğu su üstünde tutabilecek kadar kaldırma gücü sağlar.
b-
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
......150 ntluk bir can yeleği bu insanı çok ama çok rahat taşır.
hangisi doğru anlamadım..   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Temmuz 09, 2010, 15:01:24 Gönderen: Mustafa Aziz Çınar »