0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Güzel bir cihaz. Sanırım bir tehlikesi olmaz.Çünkü (-) uçtan aldığı için. Aküye bağlanan cihaza ince (+) kablosuna bir tanede cam sigorta takarsanız tam koruma sağlarsınız. Siparişi bende vereyim. İyi olacak. Güzel paylaşım teşekkürler.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGüzel bir cihaz. Sanırım bir tehlikesi olmaz.Çünkü (-) uçtan aldığı için. Aküye bağlanan cihaza ince (+) kablosuna bir tanede cam sigorta takarsanız tam koruma sağlarsınız. Siparişi bende vereyim. İyi olacak. Güzel paylaşım teşekkürler. Bu çok iyi olur bende yapayım. Kaç amperlik sigorta takmak gerek acaba?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGüzel bir cihaz. Sanırım bir tehlikesi olmaz.Çünkü (-) uçtan aldığı için. Aküye bağlanan cihaza ince (+) kablosuna bir tanede cam sigorta takarsanız tam koruma sağlarsınız. Siparişi bende vereyim. İyi olacak. Güzel paylaşım teşekkürler. Bu çok iyi olur bende yapayım. Kaç amperlik sigorta takmak gerek acaba?O ince (+) dan aldığınız kablo cihaz besleme kablosu fazla amperli sigortaya gerek yok 2 A yeterli. Erkan korsanımın bahsettiği yer ana (-) kablosu sanırım. bence oraya gerek kalmaz. Herhangi bir erime yada kopma anında (-) ucu kopar ve teknenin tüm hattı tamamen kesilir. Buda hemen anlaşılır. Ancak ince kablo (+) olduğu için herhangi bir durumda (+) ve (-) şase yapar o yüzden sadece ince kabloya 2 A lik cam sigorta kafi gelecektir. Daha güvenli olsun istiyorsanız 1 Amper ve daha düşüğünü takabilirsiniz.
Bu shuntlara nasıl güvenilecek?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu shuntlara nasıl güvenilecek?İyi soru kaptan. Teknik bir açıklama yapılana kadar kadercilik mertebesinden "zamanla göreceğiz" cevabı geçerli olacak sanki Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDenizcinin ve benimde sevmediğim bir cevap ama teknik olarak açıklama beklemekten başka çare yok sanki. Beni azda olsa güvende hissettiren shuntın mekanik bir şey olması bozulursa elektronik kısmı bozulur, bozulursa bozulsun söker atarım. Diğer yandan bir denemem olacak bu hafta sonu , buzdolabını ve birkaç elektrikli aleti açık bırakıp ırgatı 5 dak ileri geri çalıştırmak istiyorum en fazla böyle bir yükleme yapıp deneyebilirim diye düşünüyorum. Sizcede akıllıcamıdır bu bilmiyorum ama sonuçta başka türlü nasıl deneyeceğimide bilmiyorum.
Shunt dirençler , üzerinden yüksek akım akabilen dayanıklı ve çok düşük dirençli elemanlardır ,sadece 50 - 300 ohm değerlerinde olsa da az bir miktar enerji tüketimi yaparlar ,dikkate almaya değmez . Shuntlar devreye takılacak ampermetreye göre seçilir ,omajı belirlenir . Bu çok küçük direncin üzerine düşen gerilimi ölçer ölçü aleti analog veya dijital olabilir. Ayrıca bir monitöre gerek yoktur , monitör diye bir şey yoktur . shuntla birlikte veya shuntuna göre kalibre edilmiş bir panelmetre ile devreden akan akımı yaklaşık olarak ölçersiniz) .( Aslında ölçülen gerilimdir ama panelmetre (ampermetre) efektif amper değerini gösterebilecek şekilde kalibre edilmiştir. Devrenin eksi hattına veya artı hattına bağlanması güvenlik açısından bir fark yaratmaz .Bir yelkenli veya araçta aküleri ölçmek için böyle bir sistem kullanırsanız , ayrıca şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi ölçmemek için bypass etmeniz gerekir , diyot ihtiva eden ayrı bir devre daha kullanmanız gerekir yoksa ölçtüğünüz şarj dinamosunun ürettiği enerji olabilir.