0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ç. Ş.

Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« : Mart 03, 2019, 14:39:50 »
Merhaba Korsan Kardeşlerim;
Forumumuzda şişme bot konusu hakkındaki bilgiler çok dağınık ve ulaşması zor yerlerde bulunuyor. Mesela Şişme bot aratınca ilk 10-15 başlık sadece alım satım olarak çıkıyor. Oysa bu tür araçların ciddi detayları ve kullanacak adayların ihtiyacı olacak çok bilgiler var.

Kendi deneyim ve edindiğim bilgileri sizlerin yorum ve düzeltmelerine açık olarak bu başlıkta toplayalım istedim. Özellikle resimler ile anlatacaklarımızın kullanan veya almak isteyenlere çok yararlı olacağını düşünüyorum. Minnacık 1.5 metreden neredeyse sınırsız boya kadar tekneler mevcut şişme teknoloji kullanan.

Tahminim en yoğun kullanım; kişisel gezinti ve balıkçılık ile can salı veya kıyı ulaşımı için kullanılan yedeklemeler arasında paylaşılıyor. Ama yedekleme veya can filikası gibi amaçlar ile kullanılanlara gördükleri muamele yüzünden acıdım doğrusu.

Başlığın devamında düzgün bir kategorilendirme yaparak, kullanım amacına göre, okuyanların doğru bot türüne ulaşmasını amaçlıyorum.

Aslında araba almaktan, cep telefonu almaya kadar bir çok konuda olduğu gibi bu konuda da mesele, ne istediğimizi ve neye ihtiyacımız olduğunu kendimize karşı dürüst olarak belirlememiz en önemli şey.


*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #1 : Mart 03, 2019, 15:39:12 »
                                                                 ŞİŞME BOT NEDİR
         Bir konuda söz ettiğimiz şeyin doğru tanımını yapmak, ilerleyen süreçte okuyana da yorum yazana da büyük kolaylık sağlar. Tabii şişme bot tanımı aslında esas itibarı ile oldukça kolay;
        Yüzerliğinde şişme tüp unsurlar kullanılan deniz aracı.
        Günümüzde bu teknoloji ile üretilmiş ve halen kullanımda olan deniz araçlarının çeşidi o kadar fazla ki bir miktar detaya girerek sınıflandırmayı daralmamız şart. Bunu yaparken ilk olarak, kullanıma bağlı olarak boyutlardan başlamak gerekiyor. Zira bu konu belirlendikten sonra geriye malzeme ve teknoloji kalıyor ki bunu da beklenti ve bütçe ile sınırlandırıp incelemek daha kolay oluyor.
        Şişme botun boyutu, kullanılan malzeme ve taşınabilirlik anlamında da bizi otomatik olarak sınırladığı için buradan başlamak uygun olur.
        Kullanılan botun boyutu öncelikle bizden nerede ve nasıl kullanacağımızı belirlememizi ister. Bu konuda bir çok beklenti olabilir ama, kendi botumuzu kendimiz üretmeyecek isek, üreticilerin tercihlerine uyarak bir boyut belirlememiz gerekiyor. Haydi işleri kolaylaştıralım;
        Botumuzu çoğunlukla tek kişi kullanacaksak bile en az 2 yetişkin için üretilenlerden almamız gerek. Bunu söylerken, başka büyük bir teknenin yedeği, can kurtarma salı vb. ana amaç olmayan kullanımları ayrı tutuyorum. Yoksa 1.5 m boyunda çok şirin ve katlanınca minik bir bavula sığacak gibi olanları da var ama içine gerekli acil durum donanımı ile bir insan ancak sığar. Yanınıza keyfi malzeme olarak (palet maske şnorkel, havlu, kumanya, plaj malzemeleri gibi) neredeyse hiçbir şey alacak yeriniz kalmaz. Yine bu noktada başka bir ilave yapmak gerekiyor. Bir çok firmanın durgun göl ve/veya nehirlerde yada olmadı en fazla kapalı denizlerin çok yakın tehlikesiz kıyılarında kullanılmak üzere tasarladıkları minicik tek kişilik ama ful donanımlı çok hafif botlar var Bunlara bir örnek vererek devam edelim.

 
        Resimde görülen botun fiyat dengesi de 2 kişinin rahat sığabileceği botlara göre oldukça uygunsuz olduğu için, direkt olarak kullanım profiliniz bu tür minik botu gerektirmiyor ise onların detayına girmeden devam edelim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. S.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #2 : Mart 03, 2019, 15:51:50 »
Araya girebilir miyim yoksa yazınızın sona ermesini bekleyeyim mi?


*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #3 : Mart 03, 2019, 15:57:24 »
Lütfen Enes korsanım araya girerseniz çok daha memnun olurum


*

    E. S.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #4 : Mart 03, 2019, 16:52:16 »
Şişme botlarla ilgili görüşlerimi aktarmadan önce yazacaklarımın kendi doğrularım olduğu, kullanıcınınsa kendi doğrusunu zaman için belirlemesi gerektiği hususunun altını çizmek isterim.

Her biri diğerinin görevini zaman zaman üstlenebilse de şişme botların kullanım alanları bellidir. Bu alanlar özellikle dünyaca tanınmış firmaların web sayfalarında açıkça belirtilir. Balık yakalama, dalış yapma, acil durumda kurtarma, sürat, seyahat, askeri v.b.

Şişme botlar kullanım yerlerine, hava ve deniz şartların göre de sınıflandırılır.

i) Sahil şeridi, 0--50 cm dalga yüksekliği, 0-3 Beafort hava
ii) Açık deniz, 4 metre dalgaya kadar, 6 Beaufort havaya kadar
....

Üretim şekillerine göre : Şişme ve ızgara tabanlı (Botun suyu gören yüzü değil de eşyalarımızı koyduğumuz yüzü); şişme ve ahşap tabanlı; şişme ve şişme tabanlı, şişme ve alüminyum tabanlı, yan tüpleri şişme, tabanı fiberglas gibi.

Konuyla ilgili yazılacak bir çok şey var. Korsanlarımız gereken eklemeleri yapacaklardır.

Benim şişme botum Zodiac Cadet 285 S (Şişme ve Ahşap tabanlı). Kullanım sınıfı "D" yani sahil şeridinde ve dalgasız sularda yani tamamen emniyetli görünen sularda kullanım için tasarlanmış. Üretimde kullanılan kumaş PVC. Kullanım kılavuzunda bu belirtilirken bu ayırımın sınıflandırma için yapıldığı, botun daha sert havalarda da görevini yerine getirebileceği ifade edilmiştir.

Dalga yükseklikleri, havanın sertliği gibi unsurların  kişinin o anki algısına bağlı olduğunun altını çizdikten sonra botumla firtınalı ve dalga yüksekliğinin 3 metreye ulaşabildiği denizlerde yaptığım seyirlerden selametle çıktığımı söylemek isterim. Ancak 1 metrelik bir kırılan dalgada bile alabora olabilir.

Başlarda bağlama yerine kürekle yani motor kullanmadan ürkek bir şekilde girip çıkarken botu tanıdıkça zaman içinde becerim arttı.

Botumu başka bir botu yedekte çekme ,  başka bir tekneye bağlanıp onun ileri tahrikini sağlama, balık yakalama, uzun seyahat teknesi ve ev olarak kullandım. Üstünde yemek pişirdim.

Kullanıcılar bunların birçoğuna gerek duymayacak olsalar da  tüm kullanım alanları derken yukarıdaki olası ayırdedici ek kullanım yerlerini  özellikle yazmak istedim.

Acil durumlarda tekneden suya indirilebildiğinde şişme bot can salından bile daha güvenlidir.
« Son Düzenleme: Mart 03, 2019, 17:06:19 Gönderen: Enes Save »

*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #5 : Mart 03, 2019, 17:06:27 »
Enes Korsanım önemli eklemeleriniz için teşekkürler; ben devam edeyim ve her zaman eksik ve düzeltmelerinizi beklerim.

            Şişme botların boyutları arttıkça, elbette ki ağırlıkları da orantılı olarak artıyor. Ancak bir noktaya kadar ki bu boy sanırım 4.5 ile 5 metre arası, katlanıp taşınabilirlik ya da bir koli halinde saklanabilir olma özelliği zarar görmüyor. Bu boyutlardan sonra boş hali bile ciddi ağırlaşıp tek kişi ve taşıma arabası olmadan çok zorlaşıyor.
            Eğer sadece kürek ile kullanım düşünülmüyor ise bu boyut ve üzeri motorsuz kullanmak pek anlamlı olmayacaktır. Botların taban malzemeleri ise bu noktada oldukça etkili bir faktör olarak devreye giriyor. Şişme botlar ezici çoğunlukla şu üç iç taban malzemesi ile üretiliyor. Sabit tabanlı modeller ise bir çok bakımdan başka kategorilere girdiği için onları daha sonraki mesajlara bırakıyorum.
1.   Katlanabilir ahşap tabanlı botlar
2.   Katlanabilir Alüminyum tabanlı botlar
3.   Katlanabilir dayanıklı ızgara plastik tabanlı botlar.
4.   Katlanabilir komple şişme tabanlı botlar
       Bu dört taban çeşidinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları mevcut ve bu yönleri ile sizin beğeni ve kullanımınıza uygun olup olmadıkları belirlenebilir. Ayrıca Enes korsanımın yararlı eklemesi ile yaptığım düzeltmeyi be belirtmeliyim; Bu taban türleri denize temas eden değil içeride üzerinde ayak bastığımız tabanlardır. Denize temas eden yüzey konusu ayrıca anlatılacak.

      AHŞAP TABANLI Botlar Alüminyum tabanlı olanlardan daha hafiftir. Ancak her ne kadar dayanıklı boya veya kaplamalar ile üretilmiş olsalar da alüminyum tabanlar kadar dayanıklı değildir. Fiyatları Alüminyum tabanlara göre bir kademe daha ucuz olabilen bu botların bir avantajı da alüminyum olanlar gibi yazın ısınmaları ve ışığı göz alacak gibi yansıtmaları olmamasıdır. Ahşap dahi olsalar kenar ve birleşim yerlerinde yine de alüminyum destekler ve kenar kaplamaları bulunur. Kullanıma bağlı olarak eğilme ve esneme durumları alüminyuma göre daha azdır.
        ALÜMİNYUM TABANLI Botlar Metalin doğası gereği çok daha zor zarar görür ve ahşaba göre daha dayanıklıdırlar. Deniz suyu ahşap olanları etkilediği kadar alüminyumu etkilemez. Bunlara karşın kullanıldığı botun fiyat ve ağırlığını bir kademe artırırlar.
         IZGARA PLASTİK TABANLI Botlar Malzeme olarak en ucuz olanlardır. Boy ve kalite olarak en yüksek seviye botlarda kullanımı nadirdir. En hafif ve dolayısı ile botun toplam ağırlığını en az etkileyen taban sistemidir. Dezavantajları, aralıklı yapısının kullanışlılığı azaltması, kırılma ve çatlama gibi olaylara diğer taban çeşitlerine göre daha dayanıksız olmalarıdır.
         KOMPLE ŞİŞME TABANLI Botlar Bu taban çeşidi hakkında söylenecek fazla olumlu bir nokta olmamakla beraber belki tek olumlu yanı en hafif tür olmasıdır. Dezavantajları, delinmeye dayanıksız, üzerinde oturma ve gezinme konforsuz ve dengesizdir. Daha çok havuz veya çok güvenli çok derin olmayan plaj sahil kullanımı için üretilen oyun botlarında kullanılır.
« Son Düzenleme: Mart 03, 2019, 17:07:38 Gönderen: Çetin Şahinöz »
*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #6 : Mart 03, 2019, 19:10:41 »


        Botları taban malzemesi  üzerinden ve boyut ile sınıfladıktan sonra sıra üretildiği materyallere geliyor.
         Bu konuda en önemli materyal, botun ana maddesi olan şişirme tüpleri ve alt taban. Özellikle şişirilecek olan kısımlar ve dış taban ağırlıklı olarak 2 materyalden üretiliyor PVC ve HYPALON.
         Bu arada yeri gelmişken şişirilebilir kısımların sağ ve sol tüp, ön burun tüp ve taban olarak ayrı olduğunu ve bu sayede birinde oluşabilecek bir hasar yüzünden hava kaçırmanın botun güvenliğini tamamen tehlikeye atmayıp kıyıya ulaşmanızı geri kalan tüplerin sağlayacağını da belirtmeliyim.
         Bot üretimindeki şişirilebilir kısmın üretildiği kumaşların dokuma sıklığı ile ölçülen DENYE tabir edilen bir ölçüsü vardır. Ne kadar sık ve yani denyesi ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir ancak bu da bir ağırlık etkisi yaratacaktır. Burada önemli nokta şişme ve dıştan motor takılabilen bir bot alacaksak 1000 denyeden daha aşağısını düşünmesek iyi olur. Zaten aşağıda vereceğim tabloda botların sınıflandırması yapılırken bu ölçü de hesaba katılmış olacaktır.




Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 03, 2019, 19:21:03 Gönderen: Çetin Şahinöz »
*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #7 : Mart 03, 2019, 19:13:11 »
         

Sınıf Kodu        Kullanım                     Rüzgar Kuvveti                Dalga Direnci
     A                Okyanus                       8 Bafor ve üzeri  4mt dalga yüksekliği aşan sularda
     B                Açık deniz                       8 Bafor rüzgar    4mt dalga yüksekliğine kadar sularda
     C                Kıyıda & Kıyıya yakın       6 Bafor rüzgar    2mt dalga yüksekliğine kadar sularda
     D                Korunaklı iç sularda       4 Bafor rüzgar    0.5mt dalga yüksekliğine kadar sularda


           Yukarıdaki tabloya baktığımızda zaten güvenli olarak kullanım için bir nevi uymamız gereken hava koşulları ve ortam da görülmüş oluyor. Aşağıda ise taban çeşitlerinin temsili resimleri mevcut.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 03, 2019, 19:28:00 Gönderen: Çetin Şahinöz »
*

    O. E.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #8 : Mart 03, 2019, 19:53:22 »
 8 Bofour 4 mt Dalga ve üstü dalgada  kullanılacak şişme Bot mu varmış ,
Enteresan geldi bizim bot 1 mt dalgada bile hiç güven vermiyor...
*

    Ö. Ö.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #9 : Mart 03, 2019, 19:57:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
8 Bofour 4 mt Dalga ve üstü dalgada  kullanılacak şişme Bot mu varmış ,
Enteresan geldi bizim bot 1 mt dalgada bile hiç güven vermiyor...

Varsa Suriyeli sığınmacılara bildirmekte fayda var,  telef olmasın garibanlar çoluk çocuk.
*

    O. E.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #10 : Mart 03, 2019, 20:01:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
8 Bofour 4 mt Dalga ve üstü dalgada  kullanılacak şişme Bot mu varmış ,
Enteresan geldi bizim bot 1 mt dalgada bile hiç güven vermiyor...

Varsa Suriyeli sığınmacılara bildirmekte fayda var,  telef olmasın garibanlar çoluk çocuk.

Hocam...
Tamamda Bot varsa bile Ülkemiz denizlerinde  8 Bofour hava ve 4 metreyi. Aşan dalga yok onu nasıl  halledeceğiz....
Uyaralım boşuna para vermesinle B tipi alsınlar
« Son Düzenleme: Mart 03, 2019, 20:02:19 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #11 : Mart 03, 2019, 20:02:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
8 Bofour 4 mt Dalga ve üstü dalgada  kullanılacak şişme Bot mu varmış ,
Enteresan geldi bizim bot 1 mt dalgada bile hiç güven vermiyor...

Oktay korsanım fuarı gezmişsinizdir. O şişme gövde üzerindeki 15-20m boyundaki muhteşem makineler, çırpıntılı kıyılardan fazlasını hak etmiyor mu sizce de  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Adamlar şişme tüpler üzerindeki dev tekmeye bir de kamara koymuş arkasına da 2 tane 350bg makine takmış. İçim eridi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 03, 2019, 20:04:28 Gönderen: Çetin Şahinöz »
*

    R. E.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #12 : Mart 03, 2019, 20:06:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ülkemiz denizlerinde  8 Bofour hava ve 4 metreyi. Aşan dalga yok onu nasıl  halledeceğiz....


Oktay geçtiğimiz hafta burası 10 boforttu. (Meteoroloji arşivinde duruyordur Dalyan boğazındaki anlık ölçümler..)

Seni bir kış günü yelkene davet edelim. Ama  senin tekneyle..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Başka nedenden değil, tekne batar biz kurtulursak bir daha tekne alamam da..
*

    O. E.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #13 : Mart 03, 2019, 20:13:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
8 Bofour 4 mt Dalga ve üstü dalgada  kullanılacak şişme Bot mu varmış ,
Enteresan geldi bizim bot 1 mt dalgada bile hiç güven vermiyor...

Oktay korsanım fuarı gezmişsinizdir. O şişme gövde üzerindeki 15-20m boyundaki muhteşem makineler, çırpıntılı kıyılardan fazlasını hak etmiyor mu sizce de  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Adamlar şişme tüpler üzerindeki dev tekmeye bir de kamara koymuş arkasına da 2 tane 350bg makine takmış. İçim eridi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O gördüğünüz Ribler maalesef 1 -1,5 metre dalgada bile işkence aleti haline geliyor...
Ben 4 metre dalgayı hayal bile edemem, hele o riblerle...
Çok üstüne binip yarı yoldan geri dönmüşlüğümüz var...

O tablo çok doğru değil gibi geldi bana...
*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #14 : Mart 03, 2019, 20:13:50 »
Bu da şişme bot diye geçiyor

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu da



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Tabii biz üstteki modeller ile ilgileniyoruz bu başlıkta  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap