0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. D.

Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« : Ağustos 11, 2020, 10:52:11 »
Herkese merhaba,

Aranızda yeni de olsam, optimist ile başladığım bu heyecanı uzun yıllar takip eder ve araştırırım. Keşke her şey tekne satın alıp bitse ama hayalimdeki tekneyi artıları ve eksileri ile birlikte ölçüp tartıp, zamanı gelince satın almak istiyorum.

Marine ile biten ürünlerin, hizmetlerin ne kadar pahalı olduğunu hep birlikte yaşıyoruz, görüyoruz. Son zamanlarda dikkatimi çeken bir ürün ise teknelerde kullanılan polikarbon bardaklar ve bu fiyatları gördükçe üzülüyorum açıkçası. Bir tutku ve getirdikleri bu kadar pahalı olmamalı

İşim gereği polikarbonla ve fiyatları ile çok haşır neşir olduğumdan maliyetleri aşağı yukarı biliyorum. hadi işçilik vs de eklensin ancak piyasada gördüğüm fiyatlar hem adet hem de bundle olarak satılan bardaklar için çok yüksek.

Örnek vermek gerekirse; Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap adresinde bulunan ürünlerin adet başı fiyatları o kadar yüksek ki. Belki kullanılan polikarbonun kalitesindendir diyerek hesap yapıyorum ancak yine müthiş bir kar marjı çıkıyor karşıma. Ayrıca ürünün teknik dosyalarında ne BPA free ne  NSF listesinde olmasıyla alakalı bilgi bulamıyorum. Belki benim hatamdır.

Öte yandan bildiğim Amerikan markası olan ve Türkiye'de üretim yapan markanın fiyatlarına bakıyorum: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 3'lü setleri eastmarine'de satılan tekli bardak ile aynı fiyat hem de NSF onaylı BPA değerleri düşük hem de kırılmaz.

Bu durum sadece bir bardak için geçerliydi, yüzlerce donanım var bu şekilde fiyatlarıyla üzen. Başlamadan biten bir hayal mi olacak diye çok üzülüyorum.




*

    A. Ç.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #1 : Ağustos 11, 2020, 11:08:20 »
Öncelikle teknede cam rakı bardağı, kristal viski bardağı, porselen veya korkuyorsanız, kırılmaz cam tabak, yani evde kullandıklarınıza benzer ürünler kullanmak bana göre en doğrusudur. Üretimin bir faktörünün de miktar olduğunu unutmamak gerekir. Ayda bin tane satılan genel ürünle, ayda sadece üç beş tane satılan bir üründen üreticinin ve satıcının toplamda ettiği karı kıyaslamanız gerekir, bu nedenle marin malzeme pahalıdır. Çok mu pahalıdır? sorusunun cevabını ise veremem. Hiç kimse bu adam marine malzeme satacak, satışı az olur fazla para kazanmaz diye dükkanını ucuza kiralamaz, marine malzeme satıyorum az yemeliyim diye işe girişmez. Gerçekten marine olması gereken bazı özel malzemeler hariç, denizde de karada kullandığınız malzemeleri kullanırsanız fiyat farklılıkları sizi etkilemez. Gerçekten marin malzeme ve servise ise yeterli talep olmadığından pahalı olmaya devam edecektir. Günde 3-4 otomobil motoru tamir eden bir oto tamircisi ile tüm yılda bir kaç yüzü geçmeyen motora bakan deniz motoru tamircisini kıyaslamak doğru olmaz.


*

    C. D.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #2 : Ağustos 11, 2020, 11:19:04 »
Ahmet bey merhaba, söylediklerinize katılıyorum. Bu yüzden sürekli araştırıyor ve bilgi almaya çalışıyoruz. Fakat bu durumun suistimal edildiği şeyler için geçerliydi verdiğim örnek. Bardak sadece bir metafordu. Deri işlemeye başladığım zamanlar başında "deri el aleti" olduğu için pahalı olan ürünler yerine çatalla deri dikiş noktalarını açmışlığım bile vardır.

Bahsettiğiniz durumlara katılıyorum, itirazım yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap yorumlarınız için teşekkürler.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle teknede cam rakı bardağı, kristal viski bardağı, porselen veya korkuyorsanız, kırılmaz cam tabak, yani evde kullandıklarınıza benzer ürünler kullanmak bana göre en doğrusudur. Üretimin bir faktörünün de miktar olduğunu unutmamak gerekir. Ayda bin tane satılan genel ürünle, ayda sadece üç beş tane satılan bir üründen üreticinin ve satıcının toplamda ettiği karı kıyaslamanız gerekir, bu nedenle marin malzeme pahalıdır. Çok mu pahalıdır? sorusunun cevabını ise veremem. Hiç kimse bu adam marine malzeme satacak, satışı az olur fazla para kazanmaz diye dükkanını ucuza kiralamaz, marine malzeme satıyorum az yemeliyim diye işe girişmez. Gerçekten marine olması gereken bazı özel malzemeler hariç, denizde de karada kullandığınız malzemeleri kullanırsanız fiyat farklılıkları sizi etkilemez. Gerçekten marin malzeme ve servise ise yeterli talep olmadığından pahalı olmaya devam edecektir. Günde 3-4 otomobil motoru tamir eden bir oto tamircisi ile tüm yılda bir kaç yüzü geçmeyen motora bakan deniz motoru tamircisini kıyaslamak doğru olmaz.


*

    S. K.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #3 : Ağustos 11, 2020, 13:26:07 »
Bu konunun en somut görüldüğü, elle tutulur hale geldiği yer impeller (belki benim canımı o çok yaktığı için bana öyle geliyordur)... En basit ve küçük marine motor impellerinin satıldığı fiyata kara motorlarının komple devir daim pompalarını alabiliyorsunuz neredeyse... Yani içinde deniz suyu geziyor olsa diyeceğim ki "bunların malzemesi farklı" ama öyle de değil, hepsinin içinde benzer coolant malzemeler veya onla uğraşmak istemeyen için de tatlı su geziyor...


Ben kendi motorumun marine olmayan kara versiyonunun markasını modelini sonradan öğrendiğim için artık o tuzağa düşmem ama eminim Yanmar veya Penta motorların impellerleri de o mala özel değildir. Ahmet korsanın tabak çanak örneği gibi; bir yerlerde bazı motorlarda, belki hepsinde ama en azından iç devir pompalarında mutlaka aynı çap, genişlik, malzeme ve aynı mil tipli ürünler kullanılıyordur...


*

    A. Ç.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #4 : Ağustos 11, 2020, 13:30:55 »
Impeller sadece deniz motorlarında soğutma amaçlı kullanılan bir parçadır. Deniz suyunu çeker, tatlı suyu veya soğutma sıvısını soğutur, soğutma sıvısının dolaşmasını sağlayan impeller değil devridaim pompasıdır.

*

    E. S.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #5 : Ağustos 11, 2020, 13:32:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konunun en somut görüldüğü, elle tutulur hale geldiği yer impeller (belki benim canımı o çok yaktığı için bana öyle geliyordur)... En basit ve küçük marine motor impellerinin satıldığı fiyata kara motorlarının komple devir daim pompalarını alabiliyorsunuz neredeyse... Yani içinde deniz suyu geziyor olsa diyeceğim ki "bunların malzemesi farklı" ama öyle de değil, hepsinin içinde benzer coolant malzemeler veya onla uğraşmak istemeyen için de tatlı su geziyor...


Ben kendi motorumun marine olmayan kara versiyonunun markasını modelini sonradan öğrendiğim için artık o tuzağa düşmem ama eminim Yanmar veya Penta motorların impellerleri de o mala özel değildir. Ahmet korsanın tabak çanak örneği gibi; bir yerlerde bazı motorlarda, belki hepsinde ama en azından iç devir pompalarında mutlaka aynı çap, genişlik, malzeme ve aynı mil tipli ürünler kullanılıyordur...

Konu filtre olduğunda hemen her marine marka ve modelin muadilleri orjinalin 5 te biri fiyatına bulunabiliyor. Elinizde bir numune olsun yeter. Yağ filtresi, yakıt filtresi vs gibi ürünleri Fil, Mann gibi markalardan çok ekonomik olarak tedarik etmek mümkün.

Ama impeller sadece deniz suyu soğutmalı motorlarda ve direkt deniz suyu ile temas halinde çalıştığı için muadilini bulmak veya başka bir ürün denemek riskli olabilir
« Son Düzenleme: Ağustos 11, 2020, 13:34:18 Gönderen: Efe Sarıoğlu »
*

    S. K.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #6 : Ağustos 11, 2020, 14:06:59 »
Bir de sadece pembe sıvıyı gezdiren iç devir daim sistemi var ya Efe korsan; en azından onun muadili bulunsa o da kârdır diye düşünüyorum - ki bana kalırsa eşanşör içine deniz suyu pompalayan impeller bile öyle aman aman özel malzeme falan değildir; öyle olsaydı motor çalışmıyorken su içinde kalmasını engellemek için uğraşmazlardı... Ya da şöyle düşünelim, gerçekten marin impeller özel malzeme ama 1/10 fiyatınaysa; aynı ölçülerdeki marin olmayan impeller alıp yılda bir değil 4-5 ayda bir değiştirmek de yine toplam maliyeti 1/3'e getirir...
*

    A. B.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #7 : Ağustos 11, 2020, 14:43:43 »
Cihat Korsanın dikkat çektiği konuya bir örnek olarak başımdan geçen sprayhood saydam değiştirilmesini verebilirim.
Toplamda 2,5 mt lik bir saydam değişikliği için Pendik'te 450 euro işçilik dahil ücret istediler. Kullanacağı saydamın markası Sunbrella imiş. Unkapanı'ndan aynı ürünün metresini 15 eurodan aldım, bir o kadar da işçilik verdim.
Bimini ,sprayhood ve gölgeliklerim yıpranmış ve hepside renk tonu ayrı tellerden çalıyordu. Unkapanı'nda maliyet ne olur diye sorayım dedim.Pendik'te Sunbrella kumaşın metresini 65 euro demişlerdi, Unkapanı'nda 23 euro. İşçilik içinde aynı parayı istediler yani 1 'e 1. Özetle saydam değişikliğine 450 euro diyen Pendik esnafı beni yeni bimini , sprayhood ve gölgelik sahibi yaptı.
*

    M. B. A.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #8 : Ağustos 11, 2020, 16:23:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cihat Korsanın dikkat çektiği konuya bir örnek olarak başımdan geçen sprayhood saydam değiştirilmesini verebilirim.
Toplamda 2,5 mt lik bir saydam değişikliği için Pendik'te 450 euro işçilik dahil ücret istediler. Kullanacağı saydamın markası Sunbrella imiş. Unkapanı'ndan aynı ürünün metresini 15 eurodan aldım, bir o kadar da işçilik verdim.
Bimini ,sprayhood ve gölgeliklerim yıpranmış ve hepside renk tonu ayrı tellerden çalıyordu. Unkapanı'nda maliyet ne olur diye sorayım dedim.Pendik'te Sunbrella kumaşın metresini 65 euro demişlerdi, Unkapanı'nda 23 euro. İşçilik içinde aynı parayı istediler yani 1 'e 1. Özetle saydam değişikliğine 450 euro diyen Pendik esnafı beni yeni bimini , sprayhood ve gölgelik sahibi yaptı.

Sıfırdan yeni bimini, sprayhood vs. mi yaptırdınız Unkapanı'nda? Hangi firmaya yaptırdınız? Benim de ihtiyacım var. Acaba mevcut olanları kalıp olarak kullanırlar mı yoksa ölçü almaları gerekir mi?
*

    T. Ö.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #9 : Ağustos 11, 2020, 16:31:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cihat Korsanın dikkat çektiği konuya bir örnek olarak başımdan geçen sprayhood saydam değiştirilmesini verebilirim.
Toplamda 2,5 mt lik bir saydam değişikliği için Pendik'te 450 euro işçilik dahil ücret istediler. Kullanacağı saydamın markası Sunbrella imiş. Unkapanı'ndan aynı ürünün metresini 15 eurodan aldım, bir o kadar da işçilik verdim.
Bimini ,sprayhood ve gölgeliklerim yıpranmış ve hepside renk tonu ayrı tellerden çalıyordu. Unkapanı'nda maliyet ne olur diye sorayım dedim.Pendik'te Sunbrella kumaşın metresini 65 euro demişlerdi, Unkapanı'nda 23 euro. İşçilik içinde aynı parayı istediler yani 1 'e 1. Özetle saydam değişikliğine 450 euro diyen Pendik esnafı beni yeni bimini , sprayhood ve gölgelik sahibi yaptı.
Bizimlede bilgileri paylasirmisiniz
*

    A. K.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #10 : Ağustos 11, 2020, 18:07:46 »
Seneler önce Tekne boyacılarına apartmanı , pencereler kazıma , yağlı boya dahil , tekne boyasının 2/3  fiyatına boya yaptırmıştım . Teknem 27 feet Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #11 : Ağustos 11, 2020, 20:10:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizimlede bilgileri paylasirmisiniz

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sıfırdan yeni bimini, sprayhood vs. mi yaptırdınız Unkapanı'nda? Hangi firmaya yaptırdınız? Benim de ihtiyacım var. Acaba mevcut olanları kalıp olarak kullanırlar mı yoksa ölçü almaları gerekir mi?

Ben de! Ben de..!

Direk söküp paketleyip kargoyla göndereyim hatta.. Ağustosta üstü açık kalsa da olur...

Nurtopu gibi 3 kişilik tüketim kooperatifi olduk bile...
*

    A. B.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #12 : Ağustos 11, 2020, 22:54:03 »
Süleyman Fırıncıoğlu 05323110279
*

    E. S.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #13 : Ağustos 12, 2020, 08:11:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Süleyman Fırıncıoğlu 05323110279

Zaman içindeki esneme paylarını vermek çok kolay olmasa da, gelip ölçü almadan, direkt eski ürünün ölçülerini kullanarak üretim yapabiliyorsa, Süleyman Ustaya fazla mesai göründü:)
*

    A. B.

Ynt: Marine ile biten ürünlerin pahalılığı
« Yanıtla #14 : Ağustos 12, 2020, 11:18:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Süleyman Fırıncıoğlu 05323110279

Zaman içindeki esneme paylarını vermek çok kolay olmasa da, gelip ölçü almadan, direkt eski ürünün ölçülerini kullanarak üretim yapabiliyorsa, Süleyman Ustaya fazla mesai göründü:)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Haklısınız Efe Korsan ,işin düzgün olması için prova yapılması şart