0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #15 : Mart 03, 2019, 20:16:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ülkemiz denizlerinde  8 Bofour hava ve 4 metreyi. Aşan dalga yok onu nasıl  halledeceğiz....


Oktay geçtiğimiz hafta burası 10 boforttu. (Meteoroloji arşivinde duruyordur Dalyan boğazındaki anlık ölçümler..)

Seni bir kış günü yelkene davet edelim. Ama  senin tekneyle..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Başka nedenden değil, tekne batar biz kurtulursak bir daha tekne alamam da..

Hocam gerçekten 10 bofour fazla ,
Söylerken bile ürkütücü geliyor...
O bir yana ama 4 metre dalga tam bir kabus....
Bunun dışında ne zaman emredersen koşarak gelirim ...


*

    R. E.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #16 : Mart 03, 2019, 20:25:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ülkemiz denizlerinde  8 Bofour hava ve 4 metreyi. Aşan dalga yok onu nasıl  halledeceğiz....


Oktay geçtiğimiz hafta burası 10 boforttu. (Meteoroloji arşivinde duruyordur Dalyan boğazındaki anlık ölçümler..)

Seni bir kış günü yelkene davet edelim. Ama  senin tekneyle..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Başka nedenden değil, tekne batar biz kurtulursak bir daha tekne alamam da..

Hocam gerçekten 10 bofour fazla ,
Söylerken bile ürkütücü geliyor...
O bir yana ama 4 metre dalga tam bir kabus....
Bunun dışında ne zaman emredersen koşarak gelirim ...

Estağfurullah..
Ama her zaman beklerim.
Bir de Babakale yokuşunda test ederiz..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tabii test edilen senin tekne mi olur, bizim denizciliğimiz mi orası ayrı..

Şuradan takip edersen 10 bofortu görebilirsin..  Anlık ölçüm..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #17 : Mart 03, 2019, 20:29:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
8 Bofour 4 mt Dalga ve üstü dalgada  kullanılacak şişme Bot mu varmış ,
Enteresan geldi bizim bot 1 mt dalgada bile hiç güven vermiyor...

Oktay korsanım fuarı gezmişsinizdir. O şişme gövde üzerindeki 15-20m boyundaki muhteşem makineler, çırpıntılı kıyılardan fazlasını hak etmiyor mu sizce de  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Adamlar şişme tüpler üzerindeki dev tekmeye bir de kamara koymuş arkasına da 2 tane 350bg makine takmış. İçim eridi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O gördüğünüz Ribler maalesef 1 -1,5 metre dalgada bile işkence aleti haline geliyor...
Ben 4 metre dalgayı hayal bile edemem, hele o riblerle...
Çok üstüne binip yarı yoldan geri dönmüşlüğümüz var...

O tablo çok doğru değil gibi geldi bana...

Çok ürkünç bir video




Bir de bu var   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Mart 03, 2019, 20:31:42 Gönderen: Çetin Şahinöz »


*

    Ö. Ö.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #18 : Mart 03, 2019, 20:35:29 »
Canavar gibi RIB lerin 1-2  metrede nasıl gidemediklerini Greenpeace örgütünün Balina Savaşları eylemlerinde çok  gördük. 

8 hava çocuk oyuncağı değil. Bir de gitmekten ne kast ediliyor o tabloda  o da önemli. Eğer o tablo doğru olsa hepimiz şu an RIB üzerine entegre motoryat yada yelkenlilere biniyor olurduk.


*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #19 : Mart 03, 2019, 20:46:42 »
Ben bizim sahil güvenlik rib lerini hatırlıyorum da ne havalarda nasıl gidiyorlardı.
Sanırım biraz da görev uğruna hava tecrübesi gerek.

Gerçi tam konu değil ama aklıma geldi, sert havalarda yelkenliler motor yatlara göre daha tehlikede oluyorlar değil mi ?
« Son Düzenleme: Mart 03, 2019, 20:48:37 Gönderen: Çetin Şahinöz »

*

    O. E.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #20 : Mart 03, 2019, 20:51:08 »
Hocam O tablo’nun Rib ile ilgili oduğunu sanmıyorum ...
Bu tablo bizim kayığın manuelinde var 17.sayfa

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #21 : Mart 03, 2019, 20:54:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Gerçi tam konu değil ama aklıma geldi, sert havalarda yelkenliler motor yatlara göre daha tehlikede oluyorlar değil mi ?

Ne gibi bir tehlikeden bahsediyorsunuz ?
*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #22 : Mart 03, 2019, 21:02:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Gerçi tam konu değil ama aklıma geldi, sert havalarda yelkenliler motor yatlara göre daha tehlikede oluyorlar değil mi ?

Ne gibi bir tehlikeden bahsediyorsunuz ?

Evet bu tablonun tam olarak hangi tür tekneler için olduğunu bir araştırmam gerek. Her boy, her tür tekne için olamayacağı çok açık.

Rüzgar kuvvetlendikçe yelken (salmaya rağmen)  alabora olma tehlikesine daha mı açık oluyor onu merak ettim Oktay korsanım.
*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #23 : Mart 03, 2019, 21:06:16 »
Buldum tablo burada verilmiş ve tekne üretim kategorilerini belirliyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #24 : Mart 03, 2019, 21:10:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Gerçi tam konu değil ama aklıma geldi, sert havalarda yelkenliler motor yatlara göre daha tehlikede oluyorlar değil mi ?

Ne gibi bir tehlikeden bahsediyorsunuz ?

Evet bu tablonun tam olarak hangi tür tekneler için olduğunu bir araştırmam gerek. Her boy, her tür tekne için olamayacağı çok açık.

Rüzgar kuvvetlendikçe yelken (salmaya rağmen)  alabora olma tehlikesine daha mı açık oluyor onu merak ettim Oktay korsanım.

Tabloda alabora açıları mevcut ,
Tekneyi kuru direk bu kadar yatırabilmek için kaç hava gerektiğinin hesabı yapılabilir mi bilemedim...
Ancak boyunun yarısı kadar dalga boyu diye bir rivayet var ancak tam ve doğrusunu ben bilmiyorum üstadlarımızdan rica edelim..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. T.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #25 : Mart 03, 2019, 21:19:52 »
Yelkenli tekne yelkenini küçültür , salması vardır vs. Doğaya uyum sağlar , savaşmaz  ; Açık denizde daha "Survivor" dır. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motoryat eğer güçlü motoru varsa basar gaza kaçar havanın önünden ve sığınır bir yerlere.
Nerede ve nasıl kullanacağınızla ilgili bir durum var burada.
İkisininde yan yana açık denizde yakalandığı bir gerçek fırtınada , sıkıntılı durumda yelkenli tekneye geçmekte fayda var.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not: Bizim kıyılarda yelken açmadan  yelkenli ile gezenler konu dışıdır. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #26 : Mart 03, 2019, 21:27:47 »
Yelken riskli havada kapatılamıyorsa rüzgar direği daha çok eğer diye düşündüm. Motor yatlarda rüzgara direnç gösterecek alan daha az yelken direği olmadığı için.

Bilmiyorum doğru mu düşündüm, tamamen saçmalıyor da olabilirim. Sadece merak ettim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada ABCD Kategorilerinde tekneler ve deniz araçları için nette ulaştığım bilgilere göre Oktay korsanın d söylediği gibi tablo sadece şişme botlar için değil. Her bir kategorinin kullanılabileceği hava ve açık deniz koşullarına göre gerekleri var. Mesela mantık olarak hiç bir 4m ve altı şişme bot A veya B kategorisinde olamaz. Sadece fikir yürüttüğüm için mesela fuardaki gibi 1400 denye ve 10m boyunda ve arkasında 2 adet 350 bg motor olan şişme botlar belki c kategorisindedir.
« Son Düzenleme: Mart 03, 2019, 21:42:48 Gönderen: Çetin Şahinöz »
*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #27 : Mart 03, 2019, 21:53:08 »
Neyse biz konumuzu çok dağıtmadan küçük botlarımıza dönelim;

       Şişme botların deniz yüzeyine temas eden tabanları için, diğer tüm çeşit teknelerde de olduğu gibi stabil ve sağlam bir v profiline ihtiyaç vardır. Bazı tip şişme botlarda bu v profili ayrıca şişirilen bir omurga şeklindedir. Bazı tip ve çoğunlukla sabit katlanır olmayan tabanlı şişme botlarda ise bu omurga profili ayrıca sağlam bir fiber yapıdadır.

       Tabanı sabit katlanmayan v profil omurgaya sahip şişme botlar denizde daha stabil, sağlam ve dengeli olurlar. Bu avantaja karşılık katlanıp kaldırılabilme durumları yoktur ve tüpleri söndürülse bile ana yapı yer tutacak şekilde saklanmak durumundadırlar.
Kullanmayı düşündüğünüz şişme bot için katlanıp kaldırılabilirlik ve nakliye kolaylığı sizin için birinci derecede önemli değil ve saklama yeri sorununuz da yok ise bu tip yekpare tabanlı şişme botlar daha güvenli ve sağlam olacaktır.

         Sabit tabanlı şişme botların 2.5 metre ve daha büyük boylarında, içine motor entegre edilmiş, kumanda konsolu ve sabit oturulabilir koltukları olanları temin etmeniz de çok kolaydır.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #28 : Mart 03, 2019, 22:03:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neyse biz konumuzu çok dağıtmadan küçük botlarımıza dönelim;

       Şişme botların deniz yüzeyine temas eden tabanları için, diğer tüm çeşit teknelerde de olduğu gibi stabil ve sağlam bir v profiline ihtiyaç vardır. Bazı tip şişme botlarda bu v profili ayrıca şişirilen bir omurga şeklindedir. Bazı tip ve çoğunlukla sabit katlanır olmayan tabanlı şişme botlarda ise bu omurga profili ayrıca sağlam bir fiber yapıdadır.

       Tabanı sabit katlanmayan v profil omurgaya sahip şişme botlar denizde daha stabil, sağlam ve dengeli olurlar. Bu avantaja karşılık katlanıp kaldırılabilme durumları yoktur ve tüpleri söndürülse bile ana yapı yer tutacak şekilde saklanmak durumundadırlar.
Kullanmayı düşündüğünüz şişme bot için katlanıp kaldırılabilirlik ve nakliye kolaylığı sizin için birinci derecede önemli değil ve saklama yeri sorununuz da yok ise bu tip yekpare tabanlı şişme botlar daha güvenli ve sağlam olacaktır.

         Sabit tabanlı şişme botların 2.5 metre ve daha büyük boylarında, içine motor entegre edilmiş, kumanda konsolu ve sabit oturulabilir koltukları olanları temin etmeniz de çok kolaydır.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Özür dileyerek sormak istiyorum bu bilgiler ,
Kendi tecrübe ve birikimlerinize mi dayanmaktadır ,yoksa Googledan veya İnternet ortamından  alıntı , derleme midir..
*

    Ç. Ş.

Ynt: Şişme Bot lar ve Tüm Kullanım Alanları
« Yanıtla #29 : Mart 03, 2019, 22:10:09 »
Özür dilemek ne demek Oktay korsanım, Tamamen okuduğum, internetten araştırdığım ve bu forumdan öğrendiğim bilgilerin derlenip toplanmış halleridir.

Bir ufak ekleme de yapayım, şişme bot donanımları ile ilgili gezip gördüğüm bot satıcılarında gözlerimle görerek edindiğim bilgiler de vardır aralarında. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 03, 2019, 22:12:11 Gönderen: Çetin Şahinöz »