0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #15 : Ocak 17, 2019, 21:28:27 »
Isınmanızın pervane ile bir alakaısı yok herhalde ,
Yinede memnun iseniz Güle güle kullanın Engin Kaptanım
Bende bir memnun olan duydum o yüzden memnun oldum ...
Herkes kazandı ....
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #16 : Ocak 18, 2019, 14:09:36 »
Sevgili Kaptanlar,
Teknede kalınca kalorifer ile beraber elektrik harcayan bilgisayar, radyo vs kullanıp bazen buzdolabı çalıştırdığım oluyor, onu kastetmiştim, kalorifer tabii ki webasto, bence teknenin olmazsa olmazlarından biri  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
*

    Çevrimdışı Aziz Eryavuz

  • * Gezgin Korsan
  • 920
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • BAMBAM, BAKIRKÖY BALIKÇI BARINAĞI
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #17 : Ocak 18, 2019, 15:13:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Kaptanlar,
Teknede kalınca kalorifer ile beraber elektrik harcayan bilgisayar, radyo vs kullanıp bazen buzdolabı çalıştırdığım oluyor, onu kastetmiştim, kalorifer tabii ki webasto, bence teknenin olmazsa olmazlarından biri  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

Peki sizin türbininiz ne marka ve model? Tavsiye ediyorsunuz demek ki yararlanıyorsunuz.
S/Y Bambam- Bakırköy
*
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #18 : Ocak 18, 2019, 19:43:56 »
Aziz kaptanım, benim türbinden memnun kaldığım hali yazdım, türbin aynı türbin. Neyse  biraz daha ayrıntılı anlatayım, günlerdir zaten güneş yok, aküleriniz 2 adet toplamı 170 amper, tekne alargada ve çalışan söylemesi ayıp 3 adet alarm takip cihazı vs. var,yani aküler sınırda, fırtına bekleniyor ve o gece teknedeyiz, işte o extra elektrik ihtiyacınızı görüyor.

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.355
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #19 : Ocak 18, 2019, 20:35:25 »
Rüzgar jeneratörlerinin üçgen kanatlıları genellikle gürültülü oluytor. Dikdörtgen ve 5 kanatlı olanlar sessizdir. Her ikisini de kullandım. 5 kanatlı olanların varlığını duymuyorsunuz ama en büyüğünü takmanızı öneririm. Üç kanatlı olanı elektrkli frenle kullandım, sesini duymazdan geldim, sonunda bir el incesi ile kanadını bağladım, çalışmayınca rahat ettim. Yer olarak güneş paneline göre daha az yer tutuyor ama üretimi de ona göre düşük, sanırım bizim iklimimiz için güneş paneli çok daha iyi bir seçim. Güneşin olmadığı veya süresinin az olduğu daha yüksek enlemlerde rüzgar jeneratörü düşünülebilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #20 : Nisan 02, 2019, 13:32:56 »

Merhaba,
Otomobil alternatöründen rüzgar jeneratörü yapmayı deneyen kimse varmı?
Hikmet Dinçer
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.355
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #21 : Nisan 02, 2019, 13:41:55 »
Otomobil alternatörü 60A gibi bir akım üretebilir. Yaklaşık 900 W civarında güç gerektirir. Yaklaşık 1 HP eder. Bu tür bir güç için aşırı büyük bir pervane gerekir. Teknelerde mümkün olabileceğini sanmıyorum.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #22 : Nisan 02, 2019, 14:35:24 »

Haklısınız ancak yükü sınırlarsanız,örneğin 15 amperle sınırlarsak uygun bir pervane ile 300-500 d/dk da 120-200 Watt elde edilebilir.
Bu konuda YouTube de bir çok ilginç deneme var ve maliyeti de çok düşük. Elektrikli bisiklet teker motoru kullanarak veya
küçük araç alternatörleri ile pek çok başarılı tatbikat var.
Benim şu an Uğraştığım elektrik tesisat işleri ardından üzerinde çalışılacak konular listeme bunu da ekliyeceğim.
İlgi duyan arkadaşlarla bulgularımı paylaşırım.
En iyi dileklerimle.
Hikmet Dinçer
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 771
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #23 : Nisan 02, 2019, 15:53:59 »
Rüzgar türbininin, özel üretilmişinin dahi verimsiz oluşu çokça paylaşıldı.
Normalde motor devrinin yaklaşık iki katı hızda oldukça yüksek amper üreten güçte alternatörü kullanarak rüzgarla elektrik üretmek ancak söylediğiniz devirde ve amperde mümkün olabilir. Ama bence çok verimsiz bir şey olur.

Ben ortaya aynı mantıkla, fakat "yelkenle giden teknenin ardına pervane bırakarak elektrik üreten sistem denense daha iyi mi olur?" diye alternatif fikir atayım. Güç daha yakın ama sadece yelkenle giderken faydası var.

Bunların hobi versiyonu yani:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimiçi Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 837
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #24 : Nisan 02, 2019, 15:57:56 »
Araba alternatörü motorun maksimum devrinde ve aküler boşsa o enerjiyi sağlar. O devirede rüzgar ile ulaşmanız çok zor. Onun dışında çevirmek içinde büyük bir pervaneye ihtiyacınız var. Rüzgar türbini bence tekneler için gereksiz. Birincisi kimse tepesinde fırfır ses yapacak bir düzenek istemez ikincisi kimse yazın deli gibi rüzgarın olduğu yerde durmak istemez. Üçüncüsü teknede yaşamıyorsanız tekneniz genelde sahil elektriğine bağlı olur ve kullanımda olmadığı için enerji ihtiyacı olmaz. Sahile bağlı olmasa bile genelde solar kullanılır onlarda olmayan ihtiyacı karşılamaya yeterler. Bu tamamen şahsi fikrimdir.
IN BOOST WE TRUST
*
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #25 : Nisan 02, 2019, 16:06:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Araba alternatörü motorun maksimum devrinde ve aküler boşsa o enerjiyi sağlar. O devirede rüzgar ile ulaşmanız çok zor. Onun dışında çevirmek içinde büyük bir pervaneye ihtiyacınız var. Rüzgar türbini bence tekneler için gereksiz. Birincisi kimse tepesinde fırfır ses yapacak bir düzenek istemez ikincisi kimse yazın deli gibi rüzgarın olduğu yerde durmak istemez. Üçüncüsü teknede yaşamıyorsanız tekneniz genelde sahil elektriğine bağlı olur ve kullanımda olmadığı için enerji ihtiyacı olmaz. Sahile bağlı olmasa bile genelde solar kullanılır onlarda olmayan ihtiyacı karşılamaya yeterler. Bu tamamen şahsi fikrimdir.

Alper bey, katılıyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aynı zamanda kendi yapacağınız bir alet çok daha ses çıkarır. Daha kötü gözükür. Deniz şartlarında çok çabuk yıpranır. Büyük olur. Istabreze denemedim ama kopyalandığı yabancı markadan kullandım. Karada verimliydi. Onun yerine bir panel daha eklemek daha mantıklı sisteme.

Kolay Gelsin.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.355
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #26 : Nisan 02, 2019, 18:44:50 »
Değişen dönme hızlarında alternatör kullanmak çok mantıklı görünmüyor. alternatör kollektörüne elektrik veriyorsunuz ki manyetik alan yaratabilsin ve yastıklardan elektrik elde edebilesiniz. Bir motorda rölantide bile belirli bir devir vardır. Kpntağı çevirdiğiniz anda alternatör kollektörü elektirk ile beslenmeye başlar. Rüzgar jeneratörü ise hiç dönmeyebilr. Bu koşullarda alternatörün çalışmadığını hissedecek ve kollektörü beslemeyi kesecek bir devre gerekecek, bu da elektirk kullanımı anlamına gelir. Benim bildiğim kadarı ile rüzgar jeneratörlerinin kollektörleri sabit mıknatıstır. Pervane mıknatısları çevirir ve yastıklar önüden geçen bu manyetik alan elektriğe çevrilir.  Alternatörler yeterli gücü üretebildiğinden alternatif trifaze akım üretirler ve diyotlarla bu elektrik düz akıma çevrilir. diyotlar üzerindeki bu işlem de küçük de olsa kayıptır. Rüzgar jeneratöründe üretilen enerji kayıpsız olarak en azından regülatöre kadar ulaşır ve akülere gönderilir. Alternatörde ise regülasyonu büyük ölçüde kollektöre gönderdiğiniz akımı kontrol ederek yaparsınız. Her ne kadar bu kayıplar güçlü bir motordan beslenen alternatör için küçükse de rüzgar gibi özellikle bizim ülkemizde zor bulunan bir kaynakta hele düşük üretim hedeflendiğinde hiç de ihmal edilebilir olmaz.

Ses konusunda ise katılmıyorum. Tekne için yapılan rüzgar jeneratörlerinde büyük rüzgar çiftliklerine benzer pervane kullanıyorlar. Düşük devirde sessiz çalışan bu pervaneler verimleri yüksek olsa bile inanılmaz gürültü yapıyor. Beş kanatlı ve verimleri biraz daha düşük kanatları dikdörtgen şekilde olan 5 kanatlı modellerde ise rulmanlar bozulmadığı sürece dibinde olsanız bile çalıştığnı duymazsınız.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #27 : Nisan 02, 2019, 20:33:22 »
Güneş yoksa,özellikle kışın ve motor çalıştırmadığınızda rüzgar enerjisi ihmal edilemeyecek bir
enerji kaynağıdır.
Sadece yazın keyif için yelken yapanlar için elbette önemli değil.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.355
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #28 : Nisan 02, 2019, 22:48:37 »
Türkiye şartlarında öncelikli seçim güneş enerjisidir. Özellkle konaklanan yerler dikkate alındığında güneş her zaman rüzgara üstün çıkıyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: İsta Breeze rüzgar türbini
« Yanıtla #29 : Nisan 03, 2019, 09:46:51 »
 
Ümit kaptanın denizde pervane fikri de enteresan. 4-5 Knots da 100 Watt üretiyor.Ancak teknenin hızına da etkisi var tabii.
Bence bu enerji kaynaklarının tamamından faydalanmayı düşünmek gerek. Rüzgar enerjisi var diye solar paneli sökmeyeceğiz.
Rüzgar jeneratörünün kanatları katlanarak kapatılan tipini düşünebiliriz,ihtiyaç yoksa çalıştırılmaz.
Başka öneriler de mümkün ,örneğin yemek pişirmek için güneş ocağı,güneşle su damıtma gibi.Rüzgarı sadece elektrik üretmek için değil doğrudan güç kaynağı olarakta kullanabiliriz.Nasıl 4-5 tonluk bir kayığı önüne katıp götürüyorsa ,pompa çalıştırmak,
veya bir makineyi doğrudan tahrik etmek için de kullanılabilir.
Herşeyi muhakkak nihai formuna fikir sahibinin ulaştırması gerekmez, açık kodlu programların gelişmesi gibi bilgiyi ve deneyimlerimizi paylaşarak belki bu fikirleri hayata geçirebilecek bizden daha becerikli insanların harekete geçmesi mümkün olur.
Girişimcilik,üretim,inovasyon taleple başlar diye düşünüyorum.Bizim Ülkemizde talep var ama talebin yönü yurt dışına yönelik.
Bu konu seçtiğimiz Ekonomik modelin kaçınılmaz sonucudur. İhracatın arttırılması ve emek veriminin arttırılması(ücretlerin baskı altında tutulması)  "çoğunlukla ithal teknolojiye ve pazarlama tekniklerine dayalı dışa bağımlı bir üretim desenini gerekli kılmaktadır. "not: Tırnak içindeki cümle sayın Erinç Yeldan'ın 3 Nisan 2019 tarihli Cumhuriyet gazetesi Ekonomi politik köşesinden
alıntıdır.
Denizciliğin  bir Ülkenin gelişmesinde en önemli sektörlerden biri olduğu gerçeğinden hareketle denize gönül vermiş amatör profesyonel hepimize görev düşmektedir. Gezgin korsanların hem yerli malı kullanımını teşvik etmesi  hemde sanayicilerimizi ihtiyaç duyulan ekipmanın üretimine yönlendirmesi gerekmektedir diye düşünüyorum.
En iyi dileklerimle.
Ali Hikmet Dinçer