0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #90 : Ocak 09, 2020, 18:59:54 »

Bugün yine unutulmayacak ve yine bir sürü yeni şey öğrendiğim lanet günlerden biri oldu. Tabi yine deneyimleyerek öğrendim. Bugün konumuz küheylanın yerinden çıkması ve bastonun sökülmesiydi. İkisi de öttürdü.

Önce motorla başlayalım. Ali abi sağolsun, sorduğumda yüksekliğin sorun olduğunu, iyi bir operatör gerektiğini söylemişti. Gel gör ki asıl sorun yükseklik değil motorun geçeceği yerin ölçüsüymüş. Neyse, sırayla gidelim. Önce motor ayaklarından biri sıkıştı. Ayak kurtulmayınca daha "durun!" diye böğüremeden foundation'ın bir kısmını yerinden söktü. Yatak elden geçecekti ama yine de bu durum pek hoşuma gitmedi. Hayırlısı. Ardından küheylan su kanalına geldi sıkıştı. Çıkar mı, çıkmaz mı diye bayağı bir kurcaladık. Teorik olarak takılan kasnak sıyırırsa kurtarır diye düşündüysek de taşıyan zincir üzerindeki yükü yeteri kadar ciddiye almamışız. Kasnağın kurtulmasıyla 624 kg ağırlığındaki kütle tüm gücüyle savrulup, haince davlumbazın sancak duvarına ve tavanına çarptı. Tabi davlumbazın bir miktar canına okudu. Bir tamirat daha eklendi listeye. Detaylı inceleme yarına. Bugün artık kafa yormak istemedim. Hatta dönüp bakmadım bile diyebilirim. Neyse, şanzımanı da çıkarttıktan sonra sıra geldi bastona.

Bahsetmiştim, bastonu sökmeye karar verme sebebim ikinci ıstralyanın bağlandığı mapanın boşlamış olmasıydı. Söktüm tutan ne varsa. İki noktadan vurduk sabanı, başladık kaldırmaya ama nerde, kastı kaldı. Altına doğru bakınca bastonun altına bağlı olduğunu düşündüğüm mapanın saplamasının yaklaşık 45 derecelik açıyla bodoslamanın içerisine doğru girip, orada gözden kaybolduğunu farkettim. Bir ucu yok resmen. Ekstra bir on dakikalık uğraşla onu almayı başardık ve tekrar başladık kaldırmaya. Tabi kasan bir şey kalmayınca kolayca ama bir o kadar da dengesiz gelen bastonu güçlükle zaptettik. Ama o arada çürük olan bodoslamanın da özeti çıktı.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bodoslamayı olduğu yere, motor ve şanzımanı atölyenin önüne indirip, ardıma bakmadan eve kaçtım. Günün teması bildiğin alacakaranlık kuşağı...

Yarın önce hasar tespiti, ardından sökmeye devam.

Bu arada bastonsuz da nasıl sevimli geldi gözüme haspam. Hele ki fatura üzerindeki 7,5 metrekarelik etkisini düşününce...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #91 : Ocak 09, 2020, 21:57:04 »
Bugün itibarı ile;


Karina
Kovanların sökümü - Söküldü
Yakma - Yakıldı, zımparası kaldı.
Ahşap yoklama - 3-4 sargı ellenecek o kadar. Zımpara sonrası tekrar yoklanacak.
Çivi yoklama - İlk yoklama gayet olumlu. Zımpara sonrası tekrar yoklanacak.
Kalafat - Sargı değişiminden sonra
Macun
Astar/Zehirli

Borda
Yakma - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Ahşap tamiri - İki ya da üç sargı değişecek. Yumruda tamir işleri yapılacak.
Kalafat
Macun
Astar
Boya

Dinlence/Pasarella
Dinlence ahşap kaplama - Söküldü.
Pasarella ahşap yenileme - Söküldü.
Yüzme merdiveni ahşap yenileme
Dinlence krom bakım

Yumrular
Ahşap silme - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Ahşap tamiri - Sırada.
Epoksi reçine
Astar
Boya

Dümen Yelpazesi
Ahşap silme - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Epoksi/elyaf uygulama
Macun
Astar
Zehirli

Güverte
Üst güverte kaplama
Meze güverte kaplama
Cam kenarları kaplama - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Davlumbaz kaplama - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Epoksi/elyaf uygulama
Epoksi macun
Astar
Boya

Pıraçollar
Ahşap silme - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Epoksi/elyaf uygulama
Astar
Boya

Baston
Ahşap onarım - Söküldü. Sırada.
Vernik

Havuzluk
Tik silme
Davlumbaz tavanı revizyon ve kaplama
Davlumbaz kemere tamir
Kokpit ahşap tamiri
Giderler
WC tavan tahtası değişimi
Kokpit gösterge paneli boya
Oturma grubu revizyon ve vernik

İç Mekan
Duvarların kaplanması
1. WC dolabı vernik
2. WC tezgah verniği
Mutfak tezgahı vernik yenileme

Arma
Direk tamir ve verniği - Söküldü.
Arma kontrolü - Komple söküldü.
Lazybag balenleri değişimi
Arma güverte bağlantılarının revizyonu - Komple söküldü.
Kokpit anayelken iskotası donatım

Mekanik/Sintine
Motorun çıkarılması - Çıkartıldı.
Motorun kumlama ve boyanması - Sırada.
Sintine temizliği - Sırada.
Şaft kontrolü - OK
Pervane kontrolü - OK
Yatak kontrolü - Tamir bekliyor.
İç glen kontrolü - Bütçe kalırsa değişecek.
Orta sintine pompası değişimi - Tamir edildi.
Dümen hidrolik hortumları değişimi
Akü kutuları kontrolü
Su deposu temizliği
Pis su tankı temizliği
Pis su tankı tesisatı yenileme
Manuel sintine pompası diyafram değişimi
Dümen pistonu bağlantısı revizyon
Dinlence duş

Elektrik/Elektronik
İlave solar panel montajı
Şarj sistemi revizyonu
Otopilot servis
Webasto bakım
1. WC tamir
Arıza feneri tamir
Demir feneri ampulü
Aydınlatma led değişimi
Deep Sounder servis
Irgat bakımı




Eh, azı gitti, çoğu kaldı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. H. A.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #92 : Ocak 10, 2020, 08:43:28 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ben okurken bile yoruldum. Allah kolaylık versin Hakan korsan..


*

    i. t.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #93 : Ocak 10, 2020, 16:50:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bugün itibarı ile;


Karina
Kovanların sökümü - Söküldü
Yakma - Yakıldı, zımparası kaldı.
Ahşap yoklama - 3-4 sargı ellenecek o kadar. Zımpara sonrası tekrar yoklanacak.
Çivi yoklama - İlk yoklama gayet olumlu. Zımpara sonrası tekrar yoklanacak.
Kalafat - Sargı değişiminden sonra
Macun
Astar/Zehirli

Borda
Yakma - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Ahşap tamiri - İki ya da üç sargı değişecek. Yumruda tamir işleri yapılacak.
Kalafat
Macun
Astar
Boya

Dinlence/Pasarella
Dinlence ahşap kaplama - Söküldü.
Pasarella ahşap yenileme - Söküldü.
Yüzme merdiveni ahşap yenileme
Dinlence krom bakım

Yumrular
Ahşap silme - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Ahşap tamiri - Sırada.
Epoksi reçine
Astar
Boya

Dümen Yelpazesi
Ahşap silme - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Epoksi/elyaf uygulama
Macun
Astar
Zehirli

Güverte
Üst güverte kaplama
Meze güverte kaplama
Cam kenarları kaplama - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Davlumbaz kaplama - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Epoksi/elyaf uygulama
Epoksi macun
Astar
Boya

Pıraçollar
Ahşap silme - Yakıldı. Zımpara bekliyor.
Epoksi/elyaf uygulama
Astar
Boya

Baston
Ahşap onarım - Söküldü. Sırada.
Vernik

Havuzluk
Tik silme
Davlumbaz tavanı revizyon ve kaplama
Davlumbaz kemere tamir
Kokpit ahşap tamiri
Giderler
WC tavan tahtası değişimi
Kokpit gösterge paneli boya
Oturma grubu revizyon ve vernik

İç Mekan
Duvarların kaplanması
1. WC dolabı vernik
2. WC tezgah verniği
Mutfak tezgahı vernik yenileme

Arma
Direk tamir ve verniği - Söküldü.
Arma kontrolü - Komple söküldü.
Lazybag balenleri değişimi
Arma güverte bağlantılarının revizyonu - Komple söküldü.
Kokpit anayelken iskotası donatım

Mekanik/Sintine
Motorun çıkarılması - Çıkartıldı.
Motorun kumlama ve boyanması - Sırada.
Sintine temizliği - Sırada.
Şaft kontrolü - OK
Pervane kontrolü - OK
Yatak kontrolü - Tamir bekliyor.
İç glen kontrolü - Bütçe kalırsa değişecek.
Orta sintine pompası değişimi - Tamir edildi.
Dümen hidrolik hortumları değişimi
Akü kutuları kontrolü
Su deposu temizliği
Pis su tankı temizliği
Pis su tankı tesisatı yenileme
Manuel sintine pompası diyafram değişimi
Dümen pistonu bağlantısı revizyon
Dinlence duş

Elektrik/Elektronik
İlave solar panel montajı
Şarj sistemi revizyonu
Otopilot servis
Webasto bakım
1. WC tamir
Arıza feneri tamir
Demir feneri ampulü
Aydınlatma led değişimi
Deep Sounder servis
Irgat bakımı




Eh, azı gitti, çoğu kaldı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
massallah insan okurken yoruluyor elini surmedigin yer kalmamis.
ah o hatiralar olmasa bos ver diyicem yeniden tekne yap kendine daha rahat olur gibime geldi.
ama insan bu kadar emek harcadiginda iste kiyamiyor.
bence hakan kaptan sen  bu kayigini ebedi bakican gibi.
satsan dahi ozlzrsin gibime geliyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #94 : Ocak 10, 2020, 21:17:03 »
Ya şakası bir tarafa çok az insan kayığının her santimetrekaresini ellemiştir. Mesela yarın motorun altındaki yağ tepsisini çıkarttığımda görmediğim yeri kalmamış olacak. Bu arada geçen yıllarda neler biriktirmişiz orada, merakla bekliyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bastonsuz hali gittikçe sevimli geliyor gözüme Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Küheylan kumlama için bekliyor. Nerede, nasıl ve ne zaman henüz bende bilmiyorum, hayırlısı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu da emektar iç glen. Bir yolunu, daha doğrusu bütçesini bulabilirsem bunu da emekli etmek istiyorum artık.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Foundation bu hale geldi motoru çıkartırken. Bugün söktüm lamaları, altları beklediğimden çok daha iyi durumda çıktı. Yarın yatakları iyice bir gözden geçireceğim. 5 yıl önce tamir ettiğim bir kısmı vardı, kıçım kalktı valla, hala taş gibi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    D. U.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #95 : Ocak 12, 2020, 22:01:19 »
Hakan korsan, hiç Yengeç'in bastonunu o eski Hollanda mavnalarındaki gibi hareketli hale getirmeyi düşündün mü?
*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #96 : Ocak 13, 2020, 08:54:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan korsan, hiç Yengeç'in bastonunu o eski Hollanda mavnalarındaki gibi hareketli hale getirmeyi düşündün mü?
Demir kordanım, baston üzerine, hareketli olması hariç, bayağı birşey düşündüm aslında. Ama kalın baş bodoslama, ırgatın pozisyonu ve loçalar kolay bir operasyona izin vermiyor. Mevcut yapı sağlama alınıp kullanılacak gibi.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    E. S.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #97 : Ocak 13, 2020, 11:36:42 »
Çok güzel tekne...Şimdiden kolay gelsin diyelim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #98 : Ocak 13, 2020, 11:55:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan korsan, hiç Yengeç'in bastonunu o eski Hollanda mavnalarındaki gibi hareketli hale getirmeyi düşündün mü?
Demir kordanım, baston üzerine, hareketli olması hariç, bayağı birşey düşündüm aslında. Ama kalın baş bodoslama, ırgatın pozisyonu ve loçalar kolay bir operasyona izin vermiyor. Mevcut yapı sağlama alınıp kullanılacak gibi.

Hakan korsan 7,5m2 demiştiniz bastonun boyu üzerinden ilave ... Sizin oradaki fiyatları bilmiyorum ama... 12K₺/yıl mı oluyor getirdiği maliyet?
*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #99 : Ocak 13, 2020, 13:31:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan korsan, hiç Yengeç'in bastonunu o eski Hollanda mavnalarındaki gibi hareketli hale getirmeyi düşündün mü?
Demir kordanım, baston üzerine, hareketli olması hariç, bayağı birşey düşündüm aslında. Ama kalın baş bodoslama, ırgatın pozisyonu ve loçalar kolay bir operasyona izin vermiyor. Mevcut yapı sağlama alınıp kullanılacak gibi.

Hakan korsan 7,5m2 demiştiniz bastonun boyu üzerinden ilave ... Sizin oradaki fiyatları bilmiyorum ama... 12K₺/yıl mı oluyor getirdiği maliyet?
Yengeç kağıt üzerinde 14.5*4.5 ölçülerinde. Yani kağıdına göre 65.25 metrekare. Ama ölçerseniz 16.5*5, 82.5 metrekare. Bastonsuz gerçek ölçü 72.5 metrekare. Bastonun maliyeti 10 metrekare. Mesela yıllık 50.000 tl bağlama bedelim olsa 6.000 tl'si baston gibi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #100 : Ocak 13, 2020, 13:32:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok güzel tekne...Şimdiden kolay gelsin diyelim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sağolasınız. Bence de çok güzel haspam ama derdi bitmiyor...

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    Ç. Ş.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #101 : Ocak 13, 2020, 14:34:20 »
       Hakan korsanım, bir şey soracağım. Forumda resim yükleme ve yüklenmiş resimlerin de görünmemesi gibi bir sorun varken, sizin resimleriniz bizimkilerden daha güzel Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap olduğu için mi sorunsuz görünüyor ve yüklenebiliyor ?

Sadece şaka yapıyorum ve merakımdan soruyorum, gerçekten de böyle bir durum var sanki. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    H. T.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #102 : Ocak 13, 2020, 17:45:04 »
Uzun vadede sorun olabiliyor ama yine de en iyi alternatif hizliresim.com gibi görünüyor. Düzelene kadar onu kullanıyorum.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    E. Y.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #103 : Ocak 13, 2020, 22:43:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan korsan, hiç Yengeç'in bastonunu o eski Hollanda mavnalarındaki gibi hareketli hale getirmeyi düşündün mü?
Demir kordanım, baston üzerine, hareketli olması hariç, bayağı birşey düşündüm aslında. Ama kalın baş bodoslama, ırgatın pozisyonu ve loçalar kolay bir operasyona izin vermiyor. Mevcut yapı sağlama alınıp kullanılacak gibi.

Hakan korsan 7,5m2 demiştiniz bastonun boyu üzerinden ilave ... Sizin oradaki fiyatları bilmiyorum ama... 12K₺/yıl mı oluyor getirdiği maliyet?
Yengeç kağıt üzerinde 14.5*4.5 ölçülerinde. Yani kağıdına göre 65.25 metrekare. Ama ölçerseniz 16.5*5, 82.5 metrekare. Bastonsuz gerçek ölçü 72.5 metrekare. Bastonun maliyeti 10 metrekare. Mesela yıllık 50.000 tl bağlama bedelim olsa 6.000 tl'si baston gibi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Şşşt!!! Etrafta marinacılar olabilir  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #104 : Ocak 13, 2020, 23:40:12 »
Ben söylerim zaten kıskandım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap