0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. Ö.

Ana Yelken Değişimi
« : Ağustos 14, 2020, 10:51:08 »
Arkadaşlar;
38/46 feet arası teknelerde Lazy bag ana yelken direğini sarma yelken ile yenileyen  var mı? Maliyeti hakkında yaklaşık bir değer verebilirmisiniz?


*

    B. E.

Ynt: Ana Yelken Değişimi
« Yanıtla #1 : Ağustos 14, 2020, 11:13:03 »
Tüm direği değiştirmek yerine bumba sarma anayelken yapmayı düşünür müsünüz?
Böyle birşey yapılabilir mi, bilmiyorum.Bu boyda üretim hiç görmedim.Ancak direk üreticilerine sorulabilir.


*

    B. E.

Ynt: Ana Yelken Değişimi
« Yanıtla #2 : Ağustos 14, 2020, 11:19:17 »
Hızlıca şunları buldum;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    K. G.

Ynt: Ana Yelken Değişimi
« Yanıtla #3 : Ağustos 14, 2020, 11:25:36 »
İstanbul Dudullu sanayi sitesinde Admiral firması, klasik direğe dışarıdan sarma mekanizması üretiyor. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    A. Ç.

Ynt: Ana Yelken Değişimi
« Yanıtla #4 : Ağustos 14, 2020, 12:04:16 »
Genova sarma sistemini direğe monte edip kullananı gördüm, gayet başarılı idi.

*

    K. G.

Ynt: Ana Yelken Değişimi
« Yanıtla #5 : Ağustos 14, 2020, 12:09:02 »
Çok benzer bir sistemleri var ve yelkeni açıp kaparken rüzgara dönme gerekmiyor. Yalnız ister istemez direk ile arasından hava kaçıyor ama gezi teknesinde önemli değil bu kayıp


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    N. Ö.

Ynt: Ana Yelken Değişimi
« Yanıtla #6 : Ağustos 14, 2020, 12:12:34 »
On küsur yıl önce o zamanki 38 feet lik teknem için araştırdığımda, Bülent beyin önerdiği bumbadan sarma ana yelken sistemlerinin en iyi çözüm olabileceğini görmüştüm.
O zamanlar yelken hariç sadece mekanizmanın fiyatları, 38’ tekne için $20k civarındaydı. Bazı başka nedenlerden dolayı yaptıramadım, kaldı.

Eğer yarışçılar gibi kıç ıstralyayı gererek ana yelkene tor vermek gibi bir kullanımınız yoksa, yani direğiniz her zaman düz duracaksa, alternatif olarak Kemal beyin önerdiği direk arkası sarma sistemini de düşünebilirsiniz.
 Admiral- Mustafa bey işini ciddiyetle ve yüksek kalitede yapan yerli bir firmadır. Belki daha ekonomik bir çözüm olabilir.
*

    K. G.

Ynt: Ana Yelken Değişimi
« Yanıtla #7 : Ağustos 14, 2020, 12:17:29 »
Admiral bu sektörde yurt dışında da ödüller almış iyi bir firmadır.
*

    A. K.

Ynt: Ana Yelken Değişimi
« Yanıtla #8 : Ağustos 14, 2020, 12:48:35 »
Admiral ve bofor ülkemizde senelerdir kaliteli bir üretim yapan firmalarımız ama maalesef onlar da ağırlıklı başkasına fason  iş yapıyorlar. Dünya markası olma bir tek senin çabanla olmuyor devletinin de arkanda durması gerekiyor. O yüzden bu markaları dünya üzerine göremiyoruz.
Kredi istiyorsun , çok kuvvetli teminat istiyor, maliyeye, SGK ya borcu yoktur kagıdı istiyor. Alacagın krediden öncelikle. devlete borcunu kesiyor.
Faizlerde adamların senede verdiği faizi sen 1 ayda veriyorsun. Bir sürü devlet teşviği var, alsan bile görünür ve görünmez maliyetlerle altından kalkılmaz bir şekle geliyor. Bal tutan parmağını yalar mantığı almış yurumus. Bu destekleri
ancak geri ödemeyeceksen almanın mantığı var yoksa prosedur, burokrası ve maliyetle işe girilmez
İsterseniz Almanlara enflasyonu anlatmaya  ve kur artışını anlatmaya çalışın . Ben senelerdir beceremedim de