0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. A.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #15 : Ocak 30, 2019, 23:00:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güzel bir cihaz.
Sanırım bir tehlikesi olmaz.Çünkü (-) uçtan aldığı için. Aküye bağlanan cihaza ince (+) kablosuna bir tanede cam sigorta takarsanız tam koruma sağlarsınız. Siparişi bende vereyim. İyi olacak. Güzel paylaşım teşekkürler.

Bu çok iyi olur bende yapayım. Kaç amperlik sigorta takmak gerek acaba?


*

    E. Ç.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #16 : Ocak 31, 2019, 00:54:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güzel bir cihaz.
Sanırım bir tehlikesi olmaz.Çünkü (-) uçtan aldığı için. Aküye bağlanan cihaza ince (+) kablosuna bir tanede cam sigorta takarsanız tam koruma sağlarsınız. Siparişi bende vereyim. İyi olacak. Güzel paylaşım teşekkürler.

Bu çok iyi olur bende yapayım. Kaç amperlik sigorta takmak gerek acaba?

100 amperlik cam sigprta olacağını tahmin etmiyorum. Bu tarz bıçak sigorta olabilir belki.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. V.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #17 : Ocak 31, 2019, 16:24:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güzel bir cihaz.
Sanırım bir tehlikesi olmaz.Çünkü (-) uçtan aldığı için. Aküye bağlanan cihaza ince (+) kablosuna bir tanede cam sigorta takarsanız tam koruma sağlarsınız. Siparişi bende vereyim. İyi olacak. Güzel paylaşım teşekkürler.

Bu çok iyi olur bende yapayım. Kaç amperlik sigorta takmak gerek acaba?

O ince (+) dan aldığınız kablo cihaz besleme kablosu fazla amperli sigortaya gerek yok 2 A yeterli. Erkan korsanımın bahsettiği yer ana (-) kablosu sanırım. bence oraya gerek kalmaz. Herhangi bir erime yada kopma anında (-) ucu kopar ve teknenin tüm hattı tamamen kesilir. Buda hemen anlaşılır. Ancak ince kablo (+) olduğu için herhangi bir durumda (+) ve (-) şase yapar o yüzden sadece ince kabloya 2 A lik cam sigorta kafi gelecektir. Daha güvenli olsun istiyorsanız 1 Amper ve daha düşüğünü takabilirsiniz.


*

    E. Ç.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #18 : Ocak 31, 2019, 18:25:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güzel bir cihaz.
Sanırım bir tehlikesi olmaz.Çünkü (-) uçtan aldığı için. Aküye bağlanan cihaza ince (+) kablosuna bir tanede cam sigorta takarsanız tam koruma sağlarsınız. Siparişi bende vereyim. İyi olacak. Güzel paylaşım teşekkürler.

Bu çok iyi olur bende yapayım. Kaç amperlik sigorta takmak gerek acaba?

O ince (+) dan aldığınız kablo cihaz besleme kablosu fazla amperli sigortaya gerek yok 2 A yeterli. Erkan korsanımın bahsettiği yer ana (-) kablosu sanırım. bence oraya gerek kalmaz. Herhangi bir erime yada kopma anında (-) ucu kopar ve teknenin tüm hattı tamamen kesilir. Buda hemen anlaşılır. Ancak ince kablo (+) olduğu için herhangi bir durumda (+) ve (-) şase yapar o yüzden sadece ince kabloya 2 A lik cam sigorta kafi gelecektir. Daha güvenli olsun istiyorsanız 1 Amper ve daha düşüğünü takabilirsiniz.

Doğrudur, hakılısınız. Yanlış düşünmüşüm...


*

    H. V.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #19 : Ocak 31, 2019, 20:40:14 »
Ayrıca buda gözüme ilişti bakabilirsiniz
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    H. E.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #20 : Ocak 31, 2019, 21:08:47 »
Bu shuntlara nasıl güvenilecek?
*

    H. V.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #21 : Ocak 31, 2019, 21:37:52 »
ucuz etin yahnisi misali  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. A.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #22 : Şubat 01, 2019, 21:47:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu shuntlara nasıl güvenilecek?
İyi soru kaptan. Teknik bir açıklama yapılana kadar kadercilik mertebesinden "zamanla göreceğiz" cevabı geçerli olacak sanki Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizcinin ve benimde sevmediğim bir cevap ama teknik olarak açıklama beklemekten başka çare yok sanki.
Beni azda olsa güvende hissettiren shuntın mekanik bir şey olması bozulursa elektronik kısmı bozulur, bozulursa bozulsun söker atarım. Diğer yandan bir denemem olacak bu hafta sonu , buzdolabını ve birkaç elektrikli aleti açık bırakıp ırgatı 5 dak ileri geri çalıştırmak istiyorum en fazla böyle bir yükleme yapıp deneyebilirim diye düşünüyorum. Sizcede akıllıcamıdır bu bilmiyorum ama sonuçta başka türlü nasıl deneyeceğimide bilmiyorum.
*

    H. V.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #23 : Şubat 01, 2019, 21:55:11 »
Aynen
Yükte denemenin daha uygun en azından inceldiği yerden kopsun mantığıyla kontrollü şekilde ne olursa olur.
*

    T. S.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #24 : Şubat 03, 2019, 22:03:58 »
"Buradan istediğiniz değere göre sipariş verebilirsiniz."
Bu değer test edeceğimiz cihazların toplamının max. amper değerimi?
Kafam karıştı..

Venus_V3_5580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    A. A.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #25 : Şubat 04, 2019, 05:21:41 »
upsss ben aslında tam tersini düşünerek ısmarlamıştım ama şimdi düşününce teknede herşeyi çalştırsam 30 amp ederse daha fazlasını çekemiyeceğğme göre daha büyüğünüde almaya gerek yok aslında.
Ben toplam gücüme göre almıştım.
Başka fikri olan varmı, iyi yere parmak basrın kaptan.
*

    S. D.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #26 : Mart 24, 2019, 15:18:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu shuntlara nasıl güvenilecek?
İyi soru kaptan. Teknik bir açıklama yapılana kadar kadercilik mertebesinden "zamanla göreceğiz" cevabı geçerli olacak sanki Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizcinin ve benimde sevmediğim bir cevap ama teknik olarak açıklama beklemekten başka çare yok sanki.
Beni azda olsa güvende hissettiren shuntın mekanik bir şey olması bozulursa elektronik kısmı bozulur, bozulursa bozulsun söker atarım. Diğer yandan bir denemem olacak bu hafta sonu , buzdolabını ve birkaç elektrikli aleti açık bırakıp ırgatı 5 dak ileri geri çalıştırmak istiyorum en fazla böyle bir yükleme yapıp deneyebilirim diye düşünüyorum. Sizcede akıllıcamıdır bu bilmiyorum ama sonuçta başka türlü nasıl deneyeceğimide bilmiyorum.
Ahmet kaptanım deneme yaptınız mı? Sonucu buradan takip ediyoruz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. E.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #27 : Mart 24, 2019, 17:18:28 »
Teknede 300 Wattlık 12 Volt bir vinç yaklaşık 25 amper çeker. Bu maksimumdur. Eğer üstünde yük yoksa daha az çekecektir. Eğer Yük varsa daha fazla çekecektir. Bunu dikkate almayı unutmayın. Test etmekten ziyade kitapçığındaki Watt değerine bakmanız daha iyi olur. Yada Vinç sigortanızın değerine bakabilirsiniz ve vinçinizi o değer üzerinden hesaplayabilirsiniz. (%10-%30 fazla hesaplarsınız ama bir zararı olmaz.)

Shuntlar hafifde olsa ısınma yaparlar. Daimi 9 amper kullanıyorsanız takacağınız 10 amperlik bir shunt ısınır. Shunt i büyük kullanmanın bir mahsuru yoktur. Kullanacağınız maksimum yükün 2-3 katı bir shunt kullanırsanız daha yerinde olur. 

Fotoğrafta ve diagramda gozukmuyor ama bazı teknelerde inventor, redresor, güneş paneli gibi aküyü şarj eden cihazların (-) ve (+) kutuplari bir merkezde toplanmayıp aküye ayrı bir kablo ile gelecek şekilde dosenmiş olabilir. Eğer boyle bir durum var ise şarj eden cihazların (-) kutbunu akuden çıkartıp, shunt in kullanım bacağına bağlamanız gerekir. Aksi takdirde akünüzün doldugunu BMS (Akü Takip) te goremessiniz.

BMS'lerin çalışma prensibi giren ve çıkan Amperi takip ederek akünüzün ne kadar dolu oldugunu veya ne kadar surede dolup bosalacağını gostermektir. Ondan dolayı BMS açılıp kapandığında size dogru bilgi vermeyebilir. Eğer teknenizden inerken güvenlik için akü şalterlerinizi kapatıyorsanız BMS de kapanacaktır. BMS nin bir daha duzgun gostermesi icin akunun tekrar tam dolu pozisyona gelmesi gerekmektedir. Bu durum sağlanmadığı sürece BMS dogru bilgi gostermez. (Victron bu şekilde çalışıyor). Bunun için BMS'nin gerekli güvenlik önlemlerini alarak ana şalteri pas geçip bağlanması yerinde olur diye dusunuyorum.

- BMS'ler akünün boşta durduğu yerde akım kaybetmesini hesaplayabilirler. Eski ve çok kötü durumdaki akülerde çok verimli çalışmayabilirler. En azından kullanıcıyı yanıltabilirler.
- BMS ler sabit akımda (Buzdolabı, aydınlatma) kullanımları çok iyi hesaplarlar ama kullanılan akımda anlık büyük yükselme ve düşmeler (vinç, baş manevra pervanesi gibi.) olan sistemlerde çok iyi hesap tutamazlar.
- BMS lere akünüzün kaç amper olduğunu ve tipini girdiğiniz takdirde daha düzgün sonuç gösterir ve hesap yaparlar.

Kullandığınız shunt i belki motor bölümü yerine dağıtım panosu gibi bir yer varsa oraya monte etmeniz daha sağlıklı olabilir. Isı korozyonu hızlandıracaktır. Daha uzun ömürlü olması için belki kontak spreyi mantığında koruyucu bir sprey yada devrenin ustune epoxy reçine gibi bir şey dokulurse daha uzun omurlu olabilir ama bu konuyu bilen birinden fikir almak yada araştırmak lazım. (Evinrude dıştan takma motorlarda mesela beyin olduğu gibi reçinenin içindedir.)

Kolay Gelsin.

*

    N. D.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #28 : Mart 24, 2019, 17:46:36 »
Shunt dirençler , üzerinden yüksek akım akabilen dayanıklı ve çok düşük dirençli elemanlardır ,sadece 50 - 300 ohm değerlerinde olsa da az bir miktar enerji tüketimi yaparlar ,dikkate almaya değmez . Shuntlar devreye takılacak ampermetreye göre seçilir ,omajı belirlenir . Bu çok küçük direncin üzerine düşen gerilimi ölçer ölçü aleti analog veya dijital olabilir. Ayrıca bir monitöre gerek yoktur , monitör diye bir şey yoktur . shuntla birlikte veya shuntuna göre kalibre edilmiş bir panelmetre ile devreden akan akımı yaklaşık olarak ölçersiniz) .( Aslında ölçülen gerilimdir ama panelmetre (ampermetre) efektif amper değerini gösterebilecek şekilde kalibre edilmiştir. Devrenin eksi hattına veya artı hattına bağlanması güvenlik açısından bir fark yaratmaz .

Bir yelkenli veya araçta aküleri ölçmek için böyle bir sistem kullanırsanız , ayrıca şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi ölçmemek için bypass etmeniz gerekir , diyot ihtiva eden ayrı bir devre daha kullanmanız gerekir yoksa ölçtüğünüz şarj dinamosunun ürettiği enerji olabilir.
« Son Düzenleme: Mart 24, 2019, 17:50:39 Gönderen: Nevzat Doğru »
*

    S. E.

Ynt: Akü monitörü bağlama
« Yanıtla #29 : Mart 24, 2019, 18:48:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Shunt dirençler , üzerinden yüksek akım akabilen dayanıklı ve çok düşük dirençli elemanlardır ,sadece 50 - 300 ohm değerlerinde olsa da az bir miktar enerji tüketimi yaparlar ,dikkate almaya değmez . Shuntlar devreye takılacak ampermetreye göre seçilir ,omajı belirlenir . Bu çok küçük direncin üzerine düşen gerilimi ölçer ölçü aleti analog veya dijital olabilir. Ayrıca bir monitöre gerek yoktur , monitör diye bir şey yoktur . shuntla birlikte veya shuntuna göre kalibre edilmiş bir panelmetre ile devreden akan akımı yaklaşık olarak ölçersiniz) .( Aslında ölçülen gerilimdir ama panelmetre (ampermetre) efektif amper değerini gösterebilecek şekilde kalibre edilmiştir. Devrenin eksi hattına veya artı hattına bağlanması güvenlik açısından bir fark yaratmaz .

Bir yelkenli veya araçta aküleri ölçmek için böyle bir sistem kullanırsanız , ayrıca şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi ölçmemek için bypass etmeniz gerekir , diyot ihtiva eden ayrı bir devre daha kullanmanız gerekir yoksa ölçtüğünüz şarj dinamosunun ürettiği enerji olabilir.

Nevzat bey,

Yazdıklarınız shunt ve panelmetre için doğru fakat BMS için geçerli değil.

Burda bahsi geçen cihaz Akü Monitoru, Battery Management System. Sizin bahsettiğiniz standard shunt amper/saat ölçerken bu sistem hem amper/saat hem amper ölçüyor/hesaplıyor. Bir shunt kullanıyor ama shunt aynı zamanda beyne (uzak monitor) veri yolladığı için ve bazı modeller wireless olabildiği için shunta entegre bir elektronik devreside oluyor. Onun için genelde (-) kutba balanıp,  (+) ile desteklenerek üzerindeki elektronik devreyi çalıştırıyor. (Aynı digital panelmetre gibi). Ters bağlandığında büyük ihtimalle elektronik yanacaktır.  BMS ler aküdeki kalan amperi göstermeye çalıştıkları için şarj dinamosu gibi aküye giren yüklerin shunta bağlanması gerekiyor. Aksi takdirde hesap yapamıyorlar. Yani shunt çıkan yükleri beyne eksi olarak bildirirken giren yükleri (şarj) de beyne artı olarak bildiriyor. BMS yi, su deposu seviye gostergesi olarak değil depodaki suyu litre olarak veren bir gösterge gibi düşünebilirsiniz. Gireni çıkanı tuttuğu için ekrana bakarak bugun 70 amper kullanmışım diyebiliyorsunuz.

Victron için BMS bağlantı şeması
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap