0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. Ö.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #210 : Mayıs 29, 2020, 23:54:07 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap tahmin ettiğim gibi


*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #211 : Haziran 22, 2020, 21:23:50 »
Bugün uzun bir aradan sonra ilk kez biraz olsun keyfim yerine geldi. Ne de olsa emektar bastonu bağladık tekrar yerine. Az iş değil. Ama gel gör hala net bir tarih yok denize dönüş için. İki kat macun bitti, takoz işi devam ediyor. Bir kaç güne o da bitecek, son bir yoklamadan sonra artık -umarım- astarı vuracağız. Kısacası, yapıyoruz, yapıyoruz ama hep bir aylık iş var. Ama gel gör sadece marinaya giden para 45.000'i geçti. Sadece bu durum bile insanı delirtmeye yeter...


 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. Ç.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #212 : Haziran 22, 2020, 21:47:48 »
45 bin mi..Bu nasıl bir rakam:(


*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #213 : Haziran 22, 2020, 22:19:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
45 bin mi..Bu nasıl bir rakam:(
Yenir yutulur değil...


*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #214 : Ağustos 04, 2020, 21:36:27 »
Yengeç hala karada. Ağır ilerliyor ama gittikçe ortaya çıkıyor haspamın yeni yüzü...


 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Dün üst binaya komple bir kat epoksi astar attık. Şimdi zemini yoklayarak macun işini tamamlayacağız artık. Tabi o da ne kadar sürecek kimbilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ama şimdiden, hatta bu saçma gri astarla bile güzel görünüyor gözüme Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    i. t.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #215 : Ağustos 04, 2020, 21:59:06 »
evet harika gorunuyor su haliylede...

hatirlarsan ben sana soyledim  bitis isi en cok zaman alan istir diye..

cunki ince isler  ugrastirir oyle yap gitsin olmuyor maglesef..

tabi finansta onemli ve gecikmeye sebebiyet veriyor.......

lakin az daha gayret butun calsmalari semeresini goruceksin

gorenlerde sende bu guzel yakisikli goruntusuyle 

olsun beee

degdi onca zahmete diyiceksin...

umarim en kisa zamanda suya iner sende bu kiymetlini yuzdurursun o mavi sularda...

su koronalar bitsede gelsek guvertesinde demlenip kutlasak.....

« Son Düzenleme: Ağustos 04, 2020, 22:00:47 Gönderen: Ismail Tas »
*

    S. Ç.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #216 : Ağustos 04, 2020, 22:38:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yengeç hala karada. Ağır ilerliyor ama gittikçe ortaya çıkıyor haspamın yeni yüzü...


 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Dün üst binaya komple bir kat epoksi astar attık. Şimdi zemini yoklayarak macun işini tamamlayacağız artık. Tabi o da ne kadar sürecek kimbilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ama şimdiden, hatta bu saçma gri astarla bile güzel görünüyor gözüme Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mat ve heryerin aynı renk olması enteresan bir şekilde hoş durmuş..
*

    A. K.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #217 : Ağustos 04, 2020, 22:58:56 »
Hakan korsan super bir tekne çıkacak ve sen bütün çektiğin eziyeti unutacaksın. Sen yine iyisin benim tekneyi tamamen bitirmem takriben 7 sene sürmüştü
« Son Düzenleme: Ağustos 04, 2020, 23:00:06 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #218 : Eylül 07, 2020, 21:32:48 »
Ağustos da bitti. Yengeç'te hala mesai devam ediyor. Macun işi kapak oldu kısaca. En çok onda takıldık. Hemen hemen tüm tekneye yeni baştan macun yükledik. Bizim nam-ı diğer Battal Gazi, yani vukuatları bitmek bilmeyen eleman sıvışalı beri onun beceremediği yüzey hazırlığı ile uğraşıyoruz. Battal Gazi'yi "Ölçüsüz Emek: Ahşap Tekne" başlığında, yeri geldiğinde uzunca yazacağım. Kişisel gelişim adına nefis bir deneyim...Geçen haftamız bordalara tekrar mastarla macun yükleyerek ve ardından da tekrar takoz zımparayla geçti. Neredeyse hazır hale geldi yüzey. Yarın yoklama macunu çekeceğiz. Sonra bakacağız astara hazır mı, değil mi.
Biten bir sürü iş de var aslında. Mesela yeni küpeşteler nefis oldu: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yeni başlayan işler de var. Sonunda sıra emektar ve de salmastralı iç glen sistemiyle yolları ayırmaya geldi. Tabi ki kolay olmadı. Hele ki sıra şaftı almaya gelince murphy aldı sazı eline. Şaftı alalım derken kovan da geldi, kovanı alırken otuz küsur yıllık beton da kırıldı. Ama sonuç olarak aldık ne varsa hepsini dışarı. 5 yıl önce elden geçirdiğim muska tahtasını da daha köklü bir çözüm bulmak üzere aldım dışarı. Şimdi kovanın üzerine tekrar beton dökmeden kovanı güvenli bir şekilde yataklamanın yolları üzerine zihin jimnastiği yapıyorum. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yengeç yaklaşık sekiz yıldır benimle ve yüzlerce kez kendimizi emanet ettiğimiz zincir-çapa ikilisi de artık şımartılmayı hakediyordu. En sonunda galvanize gitti geldi ve cillop gibi bir kenarda geri yükleneceği günü beklemeye başladı. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Takvimler sonbaharı göstermeye başlayınca plan-programında tekrar gözden geçirilme zamanı geldi. Özellikle de suyu dahi olmayan bir toprak saha için aylık 6.341 TL alan Marintürk bu aydan itibaren COVID19 normalleşme süreci ayağına iki katını isterim deyince bize yine yol göründü. Şu ana kadar aldıkları elliikibin küsur lira içime oturuyor ama en azından bundan sonrası için bir dur deme zamanı geldi. Zaten halihazırda olası suya iniş iyimser bir tahminle Kasım ayı ortaları. Ve tabi kış, fırtına, bağlama sorunu vs düşündükçe iyice darlanmaya başladım. Dahası bu kadar uğraş ve emekten sonra apar topar suya indiresim de yok artık kayığı. Sonuç olarak marina dışına taşıyıp, tekrar çadır kurup Mart sonuna kadar karada tutmaya ve tüm işleri zamana yayarak ve mümkün olduğunca eksiksiz olarak tamamlamaya karar verdim. Anında da bir hafifledim, bir ferahladım... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Şimdi yarın itibarı ile Yengeç'i taşıma operasyonu hazırlıkları başlıyor...
*

    H. V.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #219 : Eylül 07, 2020, 23:37:16 »
Hakan abi
Teknenin güzel bir sekilde inmesini beklerken. Cok üzüldüm bu duruma. Sen yine iyi sabirlisin. Ben herhalde çoktan sinirden tekneyi yakmıştım. (Şaka şaka)  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neyse şimdi gönlün rahat rahat yapacaksın tekneyi. Indirirken şampanyan benden.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 
Kolay gelsin.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #220 : Eylül 08, 2020, 00:20:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan abi
Teknenin güzel bir sekilde inmesini beklerken. Cok üzüldüm bu duruma. Sen yine iyi sabirlisin. Ben herhalde çoktan sinirden tekneyi yakmıştım. (Şaka şaka)  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neyse şimdi gönlün rahat rahat yapacaksın tekneyi. Indirirken şampanyan benden.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 
Kolay gelsin.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ne sabır varmış bende, ben bile şaşıyorum valla adaş. Yazdım şampanyayı bir kenara Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. Z.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #221 : Eylül 15, 2020, 17:06:22 »
Allah yardımcın olsun Hakan'ım. Hiç değilse her şey bitmiş olarak denize iner Yengeç.

Bu arada karadaki maceraları yaz bari.
*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #222 : Eylül 17, 2020, 11:58:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Allah yardımcın olsun Hakan'ım. Hiç değilse her şey bitmiş olarak denize iner Yengeç.

Bu arada karadaki maceraları yaz bari.

Yazıyorum ya işte. Tamamını yazsam forumu kapatırlar inan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #223 : Ekim 19, 2020, 20:40:02 »

Karina
Yakıldı, çivi yoklaması yapıldı. Havaların ısınması ile armuzlar açmadan ani bir kararla karinaya da su kontrası üzeri epoksi-elyaf uygulandı. 300 gr elyaf 3 kat uygulandı. Nal üzeri epoksi astar uygulanarak onun da etrafına da epoksi-elyaf uygulandı.

Tüm vana kovanları söküldü.

Şaft kovanı etrafı elden geçirildi, epoksi-elyaf uygulandı.

Tüm delikler -ustaların mallığı sonucu kapanmıştı- bulunup tekrar açıldı.

2 kat epoksi astar üzeri epoksi macun ve üzerine tekrar iki kat epoksi astar uygulandı. Zehirli astarına hazır durumda bekliyor.

Borda
Çürük ahşaplar komple değişti. Tüm çıkışlar söküldü. 4 mm su kontrası üzerine 3 kat 200 gr epoksi-elyaf uygulandı. İdeal yüzeye ulaşana kadar kat kat epoksi astar ve epoksi macun uygulandı. Son iki kat epoksi astarın üzerine 80 ve 120 kum takoz zımpara uygulandı. Boya öncesi astara hazır hale geldi.

Dinlence/Pasarella
Dinlence ahşap kaplama
Pasarella ahşap yenileme
Yüzme merdiveni ahşap yenileme
Dinlence krom bakım

Yumrular
Hala uğraştırmaya devam ediyor. Daha önce spiralle girilmiş yumrular düzeltmek çok ciddi el oyalıyor. Bu arada tekneyi kaldırırken su koyveren parça yenisiyle değiştirilerek tamir edildi.

Dümen Yelpazesi
Silindi, epoksi astar ve epoksi macun uygulandı. Tekrar epoksi astar vuruldu, yoklama macunu çekilmek üzere bekliyor.

Güverte
Tüm babalar söküldü, silindi ve epoksi reçine emdirilerek, yeni saplamalarla yerine sabitlendi.

Tiklerin üzerine üst güvertede 6 mm, yan güvertelerde 10 mm su kontrası üzeri epoksi-elyaf uygulandı. Epoksi astar üzeri epoksi macun çekildi. Yoklama macunu bekliyor.

Üst güverte üzerindeki heçler ve tuvaletin üst havalandırma heçi iptal edilip, kapatıldı. Dümdüz bir üst güverte yaratıldı. Direk iskaçası söküldü. Personel kamarasının üst yapısı komple söküldü ve ahşap karkas üzeri 18 mm su kontrası ile yeniden inşa edildi.

Kasaradaki tüm çürük ahşaplar değiştirildi. Eski Alüminyum çerçeveler söküldü. Cam boşlukları çam ile kapatıldı. Tüm kasara 6 mm su kontrası ile sarılıp üzerine üç kat 200 gr epoksi elyaf uygulandı. Yeni alınan fırtına kapaklı yuvarlak Krom lumbozlara uygun olarak yeni lumboz yuvaları açıldı.

Güverte üzerinde yer alan eski ve tikten imal ırgat alt tahtası sökülüp atıldı. Yerine 18 mm su kontrasından yenisi imal edildi. Güverte ile birlikte üzerine epoksi elyaf uygulandı.

Yengeç ve benzeri teknelerin bana göre en büyük handikapı olan güverte boyunca açıkta kalan postalar tüm güverte boyunca, mevcut frengiler korunarak su kontrası ile kapatıldı. Üzerine iki kat 200 gr elyaf ve epoksi uygulandı.

Pıraçollar
Komple söküldü, ahşap silinip, epoksi reçine emdirildikten sonra elyaf üzeri epoksi uygulandı. Tüm saplamalar, trifonlar yenilendi. Epoksi astar üzerine iki kat epoksi macun ve tekrar iki kat epoksi astar uygulandı. Yoklama macunu için bekliyor.

Baston
Söküldü, kurutuldu, ahşap silindikten sonra iki kat 200 gr elyaf ve epoksi reçine uygulandı. Tüm bağlantı elemanları yenilenerek tekrar yerine oturduldu.

Havuzluk
Oturma grubu komple elden geçirildi, elyaf-epoksi uygulandı. Havuzluk tikleri korundu. Oturma grubu ile davlumbaz arasına alçak bir eşik oluşturularak güvertedeki su izole edilecek şekilde yeniden yapılandırıldı. Vernikler kazındı. Ham ahşap üzerine epoksi astar ve epoksi macun uygulandı. Havuzlukta yer alan ve aynı zamanda WC tavanı olarak işlev gören çatlak ve çökük ahşap 18 mm su kontrası ile değiştirildi. Yan çıtaları yenilendi. Üzerine cam mozaik uygulanmak üzere epoksi astar ve epoksi macun uygulandı.

Oturma grubunun protuç kapakları, alt döşemesi komple söküldü, ahşap silindi ve epoksi reçine emdirildi. Üzerine epoksi astar ve epoksi macun uygulandı.

Davlumbazın tüm Alüminyum çerçeveleri söküldü. Çürük ahşaplar değiştirildi. Davlumbazın tavanı 18 mm su kontrası üzerine 3 kat 200 gr elyaf ve epoksi uygulanarak yeniden yapıldı. Üzerine iki kat epoksi astar, iki kat epoksi macun ve tekrar iki kat epoksi astar uygulandı. Bu arada çürük olan son kemeresi de yenilendi.

Havuzluğu kapatan branda ve krom aksamı komple söküldü. Yerine aynı formda "hard-top" imalatına başlandı.

İç Mekan
Mutfak tezgahı mermerid ile değiştirilmek üzere söküldü. Tüm cam kenarlarına -duvarlar- üzeri suni deri ile kaplanmak üzere su kontrası alıştırıldı.

Baş kamaradaki ara bölme paravanı söküldü. Yine aynı kamaradaki raflar yenilenmek üzere söküldü.

Personel kamarasının kahverengi yağlı boya ile kaplanmış tüm ahşapı silindi, epoksi reçine emdirilip üzerine beyaz Hickson Decor Aqua Breather Paint uygulandı. Bu boyayı daha önce güverte üzerinde deneyip, son derece memnun kalmıştım. Pahalı ama en önemli özelliği pullanma yapmıyor.

Sintine ve Makine Dairesi, Mekanik
Tüm sintine temizlendi, ince zımpara üzeri sülyen uygulandı.

Su tankları söküldü. Temizlenmek üzere bekliyor.

Tüm pompalar söküldü, bakımları yapıldı.
Motor yatakları sağlamlaştırıldı. Yatakları birbirine bağlayan enine iki döşek eklendi.

Şaft kovanını merkezleyen muska tahtası söküldü. Tamir ediliyor. Kovanı saran beton dolgu kırıldı. Komple temizlenmeyi bekliyor. Yerine Sika'nın şu an adını hatırlamadığım bir malzemesi uygulanacak.

Şaft, pervane, kovan, glen... ne varsa söküldü. Eski iç glen sulu tip şaft körüğü ile değiştirilecek. Şaft tornacıda, balans kontrolünde.

Kozmetik bakımı biten, tüm eski boyaları basınçlı su ve boya sökücü ile temizlenen, iki kat ısıya dayanıklı astar ve üzerine iki ya da üç kat -unuttum:)- ısıya dayanıklı akrilik boya ile boyanan motor uzun bir aradan sonra karada çalıştırıldı. Saat gibi. Kışlamak üzere tekrar paketlendi.

Arma
Direk tamiri yalan oldu. Yeni direk arayışı gündemde. Ancak haliz hazırda paralar suyunu çektiğinden beklemede. Dolayısıyla arma öylece bekliyor.

Elektrik/Elektronik
Alternatörler elden geçirildi, temizlendi ve boyandı. Demir feneri, arıza feneri vs. elden geçti, montaja hazır. Akülerin bir kısmı kaput.



[/size]

Daha milyon detay ve iş var tabi ki yapılan. Sonuç olarak gelinen noktada Yengeç'i bu mevsimde alelacele denize indirmemeye karar verdim. Onun yerine kanımı emen marinadan kurtulup, zaman kazanmak ve maddi açıdan da nefes alabilmek üzere yeni bir plan yaptım. Geçen hafta yaşadığım talihsiz -hatta salakça- bir kaza bir haftalık bir gecikmeye yol açtı. Perşembe günü bir aksilik olmazsa Yengeç ilk planda yer alan 750 metre ilerideki -çakma ama ucuz- çekek alanına taşınacak ve büyük olasılıkla Nisan ayı içerisinde denize inmek üzere işler devam edecek. Tabi bu aşamada en büyük eziyet mevcut çadırı söküp tekrar kurmak ve tabi bir ton malzemeyi taşımak olacak. Ama bu operasyon olmazsa Marintürk'e Mart ortasına kadar kalabilmek için bir otuzbeşbin daha toka etmem gerekecek. Tabi öyle bir para yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bu operasyon ise taşıma dahil 14-15.000 tl civarına mal olacak. Excel dosyasında mevcut son rakam yüzseksenüçbin küsur ve deniz bitti. Bugün benim emektar outdoor'u da -Mercury 6h- kaynak yaratmak üzere sattım.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yarın tekne üzerinde açık olan neresi varsa, cam, çerçeve, delik vs kapanacak. Çarşamba günü çadır sökülecek ve Perşembe yükleyeceğiz tıra...

Son olarak bahsettiğim kazaya gelirsek, bir anlık dalgınlıkla sağ elim olmaması gereken bir yerdeydi ve üç parmağım neredeyse kopuyordu. Neyse ki şanslı günümdeymişim, altı dikişle atlattım. Muhtemelen bir kaç güne dikişler alınacak ve yavaş yavaş tekrar kullanılır hale gelecek:)

Uzuun bir aradan sonra uzuun bir Yengeç durum güncellemesi oldu...
*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #224 : Ekim 19, 2020, 20:45:38 »
Karina
Yakıldı, çivi yoklaması yapıldı. Havaların ısınması ile armuzlar açmadan ani bir kararla karinaya da su kontrası üzeri epoksi-elyaf uygulandı. 300 gr elyaf 3 kat uygulandı. Nal üzeri epoksi astar uygulanarak onun da etrafına da epoksi-elyaf uygulandı.

Tüm vana kovanları söküldü.

Şaft kovanı etrafı elden geçirildi, epoksi-elyaf uygulandı.

Tüm delikler -ustaların mallığı sonucu kapanmıştı- bulunup tekrar açıldı.

2 kat epoksi astar üzeri epoksi macun ve üzerine tekrar iki kat epoksi astar uygulandı. Zehirli astarına hazır durumda bekliyor.

Borda
Çürük ahşaplar komple değişti. Tüm çıkışlar söküldü. 4 mm su kontrası üzerine 3 kat 200 gr epoksi-elyaf uygulandı. İdeal yüzeye ulaşana kadar kat kat epoksi astar ve epoksi macun uygulandı. Son iki kat epoksi astarın üzerine 80 ve 120 kum takoz zımpara uygulandı. Boya öncesi astara hazır hale geldi.

Dinlence/Pasarella
Dinlence ahşap kaplama
Pasarella ahşap yenileme
Yüzme merdiveni ahşap yenileme
Dinlence krom bakım

Yumrular
Hala uğraştırmaya devam ediyor. Daha önce spiralle girilmiş yumrular düzeltmek çok ciddi el oyalıyor. Bu arada tekneyi kaldırırken su koyveren parça yenisiyle değiştirilerek tamir edildi.

Dümen Yelpazesi
Silindi, epoksi astar ve epoksi macun uygulandı. Tekrar epoksi astar vuruldu, yoklama macunu çekilmek üzere bekliyor.

Güverte
Tüm babalar söküldü, silindi ve epoksi reçine emdirilerek, yeni saplamalarla yerine sabitlendi.

Tiklerin üzerine üst güvertede 6 mm, yan güvertelerde 10 mm su kontrası üzeri epoksi-elyaf uygulandı. Epoksi astar üzeri epoksi macun çekildi. Yoklama macunu bekliyor.

Üst güverte üzerindeki heçler ve tuvaletin üst havalandırma heçi iptal edilip, kapatıldı. Dümdüz bir üst güverte yaratıldı. Direk iskaçası söküldü. Personel kamarasının üst yapısı komple söküldü ve ahşap karkas üzeri 18 mm su kontrası ile yeniden inşa edildi.

Kasaradaki tüm çürük ahşaplar değiştirildi. Eski Alüminyum çerçeveler söküldü. Cam boşlukları çam ile kapatıldı. Tüm kasara 6 mm su kontrası ile sarılıp üzerine üç kat 200 gr epoksi elyaf uygulandı. Yeni alınan fırtına kapaklı yuvarlak Krom lumbozlara uygun olarak yeni lumboz yuvaları açıldı.

Güverte üzerinde yer alan eski ve tikten imal ırgat alt tahtası sökülüp atıldı. Yerine 18 mm su kontrasından yenisi imal edildi. Güverte ile birlikte üzerine epoksi elyaf uygulandı.

Yengeç ve benzeri teknelerin bana göre en büyük handikapı olan güverte boyunca açıkta kalan postalar tüm güverte boyunca, mevcut frengiler korunarak su kontrası ile kapatıldı. Üzerine iki kat 200 gr elyaf ve epoksi uygulandı.

Pıraçollar
Komple söküldü, ahşap silinip, epoksi reçine emdirildikten sonra elyaf üzeri epoksi uygulandı. Tüm saplamalar, trifonlar yenilendi. Epoksi astar üzerine iki kat epoksi macun ve tekrar iki kat epoksi astar uygulandı. Yoklama macunu için bekliyor.

Baston
Söküldü, kurutuldu, ahşap silindikten sonra iki kat 200 gr elyaf ve epoksi reçine uygulandı. Tüm bağlantı elemanları yenilenerek tekrar yerine oturduldu.

Havuzluk
Oturma grubu komple elden geçirildi, elyaf-epoksi uygulandı. Havuzluk tikleri korundu. Oturma grubu ile davlumbaz arasına alçak bir eşik oluşturularak güvertedeki su izole edilecek şekilde yeniden yapılandırıldı. Vernikler kazındı. Ham ahşap üzerine epoksi astar ve epoksi macun uygulandı. Havuzlukta yer alan ve aynı zamanda WC tavanı olarak işlev gören çatlak ve çökük ahşap 18 mm su kontrası ile değiştirildi. Yan çıtaları yenilendi. Üzerine cam mozaik uygulanmak üzere epoksi astar ve epoksi macun uygulandı.

Oturma grubunun protuç kapakları, alt döşemesi komple söküldü, ahşap silindi ve epoksi reçine emdirildi. Üzerine epoksi astar ve epoksi macun uygulandı.

Davlumbazın tüm Alüminyum çerçeveleri söküldü. Çürük ahşaplar değiştirildi. Davlumbazın tavanı 18 mm su kontrası üzerine 3 kat 200 gr elyaf ve epoksi uygulanarak yeniden yapıldı. Üzerine iki kat epoksi astar, iki kat epoksi macun ve tekrar iki kat epoksi astar uygulandı. Bu arada çürük olan son kemeresi de yenilendi.

Havuzluğu kapatan branda ve krom aksamı komple söküldü. Yerine aynı formda "hard-top" imalatına başlandı.

İç Mekan
Mutfak tezgahı mermerid ile değiştirilmek üzere söküldü. Tüm cam kenarlarına -duvarlar- üzeri suni deri ile kaplanmak üzere su kontrası alıştırıldı.

Baş kamaradaki ara bölme paravanı söküldü. Yine aynı kamaradaki raflar yenilenmek üzere söküldü.

Personel kamarasının kahverengi yağlı boya ile kaplanmış tüm ahşapı silindi, epoksi reçine emdirilip üzerine beyaz Hickson Decor Aqua Breather Paint uygulandı. Bu boyayı daha önce güverte üzerinde deneyip, son derece memnun kalmıştım. Pahalı ama en önemli özelliği pullanma yapmıyor.

Sintine ve Makine Dairesi, Mekanik
Tüm sintine temizlendi, ince zımpara üzeri sülyen uygulandı.

Su tankları söküldü. Temizlenmek üzere bekliyor.

Tüm pompalar söküldü, bakımları yapıldı.
Motor yatakları sağlamlaştırıldı. Yatakları birbirine bağlayan enine iki döşek eklendi.

Şaft kovanını merkezleyen muska tahtası söküldü. Tamir ediliyor. Kovanı saran beton dolgu kırıldı. Komple temizlenmeyi bekliyor. Yerine Sika'nın şu an adını hatırlamadığım bir malzemesi uygulanacak.

Şaft, pervane, kovan, glen... ne varsa söküldü. Eski iç glen sulu tip şaft körüğü ile değiştirilecek. Şaft tornacıda, balans kontrolünde.

Kozmetik bakımı biten, tüm eski boyaları basınçlı su ve boya sökücü ile temizlenen, iki kat ısıya dayanıklı astar ve üzerine iki ya da üç kat -unuttum:)- ısıya dayanıklı akrilik boya ile boyanan motor uzun bir aradan sonra karada çalıştırıldı. Saat gibi. Kışlamak üzere tekrar paketlendi.

Arma
Direk tamiri yalan oldu. Yeni direk arayışı gündemde. Ancak haliz hazırda paralar suyunu çektiğinden beklemede. Dolayısıyla arma öylece bekliyor.

Elektrik/Elektronik
Alternatörler elden geçirildi, temizlendi ve boyandı. Demir feneri, arıza feneri vs. elden geçti, montaja hazır. Akülerin bir kısmı kaput.



Daha milyon detay ve iş var tabi ki yapılan. Sonuç olarak gelinen noktada Yengeç'i bu mevsimde alelacele denize indirmemeye karar verdim. Onun yerine kanımı emen marinadan kurtulup, zaman kazanmak ve maddi açıdan da nefes alabilmek üzere yeni bir plan yaptım. Geçen hafta yaşadığım talihsiz -hatta salakça- bir kaza bir haftalık bir gecikmeye yol açtı. Perşembe günü bir aksilik olmazsa Yengeç ilk planda yer alan 750 metre ilerideki -çakma ama ucuz- çekek alanına taşınacak ve büyük olasılıkla Nisan ayı içerisinde denize inmek üzere işler devam edecek. Tabi bu aşamada en büyük eziyet mevcut çadırı söküp tekrar kurmak ve tabi bir ton malzemeyi taşımak olacak. Ama bu operasyon olmazsa Marintürk'e Mart ortasına kadar kalabilmek için bir otuzbeşbin daha toka etmem gerekecek. Tabi öyle bir para yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bu operasyon ise taşıma dahil 14-15.000 tl civarına mal olacak. Excel dosyasında mevcut son rakam yüzseksenüçbin küsur ve deniz bitti. Bugün benim emektar outdoor'u da -Mercury 6h- kaynak yaratmak üzere sattım.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yarın tekne üzerinde açık olan neresi varsa, cam, çerçeve, delik vs kapanacak. Çarşamba günü çadır sökülecek ve Perşembe yükleyeceğiz tıra...

Son olarak bahsettiğim kazaya gelirsek, bir anlık dalgınlıkla sağ elim olmaması gereken bir yerdeydi ve üç parmağım neredeyse kopuyordu. Neyse ki şanslı günümdeymişim, altı dikişle atlattım. Muhtemelen bir kaç güne dikişler alınacak ve yavaş yavaş tekrar kullanılır hale gelecek:)

Uzuun bir aradan sonra uzuun bir Yengeç durum güncellemesi oldu...