0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. T.

Geçtiğimiz ay Tirilye dönüşü dramatik mazot seviyesini görünce  filtrelere bir el atayım diye saldım kendimi sintineye ve farkettim ki Şubat'ta karaya çıkacağız diye sürekli her şeyi erteler olmuşum. Bu farkındalık sayesinde başladı Yengeç'in yenilenme süreci.


Önce mazot filtrelerini komple değiştirdim. Özellikle partikül filtresi de dedikleri şerefsizler benzersiz bir deneyim oldu. Daha ilk marşa basışımda 3 dakika çalışan motor aksırdı, tıksırdı ve tabi stop etti. Meğer bu iki şerefsiz filtreden kallavi bir sızıntı varmış. Az sıkmışım. Tekrar sıktım, çalıştırdım ve 3-5 dakika sonra tekrar stop! Çok sıkmışım. Sonra bir arkadaşımı aradım sordum, nedir bu şerefsizlerin olayı diye. Yanıtına karşılık okkalı bir küfür salladım: "ne az sıkacaksın, ne de çok". Bu ne len!!! En son motor ustam sevgili Metin abi de aynı şeyi söyledi; "ne az sıkacaksın, ne de çok fazla". Ona da samimiyetimize güvenerek okkalı bir küfür salladıktan sonra el yordamı ve biraz da iç güdüyle meme ucu hassasiyetindeki ikilinin sorunsuz çalışmak için ihtiyaç duyduğu ideal basınç miktarını buldum...


Bin yıl kadar önce takılmış aşağı yukarı kova büyüklüğünde bir seperatör filtre vardı bir de. Öyle koyvermiş görünüyordu ki gittim makul-mantıklı boyutlarda yeni bir tane alıp eskisini direkt olarak çöpe salladım. Tabi bunu takarken de küfürün bini bi paraydı:) Önce hazrete uygun rekor bulmak gerekti. Normal şartlar altında iş bile değil ama adettendir ya arayınca bulunmaz... Yerine söylene söylene alıştırdıktan sonra düne kadar bir daha dönüp yüzüne bakmadım. Ta ki dün "yine mazot kokusu var sintinemde" diye başlayan bir nesir üzerinde çalışmak üzereydim ki aklıma geldi kendisi. Tabi duruma biraz da bir parmağın altına düşen tanktaki mazot seviyesi kılavuzluk etti. Len zaten 4 parmak mazot vardı, kalmış 1 parmak! Sintinedeki koku yoğunluğu ve izleri takip edince kendimi yine seperatörün başında buldum. Bana göre tasarım faciası olan bedeninin orta yerindeki dört aliyenle sıkılan bölgeden ve bir de üzerine mazot giriş hortumundan koyvermiş sermayeyi. Yeniden söküldü, elden geçti, takıldı ve mutlu son!


Tabi tüm bunlar olup biterken iki de bir de hava yapan yaşlı Ford'umun bitkin marşı da önce nazlanmaya, sonra alenen sövmeye başladı. Derken önceki hafta Neandros önlerinde 5. denemeye kadar yüreğimi ağzıma getirdi. Sonuç; döner dönmez Metin ustayla giriştik kafa göz. Gel gör kızamadık bile; içinde kızacak bir şey kalmamış neredeyse:)  Böylelikle marş motorumuz da komple elden geçerek marşa bastığınız anda "emrin olur abi!" der hale geldi.


Marşa bakınırken don lastiği kıvamında aküleri şarj etmeye çalışan alternatör kayışları takıldı gözüme. İkisini hemen değiştirdim. Fakat üçüncüsü tam bir muamma! Uygun kayış bulmak adına derlediğim portföyümle ilk kişisel sergimi Aralık ayında açacağım:) 13*850, 13*875 küçük, 13*900 büyük geldi:) Arada kazmalığımdan aldığım 9,5'luk seriyi yazmıyorum bile. Sonuç olarak biraz kayış talaşını göze alarak 9,5*850'lik kayışla aralarını yaptık, şimdi makul mantıklı çalışıyor...


Bir kere makine dairesinde gezmeye başlamasın insan... yahu her yerde bir şey batıyor göze. Bu arada iki alternatörden biri kırılmış ayakların üzerinde çalışmaya çalışıyormuş:) Pendik sanayide derdine derman bulduk onun da.


Dün bir de şu akü sularına artık bir baksam dedim, demez olaydım. Ben o akülerin yerinde olsam çoktaaan su koyverirdim. 6 litre su sadece iki aküyü tamamlamaya yetti! Diğer ikisi için bugün tanker çağıracam:)


Tuzla'daki sal partisinin ertesi sabahı tonoz koparan Yengeç'i kurtarma girişimi sırasında İrfan'ın elinde kalan, gönder ipimi denir artık, her ne ise adı, onu tekrar hayata geçirmek adına direğe tırmandım ilk kez. Tam tarakaya oturduğum anda estirmeye başlayan hain poyraz dışında inanılmaz keyifliydi. Önce kurcatayı, bağlantıları vs kontrol ettim; bir süre daha inmez kafamıza. Ama yelken hayal:( Sonra tepemize inmeye aday arıza fenerlerini sağlamlaştırıp indim. İskele flamalarımız da yerinde artık çok şükür!


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Tabi hepsi bir tarafa asıl bomba pis su tankımızın cefakar pompasının bizi bir süredir aldatıyor olmasıydı. Motor sesinden dolayı göz kararı çalıştırdığımız pompa ve göstergesi çalışmayan tank ikilisi geçen haftaya kadar vaziyeti idare etmişti. Ancak geçen hafta farkettik ki Yengeç bildiğin sancağa meyletmiş... Bir de üzerine hacet gitmemekte direniyor:) Böylelikle bokla serüvenim başlamış oldu...


Bir kaç gün önce öğle saatlerinde başa gelen çekilir diyerek daldım mevzuya. Tahminimden daha az boka batarak pompayı söktüm. Dağıttım ki ne göreyim, hepi topu bir termik yanmış, gerisi yerli yerinde. Hemen havyayı ısıtıp lehimledim tekrar. Sonra sıkı bir temizlik yaptım ki buzdolabında saklayabilirsiniz artık boklu Jabsco'yu:) Akşam saatlerinde tekrar yerine taktım ve çalıştı! Fakat bir sorun var, çalışıyor ama icraat yok... Bir arkadaşımı aradım, dedim bööle bööle, bu lavuk çalışıyor çalışmasına ama hem biraz devirli hem de gürültülü. Ters bağlamış olabilir misin dedi. Len dedim, öyle olsa deniz suyu basmaz mıydık tekneye:) Neyse, deneyeyim dedim, bağlantıyı çevirdim. Bu sefer ağır ağır başladı çalışmaya. Sağolsun aynı arkadaş tamam işte, çekmeye başlıyor dedi. Telefonda canlı yayında ağır ağır dönen pompa daha da ağırlaştı ve yandı! Hala içime oturan yanan 700 kağıtlık pompa değil de tekrar sökmek zorunda kalmak:) Dün bahsi geçen arkadaşın yedek pompası ile değiştirdim:) Şimdi sorun çözüldü. Emektarı açtım, bobin evlere şenlik. Yeniden sarılmak üzere paketlendi, bekliyor...


Bugün sırada "line" sorunu olan emektar Ford'un yeniden hizaya getirilmesi çalışmaları var. Fleksibıl kaplin takılacak, motor kulakları değişecek. Her şey yolunda giderse Cuma günü itibarı ile artık 1500 devir kısıtımız kalkacak. Kaldı ki 1500 devirde dahi topumuz sıtmalı gibi titriyorduk bir süredir:) Bir de üzerine hemen her 6 saatlik çalışmadan sonra kaplinleri elden geçirmek gerekiyordu.


Yarın sırada makin dairesinin girişinde, sağda duran ve sürekli çalışan gizemli kutunun içeriğinin çözülmesi var:) Ali abiye sordum, "iyi bir şey" dedi:) An itibarı ile tek bildiğim bu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Devam edecek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    İ. Y.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #1 : Kasım 13, 2013, 12:21:29 »
Kolay gelsin biladerim (Her daim yardıma hazırım bilesin)

Benim aklımdan çıkmıştı gönder incesini kopardığım. Pendik'te yada Trilye'de hatırlatsa idin 2 dakikada direğe tırmanır hallederdim. Böyleliklede ismimi ifşa etmene gerek kalmazdı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 13, 2013, 12:21:48 Gönderen: İrfan Yalçın »


*

    H. T.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #2 : Kasım 13, 2013, 12:31:18 »
Sağolasın İrfancım. Karaya çıkınca mutlaka hatırlayacağım teklifini:) Asıl iş o zaman başlayacak. Bunlar daha ısınma hareketleri:)

Bi de sen çıkıp halletsen bana bahane kalmazdı direğe çıkmak için:)

Çok sevdi ben, yine çıkacak...

*

    N. Ö.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #3 : Kasım 13, 2013, 12:52:27 »
Bahsi geçen işlemleri anlamadım ama anlatımına bakılırsa, belli ki çok eğlenmişsin. Partiye çağrılmadığıma içerledim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. B.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #4 : Kasım 13, 2013, 13:50:23 »
Sana kızıyorum çocuğum..
Denizler efsanesi Fordumuza neler yapıyorsun.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çek o sanatçı ellerini fordumuzdan ve adam gibi bir usta çağır. 250 TL ye 5 sene gulp bile demeyecek bir fordumuz olsun. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yazıktır günahtır.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    H. T.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #5 : Kasım 13, 2013, 14:27:19 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sana kızıyorum çocuğum..
Denizler efsanesi Fordumuza neler yapıyorsun.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çek o sanatçı ellerini fordumuzdan ve adam gibi bir usta çağır. 250 TL ye 5 sene gulp bile demeyecek bir fordumuz olsun. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yazıktır günahtır.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Henüz karşılıklı alışıyoruz birbirimize. Daha neler yapacam o Ford'la Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. T.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #6 : Kasım 13, 2013, 14:30:09 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bahsi geçen işlemleri anlamadım ama anlatımına bakılırsa, belli ki çok eğlenmişsin. Partiye çağrılmadığıma içerledim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Parti gaita pompasının takılışı ile -şimdilik- sona erdi hayatım, çok şey kaçırmış sayılmazsın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama bitmez Yengeç'in partileri...


Peki vaadedilmiş tulumum nerede benim? Lekesiz hiç bir şeyim kalmadı giyecek. Eşofmanlarımı mazotla yıkamam gerekiyor artık, ki mazot lekeleri göze batmasın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. D.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #7 : Kasım 13, 2013, 15:29:47 »
Korsanım.Karaya şubat gibi alma planın olduğunu yazmışsın.o mevsim uygun mu sence karada yapmayı planladıkların nedir.işlerden ben bu bahar karaya çıkamadım epoxydir verniktir zehirlidir butarz işler var fakat o mevsimin hygun olmadığını düşünüyorum.

GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    H. T.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #8 : Kasım 13, 2013, 15:56:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Korsanım.Karaya şubat gibi alma planın olduğunu yazmışsın.o mevsim uygun mu sence karada yapmayı planladıkların nedir.işlerden ben bu bahar karaya çıkamadım epoxydir verniktir zehirlidir butarz işler var fakat o mevsimin hygun olmadığını düşünüyorum.

Cihan korsanım, Şubat kesinlikle doğru mevsim değil ama Yengeç aynı zamanda ekmek teknesi de olduğundan Nisan'da yüzüyor olması lazım:) Hal böyle olunca fazla bir seçenek kalmıyor. Şubat'a kadar da gerekli sermaye anca bir araya gelir diye umuyorum:) Karaya çıkınca karinayı yakıp altına bakacağız ama sarma vb atraksiyonlar düşünmüyorum. İlk iş çadırımızı kuracağız tabi. Sonrasında cümle aleme yetecek kadar zımpara işimiz var. Direk değişecek. Cem (Gür) korsanımla konuştuğumuz bir yalpalık mevzuu var yapmayı planladığım. İş listesi öyle kalabalık ki daha çok "wish list" tadında ilk bakışta. Öngördüğüm süre asgari iki ay... Yani sonu hayrolsun bakalım. Her şey tıkırında giderse Yengeç cillop gibi, ben zil gibi olacam:)
« Son Düzenleme: Kasım 13, 2013, 15:57:57 Gönderen: Hakan Tiryaki »
*

    N. Ö.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #9 : Kasım 13, 2013, 15:58:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Peki vaadedilmiş tulumum nerede benim? Lekesiz hiç bir şeyim kalmadı giyecek. Eşofmanlarımı mazotla yıkamam gerekiyor artık, ki mazot lekeleri göze batmasın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

turuncu parti kostümün hazır, ayrıldı ama gelemedim oralara Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
nasıl iletsem, kargo mu yapsam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. T.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #10 : Kasım 13, 2013, 16:14:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Peki vaadedilmiş tulumum nerede benim? Lekesiz hiç bir şeyim kalmadı giyecek. Eşofmanlarımı mazotla yıkamam gerekiyor artık, ki mazot lekeleri göze batmasın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

turuncu parti kostümün hazır, ayrıldı ama gelemedim oralara Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
nasıl iletsem, kargo mu yapsam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Elden almayı tercih ederim tabi ki ama tez zamanda yolun düşecekse buralara tabi...
« Son Düzenleme: Kasım 13, 2013, 16:14:51 Gönderen: Hakan Tiryaki »
*

    N. Ö.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #11 : Kasım 13, 2013, 16:18:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Peki vaadedilmiş tulumum nerede benim? Lekesiz hiç bir şeyim kalmadı giyecek. Eşofmanlarımı mazotla yıkamam gerekiyor artık, ki mazot lekeleri göze batmasın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

turuncu parti kostümün hazır, ayrıldı ama gelemedim oralara Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
nasıl iletsem, kargo mu yapsam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Elden almayı tercih ederim tabi ki ama tez zamanda yolun düşecekse buralara tabi...

düşüreceğiz artık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Z.

Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #12 : Kasım 13, 2013, 16:33:30 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sana kızıyorum çocuğum..
Denizler efsanesi Fordumuza neler yapıyorsun.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çek o sanatçı ellerini fordumuzdan ve adam gibi bir usta çağır. 250 TL ye 5 sene gulp bile demeyecek bir fordumuz olsun. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yazıktır günahtır.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Henüz karşılıklı alışıyoruz birbirimize. Daha neler yapacam o Ford'la Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ford sahibi olarak alışmanın tiosunu şey ettireyim hemen;

O bir efsanedir boz kırlarda koşan MUSTANG giibi,
Onu sevmek lazım tıpkı denizi kadını sever gibi,
Alırsın bir FORD,
Olursun bir LORD  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. T.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #13 : Kasım 13, 2013, 16:53:56 »
Efenim Mustang'in 64,5 ila 71 arası farklı modellerini kullanmış, yerli malı özgür atları arazide özgürce koşarken görmüş biri olarak itiraf etmeliyim ki bir Mustang gibi kesinlikle değil. Ama tırhandil gibi bir karakteri var; gideceği yere gidiyor. Kendi bildiği gibi gidiyor. Mesela bizim dana 1250 devire bayılıyor ama 1350 devirde bildiğin söyleniyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 1500 devirde "ben var ya ben" triplerine giriyor ama üzülmesin diye bozmuyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ama kesinlikle hayranım kendisine. Cefakar, vefakar ve mütevazı; hepsinden önemlisi insana güven veriyor. Bu özellikler bir insanda olsa aziz gibi bişii olurdu... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    D. A.

Ynt: Ve Yengeç'te bakım/onarım çalışmaları başladı...
« Yanıtla #14 : Kasım 13, 2013, 17:26:21 »
Hakan Korsan'ım, yeni yakınlarda ahşap bir teknenin karinasını komple sıyırıp yeniden toplamış birisi olarak, naçizane tavsiyem;

* eğer profesyonel birilerine işi yaptırmayacaksanız yakmadan önce iki kere düşünün,
* profesyonel birilerine yaptıracaksanız, kullanacağınız malzemeyi (astar, macun, bariyer, yoklama macunu, son kat astar ve boya + sarf malzemeleri) detaylı olarak listeleyin ve fiyatlandırın. Özellikle epoksi ve polyürethan bazlı malzemeler çok pahalı. Özellikle macun hesaplamasına dikkat.

Şimdiden kolaylıklar ve sabır dilerim.