0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    V. B.

trimaran inşası
« : Haziran 06, 2020, 18:50:51 »
2014 yılında Y.Zelanda dan Lively 28 modeli trimaran planlarını getirttim.Sağlık yaş (65 +) değişik sebeplerle bir türlü başlıyamadım.şimdi bu tekneyi bazı modifiyelerle kontraplak epoksi,aliminyum yada polietilen olarak yaptırmayı düşünüyorum.
Değerli üstadlardan yorum ,akıl,imalatçı bilgi yardımı bekliyorum.Şimdiden teşekkür ederim


*

    A. Ç.

Ynt: trimaran inşası
« Yanıtla #1 : Haziran 06, 2020, 19:08:26 »
Kontraplak üstü epoksi elyaf amatör inşa için en doğru yöntemdir, suda da sorun çıkarmaz. Polietilen tekne yaptırıp 2019 yaz sonu İstanbul'a doğru çıkan bir Gezgin korsan vardı, forumda ararsanız ulaşabilirsiniz. Alüminyum uygun bir malzeme olmasına rağmen suda bakımı biraz zordur.

Kontraplakları kestirip kendiniz yapmaya girişebilirsiniz. Modifikasyondan ne kastettiğinizi bilmiyorum ama yapılacak her modifikasyon için çok bilgili olmanız gerekir veya mutlaka planı çizenin önerilerini dikkate almalısınız. İç meaknda bile en küçük değişiklik teknenin tamamını etkileyebilir.


*

    D. U.

Ynt: trimaran inşası
« Yanıtla #2 : Haziran 06, 2020, 21:40:06 »
Vural korsan, sadece bazı modifikasyonlar değil planlarında önerilen inşa malzemesi dışında başka malzeme kullanmanız da ağırlık ve diğer mühendislik hesaplarını değiştireceğinden önerilmez. Bir de trimaran tercih etme sebebiniz nedir?


*

    V. B.

Ynt: trimaran inşası
« Yanıtla #3 : Haziran 06, 2020, 21:45:55 »
Trimaran tekne lerde yaşam alanı boyuna göre çok fazla gibi .sebebini bilmiyorum ama trimaran teknelere karşı aşırı bir bağlılığım var.su dünyası filmini sık sık seyresiyorum.Belki ondandır.


*

    V. B.

Ynt: trimaran inşası
« Yanıtla #4 : Haziran 06, 2020, 21:48:35 »
Modifikasyon düşüncem teknede değil.tekne planında dubalar sabit.Bunları fly dragon teknelerde olduğu gibi tekne yanına toplayıp marina ücretinden istifade etmek gibi.

*

    D. U.

Ynt: trimaran inşası
« Yanıtla #5 : Haziran 06, 2020, 22:13:30 »
Trimaranlar boylararına göre en az yaşam mahali sunan teknelerden biridir herhalde. Söylediğiniz modifikasyon planlarda bir alternatif olarak sunulmadığı sürece tekneyi çizen mühendis tarafından bile uygulanmaz. Çok ciddi yapısal değişiklikler gerekir ve bu konuda tercihiniz o yönde olursa başka plana, modele yönlendirirler.
Bir de böyle bir teknenin ısmarlama inşası ikinci el ehven fiyata bulunacak bir tekneden çok daha pahalı olacaktır.
Waterworld filmindeki teknenin benim de hayallerimde ayrı bir yeri vardır Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    i. t.

Ynt: trimaran inşası
« Yanıtla #6 : Haziran 07, 2020, 00:11:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kontraplak üstü epoksi elyaf amatör inşa için en doğru yöntemdir, suda da sorun çıkarmaz. Polietilen tekne yaptırıp 2019 yaz sonu İstanbul'a doğru çıkan bir Gezgin korsan vardı, forumda ararsanız ulaşabilirsiniz. Alüminyum uygun bir malzeme olmasına rağmen suda bakımı biraz zordur.

Kontraplakları kestirip kendiniz yapmaya girişebilirsiniz. Modifikasyondan ne kastettiğinizi bilmiyorum ama yapılacak her modifikasyon için çok bilgili olmanız gerekir veya mutlaka planı çizenin önerilerini dikkate almalısınız. İç meaknda bile en küçük değişiklik teknenin tamamını etkileyebilir.


kesinlikle  ahmet ustadimla ayni fikirdeyim...
burda denizci olan butun dostlarda bu konuda hem fikir olur kanimca.
eger mevcut plan sizin beklentinizi karsilamiyorsa  modifiyaksuyona gidiceginize ..
size hitap eden baska bir plan arayisina girmeniz gerek ....
saygilarla
*

    R. E.

Ynt: trimaran inşası
« Yanıtla #7 : Haziran 07, 2020, 00:36:26 »

İzlemeye aldım konuyu.
Heyecan verici bir fikir.
Mesajlarınızı bekliyorum..
*

    S. K.

Ynt: trimaran inşası
« Yanıtla #8 : Haziran 07, 2020, 13:00:57 »
Trimaran yaptırın fakat modifikasyon işinden vazgeçin başınıza iş açmayın,paranıza ve zamanınıza yazık olmasın değerli korsan dostlarımız bunu önemle belirtmişler..

Çok gövdeli tekneleri(katamaran) uzun zamandır inceliyorum, bana çok mantıklı geliyor Richard Woods veya James Wharram tasarımlarından 26 veya 30 feet aralığında bir modeli 2 yıla kadar uygulamaya geçeceğim,bu planları incelemenizi tavsiye ederim,Atlantik-Pasifik geçişleri yapmış hala dünya denizlerinde olan modelleri mevcut..

Bu sektörde zamanında çalışmış (gulet charter,balıkçı teknesi-gemici,kaptan ayrıca yat acentesi) iyi kötü bu işlerin nasıl olabileceğini görmüş biri olarak bu tip DIY planlarda dahi belirli bir aşamaya kadar (en azından kabuk tekne) veya imkan varsa tamamının profesyonel yardım alınarak yapılmasında ciddi yarar olduğunu düşünmekteyim,çok muhtemel bende bu yolu izleyeceğim,kendi yapabilene elbette saygımız sonsuz kolaylıklar dilerim..

Çelenoğlu Kaptan ın söylediği teknik ve malzemeler en basit ve doğrusudur dediği gibi suda sorun çıkarmaz, bir çok teknenin karinasını kaplayıp yıllarca gidiyorlar
Karadeniz bölgesinde bilinen marka tersaneler olduğu gibi bu işi çok makul rakamlar yapabilecek tersane ve ustalar olduğu malum,tabii gidip gezip doğru adamları bulacaksınız..

Bu taraflarda da olmaz değil, olur (Bodrum) fakat volüm yüksek  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ve tabii sektör çoğunlukla Ören'e gitti,iyi ustalar var çok kaliteli,düzgün- hesaplı işler yapıldığını duyuyoruz araştırın..

Selametle
*

    T. K.

Ynt: trimaran inşası
« Yanıtla #9 : Haziran 07, 2020, 22:56:54 »
Vural abi, yakın bir zaman da 8-9 m lik bir Filika ile uğraştı. Fakat yer zaman mekan ... bir çok konuda sorun yaşadı ve +65 olmasına rağmen hala vazgeçmiyor. Örnek aldığım insanlardan birisin abi.

Altınkum da tonozda bekleyen bir trimaran var senin için sahibini bulacağım, en kötü ihtimalle üzerine çıkarız bakarız.