0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. D.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #15 : Şubat 18, 2021, 19:44:12 »
Sağolun korsanlar, terchimi 6 beygir'den yana yaptım.

Seçtiğim bot tek çidarlı alüminyum taban, yani zemin yıpranma ve hasarlarına karşı dirençli.

Ağrlık olarak da tek başıma kaldırabildiğim ağırlıkta. Özellikle ağırlığından dolayı bunu seçtim.

Motoru da önerilen max 10 beygir olmasına rağmen yine elle kaldırabileceğim ağırlık olmasını düşünerek seçtim. Gerçi motor için bir makara/matafora sistemi yaptırdım braketin yanına deniz üzerinde kas gücüyle uğraşıp kaza çıkarmayayım diye.

Mavi kart uyarısı için teşekkür ederim, bot 270, demek ki mavi kart (barkod) için başvuracağım marina ofisine. Sanırım yağ atıklarını işliyorlar ona.

Üzerine yazacağım isim ve sigortaya bildirim haricinde herhangi bir başka tekne evrağına işlemem gerekiyor mu?

Birileri logbook'a ekle dedi ama logbook zaten resmi damgası vb olan bir şey değil, bildiğiniz düz defter ki zaten onu tutan kaç kişi var merak ediyorum. Ben basit bir genel seyir takibi logu tutuyorum seyir planlarını işlemeden çıkış/varış yer ve zamanları, süre, motor/yelken kullanımı, varsa önemli olay, o kadar. Ama bunun bir resmiyeti olduğunu sanmam, yoksa var mı?


*

    K. G.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #16 : Şubat 18, 2021, 20:06:37 »
Eğer bot teknenin demirbaş listesine eklenir ve botun üzerinde hangi tekneye ait olduğunun işaretleri olursa, bot için ayrıca kart almanız gerekmeyecek. Aşırı tedbir gibi görülebilir ama bir veya iki sezon önce botunda mavi kart olmaması sebebiyle ceza kesilen bir üye yazmıştı buraya


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    M. C.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #17 : Şubat 18, 2021, 20:34:58 »
Zaten yelkenli tekne kullanıcısı için hız ikinci planda gelir.

Bu deyim bence yanlış,
sevdiklerinizle birlikte alarga olarak doğada bulunuyorsanız ve ana tekneniz yavaş bir tekne ise
ikinci olarak kullanacağınız tender mümkün olduğunca çok hızlı olmalı .
Geçmişte yaşadığım 3 olay bunun doğruluğunu teyit etti.
Hemde birisi Gemiler adası gibi bir yerde tatlısu da kızımın cam şişe ile olan damar kesilmesinde yardım edecek bir yer bulamadık .Eşimin arı alerjisi var , ve çocukluğunda olmıyan bir şeyi arı soktuğunda öğrendik .
Benim düşüncem marinalar dışında doğa da bir yaşam yapacaksanız acil bir durumda en iyi yardımcınız kendi tenderinizdir. Belki bir sefer lazım olur .


*

    S. D.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #18 : Şubat 18, 2021, 20:47:37 »
Mehmet korsan benzer düşüncede olduğum için 9.9hp modele yönelmiş iki kişi iken planinge çıkabilsin ki hızla "varabileyim" diye düşünmüştüm.

Ama ağırlık konusu "ağır" bastı. Yalnız konu burada bitmiş değil, ikinci aşamada pervane araştıracağım. Bizim pontonda bir İngiliz arkadaş Tohatsu motorunun pervanesini değiştirerek muazzam bir performans artışı elde etti. Yakıt tüketimi vb yan etkileri bilemiyorum ama değerlendirmekte fayda var.

Kemal korsan,

"teknenin demirbaş listesine eklenir" demişsiniz. Bunu bir başkasından daha duydum ve "peki nasıl ekliyoruz" diye sorduğumda yanıt alamadım.

Bu nasıl bir işlemdir? Nerededir bu demirbaş listesi, nasıl bir resmiyeti var? Liman başkanlığına mı gideceğim? Ne diyeceğim?


*

    K. G.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #19 : Şubat 18, 2021, 20:53:18 »
Bence bot ve motorun faturaları işe birlikte Liman Başlanlığına müracaat etmeli


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

*

    M. A.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #20 : Şubat 18, 2021, 21:32:21 »
Botun UV kaplanması durumunda garantiden çıkıyor olabilir. Bunu alırken sormakta fayda var kaptanım.
Bu sene Zodiac bot alan bir arkadaşım vazgeçti, ben de ondan duydum.
*

    S. D.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #21 : Şubat 18, 2021, 22:46:08 »
Sağolun Kemal korsan, görüşeceğim liman başkanlığıyla, çok seviyorlar beni, ne kadar abidik gubidik iş varsa önlerine koyuyorum, onlar da sağolsun kış vakti işsizlikten eğlence olarak görüyorlar kendilerine.

Murat kaptanım, bunu ilk defa duyuyorum, soracağım. Açıkçası UV korumanın bana getireceği ekstra ömrü garantinin gitmesine tercih ederim sanırım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. K.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #22 : Şubat 18, 2021, 23:48:44 »
sigortaya da bildir aksi aktirde kapsamda olmaz. (bot üzerinde tekne adı istenebilir.)
*

    S. D.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #23 : Şubat 19, 2021, 01:23:22 »
Evet o şekilde isteniyor mutlaka isim yazılı.
*

    H. Ş.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #24 : Şubat 19, 2021, 11:24:32 »
Geçen yıl bot ve motorumu aldığımda Liman Başkalnığı ile görüşmüştüm. Eğer bot ve motoru teknenizden ayrı olarak satma planınız varsa başkanlığımıza ayrı bir tekne gibi kaydettirmem gerektiği, yok tekne ile satılır diye düşünüyorsam sigorta poliçesine demirbaş olarak ilave ettirilmesinin ve tekne isminin T/T "tekne ismi" şeklinde bota yapıştırlmasının yeterli olduğu söylenmişti. Herhalde bir değişiklilk olmamıştır.
*

    S. D.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #25 : Şubat 19, 2021, 11:41:40 »
Teşekkür ederim Hakan kaptan.
*

    S. D.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #26 : Şubat 19, 2021, 18:23:30 »
Bu arada liman başkanlığı ile görüştüm, iki farklı liman başkanlığından da teyid alarak söyledikleri şey

Eğer bot 2.5 metre üzerindeyse veya motoru 10 beygir ve üzeri ise ayrı olarak ruhsatlandırılması gerekiyor ve farklı bir ismi olması gerekiyor. Bizim bot, ablası Bebek olduğu için, Bebiş olacak herhalde Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bunun tek istisnası botun teknenin yanında ve görünür mesafesinde kullanılması. Eğer botla farklı bir koya geçilmeyecekse, bot ayrıca tek başına karaya alınmayacaksa ruhsat istenmiyor.

Ruhsatlandırmada herhangi bir ücret söz konusu değil.

Ayrı bir ruhsat olduğu için ayrıca mavi kart / kod alınması da gerekiyor.

Sigortaya da ayrı ruhsatı olup olmamasına bakılmaksızın demirbaş olarak işleniyor ana poliçeye zeyilname ile.

*

    K. G.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #27 : Şubat 19, 2021, 18:49:44 »
Teknenin botu olduğunu sigorta poliçesinde gösterir, üzerinde de T/T Bebek yazarsa hiç problem yaşamazsınız bence


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    M. B. A.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #28 : Şubat 19, 2021, 19:59:50 »
Highfield bot tavsiye ederim... Motor Suzuki veya Honda tavsiye ederim... Her ikisini de mümkün olduğunca küçük tutmakta fayda var... (240 + 2-3 hp veya 260 + 4-6 hp)

Hafif botların tümünde inerken binerken biraz dikkat gerekiyor... Ağırlığınızı bir anda arkaya vermemeniz lazım... Ama Highfield V gövdeli olduğu için suda gidişi iyidir...
*

    S. D.

Ynt: Bot seçiminde yardıma ihtiyacım var.
« Yanıtla #29 : Şubat 19, 2021, 20:54:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknenin botu olduğunu sigorta poliçesinde gösterir, üzerinde de T/T Bebek yazarsa hiç problem yaşamazsınız bence

Kemal korsan bunu özellikle bu şekilde sordum ve birden fazla liman başkanlığından teyid ettim, bu kullanım nizami değil. 2.50 üzeri botlarda ruhsatlandırma zorunluluğu var.

Mahir korsan teşekkürler, Highfield istediğim modeller stoklarda yok ve Temmuz'a kadar da gelecek gibi görünmüyor. Motor için de Honda ile Yamaha arasında gidip geldim ancak Honda Türkiye'de çok popüler olmasına rağmen Yamaha'nın uluslararası servis ağının daha iyi olduğunu öğrendiğimden Yamaha tercih ettim.

Botun hafif olmasının yan etkileri konusunda biraz fikrim var ancak sizin uyarınız da daha dikkatli olmamı sağlayacak, teşekkür ederim.