Gezgin Korsan

Çekek Yeri => Tekne Malzeme, Donanım ve Ekipmanları => Konuyu başlatan: Hakan Zorlu - Ağustos 10, 2009, 13:57:21

Başlık: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Hakan Zorlu - Ağustos 10, 2009, 13:57:21
Teknede giydiğimiz can yelekleri konusunu Hüsne Korsan'ın

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemde hani baygın denize düşersen şişirmeyle uğraşmayasın diye olanlardan 3 adet can yeleği var

mesajından sonra sorgulamaya başladım.

1- İçi straforlu ama haraket kabiliyetini kısıtlayan
2- Sönük duran ama bir teklike anında hava basınç pimi çekilerek veya üfleyerek şişirilen (bu kendinden geçme anında işe yarar mı?)

Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Umut Korkmaz - Ağustos 10, 2009, 13:58:33
madde 2, otomatik olanı. 
tartışmasız.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Mehmet Göktürk - Ağustos 10, 2009, 14:11:05
tam otomatik olan bence.

bende bele çanta gibi takılan otomatik var.

http://www.mustangsurvival.com/products/product.php?id=198

tam otomatik tüp de takılabilir istenirse.

çanta can yeleklerinin avantajı, "amaan" demeden takılıyor olmaları.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Mustafa Berk - Ağustos 10, 2009, 14:45:40
Hareket kabiliyetini kısıtlasa da 1 numaralı olan bence..
Denize düşme sırasında herhangi bir çarpma nedeniyle oluşabilecek bilinç kaybı faktörü var.. Böyle bir durumda o can yeleğini şişiremeyiz..
S.O.L.A.S. sözleşmesine göre de can yelekleri 1 dk. içinde giyilebilir, görünür renkli (turuncu), yansıtıcı bantlı, suda insanın ağzını sudan 120mm yukarıya 5 sn. içinde çıkarak şekilde olmalı..
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Mehmet Çömlekçi - Ağustos 10, 2009, 18:41:18
SOLAS standardı bilincini kaybetmiş bir yetişkini her durumda sırt üstü çevirerek başını su üstünde tutarak nefes almasını sağlayan can yeleği gerektirir. Yani otomatik şişen olsa da SOLAS sertifikası arayın. Aman diyeyim!
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Hakan Zorlu - Ağustos 11, 2009, 01:27:46
Şimdi okuyunca kıllandım. Benim Karaköyden aldığım can yeleklerine ilave olarak Fuardan da aldıklarım var. İçi strafor, turuncu ve reflektör bantlı. Acaba çakma SOLAS mı? Şimdi açılıp can yeleklerini kafaya geçirip denemeden içim rahat etmeyecek. Tabi ki amaç can yeleği testi yanı sıra denize girmek :)

Denize girip can yeleği deneme gönüllülerini hafta içi bir akşam üstü tekneye beklerim  ;??^+%%
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Umut Korkmaz - Ağustos 11, 2009, 09:25:47
Denize girmen için kendinden yamulan pasarella vereyim mi?
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Ağustos 11, 2009, 10:57:50
Temel olan denize düşmemektir. Bunun için gerekne her türlü tedbiri alın. Can yeleklerinin asıl amacı teknenin hasar görüp batması halinde denizdeki insanları canlı tutabilmektir. Bu gözle bakıldığında şişme can yeleklerinin gereksizliği ortaya çıkar.

Diğer taraftan denize düşersem beni korusun diye düşününce şişme can yelekleri gereksinim haline geliyor. Straforlu can yelekleri ile denize atlamanızı veya düşmenizi hiç düşünmek istemiyorum. Bu yelekler yüzmeyi kolaylaştırdıkları gibi atlandığında veya düşüldüğünde koltuk altlarına veya bağlı oldukları yerlere büyük güç uygularlar. Belirli bir yüksekliğin üzerinden atlandığında kol kırık ve çıkılarına neden olabilirler. Sebe bi siz atladığınızda suyun içine batar sonra yüzeye çıkarsınız, can yeleği ise bunu engeller ve duvara çarpmış gibi olursunuz.

Can yeleklerinin bir özelliği de belirli zaman içinde baygın da olsa belirli kiloya kadar olan bir erişkini sırtüstü çevirerek başını nefes alabileceği şekilde belirli bir ölçüde çıkarmalarıdır. Bu nedenle can yeleği ile yüzülmez. Yüzmek için can yeleğini söndürmek veya çıkarmak gerekir. 

Şişme can yeleği yerine denize düşmemek için gerekli önlemleri almak daha doğru görünüyor. Emniyet kemeri takmak ve bunu teknenin orta bölümünde bulunan bir bağlantıya veya orta hatta çekilecek bir halata bağlamak en doğrusudur. Denize düşmelerin daha çok sakin havalarda ve hatta marinada gerçekleştiğini unutmayalım. Düzgün durmayan bir paserella dinize düşmenize sebep olabilir. Özellikle erkeklerin çok sevdiği, seyir sırasında rüzgar altından denize işeme de yeteri kadar tehlikelidir. İşinizi teknedeki tuvalette görün, deniz çırpıntılı ise ayakta değil oturarak yapın, ne kadar iyi nişanlarsanız nişanlayın, sallantı ile tuvalet sallanmayan idrara göre yer değiştirir.

Tekne üzerinde hareket ederken iki ayağınız ve iki elinizden en az üç tanesi tekne ile temasta olsun. Emniyet kemeriniz yoksa iki elinizi birden kullanmaya kalkışmayın.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: mehmetsutcu - Ağustos 12, 2009, 01:08:47
Ahmet hocam...
 :-*  :-*  :-*  :-*
Teşekkür...
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Kıvanç Özüölmez - Temmuz 07, 2010, 21:36:13
Tum bilgiler icin tesekkurler, fakat benim bir iki sorum daha var.

Sisme can yeleklerinde 150N, 180N , 275N gibi birimler neyi ifade ediyor? Bunlardan hangisini neye gore secmeli?

Ikinci sorum ise, sisme can yeleklerinin kontrolu ve bakimi nasil yapilmalidir?
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Kadir Kurtbayram - Temmuz 09, 2010, 06:08:44
Denize düşmeyin... ;D
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Temmuz 09, 2010, 09:19:02
150N gibi rakamlar can yeleğinin kaldırma gücünü ifade eder. 10 Newton 1 kg kaldırma kvvetine denk gelir. Eskiden can yeleği tarifi bilinci kapalı yetişkin bir insanı .. saniyede sırt üstü çevirip başını su üstünde tutacak...  şeklinde idi .Şimdi ise değişik kaldırma güçleri ile sınıflandırılıyor. 150N can yeleği ancak küçük bir çocuğu su üstünde tutabilecek kadar kaldırma gücü sağlar.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Erol Yapıcı - Temmuz 09, 2010, 09:29:10
150 newton 15 kg kaldırma kuvveti demektir. insan vücüdunun %70'i su (sıvı) dır, bu ağırlık su içinde 0 kg'dır. %15'i yağdır. Bu da sudan hafiftir. Yani 100 kg ağırlığında bir insan için  can yeleğinin su üstünde tutması gereken ağırlık 15 kg gibi görünürse de suyun kaldırma kuvveti ve %15'lik yağın kaldırma kuvveti de göz önüne alındığında, 100 kglık bir kişi su için 5 kg gibi bir ağırlık yapar ki, 150 ntluk bir can yeleği bu insanı çok ama çok rahat taşır.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Kıvanç Özüölmez - Temmuz 09, 2010, 10:01:33
Cevaplariniz icin cok tesekkurler,

Peki bu can yeleklerinin testi ve bakimi nasil yapilir? Nelere dikkat edilmelidir?
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: mıstafa balta - Temmuz 09, 2010, 14:59:38
a-
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...... 150N can yeleği ancak küçük bir çocuğu su üstünde tutabilecek kadar kaldırma gücü sağlar.
b-
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
......150 ntluk bir can yeleği bu insanı çok ama çok rahat taşır.
hangisi doğru anlamadım..   ???

Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Umut Korkmaz - Temmuz 09, 2010, 15:38:43
Erol korsanımın dediği tabii ki.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Özgür Tezcan - Temmuz 09, 2010, 17:15:13
Avrupa standartlarında 4 sınıflama varmış.
1. 50 Newton: İyi yüzme bilen ve kıyıya yakın, fazla çırpıntılı olamayan sular için. Dingi kullananlar, windsurfçüler, su kayakçıları, vs için.
2. 100 Newton: Nispeten sakin sularda yardım beklemesi gerekebilecekler için. Bilinci kapalı, üzerinde ağır kıyafetler olan kişiyi yüzü yukarı gelecek şekilde çeviremeyebilirler.
3. 150 Newton: Genel açık deniz kullanımı için.
4. 275 Newton: Açık denizde ve eksterm koşullarda kullanmak için. Kişinin üzerinde ağır ve dönmesini engelleyecek kıyafet ve techizat olsa dahi bilinci kapalı halde yüzünü yokarı çevirebilecek kapasitede.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Kıvanç Özüölmez - Temmuz 09, 2010, 17:36:08
Cok tesekkurler Ozgur korsanim
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Savaş Saraç - Temmuz 10, 2010, 02:05:51
Bir Grup Can yeleği Test Videosu Umarım Yardımcı olur...

http://www.yachtingmonthly.com/videos/gear-tests/344554/group-test-lifejackets
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Savaş Saraç - Temmuz 10, 2010, 02:08:56
Buda Konu ilgili bir döküman (ingilizce) artı ve eksiler
http://boatsafe.com/nauticalknowhow/pfdbasics.htm
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Tunahan Şen - Mart 02, 2014, 20:54:51
Merhabalar,

Ben geçen kış Melen'de rafting yaparken botun kayalık duvara çarpması sonucu suya fırladım.O straforlu denilen tarzda yelek veriyorlar raftingde.Öyle duvara çarpmış gibi olmadım.Ama şu bir gerçek ki yumuşak da değildi suya uçuşum.
Hatta sonra bir de bot bana çarptı.O daha fenaydı  :o

Yazın da Köprülü Kanyon'da atladım suya, yine yelek bir miktar kayıp canınızı acıtabiliyor.Gevşek bırakırsanız hatta yelek kayıp çıkabilir bile.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Mart 03, 2014, 07:24:19
Orta Amerika'da batan bir tekneden can yeleği ile ayrılan 5 kişiden bir tanesi şişme can yeleğinin hava bölmesi yeleğin içinde dönünce yüz üstü kalıp boğuluyor. Linkini bulabilirsem  paylaşırım. Asıl neden şişme tüplerinin iyi bağlanmamış olması şekline izah edilen tasarım hatasıymış.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Erol Yapıcı - Mart 03, 2014, 20:30:03
Yeri gelmişken; Tekneden denize canyeleği ile atlamayın, canyeleği ile girin. Yapılan araştırmalar, deniz kazalarında gemiden  denize canyeleği ile atlayan kazazedelerin bir çoğunun boğulma değil boyun kırılması sonucu öldüğünü belirlemiştir.
Bizim teknelerimiz gemi değil, o kadar yüksekten atlamıyoruz derseniz;
2013 Ekim ayı idi sanırım, Dak/Sar Kalamış Marina'da bir bilgilendirme toplantısı düzenlemişti. O toplantının sonrasında uygulamada bir gönüllümüz Dak/Sar botundan (sudan yüksekliği 30 cm) otomatik şişen canyeleği ile suya atlamıştı. Su yüzeyine çıktığında yarı baygındı. Bilesiniz istedim.
 
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Kemal Albayrak - Mart 03, 2014, 20:38:28
ben fuarda otomatik şişen can yeleklerinden sordum 150nw olanın yeterli olduğunu söylediler
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Tolga Sezer - Temmuz 17, 2018, 18:37:32
Otomatik yada manual gerektiğinde şişen en üst sertifikalı belki en pahalı yeleklerden birini alsanız dahi şu an 45TL değerinde olan sertifikalı yeleklerden kişi sayısı kadar teknede yine de bulundurmamız gerekiyormuş. Sahil güvenlik kabul etmeyip ceza kesebiliyor muş. Doğru mudur bu bilgi acaba?
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Temmuz 17, 2018, 18:45:46
Can yeleklerinde belirli bir standart var ve teknedeki can yeleklerinin bu standarda uyması gerekiyor. Diğer taraftan balıkadam elbisesi giymiş kişiler için can yeleği aranmaz diye bir kayıt da var.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Özgür Ökten - Temmuz 17, 2018, 21:24:43
Evet, can yeleklerinin TSE onaylı olmasını sorguladıkları doğrudur.

Bu nedenle yurtdışından alınan (ve Türkiye'de satılmayan) tüm modeller yasal açıdan sorunludur.

Yurtiçinde can yeleği satıcıları tse belgesinin bir kopyasını veriyorlar.

Devlet senin kendi canını önemsediğinden daha çok bürokrasiyi önemser! :)

öZgür (tapatalk)

Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Mehmet Çömlekçi - Temmuz 18, 2018, 08:04:54
Nassıl yani? SOLAS tanımıyorlar da TSE mi arıyorlar?  &+^^
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Kubilayhan Kalaycı - Temmuz 18, 2018, 09:46:12
Can  salınıda  periyodik  olarak  kontrol  ettirmek  gerekli  degilmi  ?  Öncelikli  olrak  zaten  kendimiz  için  ama  ayrıca  kanuni  olarakta  zorunlulukmu  acaba ??
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Temmuz 18, 2018, 10:04:19
Can sali Türkiye'de mecburi değildir.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Oktay Eryılmaz1 - Temmuz 18, 2018, 10:46:09
Denizin kolluğu Sahil Güvenlik Komutanlığı,

An itibari ile Dört sene Deniz Lisesi , Ardından Dört Sene Harb Okulu Okuyarak Deniz Subayı olan "Denizci " Subaylarca yönetiliyor. (şu anda Subay olanlar bundan sonra sistem değişirmi bilmem)
Harb okullarında verilen eğitim aslında mühendislik eğitimi artı Askerlik eğitimi , birde üstüne Denizcilik eğitimi alıyorlar.

Normal üniversitedeki eğitim gibi değil , Sabah 6:30 kalkılıp aksam 17:00 ye kadar Dersler ,seminerler vs.
Akşam yatana kadar etüdler.

Öyle üniversitedeki gibi değil istediğin zaman git istemediğin zaman gitme , Hadi bu dersleri bırakayım seneye bakarız vs yok orada .....

Üçe kadar sayamazsın saydırmazlar....

Çok iyi İngilizce bilirler , 2 lisanlarıda yeterlidir....

En az buradakiler kadar Denizcilik litaratürünü takip ederler.
Donanmada kullanılan  can yelekleri bizim 150-200 Euro verip aldıklarımızdan 10 kat kaliteli ve işlevsel.


Sizce  Bu insanlar 150 N kendinden şişmeli can yeleğini TSE damgası yok diye kabul etmeyip Ceza yazarlar mı Yazdırırlar mı ? ....

Sahil Güvenlik Sorarsa bu 40 kişilik tekneye 100 kişiyi doldurup koy koy dolaştıran hiçbir kurala uymayan günübirlik teknelere sorar onunda nedeni piyasada işlevsiz olanlar tercih edilmesin diye .....

Lütfen Sahil güvenlik personeline haksızlık yapmayalım  :) :)

Selamlar Saygılar


Not:Bununla ilgili herhangi bir uygulama örneği varmıdır ?


Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Oktay Eryılmaz1 - Temmuz 18, 2018, 11:29:03
Can Yeleklerinin TSE onaylını sorguladıkları doğrudur demekle olmaz .
Kimi sorgulamışlar , sonucu ne olmuş
Ceza mı kesmişler Tekneyi mi bağlamışlar.

Üşenmedim aradım sordum.Konuştuğum yetkili böyle bir örnek var ise hemen yerini zamanını Bot numarasını bildirsinler hemen bakalım dedi ....
Çünkü bazı kurumlara (özelikle Askeri ) işkembeden ön yargılı davranışlara geçit vermemek gerektiğini düşünüyorum.

Benim Öğrendiğim Bu Göçmen meselesi için  Çeşme civarında Sadece köpükten basılmış ilk kullanımda ikiye üçe bölünen ve 10 TL ye satılan Can SİMİTLERİ bulunmuş. (Denizde boğulan insanların üzerinden Botlar toplamış)
Bunu imal edip satanlar bulunmuş onların beyanından hareket ile çok satıldığı tespit edilmiş .....
Hangi Özel tekne sahibi 10 TL ye can simidi alır ??
Kaçak göçmenlere satılan Can simitlerinin aynı zamanda Gezi teknelerinde yolcu sayısı kadar can simidi bulundurma zorunluluğu dolayısı ile satıldığı öğrenilmiş...
Üç sene evvel bazı kontroller yapılmış (Marmariste ) çok miktarda rastlanmış toplanmış


Olay bu

Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Temmuz 18, 2018, 11:42:20
https://www.adf.org.tr/2018/03/13/can-yeleklerinin-ozellikleri/
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Oktay Eryılmaz1 - Temmuz 18, 2018, 11:48:12
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
https://www.adf.org.tr/2018/03/13/can-yeleklerinin-ozellikleri/


Teşekkürler Sn.Çelenoğlu
Yazıda görüldüğü gibi TSE den bahsedilmiyor. CE veya Solas deniyor.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Oktay Eryılmaz1 - Temmuz 18, 2018, 12:00:57
(https://s15.postimg.cc/463acsyw7/tse.png) (https://postimg.cc/image/463acsyw7/)


Görüldüğü gibi TSE kaynağı ve Muadili  de    EN ISO 12402-4-EQV

Söylendiği gibi değil .
Yurtdışından aldığınız (Avrupa ve Amerikadan) doğal olarak TSE belgeli  sayılır .....
Zimbabwe malıda olsa Avrupadan aldığınız ithalatında standartı bakıldığından onaylı demektir.Aksi halde ithal edilemez raflarda satılamaz.

Bir ayrı bilgi TSE standartı olduğundan ülkemizdede ithalatında EN ISO 12402-4-EQV istenir.
O yüzden söylendiği gibi TSE denkliğine falan ihtiyaç yoktur.

Durum açık Sn.Çelenoğlunun yayınladığı belgede de EN ISO 12402-4-EQV benim yayınladığım TSE belgesinde de

 EN ISO 12402-4-EQV   zikredilmektedir.


Olmaz ya SG size TSE belgesi sorarsa Türkiyeden satın aldım dersiniz.
Onlar bilir zaten gerisini
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Tolga Sezer - Temmuz 18, 2018, 17:29:24
Ama yine de bir belge isterler can yeleğinin standadını gösteren. Afrikadan çantana atıp getirmiş olabilir. Hatta Do It Yourself manyağı biri olup kendin yapmış olabilirsin. Öyleyse sonuç olarak otomatik şişen can yeleği temin edeceksek bahsi geçen standarda uygun olduğunu gösteren evrakı verebilen bir mağazadan almak gerekir.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Oktay Eryılmaz1 - Temmuz 18, 2018, 18:01:32
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama yine de bir belge isterler can yeleğinin standadını gösteren. Afrikadan çantana atıp getirmiş olabilir. Hatta Do It Yourself manyağı biri olup kendin yapmış olabilirsin. Öyleyse sonuç olarak otomatik şişen can yeleği temin edeceksek bahsi geçen standarda uygun olduğunu gösteren evrakı verebilen bir mağazadan almak gerekir.


Bu mantıkla Arabamızda kullandığımız Airbaglerin , Fren Disklerinin de TSE standart belgesini polisin
SG  teknede kullanılan Radarın , mutfağındaki Evyenin , Armetüründe TSE belgesini sorabilmesi anlamı çıkar.
SG özel teknelerdeki malzemenin TSE ilgili bir kontrolü mevzubahis değildir.

Ticari olarak kullanılan Gezi teknelerinde kontrol yapabilirler.
Üç - Dört sene evvel göçmenler için sahte üretilen 5 TL ye  10 TL ye satılan strafordan çakma  Can simitleri toplanmış marmariste .....

Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Tolga Sezer - Temmuz 19, 2018, 22:07:53
Emin olun ben de sizin dediklerinizin esas olmasını istiyorum Oktay Bey. Konuyu resmi makamlar ile bir görüşüp sonucunu paylaşacağım. Umarım aynen dediğiniz gibidir.  :-*
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Derya Yenigün - Temmuz 27, 2018, 10:06:57
Doğrudur. Teknedeki kişi sayısından fazla adetteki spinlock 170n can yeleklerimiz kabul görmemiş olup "sertifikalı" can yeleklerinin belgesinin ibrazı istenmiştir.

Sözünü ettiğim markanın Türkiye temsilcisi böyle bir belge veremiyor. Denetim gece yarısı 03:00 civarı olduğu ve SG komutanı belge ibrazı için sabaha kadar süre verdiğinden temin edip konuyu çözebildik.

Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: İlhan Güven - Ağustos 02, 2018, 23:03:05
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Doğrudur. Teknedeki kişi sayısından fazla adetteki spinlock 170n can yeleklerimiz kabul görmemiş olup "sertifikalı" can yeleklerinin belgesinin ibrazı istenmiştir.

"Spinlock 170n can yeleklerinizin kabul görmemesi" ile neyi kastettiğinizi tam olarak anlamadım.
Yaşadığınız sorunu biraz daha ayrıntılı açıklamanızı rica etsem.
Yani; teknedeki her bir can yeleğinin sertifikasını mı istiyorlar.?
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 02, 2018, 23:48:56
Teknede bulundurmamız gereken can yelekleri ve yangın söndürme tüpünün sertifikalarını sahil güvenlik bir kontrol esnasında sormaktadır. SG avucunun içi gibi bildiği o 45TL'lik can yeleğini gözüyle görse de sertifika yoksa onu yok sayar deniliyor.

Konu ile ilgili İzmir SG Komutanlığını aradım. Alo 158'e yönlendirdiler. Orası da Liman başkanlığına yönlendirdi. Onları da arayacağım. Ama tahmin ettiğim gibi esas mesele sertifika. Bunu verebilen her can yeleği markası SG tarafından uygun görülecektir.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Derya Yenigün - Ağustos 03, 2018, 15:31:10
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknede bulundurmamız gereken can yelekleri ve yangın söndürme tüpünün sertifikalarını sahil güvenlik bir kontrol esnasında sormaktadır. SG avucunun içi gibi bildiği o 45TL'lik can yeleğini gözüyle görse de sertifika yoksa onu yok sayar deniliyor.

Konu ile ilgili İzmir SG Komutanlığını aradım. Alo 158'e yönlendirdiler. Orası da Liman başkanlığına yönlendirdi. Onları da arayacağım. Ama tahmin ettiğim gibi esas mesele sertifika. Bunu verebilen her can yeleği markası SG tarafından uygun görülecektir.

SG üzerinizde olmasa da, çok daha iyi bir model kullansanızda, teknedeki kişi sayısından bir fazla olacak şekilde can yeleği sertifikasını görmek istiyor. Bu nedenle teknede bulundurulmasa dahi, sertifika verebilecek bir firmadan, yat marketten ihtiyaç olan sayıda alıp, belgesini teknede tutuyoruz.

Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Özgür Ökten - Ağustos 03, 2018, 16:33:25
Basından bir haber;

--------------- 07 Şubat 2016 Pazar 14:10 ---------------
Son günlerde özellikle İzmir polisinin yaptığı operasyonlar neticesinde sığınmacılara satılan can yeleklerinin standart dışı üretim olduğu ortaya çıktı. Görüldü ki piyasada pek çok merdiven altı can yeleği imalatçısı var. Bunların ürettiği can yelekleri de hiç bir standarta uyumlu değil. Yani adı can yeleği ama bu can yelekleri can kurtarmadan uzak, birer ölüm yeleği haline gelmişler.

Mülteci facialarının genellikle karasularımız içinde gerçekleşmiş olması da, dikkatlerin Türkiye'deki Can Yeleği üreticilerine dönmesine sebeb oldu.

Yapılan araştırmalarda genellikle Deniz sektöründe faaliyet gösteren Can yeleği üreticilerinin TSE ve IMO kurallarına uyumluluğun yanı sıra Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme bakanlığınca da denetime bağlı oldukları görüldü.

Can Yeleği üreticileri kısa adı TSE olan Türk Standartları Enstitüsü'nden TSE belgesi, uluslar arası denizcilik örgütü olan IMO kurallarına uyumluluk şartına uygun olması yanı sıra, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından da onaylanmış sertifikaya sahip olması gerekiyor

Can Yeleği standartı olan TS EN 395 kuralı 2007 tarihinde yürürlükten kaldırılarak yerine TS EN 12402-2 kuralı getirildi.

Son günlerde sık sık görülen mülteci facialarından sonra Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Liman Başkanlıklarına 2 Nisan 2015 tarihinde bir yazı göndererek Can yeleklerinin standartlara uyumlu olup olmadığının denetlenmesini istedi. Yazıda; TS EN 395 6 Şubat 2007 tarihinde yürürlükten kalmış, yerine TS EN ISO 12402-2 sayılı standart aynı tarihte kabul edilmiştir. Bu kapsamda can yeleklerinin TSE uyumu konusunda; Can yeleğinin imalat tarihinin kontrol edilerek, imalat tarihi 06.02.2007 tarihinden önce olanlar için TS EN 395'in kabul edilmesi, bu tarihten sonra imal edilmiş olanlarda TS EN ISO 12402-2 sayılı standartın aranması husunda gereğinin yapılması yazıyordu.

Bu yazının Liman başkanlıklarına ulaşmasının hemen ardından İzmir Merkezli Can yeleği üreticisi olan Martek isimli firma Bakanlığa itiraz ederek, Martek firmasının ürettiği can yeleklerinde bulunan TS EN 395 standart belgesinin 7 Ocak 2015 tarihinde TSE tarafından iptal edildiğini, Martek firmasının bu tarihe kadar ürettiği can yeleklerinin kurala uygun olduğunu dolayısıyla mağduriyetinin giderilmesini istedi.

Not; TSE yetkililerinden alınan bilgiye göre TSE belgesinin her yıl yenilenmesi gerekiyor

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme bakanlığı bu itirazın ardından, ilk yazıdan 28 gün sonra Liman başkanlıklarına aynı konuda bir yazı daha gönderdi. 30 Nisan 2015 tarihli bu ikinci yazıda, Liman başkanlıklarınca, Martek firmasının ürettiği can yeleklerinde de imalat tarihinin kontrol edilmesini imalat tarihi 7 Nisan 2015 tarihinden önce olanlarda (8 yıl önce yürürlükten kaldırılmış olan) TS EN 395 'in kabul edilmesini istedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın bu yazısı diğer Can yeleği üreticileri tarafından, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının Martek'e kıyağı şeklinde değerlendirilirken bir yanda da haksız rekabet olarak nitelendirildi.

Gazetemize konuşan Türkiyedeki Can Yeleği üreticilerinin hemen hepsi bu kural değişikliğine yasal süre içinde geçtiklerini, bu tarihten sonra ellerinde kalmış olan eski kurala uyumlu can yeleklerini ise imha ettiklerini söylediler. Martek firmasına, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme bakanlığınca bu kıyağın yapılmış olması, bizlere yapılmış haksızlıktır dediler.
------------
Kaynak: http://www.denizticaretgazetesi.org/bakanlik_marteke_kiyak_yapmis_haber8647.html
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: İlhan Güven - Ağustos 03, 2018, 20:01:43
Teknede, yıllar önce yurt dışından alınmış iki adet Helly Hansen can yeleği var ve sertifikaları yok.
Bu durumda bu can yelekleri SG'e göre yok hükmünde mi?
Bu durumda bunlara nerden sertifika alabilirim
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Nevzat Doğru - Mayıs 19, 2019, 19:48:33
Çocuklar için 2 tame can yeleği almak istiyorum yelek gibi giyilenlerden. Lalizas marka buldum ,Muğla civarında bir firma 180 tl. tanesi , CE belgeli 150N imiş. Nasıldır ? Kullanan var mı ?
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Mayıs 19, 2019, 20:00:03
150N kaldırma büyükler için bile yeterlidir. Çocuklar 40 kg veya daga ağırsa olabilir ama daha küçükseler başka bir yelek bakın. Can yeleği çocuğa veya büyüğe tam oturmalıdır hatta yarışçılar rahatsız etmeye başlayacak kadar sıkı olmasını isterler.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Hulki Erdem - Mayıs 19, 2019, 20:10:00
Bahis konusu marka alanında iyidir,
İyi akşamlar,
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Tolga Sezer - Mayıs 19, 2019, 21:09:20
Ben newton değerini hatırlamıyorum. Ama bu yeleğin 0-10kg aralıkta olanını aldım. Henüz denizde üzerine giydirip gün boyu deneme şansımız olmadı. Ama malzeme olarak kaliteli görünüyor.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Nevzat Doğru - Mayıs 19, 2019, 22:04:20
Hulki ve Tolga kaptanlar kalitesi konusunda verdiğiniz bilgi için ;
 Ahmet hocam kilolarına göre boyutlar değişiyor , 15-30 kg var bir de büyüğü 30-40 ,benim büyük kız 7 yaşında 25kg civarı ona 30-40 ını almayı düşünüyordum ama açıklamanız sonrası ona da küçüğünü alacağız artık.
 Bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim, selam ve saygılarla...
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Ozan Sekkin - Mayıs 21, 2019, 14:35:28
Konu, taşıdığı önem doğrultusunda sürekli olarak güncellenmekte.
Türkiye Yelken Federasyonu, yayınladığı Genel Yat Yarış Kuralları, Madde 21-Emniyet Kuralları başlığında 2018 yılından beri aşağıdaki ifadeler ile konuyu tanımlar;

"21.4. RRS Kural 27.1 uyarınca, Yarış Kurulunun, Uyarı işaretinden geç olmamak kaydı ile startta veya
herhangi bir dönüş şamandırasında uluslararası “Y” kod bayrağını bir seda işareti ile birlikte
toka etmesi, can yeleklerinin tüm yarışlar sırasında giyilme mecburiyetini belirtecektir. Aynı
bayrağın karada işaret direğinde toka edilmesi ise, suda olunan tüm zamanlarda can yeleklerinin
giyilmesini zorunlu kılar.(RRS 27.1 değişikliği). Giyilecek can yeleklerinin; teknedeki ekip sayısından
en az bir fazla olacak şekilde, 150 N seviyesinde yüzdürücü özelliği tasıyan ISO 12402-3 /EN 396
standartlarında, tam ya da yarı otomatik gazlı tip olması zorunludur."

Diğer taraftan gazlı can yelekleri, peryodik olarak test edilmeli ve henüz bu testleri yapacak bir firma yada kişi bulmak mümkün değil. Bir çok ithalatçı/üretici firma yeni satılan yelekler için 5 yıl garanti veriyor, ama 5 yıldan eski yelekler ne olacak belli değil.
Gemilerdeki can kurtarma araç ve ekipmanlarının bakımını yapacak firmalar Ulaştırma Bakanlığının Atlantis uygulamasında yer alıyor, bu uygulamada bile can yelekleri için yetkilendirilmiş her hangi bir firma yok.
<https://atlantis.udhb.gov.tr/gitgmmts/VeriOkuma/ (https://atlantis.udhb.gov.tr/gitgmmts/VeriOkuma/)>
Turksail sitesi de gazlı tip can yeleği demiş ve bakımının nasıl yapılacağını kabaca anlatmış.
<http://www.turksail.com/genel-haberler/10010-nasl-bir-can-yelei-alalm (http://www.turksail.com/genel-haberler/10010-nasl-bir-can-yelei-alalm)>
Sonuç olarak;
- Yetişkinler için katı tip can yelekleri şu an pek kabul görmüyor, hatta yakın gelecekte kullanımdan kalkmaları bile mümkün.
- Çocuklar için ise üretilmiş gazlı tip bir can yeleği bulamadım. Paslanmaz çelik karbondioksit tüpü de oldukça ağır. Mecburen katı tip kullanmaya devam edeceğiz.
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Serdar Çırak - Mayıs 21, 2019, 15:08:48
Şişme olan şeylere ben güvenemiyorum..
Şişirme sistemi iyi çalıştığı halde nedenini anlayamadığım bir şekilde (belki saklama koşullarına dikkat etmek lazım) yeleğin şişen kısımlarında iki küçük delik oluşmuştu..sonuçta plastik..
Atlıyorsun,gaz yeleği şişiriyor ama yelek hava kaçırıyor..
Lalizasın yada plastimonun köpüklülerinden şaşmamak lazım..evladiyelik..
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Nevzat Doğru - Mayıs 21, 2019, 15:13:26
Serdar Kaptana katılıyorum , kullanımı çok rahat olsa da şişme can yelekleri bana da hiç güvenli gelmiyor
Başlık: Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
Gönderen: Serdar Çırak - Mayıs 21, 2019, 15:23:57
Kendi torbalarında korunsa bile,her sezon başında tatlı suyla yıkayıp kurutup tekrar yerine koymak lazım.Bir şekilde teknedeki nem aralarına girip zor görünen küfler yapabiliyor..