Giriş Yap
Kayıt Ol
Önceki
Sonraki
Giriş Yap
Bağlı kalma süresi:
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Giriş Yap
Kayıt Ol
Configuration
Boxed Container
Hide Carousel
Gezgin Korsan
Çekek Yeri
Tekne Malzeme, Donanım ve Ekipmanları
Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
« önceki
sonraki »
Yazdır
Sayfa:
1
2
3
[
4
]
Aşağı git
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
E. A.
Ynt: motor gücü seçimi
«
Yanıtla #45 :
Mart 06, 2009, 12:25:54 »
Merhaba Müfit Korsan,
teknenize alacaginiz motorun yelkenli bir tekneye yardimci mi, yoksa tek itici güc mü olacagi önemli. Eger tekne sadece motorla kullanilacaksa, seyirde 3-4 kisi oluyorsaniz, oltalari toplayinca cabucak karaya ulasalim diyorsaniz, 6HP iyi bir tercih. Bu kuvvette bir makina 2 silindirli olacaktir, dogru saft uzunlugu secilirse, tek kisiyle o tekneyi süratli yürütür. Fazla kisiyle de sert havalarda vs. bayilmadan tekneyi yürütür. 4 HP bu sartlarda daha zayif kalir. Zorlandigini hissedersiniz.
Eger tekneniz yelkenli ve motor sadece yardimci güc unsuru ise, 4 HP yeterli olacaktir.
Genelde 4 HP makinalarin benzin depolari üzerlerinde, 6HPlerinki ayri bir depodur. Ayri depo genelde ayak altinda yer kaplar, ama fazla yakit aldigi icin güvenlidir.
Genel olarak bu güc araligi bu tip tekneler icin uygundur. Tekneniz ilk bölümde yazdigim amacla kullanilacaksa 9,9HP bir makina da düsünebilirsiniz. Bu durumda 1veya 2 kisi süratli seyirler yapabilirsiniz.
Bursa'da oldugunuzu biliyorum. Tekneyi genelde nerelerde ve ne amacla kullanacaginiz kararinizda önemli etkendir.
Simdiden hayirli olsun.
Selamlarimla
Kayıtlı
M. S.
Ynt: motor gücü seçimi
«
Yanıtla #46 :
Mart 06, 2009, 12:48:25 »
Erhan korsan teşekkür ederim. ben soruma marka tavsiyesi eklemeyi unuttum.
yamaha tercih ediyorum fakat yamaha motorlarda 4 ve 8HP arası yok. Johnsonda 6HP var fakat bu markayı da pek tavsiye eden yok.
Kayıtlı
C. E.
Ynt: motor gücü seçimi
«
Yanıtla #47 :
Mart 06, 2009, 13:11:30 »
Johnson motordan uzak durun, eski bildiğimiz Johnson değil yeni motorlar, çok dandik, botta kullanıyorum hiç memnun değilim.
Kayıtlı
E. A.
Ynt: motor gücü seçimi
«
Yanıtla #48 :
Mart 06, 2009, 14:18:19 »
Müfit Korsan,
ben de yamaha ile ilgili hep iyi seyler duyuyorum. Honda icin de son zamanlarda iyi yorumlar var.
Johnson ile Evinrude Bombardier grubunun ürünleri. Ben Bombardier'in See Doo ürünü ile motor bakimindan kötü tecrübe yaptim ama simdiye kadar kullandigim Johnson distan takmalar pek problem cikarmadi.
Mariner ile Mercury Brunswick Company ürünleri, Bu firma ayni zamanda Bayliner'i üreten marin endüstri devi. Mariner düsünülebilir ama bu grubun motorlarinin da cok yaktigini duyuyorum.
Son yillarda cok derin bir tecrübem olmamasina karsi galiba Yamaha ve Honda düsünmekte fayda olabilir. Caner Agabey'in söyledigi dogrudur.
8 HP bir Yamaha cok yanlis bir tercih olmaz gibime geliyor. Sonucta 6 yerine 8 HP daha fazla sürat ve güc demektir. Bir de 8 HP yamahanin 6HP johnson'dan cok fazla yakacagini zannetmiyorum.
Selamlarimla
Kayıtlı
H. A.
Ynt: motor gücü seçimi
«
Yanıtla #49 :
Mart 06, 2009, 17:06:49 »
6hp nin istediğiniz amaca göre sert havada fazla kişiyle bu boyda bir tekneyi rahatlıkla götürebileceğini sanıyorum. Ben daha yeni 4 zamanlı 10hp aldım 1tondan ağır tekne için ve de çok bile geldi.
Tohatsuyu da değerlendirmeye alın derim Johnson'un bütün teknik servisleri aynı zamanda Tohatsu için de geçerli. Fiyatı da daha uygun diğerlerinden...
4, 6 ya da 8 arasında seçim yaparken de silindir hacimlerine ve devir sayılarına göre tercih yapmanız doğru motoru seçmenizde yardımcı olacaktır.
Kayıtlı
H. G.
Ynt: motor gücü seçimi
«
Yanıtla #50 :
Mart 06, 2009, 23:28:54 »
Johnson'un 4 zamanlı motorlarında sorun olduğunu duymuştum bir satıcısından.Ne alırsan al 4 zamanlı olsun birde sert havaları düşünerek en az o tekneye 9.9 hp al derim.
Kayıtlı
H. A.
Ynt: motor gücü seçimi
«
Yanıtla #51 :
Mart 07, 2009, 10:27:47 »
Ben 6 hp johnson kısa şaft motoru 3metrelik kayığımda 13 senedir sorunsuz kullanıyorum.2 zamanlı.
Senin teknen daha uzun.Onun için 9.9luk makina sana daha uygun olur diye düşünüyorum.
Selamlar
Kayıtlı
M. S.
Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
«
Yanıtla #52 :
Mart 07, 2009, 12:00:41 »
yamaha motorumdan çok memnun olduğumdan yeni marka tercihim de yine aynı markanın 4 zamanlısı olacak sanırım.
ayrıca, araştırdığım kadarıyla, johnson 2 zamanlı motorlardan 4 zamanlı motorlara geçişte rakiplerine göre geç kaldığından 2006 sonrası birçok serisini Suzuki'ye fason yaptırmış. bu nedenle 2 zamanlı johnson problemsiz bir motorken, 4 zamanlı olanlarında çok problem çıkıyormuş. tabii bu "çok" kime göre, referansı nedir, sayısı nedir bilmiyorum. fakat bunu söyleyen kişi hem johnson hem yamaha motor servisi olduğundan güvenilebileceğini düşünüyorum.
birde piyasada johnson 4 zamanlı o kadar çok satılık motor var ve ucuz ki, bu da bu tezi doğrular nitelikte.
Hüsne korsanım, güle güle kullanın motorunuzu. yaylı brakette uzak durmanızı tercih ederim. zira yay çeliğinin korozyon dayanımı çok düşük olduğundan üzerine kaplama gerekir. bu kaplama birçok tür olabilir. fakat kesinlikle krom olamaz. paslanmaz çekme yayları ise, bir süre sonra performansı çok düşen bir malzemedir.(yay katsayısı düşüktür)
bu nedenle denizde yay olmaz denebilir. olanların da ömrü kesinlikle az olur. tohatsu kullanan birçok kişini şikayeti olmadığını ben de çok duydum fakat tecrübe etmedim. artık sizin sayenizde bu marka ilgili daha çok fikrimiz olacak sanırım.
Kayıtlı
H. A.
Ynt: Dıştan takma 4 ve 2 zamanlı motorlar
«
Yanıtla #53 :
Mart 09, 2009, 14:51:41 »
Tohatsu'yu Cumartesi günü dalgalı denizde denemiş olduk Kınalı'ya giderek. Gayet iyiydi. Tabi benim karşılaştırmam eski 2 zamanlı Johnson'a göre oluyor. Hız ölçerimiz yoktu ama marinada yerimize bağlanmak dahil tam bir saat sürdü dönüşümüz. Üstelik dalgaları yandan almamak için yolu epeyce uzattık.
Müfit Korsan yaylı braketten vazgeçmiştim zaten birinci nedeni kolaylık sağlamıyor olması, yine motoru yukarı kaldırmak için epeyce uğraşmam gerekeceğiydi ikincisi de dedğiniz gibi ömrünün kısalığı...
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa:
1
2
3
[
4
]
Yukarı git
« önceki
sonraki »