0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ö.

Herkese Selamlar,

Amatör bir denizci olarak böyle bir foruma denk gelmiş olmaktan çok memnunum uzun yıllardır hayalini kurduğum trawler tipi bir tekne'ye sonunda sahip oluyorum ve kısmetse bu yaz cennet türkiyemizin muhteşem koylarında bende yerimi alacağım. Açıkcası deniz tecrübem fazla yok daha önce Marlin 29  9 metrelik bir sürat teknem vardi ve genelde balık tutma amaçli Marmaris civarlarinda denize açiliyordum fakat şimdiki amacım karaya günlerce uğramadan denizde vakit geçirip uzun seyirlere cikabilmek.

Tekne Anadoluhisarinda Turgut Usta ve ekibi tarafından özenle ve hiçbir malzeme'den kaçinmayarak özenle yaklaşık 1 yıldır inşa ediliyormuş fakat Teknenin sahibi ve Mimarı Murat abi ortağıyla anlaşamayak üretimi bir nokta'da durdurmak zorunda kalmışlar. Geçtiğimiz ay uzun süredir takip ettiğim tekneyi alma cesaretine kavuşup Murat abi ile el sıkıştık ve çalişmalara kaldigimiz yerden devam ediyoruz.

Tekne projesi Bruce Roberts'in Trawler 41 modeline dayanmaktadir. Sizlere danişmak istediğim konu tekne'nin üst kisminda eklenecek direk ve vinç ile ilgili belki tavsiteleriniz doğrultusunda yelken'de ekleyebiliriz fakat proje'deki yelke'nin tam olarak ne görev gördüğünü bilmiyorum sizler yardimci olursanız sevinirim. (Tekne'de 2 adet 250hp Yanmar motor olacak) Ekte size Bruce Roberts'in 2 alternatifli projesini ve teknemin fotograflarini ekliyorum. Sadece direk ve vinç veya Yelken Direği ve Vinç olarak iki alternatif mevcut. Bu yelkenin bana nasil bir avantaji olabilir ve bu direk vinç ve yelkeni İstanbul'da nerede kime projesini çizdirip ürettirebiliriz ?

Şimdiden değerli yorumlariniz için çok teşekkürler.

Sadece Vinç Direk
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yelkenli Version
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ve benim teknemin şuanki hali

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap










*

    Y. A.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #1 : Kasım 19, 2020, 17:06:07 »
Hayırlı olsun tekneniz çok güzel,
Ben bir soru sormak istiyorum bu tekneye yelken ne kadar hız yaptırabilir? Yelken kullanmak ne kadar efektif bu tarz teknelerde.
Bende hep sanki özellikle okyanus geçişlerinde hem yakıta hem arızaya karşı motorun yedeği gibi bir algı oluşturuyor yanlış mı düşünüyorum?


*

    C. A.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #2 : Kasım 19, 2020, 17:09:03 »
Trawler tipi teknelerde kullanilan yelken tekneye ivme kazandirmasi ya da ilerlemesinden ziyade stabil olarak ilerleyebilmesi icin kullaniliyor. Bir nevi stabilizator.


*

    E. S.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #3 : Kasım 19, 2020, 18:18:35 »
Cenk Korsana katılıyorum, yelken alanı ve tekne ağırlığı oranlandığında yürütücü bir etkisi olacağını sanmıyorum. Belki yüksek hızlı rüzgarlarda pupa ve geniş apazda motora destek olabilir. Demir attığınızda teknenizi çok kısa sürede rüzgar üstüne döndürür başka da bir şey beklememek gerek. Ama bence trawler teknelere çok yakışan bir detay bu mizanavari direk. Pasarella asmaya, vinç olarak kullanıp servis botunu üst güverteye almaya da yarar.


*

    A. Ö.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #4 : Kasım 19, 2020, 19:38:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Trawler tipi teknelerde kullanilan yelken tekneye ivme kazandirmasi ya da ilerlemesinden ziyade stabil olarak ilerleyebilmesi icin kullaniliyor. Bir nevi stabilizator.

Evet benim duyduğum kadariylada stabilizator görevi görüyor fakat sizce gerekli mi ? Yapacagimiz yatirim elde edeceğimiz konfora değermi ?

*

    C. A.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #5 : Kasım 19, 2020, 20:38:45 »
Efe Bey'in dedigi gibi botunuzu indirip kaldirma islemj icin kullanabilirsiniz. Ben olsam yaptirir miydim? Fiyat farkini arastirip onun herine hidrolik yuzme platformu yaptirir hem botumu rahat bjr sekilde ustune alabilirim hem de yuzme saatleri daha keyifli olur.
*

    S. K.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #6 : Kasım 19, 2020, 21:00:17 »
Bizim sularda belki çok önemli değil ama passagemaker trawler dizaynlarında illa yelken oluyor... Ticaret rüzgarlarını düşünürsek; trawler gibi zaten 7-8kt gitmek için yapılmış bir alette rüzgardan 1,5-2kt katkı almak bile büyük yakıt tasarrufu ve/veya menzil artışı demek...   
*

    A. Ö.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #7 : Kasım 19, 2020, 22:14:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Efe Bey'in dedigi gibi botunuzu indirip kaldirma islemj icin kullanabilirsiniz. Ben olsam yaptirir miydim? Fiyat farkini arastirip onun herine hidrolik yuzme platformu yaptirir hem botumu rahat bjr sekilde ustune alabilirim hem de yuzme saatleri daha keyifli olur.

Öneriniz için teşekkürler, Yüzme platformum var yukari direk ve bot için vinç düşnüyorum yelken'den ziyade acikcasi
*

    A. Ö.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #8 : Kasım 19, 2020, 22:16:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim sularda belki çok önemli değil ama passagemaker trawler dizaynlarında illa yelken oluyor... Ticaret rüzgarlarını düşünürsek; trawler gibi zaten 7-8kt gitmek için yapılmış bir alette rüzgardan 1,5-2kt katkı almak bile büyük yakıt tasarrufu ve/veya menzil artışı demek...

Aslinda hesaplarimiza göre suanda motorlarla suan 15kt rahat görebileceğiz seyir hizini 10kt olarak planliyoruz. Yelke'nin seyirden ziyade stabilizör olarak cok katkisi olurmu aslinda onu çözmeye çalişiyorum yoksa kafamda direk ve bot için vinç olan version var
*

    Ö. T.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #9 : Kasım 20, 2020, 01:24:44 »
Ufak bir flok sert havada teknenin kafasını tutar ve rahatlatır.
Ufak bir ana yelken teknenin enine salınımını stabilize eder . Bumbayı rüzgar üstüne 90 derece açıp ucuna bağlayıp denizde çekeceginiz bot vb. Bir ağırlıkla fazla yalpaya düşmeden , katamaran gibi yol bile yapabilirsiniz sert havada .
İkisi birden ,bir arıza anında dümen vazifesi yapacağı gibi , pupa-geniş apaz seyirle sizi yakın bir yerlere de ulaştırır.
Ana yelken bumbasını aynı zamanda vinç olarak kullanabilirsiniz.
Bunlara ek başka şeylerde siz keşfedebilirsiniz zamanla , yani o direk yelkenli olsun. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ve tekneniz hayırlı olsun.
« Son Düzenleme: Kasım 20, 2020, 01:27:49 Gönderen: Öcal Turan »
*

    M. Ç.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #10 : Kasım 20, 2020, 09:20:31 »
Kemerenin gerisinden gelen rüzgarlarda yürütücü güç ve bordadan gelen denizlerde yalpa azaltma haricinde, alargada mizana olarak kullanıldığında salınımı azaltmaya da yardımcı olur.
*

    A. Ç.

Ynt: Yeni teknem için Direk ve Vinç Üretimi için tavsiyeleriniz
« Yanıtla #11 : Kasım 20, 2020, 11:58:44 »
Trawler'da yelkenin amacı sallanmayı önlemektir. Tekne gövdesi nasıl suda yüzer ve dalgada hareket ederse (sallanırsa) yelken de havada yüzer, ikisi birbirine bağlı olduğu için yelken sallanmayı çok büyük ölçüde engeller. Yelkenin konumu, seyir yaptırma açısından çok iyi bir konumda değildir, bu nedenle yelkenden seyir için bir beklenti içine girmemek doğru olur.

Direğin ve bumbanın asıl amacı vinç olarak kullanılmasıdır ancak, bu tür düzenekler sanıldığından daha zor kullanılır, bumbanın yük kaldırabilmek için sabitlenmesi gerekir. Bu işlem sanıldığı kadar kolay değildir, yük kaldırırken bumba ciddi anlamda bir iskeleye bir sancağa savrulur, hele üstünde yük varsa hasar olasılığı oldukça yüksektir.  Bumbayı iki taraftan sabitledikten sonra yükü kaldıracaksınız ve güverteye alabilmek için bumbanın iskota köşesinin yükseltilmesi gerekecek ki yük tekne üstüne doğru yanaştırılabilsin, bir taraftan bumbayı kaldırmak için balançinayı gererken güvertede iskele ve sancağa bağlı sabitleme halatlarını (bir nevi ana yelken iskotası) boşlayacaksınız, bu işlem koordine bir şekilde yapılacak ki bumba iskele veya sancağa kaçmasın aynı anda da yükselmeye başlasın, bumbayı yükü istediğiniz yere indirmek için kaldırmanın yanı sıra iskele veya sancağa götürmeniz de gerekebilecek. Anlatılanlar sadece dengeleme açısından gerekli olanlar, yükü kaldırmak için bir vinç bumba iskota köşesinden sarkan bir halatı kontrol edecek, bir ikinci vinç de bumbayı yukarı kaldırmak için kullanılacak ve bu vinç çalışırken senkronize bir şekilde  bumba sabitleyiciler gevşetiecek veya kasılacak. Bu sistem mecbur kalınırsa donatılıp kullanılabilir ama sık yapılacak, örneğin botu alıp atmak için çok da pratik bir sistem değildir. Tekneler için özel imal edilmiş kollu bir vinci kullanmanızı öneririm. Yelkenli bir teknede botu güverteye almak için direk tepesinden gelen bir halat kullanılır, ben şimdiye kadar bumbasını sabitleyip botunu çeken kimseyi görmedim. Zamanında motoru söküp rektifiye etmek için bumbayı kullandım ama bumba ile motoru pontona indirmek yerine kucağıma alıp indirmek herhalde daha kolay olurdu