0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #30 : Nisan 20, 2018, 00:46:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ali,

Seni anliyorum, sevdigin bir arkadasin icin endiseleniyorsun.

Gelin ata binmis ya nasip demis 😎

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)


*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #31 : Nisan 20, 2018, 00:55:43 »
Mahir korsanım,

Kapalı alanım yok. Geçen sene yaklaşık 4 ay karaya çıkmadan yaptığım seyahatte   açık alanda iki büklüm yatarak, bazen yağmurun altinda uyuyarak dinlendim ve bir nebze ıslanmadım.

Ne yazık ki geçen sene bir çok şeyi yazmaya fırsat bulamadım.

Yağmurun altında ıslanmadan, üşümeden uyumak çok keyifli ama önermem.

Öyle ki karaya çıktıktan sonra bedenim hep denizin üstünde uyumak istedi.


*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #32 : Nisan 20, 2018, 01:07:36 »
Ümit korsanım,

Öncelikle geri beslemeniz için teşekkürler.
Yazdıklarım moderasyona tabi olmasın diye firma ismi belirtemiyorum.

Bir firma kanoyu imal ediyor ve buna sponsor.  Bu firma yıllardır HDPE'den tekneler imal ediyor.  Bu tekneler balık çiftliklerinde iş teknesi ve acil durum teknesi olarak kullanılıyor.  Ayrıca bu firma balık çiftliği imalatı yapıyor.  Yine HDPE'den mamul.

Bunu konuyla ilgili teknik bilgim olmadığı için yazdım.  Size benim anlamadığım fikirleri verir diye umit ediyorum.

Saygılar


*

    A. Ü.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #33 : Nisan 20, 2018, 01:16:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aliciğim,

Sana kızsam bile kızamam.

1) 2014 : Motorla şişme botla Suadiye - Saros Kömür Limanı.  Ayağa kalktılar,  bir kaç kişi hariç.  Proje tamamlandı.

2) 2015 : Yolun yaklasik yüzde yetmişini uydurduğum yelkenle olmak üzere yine şişme botla olmak üzere Suadiye - Yeni Foça seyri. Yine benzer tepkiler, proje yine gerçekleşti.
3) 2016 fırtınada şişme botla Marmarayı ortadan bölerek yapılan  Suadiye - Trilye seyri.  Yine benzer tepkiler. ..
4) 2017'yi artık yazmayayım....
5) 2018 : Yine benzer tepki. E orası okyanus,  kıyı kıyı gitmeye benzemez.

Kendi çapında 4 büyük seyahatten birçok deneyim elde etmiş herhangi birine bunu söylemek, geçmişteki 4 seyahatini de tamamen şansa yapmışsın demektir. Eğer şansa olduysa ben şanslı biriyim ve dünya seyahati için  de bir engelim yoktur.

Evet orası kıyı değil okyanus ve ben okyanus olduğu için yola çıkmak istiyorum.

Herşey olabilir ve bunun biliçindeyim .
Enes yaptığın seyahatlerin hepsini biliyorum,Enes bu bu yaptığın rotaları birde ters den dene bakalım sonuç ne olacak konuşturma beni şimdi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sana neden dünya seyahatine çıkıyorsun demiyorum.
Sana dünya seyahatine cıkacağın ekipman yetersiz diyorum,amiyane tabirle dört tane sunta haydi alsana kano ben dünya sayahatine çıkıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap yaptığın masraf cöpe gidecek demedi deme.
Ta baştan da söylediğim dibi burnunun dikine gideceksin  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap tamam Enes pes SELAMETLE ENES SELAMETLE  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #34 : Nisan 20, 2018, 01:25:59 »
Aliciğim,

Diğer katılımcılara verdiğim yanıtları da okur musun?   Kanoyu profesyonel bir ekip HDPE'den imal ediyor,  suntadan değil. 

Tersi düzü kalmadı, Türkiye şişme botla bitti. Dileyen aynı mevsimde aynı ekipmanlarla yapma hakkına ve yetisine sahiptir.

Benim yaptıklarımın daha iyisini 20  yaşında bir genç de yapabilir.  Bizdeki malzeme,  kapasite bu kadar.

*

    A. Ü.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #35 : Nisan 20, 2018, 07:59:10 »
Enes HDPE nin ne olduğunu çok iyi biliyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ilk başta da gördüm HDPE yazısını Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Karameli biliyorsun karameli  HDPE  borudan yaptıracaktım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  HDPE Levha,Boru ve kaynağı işi yapan arkadaşım var işinde uzman her şey tamamdı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap vinç çi ile anlaşamadık vaz geçtik Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
profesyonel arkadaşına deki ali diye bir arkadaşım var de alt birleşim noktalarına 100 mm radus kırsın kırabiliyorsa tabi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neyse bu konu uzar gider kolay gelsin selametle..

« Son Düzenleme: Nisan 20, 2018, 08:05:31 Gönderen: Ali Ünalan »
*

    Ü. Ö.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #36 : Nisan 20, 2018, 08:17:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ümit korsanım,

Öncelikle geri beslemeniz için teşekkürler.
Yazdıklarım moderasyona tabi olmasın diye firma ismi belirtemiyorum.

Bir firma kanoyu imal ediyor ve buna sponsor.  Bu firma yıllardır HDPE'den tekneler imal ediyor.  Bu tekneler balık çiftliklerinde iş teknesi ve acil durum teknesi olarak kullanılıyor.  Ayrıca bu firma balık çiftliği imalatı yapıyor.  Yine HDPE'den mamul.

Bunu konuyla ilgili teknik bilgim olmadığı için yazdım.  Size benim anlamadığım fikirleri verir diye umit ediyorum.

Saygılar

HDPE ciddi bir 7.5m teknenin muhtemelen bahsettiğiniz firmanin sitesinde boş ağırlığı 1700kg.
Ben HDPE tekne olmaz demiyorum, HDPE için dizayn edilsin yeter ki.
Firma reklam yapicam derken sizi tehlikeye atmıyordur umarım. Altına resmi imzalarını atıp sorumluluk alıyorlarsa bravo.
Merakla takip edeceğiz. Lütfen her aşamada bilgilendirin bizleri.
*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #37 : Nisan 20, 2018, 10:29:52 »
En az üç ay denizde yapılacak seyirlerde test edilecek. Kanoyla tanışıklığım ilerledikçe daha zor denizlere çıkılacak. Ta ki tamamen oldu diyene kadar .

Bir anekdot : Şişme botumu kullanmaya başladığım ilk bir kaç ay boyunca çekek yerine kürekle girip çıktığım için alay konusu olmuştum.  Herşey zamanla ve diğer şeylerin bir araya gelmesiyle oluyor.

Mehmet Özharar rallisinde tanışıp görüşmek dileğiyle. ..
*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #38 : Nisan 20, 2018, 18:20:31 »
İyi bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle iyi akşamlar,

Bugün direklerin ıskaçaları yerleştirildi.  Birer sıra atlanarak 5 ayrı bölmeye straforlar yerleştirildi ve kanonun üstü kapandı.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. B. A.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #39 : Nisan 20, 2018, 20:13:38 »
Kanonun bölmeleri depo vb. amaçlı kullanılamıyor mu Enes korsanım?
*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #40 : Nisan 20, 2018, 20:58:20 »
Mahir korsanım,

Kendimce hızlı günler geçiriyorum.  Bu nedenle önemli bir çok ayrıntıyı yazamıyorum. Sorularınız sayesinde durum biraz daha netleşiyör.

9 bölme var. Bunların beşi kano bir yerden delinip su alsa bile içlerinde strafor olduğu için kanonun yüzerlliği sürecek. Kalıyor 4 bölme.  Yani yaklaşık 700 litre hacim. Buraya da erzaklar esyalar v.b. yüklenecek ve heçlerle kapanacak.  Yani önümüzdeki günlerde kanoya 4 adet heç monte edildiğini göreceğiz.

Kano A Plani
Şişme bot B Plan
Deniz kayağı C Planı
Ve son olarak edinebilirsem şişme kano Ç planı.

Teşekkürler 
*

    D. U.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #41 : Nisan 20, 2018, 21:32:58 »
Teknenin boş ve dolu ağırlığı, deplasmanı kaç?
Straforla doldurulmuş bölümler bu ağırlığı kaldıracak yeterlilikte mi?
Merak ettim, mesela  1 m3 strapor kaç kg ağırlığı yüzdürebilir?

Kolay gele.
*

    S. T.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #42 : Nisan 20, 2018, 23:40:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknenin boş ve dolu ağırlığı, deplasmanı kaç?
Straforla doldurulmuş bölümler bu ağırlığı kaldıracak yeterlilikte mi?
Merak ettim, mesela  1 m3 strapor kaç kg ağırlığı yüzdürebilir?

Kolay gele.

Bunu bende daha önce sormustum,bilen birisi 1metreküp strafor,970 kg agırlık taşır demişti..
Ben sadece nakldiyorum,kesin bir bilgim yok.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #43 : Nisan 21, 2018, 00:37:56 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknenin boş ve dolu ağırlığı, deplasmanı kaç?
Straforla doldurulmuş bölümler bu ağırlığı kaldıracak yeterlilikte mi?
Merak ettim, mesela  1 m3 strapor kaç kg ağırlığı yüzdürebilir?

Kolay gele.

Bunu bende daha önce sormustum,bilen birisi 1metreküp strafor,970 kg agırlık taşır demişti..
Ben sadece nakldiyorum,kesin bir bilgim yok.
Nakil aynen doğru.
Straforun %98i hava derler. 1m3 sadece 30kg. Bu hacimde su 1000kg. 30u düşünce kalan 970 oradan geliyor. Burada amaç her ne olursa olsun bölmeye su girme imkani vermemiş olmaktır. Yani içi su dolmayan bir hava bölmesi varsayılabilir.
4 bölme 700lt ise, 1 bölmeyi 175lt varsayalım. 175x5=875 lt yüzerliligimiz garanti cepte olur. Diğer 4 bölmeyi şu bassa 700lt bile, hâlâ extra 175lt yüzdürücü hacim kalır. 75kgi Enes korsan olsa, teknede ağır ne varsa 100kg kalana kadar atmak lazım denize. O halde de kanonun tamamı suda ama yüzer olur.
Enes korsanım sanırım her bölmeyi izole yapacak ki 4üne birden su basamayacak. Fotoda tüm bölmeler kapalıydı.

Bu kanonun yüksüz hali ortalama 400kg gelir bence. Boş halinde yaklaşik 13cm suya batar. 400kg faydalı yükle de yarisi suya batar, nispeten dengeyi bulur. Üzerine 2 bölme tam su dolsa bile hâlâ bir kısmı suyun dışında kalır.

Hoş az kaba denizde 20cm freeboard olsa ne olur, olmasa ne olur. Her dalga üzerinden geçer, ıslanmaktan yaz günü hipotermiye girersin.
*

    E. S.

Ynt: Ve İmalata Başlanılmıştır (Yelkenli Kanoyla Dünya Turu)
« Yanıtla #44 : Nisan 21, 2018, 11:33:52 »
Boş ağırlık (Yaklaşık) 150 kg
Yüklü agirlik (Yaklaşık) 600 kg
Hacim (Yaklaşık) : 1700 litre