0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #30 : Temmuz 18, 2018, 10:46:09 »
Denizin kolluğu Sahil Güvenlik Komutanlığı,

An itibari ile Dört sene Deniz Lisesi , Ardından Dört Sene Harb Okulu Okuyarak Deniz Subayı olan "Denizci " Subaylarca yönetiliyor. (şu anda Subay olanlar bundan sonra sistem değişirmi bilmem)
Harb okullarında verilen eğitim aslında mühendislik eğitimi artı Askerlik eğitimi , birde üstüne Denizcilik eğitimi alıyorlar.

Normal üniversitedeki eğitim gibi değil , Sabah 6:30 kalkılıp aksam 17:00 ye kadar Dersler ,seminerler vs.
Akşam yatana kadar etüdler.

Öyle üniversitedeki gibi değil istediğin zaman git istemediğin zaman gitme , Hadi bu dersleri bırakayım seneye bakarız vs yok orada .....

Üçe kadar sayamazsın saydırmazlar....

Çok iyi İngilizce bilirler , 2 lisanlarıda yeterlidir....

En az buradakiler kadar Denizcilik litaratürünü takip ederler.
Donanmada kullanılan  can yelekleri bizim 150-200 Euro verip aldıklarımızdan 10 kat kaliteli ve işlevsel.


Sizce  Bu insanlar 150 N kendinden şişmeli can yeleğini TSE damgası yok diye kabul etmeyip Ceza yazarlar mı Yazdırırlar mı ? ....

Sahil Güvenlik Sorarsa bu 40 kişilik tekneye 100 kişiyi doldurup koy koy dolaştıran hiçbir kurala uymayan günübirlik teknelere sorar onunda nedeni piyasada işlevsiz olanlar tercih edilmesin diye .....

Lütfen Sahil güvenlik personeline haksızlık yapmayalım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selamlar Saygılar


Not:Bununla ilgili herhangi bir uygulama örneği varmıdır ?


« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2018, 10:50:38 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    O. E.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #31 : Temmuz 18, 2018, 11:29:03 »
Can Yeleklerinin TSE onaylını sorguladıkları doğrudur demekle olmaz .
Kimi sorgulamışlar , sonucu ne olmuş
Ceza mı kesmişler Tekneyi mi bağlamışlar.

Üşenmedim aradım sordum.Konuştuğum yetkili böyle bir örnek var ise hemen yerini zamanını Bot numarasını bildirsinler hemen bakalım dedi ....
Çünkü bazı kurumlara (özelikle Askeri ) işkembeden ön yargılı davranışlara geçit vermemek gerektiğini düşünüyorum.

Benim Öğrendiğim Bu Göçmen meselesi için  Çeşme civarında Sadece köpükten basılmış ilk kullanımda ikiye üçe bölünen ve 10 TL ye satılan Can SİMİTLERİ bulunmuş. (Denizde boğulan insanların üzerinden Botlar toplamış)
Bunu imal edip satanlar bulunmuş onların beyanından hareket ile çok satıldığı tespit edilmiş .....
Hangi Özel tekne sahibi 10 TL ye can simidi alır ??
Kaçak göçmenlere satılan Can simitlerinin aynı zamanda Gezi teknelerinde yolcu sayısı kadar can simidi bulundurma zorunluluğu dolayısı ile satıldığı öğrenilmiş...
Üç sene evvel bazı kontroller yapılmış (Marmariste ) çok miktarda rastlanmış toplanmış


Olay bu

« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2018, 11:31:54 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #32 : Temmuz 18, 2018, 11:42:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. E.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #33 : Temmuz 18, 2018, 11:48:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teşekkürler Sn.Çelenoğlu
Yazıda görüldüğü gibi TSE den bahsedilmiyor. CE veya Solas deniyor.


*

    O. E.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #34 : Temmuz 18, 2018, 12:00:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Görüldüğü gibi TSE kaynağı ve Muadili  de    EN ISO 12402-4-EQV

Söylendiği gibi değil .
Yurtdışından aldığınız (Avrupa ve Amerikadan) doğal olarak TSE belgeli  sayılır .....
Zimbabwe malıda olsa Avrupadan aldığınız ithalatında standartı bakıldığından onaylı demektir.Aksi halde ithal edilemez raflarda satılamaz.

Bir ayrı bilgi TSE standartı olduğundan ülkemizdede ithalatında EN ISO 12402-4-EQV istenir.
O yüzden söylendiği gibi TSE denkliğine falan ihtiyaç yoktur.

Durum açık Sn.Çelenoğlunun yayınladığı belgede de EN ISO 12402-4-EQV benim yayınladığım TSE belgesinde de

 EN ISO 12402-4-EQV   zikredilmektedir.


Olmaz ya SG size TSE belgesi sorarsa Türkiyeden satın aldım dersiniz.
Onlar bilir zaten gerisini
« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2018, 12:04:49 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

*

    T. S.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #35 : Temmuz 18, 2018, 17:29:24 »
Ama yine de bir belge isterler can yeleğinin standadını gösteren. Afrikadan çantana atıp getirmiş olabilir. Hatta Do It Yourself manyağı biri olup kendin yapmış olabilirsin. Öyleyse sonuç olarak otomatik şişen can yeleği temin edeceksek bahsi geçen standarda uygun olduğunu gösteren evrakı verebilen bir mağazadan almak gerekir.
*

    O. E.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #36 : Temmuz 18, 2018, 18:01:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama yine de bir belge isterler can yeleğinin standadını gösteren. Afrikadan çantana atıp getirmiş olabilir. Hatta Do It Yourself manyağı biri olup kendin yapmış olabilirsin. Öyleyse sonuç olarak otomatik şişen can yeleği temin edeceksek bahsi geçen standarda uygun olduğunu gösteren evrakı verebilen bir mağazadan almak gerekir.


Bu mantıkla Arabamızda kullandığımız Airbaglerin , Fren Disklerinin de TSE standart belgesini polisin
SG  teknede kullanılan Radarın , mutfağındaki Evyenin , Armetüründe TSE belgesini sorabilmesi anlamı çıkar.
SG özel teknelerdeki malzemenin TSE ilgili bir kontrolü mevzubahis değildir.

Ticari olarak kullanılan Gezi teknelerinde kontrol yapabilirler.
Üç - Dört sene evvel göçmenler için sahte üretilen 5 TL ye  10 TL ye satılan strafordan çakma  Can simitleri toplanmış marmariste .....

*

    T. S.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #37 : Temmuz 19, 2018, 22:07:53 »
Emin olun ben de sizin dediklerinizin esas olmasını istiyorum Oktay Bey. Konuyu resmi makamlar ile bir görüşüp sonucunu paylaşacağım. Umarım aynen dediğiniz gibidir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    D. Y.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #38 : Temmuz 27, 2018, 10:06:57 »
Doğrudur. Teknedeki kişi sayısından fazla adetteki spinlock 170n can yeleklerimiz kabul görmemiş olup "sertifikalı" can yeleklerinin belgesinin ibrazı istenmiştir.

Sözünü ettiğim markanın Türkiye temsilcisi böyle bir belge veremiyor. Denetim gece yarısı 03:00 civarı olduğu ve SG komutanı belge ibrazı için sabaha kadar süre verdiğinden temin edip konuyu çözebildik.

*

    İ. G.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #39 : Ağustos 02, 2018, 23:03:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Doğrudur. Teknedeki kişi sayısından fazla adetteki spinlock 170n can yeleklerimiz kabul görmemiş olup "sertifikalı" can yeleklerinin belgesinin ibrazı istenmiştir.

"Spinlock 170n can yeleklerinizin kabul görmemesi" ile neyi kastettiğinizi tam olarak anlamadım.
Yaşadığınız sorunu biraz daha ayrıntılı açıklamanızı rica etsem.
Yani; teknedeki her bir can yeleğinin sertifikasını mı istiyorlar.?
*

    T. S.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #40 : Ağustos 02, 2018, 23:48:56 »
Teknede bulundurmamız gereken can yelekleri ve yangın söndürme tüpünün sertifikalarını sahil güvenlik bir kontrol esnasında sormaktadır. SG avucunun içi gibi bildiği o 45TL'lik can yeleğini gözüyle görse de sertifika yoksa onu yok sayar deniliyor.

Konu ile ilgili İzmir SG Komutanlığını aradım. Alo 158'e yönlendirdiler. Orası da Liman başkanlığına yönlendirdi. Onları da arayacağım. Ama tahmin ettiğim gibi esas mesele sertifika. Bunu verebilen her can yeleği markası SG tarafından uygun görülecektir.
*

    D. Y.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #41 : Ağustos 03, 2018, 15:31:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknede bulundurmamız gereken can yelekleri ve yangın söndürme tüpünün sertifikalarını sahil güvenlik bir kontrol esnasında sormaktadır. SG avucunun içi gibi bildiği o 45TL'lik can yeleğini gözüyle görse de sertifika yoksa onu yok sayar deniliyor.

Konu ile ilgili İzmir SG Komutanlığını aradım. Alo 158'e yönlendirdiler. Orası da Liman başkanlığına yönlendirdi. Onları da arayacağım. Ama tahmin ettiğim gibi esas mesele sertifika. Bunu verebilen her can yeleği markası SG tarafından uygun görülecektir.

SG üzerinizde olmasa da, çok daha iyi bir model kullansanızda, teknedeki kişi sayısından bir fazla olacak şekilde can yeleği sertifikasını görmek istiyor. Bu nedenle teknede bulundurulmasa dahi, sertifika verebilecek bir firmadan, yat marketten ihtiyaç olan sayıda alıp, belgesini teknede tutuyoruz.

« Son Düzenleme: Ağustos 03, 2018, 15:35:40 Gönderen: Derya Yenigün »
*

    Ö. Ö.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #42 : Ağustos 03, 2018, 16:33:25 »
Basından bir haber;

--------------- 07 Şubat 2016 Pazar 14:10 ---------------
Son günlerde özellikle İzmir polisinin yaptığı operasyonlar neticesinde sığınmacılara satılan can yeleklerinin standart dışı üretim olduğu ortaya çıktı. Görüldü ki piyasada pek çok merdiven altı can yeleği imalatçısı var. Bunların ürettiği can yelekleri de hiç bir standarta uyumlu değil. Yani adı can yeleği ama bu can yelekleri can kurtarmadan uzak, birer ölüm yeleği haline gelmişler.

Mülteci facialarının genellikle karasularımız içinde gerçekleşmiş olması da, dikkatlerin Türkiye'deki Can Yeleği üreticilerine dönmesine sebeb oldu.

Yapılan araştırmalarda genellikle Deniz sektöründe faaliyet gösteren Can yeleği üreticilerinin TSE ve IMO kurallarına uyumluluğun yanı sıra Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme bakanlığınca da denetime bağlı oldukları görüldü.

Can Yeleği üreticileri kısa adı TSE olan Türk Standartları Enstitüsü'nden TSE belgesi, uluslar arası denizcilik örgütü olan IMO kurallarına uyumluluk şartına uygun olması yanı sıra, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından da onaylanmış sertifikaya sahip olması gerekiyor

Can Yeleği standartı olan TS EN 395 kuralı 2007 tarihinde yürürlükten kaldırılarak yerine TS EN 12402-2 kuralı getirildi.

Son günlerde sık sık görülen mülteci facialarından sonra Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Liman Başkanlıklarına 2 Nisan 2015 tarihinde bir yazı göndererek Can yeleklerinin standartlara uyumlu olup olmadığının denetlenmesini istedi. Yazıda; TS EN 395 6 Şubat 2007 tarihinde yürürlükten kalmış, yerine TS EN ISO 12402-2 sayılı standart aynı tarihte kabul edilmiştir. Bu kapsamda can yeleklerinin TSE uyumu konusunda; Can yeleğinin imalat tarihinin kontrol edilerek, imalat tarihi 06.02.2007 tarihinden önce olanlar için TS EN 395'in kabul edilmesi, bu tarihten sonra imal edilmiş olanlarda TS EN ISO 12402-2 sayılı standartın aranması husunda gereğinin yapılması yazıyordu.

Bu yazının Liman başkanlıklarına ulaşmasının hemen ardından İzmir Merkezli Can yeleği üreticisi olan Martek isimli firma Bakanlığa itiraz ederek, Martek firmasının ürettiği can yeleklerinde bulunan TS EN 395 standart belgesinin 7 Ocak 2015 tarihinde TSE tarafından iptal edildiğini, Martek firmasının bu tarihe kadar ürettiği can yeleklerinin kurala uygun olduğunu dolayısıyla mağduriyetinin giderilmesini istedi.

Not; TSE yetkililerinden alınan bilgiye göre TSE belgesinin her yıl yenilenmesi gerekiyor

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme bakanlığı bu itirazın ardından, ilk yazıdan 28 gün sonra Liman başkanlıklarına aynı konuda bir yazı daha gönderdi. 30 Nisan 2015 tarihli bu ikinci yazıda, Liman başkanlıklarınca, Martek firmasının ürettiği can yeleklerinde de imalat tarihinin kontrol edilmesini imalat tarihi 7 Nisan 2015 tarihinden önce olanlarda (8 yıl önce yürürlükten kaldırılmış olan) TS EN 395 'in kabul edilmesini istedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın bu yazısı diğer Can yeleği üreticileri tarafından, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının Martek'e kıyağı şeklinde değerlendirilirken bir yanda da haksız rekabet olarak nitelendirildi.

Gazetemize konuşan Türkiyedeki Can Yeleği üreticilerinin hemen hepsi bu kural değişikliğine yasal süre içinde geçtiklerini, bu tarihten sonra ellerinde kalmış olan eski kurala uyumlu can yeleklerini ise imha ettiklerini söylediler. Martek firmasına, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme bakanlığınca bu kıyağın yapılmış olması, bizlere yapılmış haksızlıktır dediler.
------------
Kaynak: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    İ. G.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #43 : Ağustos 03, 2018, 20:01:43 »
Teknede, yıllar önce yurt dışından alınmış iki adet Helly Hansen can yeleği var ve sertifikaları yok.
Bu durumda bu can yelekleri SG'e göre yok hükmünde mi?
Bu durumda bunlara nerden sertifika alabilirim
« Son Düzenleme: Ağustos 03, 2018, 20:03:04 Gönderen: İlhan Güven »
*

    N. D.

Ynt: Teknede Can Yeleği ve Hangisi
« Yanıtla #44 : Mayıs 19, 2019, 19:48:33 »
Çocuklar için 2 tame can yeleği almak istiyorum yelek gibi giyilenlerden. Lalizas marka buldum ,Muğla civarında bir firma 180 tl. tanesi , CE belgeli 150N imiş. Nasıldır ? Kullanan var mı ?