0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #45 : Ekim 11, 2019, 23:13:30 »
Şunu sormak şunu araştırmak lazım

Alacağımız Tekne modeli kaç senedir üretimde ....
Hull numarası kaç ...an itibari ile

Bana gelecek olan teknenin hull numarası tahminen kaç olur

Daha kaç sene üretilecek ....

Bu hull numarası bir teknenin ratingini apaçık eder ...

Daha kaç sene üretilecek sorusu 0 tekne alımının belki en can alıcı sorusudur...

Kime satılıyor
Amerikaya satılan tekne modelleri ve standartları biraz fatklı
Daha çok ratingi var sanki

Youtube ta tanıtımları ve yorumlatı var her teknenin çok önemli şeyler anlatılıyor ve ciddi kanaat bildiriyorlar ...faydalı olanilir

Bildiğim jeanneau ve Benatau Amerika pazarında çok etkin
Hatta ikisininde fabrikası var

Birde ikinci el pazarını taramak lazım

Dünya pazarında alacağım tekne ikinci elde kaç para ?


« Son Düzenleme: Ekim 11, 2019, 23:16:44 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    C. Ü.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #46 : Ekim 11, 2019, 23:21:54 »
Bu hull numarası bir teknenin ratingini apaçık eder ...

Büyük olması mı iyi küçük olması mı ? Küçük ise yenidir daha uzun süre üretilecektir, büyük ise artık üretim döneminin sonuna yaklaşıyordur ya da çok talep görüyordur



*

    O. E.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #47 : Ekim 12, 2019, 01:30:50 »
Markanın üretiği modelin satışı hakında ciddi ipucu verir...Diye düşünürüm
Çünkü elde ipucu olacak başka sağlıklı veri yok..
Temsilciye sorsan ooooo dünyalara sattık marsta deniz varsa orayada satcez....durumundalar

Hull numarasını düzgün verip teknenin muhtelif yerine basmak zorunda bunlar
Hull numarası 415 ...
O tekneden 415 adet yapmış ama ne kadar süredir yapıyor...?

5 senedir üretiyor ise başka yorum ...
1 senedir üretiyor ise başka yorum gerektirir bence....

Hocam ne aliyor iseniz  bir an evvel alında size biraz ukalalık yapalım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap






*

    A. Ç.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #48 : Ekim 12, 2019, 08:14:29 »
Eskiden otomobiller her sene değişik bir modelle çıkardı. Değişik model derken kaporta şekilleri inanılmaz değişridi. Kıçındaki kuyruk yükselir veya artık yükselemeyeceği için yan yatırılırdı. Her model yılını kolaylıkla anlayabilirdiniz. Şimdiki otomobillerde markası ne olursa olsun birbirine çok benzerlik var. Tekneler ise sanırım otomobillerin kuyruklu modellerinin olduğu dönemden geçiyor. Büyük tekne üreticileri gövdede, armada başta olmak üzere her yıl değişiklik yapıyorlar, bu uygulama da üretilen modelde tekne sayısını kısıtlıyor. Piyasaya çıktığında kullanıcı tarafından bulunan hata ve eksiklikler yeni modelde giderilmeye çalışılıyor ama başka hataların yapılmadığını söylemek zor. Jeanneau'nun günde 18 tekneyi suya indirdiğini dikkate alırsak (günde) üreticilerin hata ve eksiklikleri zamanında görme şansının oldukça az olduğunu tahmin etmek zor olmaz. Bir teknenin gövde numarası mutlaka bize birşeyler söyler ama bunu üretici bazında değerlendirmekte yarar var. Günde 18 tekne indiren bir üretici ile yılda sadece 8-10 tekne yapan Türkiye'deki üreticiyi veya Kuzey ülkelerinde dünya seyahati için yılda 28 adet okyanus teknesi yapan ve bu kapasiteyi arttırmayan üreticiyi ayrı ayrı değerlendirmek gerekir.


*

    O. E.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #49 : Ekim 12, 2019, 09:33:36 »
Ahmet Hocam
Yazdıklarınız çok doğru ...Hull numarası parametresi ancak fabrikasyon üretim yapan Benatau, Jeanneau, Baveria, Dufour, Elan gibi markalar için geçerli bir parametre olabilir...

CNB, Amel, Swan, Solaris  vesaire için elbette geçerli değil ....
Onlar başka bir alemin araçları ....
Onlar kendini ispatlamış (!)
Ismarlama terziye diktirilen çok kalite kumaş kullanılan takım elbise ile Hazır giyim fabrikasından çıkan sıradan kumaş kullanılan hiç bir şeyine müdahale edilemeyen Takım elbise ...

Üst segmenteki Teknelerin üretim aşamasında her şeyine müdahale edebiliyor , değiştirebiliyor iken diğerlerinde standart bir liste var bazı kalemlerde çoktan seçmeli alternatifler mevcut

Örneğin Ben iç mobilyaları Teak rengi farş tahtalarını kayın rengi yapıyorum ...Diyor adam

Ancak xx. Bin Euro verirsen mobilyaları şu renk farş tahtalarını bu renk yaparım ....
veya Koltuk döşemelerin Krem rengi x bin Euro verirsen şu 4 renkten birini seçebilirsin...

Yani şu demek ne yapıyorsam onu al arkadaş beni yorma ,

Haa yoracaksan şu parayı öde....

Haklılar mı ,

Bence haklılar adamlar fabrikasyon üretim yapıyorlar...
Bir otomobil fabrikasına renk kataloğunda olmayan bir rengi Patronu dahi boyatmaz..
Olmaz...

Bunlarda artık Otomobil fabrikası gibi çalışıyorlar...

Tüm tedarik anlaşmaları uzun vadeli yapılıyor...

Adam kaç adet 40 feet tekne yapacağını planlamış,
40 feet'e hangi model Chart plotter koyacağına karar vermiş ...

Gitmiş Raymarine pazarlığını yapmış...
Bana her ay 30 tane xx model chart plotter yolla demiş...
sözleşmeyi yazmış ,penaltısını koymuş .....
Sen yollamazsan xx para ben almazsam xx para öderim diye yazmış...

Sen Aradan çıkıp aldığın 40 feete ben Garmin istiyorum diyemiyorsun....

Yok kardeş ben takmam diyor...

Teknenin hemen her bileşeni için durum böyle....Motorundan ...Yelkenine kadar

Artık yeni sanayi düzeninde 0 sıfır stok ile üretim modeli uygulanıyor....

O gun ne imal edilecekse parçalar bir hafta evvelden gelmiş oluyor....

Bazı Japon ve Koreli Otomobil fabrikalarında aynı güne kadar indirilmiş durumda bu sıfır stok ile üretim işini ..
Zaten bu akımın japonyadan çıktığı ilk defa Toyota nın uyguladığı biliniyor...

Ama Başka dünyaların Tekneleri hala Butik tersane düzeni ile çalışıyor...
Koyuyor kızağa Bir Solaris sipariş veren yapım aşamasında istediği kadar gidip teknesini görüyor..
Neyini nasıl istiyor ise İç mimarı ile görüşüyor değiştirebiliyor..

Armasını isteğine göre çizdiriyor...

Ama dedik ya orası başka bir taraf..

Adam Milyon Eurolar ödüyor ....

« Son Düzenleme: Ekim 12, 2019, 09:34:40 Gönderen: Oktay Eryılmaz »

*

    O. E.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #50 : Ekim 12, 2019, 09:38:30 »
Baveria 46 için



« Son Düzenleme: Ekim 12, 2019, 09:41:20 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    O. E.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #51 : Ekim 12, 2019, 09:49:01 »
IAN VAN TUYL bu adamın yorumları inanılmaz doğru..
hemen hemen tüm tekneler için yorumu var..
Bu adamı dinleyip tekne alan çokmuş


« Son Düzenleme: Ekim 12, 2019, 09:51:52 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    E. O.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #52 : Ekim 12, 2019, 11:00:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
IAN VAN TUYL bu adamın yorumları inanılmaz doğru..
hemen hemen tüm tekneler için yorumu var..
Bu adamı dinleyip tekne alan çokmuş




Hoş incelemeler yapıyorda ben adamın bir tekneyi kötülediğini görmedim. Ya da şöyle demeli hep güzel taraflarını söylüyor.
*

    S. Ş.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #53 : Ekim 12, 2019, 14:30:34 »
Ben de soyle yorum yapayım

Tank (erkek)  ile kız tekneyi kıyaslamak dogru olmuyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İvan zaten topic bayagı meshur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 12, 2019, 14:32:02 Gönderen: Semih Sener »
*

    C. Ü.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #54 : Ekim 12, 2019, 20:17:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben de soyle yorum yapayım

Tank (erkek)  ile kız tekneyi kıyaslamak dogru olmuyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İvan zaten topic bayagı meshur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben tank sevmem desem, hanım bu kız takıntısı da nedir der mi acaba ?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    T. O.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #55 : Ekim 12, 2019, 21:40:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cezmi Hocanın sorusu için...

Sonradan Self tacking çook masraflı olur...
Yelkeni Başlı başına maliyet , Teknenin üzerinde gelen yelken , self tacking jib'e dönüşmez..
Belki Çok kabiliyetli yelken imalatçısı boyutlarını küçültse dahi Materyal olarak olmaz....
Self Tacking hazırlığı olmayan bir tekneye bu donanımı ekletmek hayli masraflı olacağı gibi sağlıklı olmayabilir...

Peki Bu kadar şart mı Self Tacking …

Ben Yalnız Olarak çok Denize çıktığımdan

Benim cevabım kesinlikle

EVET...

Tramola , Kavança  oturduğun yerden halata elini değmeden 1 saniye içerisinde

Sarması açması çok pratik tek kişinin 30 saniye içerisinde açıp tekrar kapamayacağı bir sistem....

Diğer sistemde çok şikayet edilen genovanın sıkışması vs dertleri yok..

Geçen bir mecrada Cenova vinçle sarılmaz diye yazışmalar vardı...

Baş Istıralya koparmış felan yazılıyordu....

Ben Vinçle  açıyor hem de kapatıyorum bir problem yok

Offf Oktay korsanım yine kafamı karıştırdınız, bugün fuardaydım aile meclisi ile değerlendirdik bavaria 46 ve jeanneau 440 arasında kaldık hanımlar bavaria geniş ferah bu olsun dediler bendeniz ve oğlum ise jeanneau olsun son teknoloji self tacking vs dedik. Tabi doğal olarak hanımın dediği ağır bastı ben de içimden nasıl olsa self tacking dediiin ufacık bir ray sonradan taktırırım dediydim ama kazın ayağı pek öyle değil sanırım. Ben biraz tembel ve bel fıtıklı 50+ bir adam olarak en kolay abralanacak tekne arayışındayım. Sizin görüşünüz nedir sanırım sattığınız tekne 440 idi
Cezmi Korsanım,
Öncelikle neye karar verirseniz hayırlısı olsun. Ben de uzun zamandır bu bahsettiğiniz iki tekneyi inceliyordum. Ben daha alabilecek pozisyona gelemedim ama çok ciddi araştırma yapıyorum. Bu fuarda da iki tekneye de baktım tekrardan ve Cruiser 46 içinde satış temsilcisi ile ciddi bir konfigürasyon çalışması yaptık. Bana göre teknelerin artı ve eksileri şunlar:
Ben de sizin gibi 50 yaşında (daha plus olmadım ama  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) dizi beli ağrıyan bir adamım. Bu sebeple kullanımı kolaylaştıracak, eğilip bükülmemi, atlayıp zıplamamı azaltacak yenilikler hoşuma gidiyor. Burada SO 440 ın bu yeni (8. nesil yanılmıyorsam) gövdesi ile başlayan, bu tarz yatların en meşhur tasarımcılarından olan Philippe Briand'ın son icadı alçalan yan yürüme yolları çok hoşuma gitti. Teknenin vasatına ve başına gitmeyi acayip kolaylaştırıyor. Üstelik kıç kabinleri de etkilemiyor.
Yelken planında benim tercihim kotra arma diyebileceğimiz çift ön yelken. Bunların dışta olanı performans için minimum %106 lık bir cenova, içte olanı ise kendinden tramolalı bir flok olmalı. Bu sayede istediğimde ve yeterli mürettebat olduğunda (esasında son teknoloji ile tek başına bile oluyor) performans için overlapping cenovayı; tek başıma olduğumda veya sert havada küçük olan kendinden tramolalı floğu kullanmak. Ne yazık ki Bavaria'nın cruiser serisinde bu yelken planı yok. Dediğinize göre ben tercih etmesem de kendinden tramolalı flok da yok. C serisinde olduğunu söylediler ama. C serisi ise güzel fakat fiyat olarak daha pahalı. Burada bir parantez açıp daha önce başka bir topikte konuşulan ve benim de çok önem verdiğim bir konudan bahsedeyim. Bu güne kadar rastladığım en iyi gaz kolu (Oktay Korsanım, yoksa makine telgrafı mı demem gerekirdi? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) lokasyonu Bavaria C serisinde. Pod'un üstünde ve dümenin üst hizası, pod'un alt hizasında bittiği için hiç bir engelle karşılaşmadan ve eğilmeden gaz kolunu kullanabiliyorsunuz. Tekrar yelken planı konusuna dönersek, SO 440 da ise kendinden tramolalı flok opsiyonu var fakat çift ön yelken opsiyonu olup olmadığını hatırlamıyorum. Bununla birlikte Bavaria'da ise tramolayı kolaylaştıracak otomatik tramola sistemi var. Bir düğmeye basıyorsunuz elektrikli rewind vinçlerle yelkenlerinizi bir kontradan diğerine alıyor. Ön ve ana yelken için ayrı ayrı alabileceğiniz gibi, birlikte de alabiliyorsunuz. Arıza çıkartıp çıkartmadığını sordum, satış temsilcisi bu güne kadar sadece bir müşterilerinde sorun çıktığını ondada müşterinin küçük çocuklarının oyuncak gibi oynadığı için olduğunu söyledi. Jeanneau'da ise Harken ile birlikte geliştirilen "Assisted Sail Trim" denilen sistem var. Bu biraz daha gelişmiş bir sistem. Yelkeni hisa ve mayna dahi ediyor tek bir tuş ile. Tabii bunların hepsi ek bir Avro maliyeti.
Benim tercih ettiğim bir başka özellik ise dümen podları. Elektroniklerin gözümün önünde olmasını seviyorum. Jeanneau'da bu yok. Bavaria'da ise opsiyon olarak var. Elektronik demişken şundan da bahsedeyim. Ben yelkenli elektroniğinde B&G seviyorum. Bavaria geçen sene (ya da evvelsi) Garmin'den B&G ye geçti. Jeanneau ise hep Raymarine kullanır. Raymarine'de çok iyi fakat benimki bir tercih.
Konfor konusunda çok büyük farkları yok gibi gözüküyor. Bavaria'da biraz daha fazla dolap var gibi. Benim gibi uzun yol yapmak isteyen biri için önemli özellik. Bir de Bavaria'nın merdivenleri çok dik. Bu iniş çıkışı zorlaştırıyor fakat arka kabin konforunu arttırıyor. Tavan yüksek olduğu için o klasik tabutta yatıyormuş hissi vermiyor.
Benim konfigürasyonunu yaptığım Cruiser 46, 270 bin Avro tuttu. Vergi gümrük falan dahil. Bence daha 30-40 bin Avro daha eksiği vardı ama şu anda alamayacağım için üstünde durmadım. Sonuçta bir fikir edinmek için yapmıştık çalışmayı. Bana kalsa hiç uğraştırmayacaktım fakat hafta içi gittiğimizden pek kimse yoktu, satış temsilcisi de can sıkıntısından gelin bir konfigürasyon yapalım hem siz fikir sahibi olursunuz, ben de uykumun gelmesini engellerim deyince yaptık.
Sonuç olarak her şeyinin istediğiniz gibi olduğu bir fabrikasyon tekne bulmanızın imkanı yok. Anca paranız var ise bir gemi mühendisine ve tersaneye istediklerinizi anlatırsınız onlar da milyonlarca Avro karşılığı hayalinizi gerçekleştirirler. Bu sebeple sizin için en önemli, vazgeçemeyeceğiniz şeyleri sıralayıp bunları size sağlayan kafanıza, gönlünüze ve bütçenize yatan tekneyi seçmek bence en mantıklısı.
*

    M. B. A.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #56 : Ekim 12, 2019, 23:04:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...Bu güne kadar rastladığım en iyi gaz kolu (Oktay Korsanım, yoksa makine telgrafı mı demem gerekirdi? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) lokasyonu Bavaria C serisinde.
...

Sadece C değil Cruiser serisinde de gaz kolu müthiş kullanışlı bir yerde... Bkz.;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada tekneyi normal vinçlerle abramanın zor olduğunu düşünmüyorum. Günümüzdeki manuel vinçler son derece güçlü ve kullanımı rahat. Bunları dahi kullanamayacak hale gelirsek zaten ne işimiz var yelkenliyle... O zaman doğru adres Greenline Hybrid Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: German sistem nedir, ne işe yarar ?
« Yanıtla #57 : Ekim 13, 2019, 08:42:07 »
Hepsi aynı ,
Toplama malzeme ile donatılıyor...

Vinçler ...Harken-Lewmar
Direk...Selden
WC ler ....Jabsco
Pompalar ...Bilge
Elektronikler  B&G , Garmin , Raymarine, Simrad
Motor...Yanmar, Volvo
Genaratör...Onan,Fisherpanda
Klima... Dometic
Heçler ...Gebo
Demir...Delta yeni yeni Ultra
Bimini, Spray hood ...NV
Aküler ...3-4 marka o sene kim ucuz fiyat vermişse O

Kabuk ve Mobilya malzemesi aynı....

Elbet bir kaç marka daha vardır ,ancak tamamına yakını bu malzeme ile donatılıyor...
Bir teknenin diğerinden farkı sadece Dizaynı birde var ise montaj işçiliğindeki özen farkı...

Dizayn derken ...
Son kullanıcıya sağladığı kolaylıklar, kısaca konfor...

Yani Çok cam, çok heç olsun aydınlık olsun ....

İyide o zaman da içi çok sıcak oluyor...

Güneş yansıtıcı perdeler var dışı alimiyum içi beyaz....

hooppp sana bir maliyet ,

Mutfakta Fırın olsun, mikro dalga olsun , ocak ikigözlü yok yok ziyafet verebiliriz üç gözlü olsun...

hadi olsun...

Koltuk çok olsun ama ferah olsun...

Yatak odası küçük olmasın ferah olsun ama çok dolap olsun...

Dolaplar öleee küt diye kapanmasın
yavaş kapansın...

ne var canım ikia dan aldığın 300 TL ilk dolap bile öle kapanıyor bilmem kaç paralık tekne

sonu yok...

her bir konfor bir başka konforu yok ediyor...

Havuzluk büyük olursa kıç kamaraları küçük oluyor....

Salon büyükse Baş kamara küçülüyor..

yatak odası ferahsa dolap olmuyor...

hepsi bir arada Swan 'da da yok

yer kısıtlı ...

hepsi yüzme dinamiği ile , yelken dinamiği ile bağlı sonuçta...

Konfor istiyorsan Fuarda vardı...

Yüzen ev yapmış Via portun patronlarından Coşkun bey ...

Üstünde Jakuzi bile var...

Ama evimi sırtımda taşıyan kaplumbağa olacam diyorsan...

Önceliklerini sıralayacaksın


Bu bağlamda Kimisi için Baveria , Kimisi İçin Elan , bir diğerimiz için Benatau , jeno isteklerimizi karşılar...


Ancak bunların hepsi bir kenara ...

Bir tekne kolay satılacak ise alınır...

O yüzden Fabrikasyon tekneler tercih ediliyor....

Fabrikasyon teknelerde çok değer kaybetmeden satılıyor ...Bu benim gözlemim yanılıyor olabilirim

Ama Otomobilde edilen zararlar tekne'de edilmiyor...

Hatta kar bile ediliyor denilebilir..

TL bazında bakılırsa , bazen Euro bazında bile kar ediliyor ben birkaçına şahidim.

Özel yapım teknelerde İkinci el problemi olduğunu duyarım....




« Son Düzenleme: Ekim 13, 2019, 08:49:16 Gönderen: Oktay Eryılmaz »