0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. Ö.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #30 : Haziran 30, 2020, 23:15:47 »
Özgür bey, en büyük sebebin gel-git olduğundan çok emin değilim.

Burada bahsetmem uygun olur mu bilemiyorum ( eğer değilse moderasyon lütfen silsin),  ABD’de bizim için önemli miktarda uzun koltuk halatı satışımız var (en az 120m).

Bu kadar uzun koltuk halatını nerede kullanacaklarını sorduğumuzda, hep gel-git olan yerlerde kıçtan koltuk almak için olduğunu söylüyorlar.
*

    S. Ç.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #31 : Haziran 30, 2020, 23:49:31 »
Alarga iyidir de..Göcek de,Tersane koyundan başka nerede alargada kalabilirsiniz..kalamazsınız..
Genellikle koy kıyılarından neredeyse yirmi metre sonra derinlik 50 metrelere iner..Navionicsden bakınca bunu açıkca görürsünüz..
Oralarda nasıl tonoz sistemi yapılacak onuda merak ediyorum..
O koylarda tek yol kıçtan karadır..Zaten tekne sayısınıda başka yol kaldırmaz..

Şu tekneleri bir alargaya sığdırın bakalım..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Haziran 30, 2020, 23:53:37 Gönderen: Serdar Çırak »


*

    S. D.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #32 : Temmuz 01, 2020, 00:58:00 »
Görüşleriniz için teşekkür ederim.

Ben denizciliği ve kıçtan karayı dalış teknelerinde öğrenmeye başladım, tabi orada motivasyon farklı, dalış girişi çıkış hareketliliği ve güvenlik gibi sebeplerden teknenin sabit durması özellikle tercih ediliyor. Daha sonra da yelkenciliğim yine Akdeniz kıyıları ile sınırlı.

Doğru diyorsunuz, Akdeniz'in ve Ege'nin koylarında doğal dip yapısı Toros'ların etkisi ile son derece dik ve sıklıkla da kayalık. Tevekkeli değil "med mooring" olarak yerleşmiş. İnsanın geçmiş alışkanlıkları bazen son derece basit şeyleri düşünmesini zorlaştırıyor.

Öte yandan biraz romantik ve naif bir yaklaşımla, alargada kalmayı savunmak isterim. En azından mümkün olan koylarda. Kıçtan kara sistemi koylara haddinden fazla teknenin konserve sardalya gibi dizilmesini özendiriyor ve ortaya çıkan görüntü (ve tabii gürültü, kirlilik vb) denizin ve doğanın keyfinden, huzurundan götürüyor.

Tonoz sistemine gelirsek, bu çok da zor değil. Örneğin, dalış tekneleri çalıştıkları bölgelerde bir araya gelerek dalış noktalarını tonozlarla donatıyorlar. Burada amaç güvenlik ve kolaylığın da öteside, denizin doğal haline, dip yapısına duyulan saygı. Bu tonozların ciddi bir kısmı da son derece derin noktalarda olabiliyor, yani aslında Akdeniz'in ani derinleşmesi çok da aşılamaz bir kısıt değil.

Dünyanın pek çok yerinde tonozların hazır olduğu, demir atmanın yasak olduğu koylar mevcut.

Bu şekilde hem dip yapısının hem de koyun kaldırabileceği tekne dış etkenlerinin miktarı sınırlanarak doğal ekolojik dengesinin korunması sağlanıyor. Tabii ki burada geçirilen zaman daha da keyifli oluyordur. Dahası, bu tonozlar (genellikle ekonomik) ücretlerle kullandırılıyor.
« Son Düzenleme: Temmuz 01, 2020, 00:59:40 Gönderen: Serkan Durusoy »

*

    S. Ç.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #33 : Temmuz 01, 2020, 01:55:42 »
Dediklerinize katılıyorum..
Ama bizim halkımızdan bahsediyoruz..
Kıçtan bağlanmada bile yer bulamazsınız..çünkü bağlanan osmanlı çivisi gibi saplanır oraya gitmek bilmez..
Alarga ve tonoz sistemlerinde,şansınız yoksa  yıllarca bağlanamayabilirsiniz..
Sg kontrol edecekmiş..üç gün şartı varmış..olacak şu..bir nevi değnekcilik başlıcak..siz geldim dediğinizde tuttuğunuz tekneli değnekçi o tonozu size bırakacak..
Ne dediğim anlaşılır ilerde..

Tonoz deniz dibini korur doğrudur..Ama oralarda bir kayalık yarı,yada bir uçurum gibi derinleşir deniz dibi.tonozu nasıl
sabitlicekler merakım o..
Yapılabilseydi onlarca kez yaparlardı tonoz sistemini zaten..
*

    S. D.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #34 : Temmuz 01, 2020, 15:06:47 »
Serdar Korsan, bence düşünceniz ve gönlünüzden geçen, olmasını arzu ettiğiniz doğru, tonoz işinin teknik olarak çözülmesi, kullanımının adil bir düzene bağlanması ve koylarda konaklamanın bu şekilde alarga düzenine çevrilmesi ise, sizin gibi tecrübeli, değerli, saygın korsanlarımızın, etki çevrelerinizi de harekete geçirerek bu doğruları savunmasını çok arzu ederim.

Bağlanma süreleri, işin ekonomik boyutu, işletim ve denetleme mekanizmaları elbet oluşturulur. Tabii ki ülkemizde maalsef pek çok alanda olduğu gibi bu alanda da sorunlar oluşacaktır ancak hem kendi keyfimiz için hem de gelecek nesillere daha iyi bir miras bırakmak için, çözüme odaklansak ne güzel olmaz mı?

Ayrıca, bahsettiğiniz ani derinleşen yarlarda tonoz uygulamaları yapılabiliyor. Misal, ben Kaş'ta yaşıyorum ve burada bazı dalış noktalarında, tam da aniden derinleşen kayalık yarlar önünde tesis edilmiş, düzenli bakımları yapılan tonoz uygulamaları mevcut. Bu gini noktalarda doğal kayalık yapıdan faydalanılıyor dip sabitlemesi için, sonrasında bir miktar zincir ve belirli aralıklarda değişen esnek, yüzen halatla yüzeye kadar gelip, şamandıra konumlandırılıyor.
« Son Düzenleme: Temmuz 01, 2020, 15:08:44 Gönderen: Serkan Durusoy »

*

    H. A.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #35 : Temmuz 01, 2020, 15:11:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alargada tararsan, kıçtan koltukla kesin tararsın ve gideceğin yer karadır. alargada teknenin rüzgar alanı baştan yapacağınız kesit kadardır ayrıca tekne başı denizi ve rüzgarı yarmak için eğimlidir. Koltuklu bir tekne ise rüzgar baştan veya kıçtan geliyorsa sorun yoktur. Baştan geldiğinde çapanıza kalırsınız, kıçtan zaten kara rüzgarı ciddi anlamda önler ve sağlam bağlı olduğunuz için tekne oynamaz. Borda veya bordaya yakın gelen rüzgarlarda ise çapa kesinlikle tarar ve tekne kıçı sağlam bağlı olduğu için tekne kıyıya paralel olmaya ve sonunda oturmaya sürüklenir. Birden çok tekne yan yana bağlı ise rüzgar üstü tekne diğerinin üstüne düşer ve tüm tekneler yanlamaya başlar, genellikle rüzgar altındaki tekne oturur, diğer tekne(ler) ona yaslar.

Koy alargada kalacak kadar büyükse kıyıdan koltuk zararlıdır. Genellikle guletler böyle ve üst üste bağlarlar ki tekne personeli rahatça birbiri ile görüşebilsin.

Ahmet korsanım alargada kalınacak pozisyon varsa açıkladığınız mahsurlara rağmen kimse koltuk almayla uğraşmak istemez.
*

    A. Ç.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #36 : Temmuz 01, 2020, 15:45:45 »
Bir çok kişi hala koltuk almanın alargada kalmaya oranla daha güvenli olduğuna inanıyor.


*

    S. Ç.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #37 : Temmuz 01, 2020, 17:07:40 »
Güvenlik ile rahatlığı karıştırmasak esasında daha doğru olur..

Alarga güvenlidir..tamam da,

Uzun süreli kalmalarda da bir ıstırapdır..

Devamlı döner durursun..şansın yoksa,havuzlukta otururken devamlı çirkin bir teknenin burnuyla muhatap kalabilirsin..

Gelen geçen herkes seni sallar durur..

Denizin tüm çalkantılarına maruz kalırsın..

Karaya ulaşımın zordur..illa dingiye muhtaçsın..

Geceleri görünüyormuyum diye tedirgin olup bir çok ışıkları açmak zorundasın..

Sen teknende değilsen tarayıp başka yerlere gitmesi daha tehlikeler yaratır..

Daha temiz bir yerde denize girersin,fakat tekneye bir bakmışsın senin girdiğin yerden 20 mt uzaklaşmış...uzar gider bu nedenler..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    F. Ö.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #38 : Temmuz 01, 2020, 18:18:01 »
Eğer Göcek koylarında bunu düşünüyorlarsa çok sağlam bir tonoz sistemi kurmaları gerekiyor.
Göcek koylarındaki birçok tonoz benim tahminime göre büyük motoryatlar yüzünden koptu ve hizmet dışı kaldı.

Hatta bırakın tonozları kıyıda şnorkel ile gezerken farklı farklı yerlerde 4-5 tane suyun  içinde betonuyla yatan babalardan gördüm. Artık nasıl asıldıysa diş söker gibi söküp yatırmışlar dibe.
*

    S. Ç.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #39 : Temmuz 01, 2020, 18:39:18 »
Aidianın biraz ilersine derinliğin 20 mt gösterdiği yere bir tonoz atmışlar..afilli ışıklı bir şamandırayıda buna bağlamışlar..
Ertesi gün bir bakmışlar şamandra yok..
Şamandırayı çalmışlar diye olay olmuş..
Şnorkelle kontrole gittiklerinde şamandıranın 10 mt aşşağıda asılı yanıp söndüğünü görmüşler..yani tonoz iyice aşşağıya kaymış..şamandırayıda beraberinde indirmiş..
Balık bulucuyla oraları incelerseniz bizim bildiğimiz beton tonozlar o sarp ve dikey yamaçları olan yerlerde durmuyor..ufak çekiştirmelerde yerinden daha derinlere kayıyor..
Hatta kaydığında tekneyi bile batırabilir deniyor..Balıkadamların o derinlikte çalışmalarıda biraz zor..başka çözüm bulunması gerekir..
*

    A. Ç.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #40 : Temmuz 01, 2020, 18:59:56 »
Boğazda,  oldukça akıntılı ve sahilden dike yakın (80-85 derece) derine inen bir yalıya tonoz atmıştık. Tonozun sahilden ne kadar uzakta durması gerektiğine karar verip, o noktada derinliği ölçtük, sahile iki mapa bağladık, bu mapalara tonozu bağladık, sonra tekneden tonozu indirdik, sanırım hiç yanılmadan tonoz istediğimiz yere indi, daha aşağı inmesine veya sağa sola kaymasına ise mapalara bağlı zincirler engel oluyordu, yakın zamanda bakmadım ama uzun yıllar yalının teknesi orada bağlı dururdu.

Tonozun nereye atılacağına bağlı olarak çok değişik alternatifler üretilebilir.
*

    A. K.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #41 : Temmuz 01, 2020, 19:13:44 »
Ahmet korsan muhakkak bir yol bulunur hatta bulmuşsunuz da ancak cok ekonomik olmadıktan sonra halka acık yerlerde kullanılması mumkun degil. Maliyeti bakımı oyle kolay degil.
Yapacaklar ama bu seferde teknelere bilet kesecekler . Vay efendim boyle olursa yelken sporu  biter diye (50 ft tekneyle ne sporuysa) bizimkilerde ayaklanacak.
*

    A. Ç.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #42 : Temmuz 01, 2020, 19:44:42 »
İstanbul'da belediyeler yola park eden araçlardan park parası alıyorlar, denizde tonoz olduğunda da birileri bu tonozlardan para alacaktır, umalım da olmasın, olursa da makul ücretli olsun, her ne kadar makul ücretten çok emin değilsem de. Yurt dışı uygulamalarda fazla rağbet gören yerlerde ücretli tonoz uygulaması var ama biraz daha açıklarda tonoz parası vermek istemeyenlere demir alanları da var. Tonozlar değişik renklerde, tekne büyüklüğüne göre size uygun renge bağlanıyorsunuz. Küçük tekneler sahile genelde daha yakın oluyor, demirleyecekler ise en uzakta oluyorlar.  Bizde ise kantarın topuzunun kaçacağı, parayı bastıranın istediği tonoza bağlanabileceğini, demirlemenin ise tamamen yasaklanacağını öngörmek yanlış olmaz.
*

    H. E.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #43 : Temmuz 01, 2020, 19:55:31 »
Örneği ispark değilmi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ?
*

    A. K.

Ynt: Ağaçlara Bağlanmayıp Nereye Bağlanalım
« Yanıtla #44 : Temmuz 01, 2020, 21:26:57 »
Biz milyonluk arabamızı isparka 5 lira vermemek için sokağın köşesine park eden bir milletiz.

Eger tonozdan para alırlarsa bizde baglamayız onlar kaybeder. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Temmuz 01, 2020, 21:31:41 Gönderen: Atilla Kaplan »