Gezgin Korsan
Çekek Yeri => Tekne İnşası, Restorasyonu, Dizaynları, Tanıtımları ve Tekne Alım Hikayeleri => Konuyu başlatan: Tunç Aş - Ocak 31, 2018, 14:35:54
-
korsanlarım
hayallerimi süsleyen tam bir klasik olan aquariva model tekne inşa etmek istiyorum
6 metre civarlarında olması tercihim
CAD çizimleri veya 1/1 planları veya ölçekli olup 1/1 e büyütülmesi mümkün olabilecek
birileri var mı forumda
-
vaz geç...tekne yapmak ...sıfır tekne fiyatını bulur...belki de geçer..
2. el bir hurda bul...yenile..daha ucuz ve güzel olur....
-
kadir Korsanım,
filikadan tekne devşirmiş,teknenin gövde ,mekanik elektrik ve elektronik donatımından anlayan biri olarak eminim %60 daha ucuza mal olacaktır .
tersane ortamında çalışıyor olmanın avantajıyla hızlı ilerleyeceğimi düşünüyorum
-
Sorun da burada başlıyor zaten. Bahsi geçen özel teknenin hurda da olsa ikinci eli yok, yani Türkiye'de yok. Yani, yıllara yayılacak, kapsamlı bir restorasyona girişmeye niyetlenilse bile mümkün değil.
http://www.seabuddyonboats.com/boats/classic-riva-wooden-boats/ böyle bir tekne Amerika'da yaşayan ve Türkiye'ye dönmeyi planlayan bir dostumun da hayaliydi. Zamanında Kurucaşile'deki ahşap tekne üreten ustalarla epey görüşmeler yapmıştı. Planları olursa/ bulunursa böyle bir klasik ahşap sanat eseri tekne Türkiye'de yapılır, yaptırılır. Hem de çok güzel olur.
-
Tunç Korsan, ben de merak ettim, kısa bir arama yapınca karşıma şu kaynaklar çıktı:
http://www.classicwoodenboatplans.com/riva-aquarama-lofted-plans/
http://www.classicwoodenboatplans.com/riva-aquarama-builds/
http://www.classicwoodenboatplans.com/riva-aquarama-sheet-plans/
fiyat olarak 400 USD belirtmişler. Eminim siz, tersane ortamına yakınlığınız sebebiyle, bu planlardan çok güzel bir tekne üretebilirsiniz.
-
kamil Korsanım,
iyi pazarlar
elimden geleceğin biliyorum.
teknik ve malzeme konularında gerekli her şeye ulaşabilme imkanım var
sadece şu 400 EU fiyat olmasa diyorum :)
-
Şu linkleri incelediniz mi ?
http://www.modelbouw.gompy.net/boottekeningen/riva-aquarama_01/
http://www.modelbouw.gompy.net/boottekeningen/riva-aquarama_02/
http://www.modelbouw.gompy.net/boottekeningen/riva-aquarama_03/
http://www.modelbouw.gompy.net/boottekeningen/riva-aquarama_04/
Özellikle aşağıdaki planları incelemenizi öneririm.
http://www.modelbouw.gompy.net/boottekeningen/riva-aquarama_02/riva2%5b1%5d.pdf
http://www.modelbouw.gompy.net/boottekeningen/riva-aquarama_02/riva%5b1%5d.pdf
-
sevgili Korsanlar ,
AQUARİVA ücretsiz 1/1 planları aşağıdadır.
dünya denizlerine hayırlı olsun
teknenin orjinal boyu 8870 mm dir
ben 7780 mm ye düşürdüm.
posta aralarında 6 cm fark ettiği için denge ve aerodinamik sorunu olmayacağını düşünüyorum
-
ekteki planların nestingini çıkartılmasında yardımcı olabilecek korsanlar var mıdır ?
-
kullanılacak kontraların ölçüleri nedir ?
-
Nesting'e ihtiyaç duyduğunuz parçaların her birini ayrı ayrı kaydedip gönderebilirmisiniz ?
-
kullanılacak kontraların ölçüleri nedir ?
Erdem korsanım
1300x2500 mm kontraplak
-
postalar için 30 x 200 x 1000 mm ölçülerinde meşe
omurga için 100 x 20 x3000 mm iroko malzemelerimi aldım
omurgayı lamine etmek için epoxiler ve saplamalar...
vira bismillah ....
denize indirebiliriz umarım
-
sevgili korsanlar
ahşapları ölçülendirip kesime hazır hale getirdim
5 mm iroko keresteleri lamine etmek ve posta imalatı için önereceğiniz marine tutkal ve veya epoksi yapıştırıcı nelerdir?
-
sevgili korsanlar
ahşapları ölçülendirip kesime hazır hale getirdim
5 mm iroko keresteleri lamine etmek ve posta imalatı için önereceğiniz marine tutkal ve veya epoksi yapıştırıcı nelerdir?
Ben 4 yıldır polisanın epoksisini kullanıyorum menmunum..Bu sene almadım ama önceki yıllar da diger markalara göre fiyatı da ,daha ekonomikti..
-
Servet Korsanim
Teşekkür ederim
-
dün itibariyle sac kesim törenini takiben ilk postanın kesimlerine başladım
bundan sonra proje aşamalarını buradan anlatmaya çalışacağım
ilk önce bosch pt10 tezgah testere alımıyla başladım . amatör tekne yapımı için tezgah testere şart . bütün diğer markaları inceledim BOSCH haricindeki diğerlerinin hassas kesim sabitleme v.b gibi küçük kusurları vardı (mesela gönye aparatı sıkıldığında bile 2-3 mm oynama yapıyordu ). açılı kesimler için ideal olmakla birlikte kavisli kesimlerde iş yine el emeği ve dekupaja kalacak gibi. Eğer ki bir şerit testere almayacaksam . Dekupajla yapılan kesimlerde oluşacak küçük hatalar kontraplak kaplandığında tolere edilebilir diye düşünüyorum .
kesime başlamadan önce şunu belirtmeliyim planları bir kontraplak veya kartona geçirmek ve mümkünse onu CNC de kestirmek işin hızını artırmada ve milimetrik hataları gidermede çok önemli . ben kağıt çıktı almıştım . ahşabı üzerine aktarmakta zorluk çektim . falçata ile kesip sonra üzerinden kesmek zaman alıcı . ilk postayı kestiğimde onu diğer parçası için şablon olarak kullandım .
bol miktarda işkence işin olmazsa olmazı.
kısaca böyle
fotoları ekliyorum .
vira bismillah
(https://i.postimg.cc/V5qLDhWz/20181111-100824.jpg) (https://postimg.cc/V5qLDhWz)
(https://i.postimg.cc/bSrPymWB/20181111-105403.jpg) (https://postimg.cc/bSrPymWB)
(https://i.postimg.cc/Yvc5Z2rV/20181111-114925.jpg) (https://postimg.cc/Yvc5Z2rV)
(https://i.postimg.cc/B8pRjxT9/20181111-141044.jpg) (https://postimg.cc/B8pRjxT9)
(https://i.postimg.cc/R34jCPnL/20181111-145906.jpg) (https://postimg.cc/R34jCPnL)
-
A3 boyutunda karbon kagıtları var,onları kesecegin k.plagın üstüne yayıp,planı da raptiye ile sabitlersen olur..Büyük kırtasiyeler de 1metrelik ince metal cetveller var,bir tarafı santim,diğer tarafı inç,ve kolay da kıvrılıyor,bu tip işlerde,işe yarıyor.
-
haftasonu inşaya devam ettim
atölye düzeninin sabit olması zaman kaybını önlemek adına çok önemli . paydos ederken bıraktığınız gibi tekrar başlamak güzel oluyor .
3,4 ve 8. postaların kesim ve yapıştırma işlemi bitti . toplamda 4 posta bitmiş oldu .
aşağıda fotoğraflarını görebilirsiniz
(https://i.postimg.cc/0zwF1cqT/20181201-184024.jpg) (https://postimg.cc/0zwF1cqT)
(https://i.postimg.cc/2b2X7t4Z/20181201-185356.jpg) (https://postimg.cc/2b2X7t4Z)
-
Allah kolaylık versin , ilgiyle takip ediyoruz.
-
Allah kolaylık versin , ilgiyle takip ediyoruz.
Teşekkür ederim Nevzat Korsanım
2009 ile 2014 arası kullandığım kendi teknemi sattığımda oluşan boşluğu doldurmak istiyorum. ama fiyatlar çıldırmış ... bu yüzden ilkinin verdiği tecrübenin yanında gemi inşa sektöründe çalışıyor olmanın da verdiği bilgi , tecrübe ve cesaretle bu işe soyundum ..kısaca amatör hevesle ..
hani derler ya yokluklar buluşları getirir ...fiyatlar korkunç ...insanlar amiyane tabirle iki tane tahtayı birbirine çakmış ,limon sandığı ile yoğurt kabına 70 bin 80 bin lira istiyor
maliyetler ile satış fiyatları arasında korkunç fiyat farkları var .
7. 80 teknenin ahşap maliyeti
omurga için 3000 mm x 100 mm x 5 mm ebatlarında iroko 60 parça
postalar için 2000 mm x 150 mm x30 mm ebatlarında fırınlanmış planyalanmış meşe kereste . maliyeti 8 bin tl (ben para vermedim. o konuda KAYA orman ürünlerinin hakkını nasıl öderim bilmem)
24 parça 8 mm sertifikalı marine kontraplak gidecek tanesi 125 tl
4 adet 12 mm sertifikalı marine kontraplak gidecek 150 tl
çiviydi vidaydı tutkaldı 2000 tl ekliyorum .
epoxi +elyaf +polyester kaplama için 10 bin ekliyorum
makine 2. el olursa babası 25 bin
ıvırı zıvırı toplamda :50 bin .TL....yanlışım eksiğim varsa birileri düzeltsin
-
Yeni düzenleme ile amatör ruhsatlı teknelere 2.el motor takılamıyor ancak , kendi teknesini yapanlar için bazı kolaylıklar var , bu kolaylıklar motoru içeriyor mu araştırmak lazım. Aldığınız bütün malzemenin faturalarını saklamayı ihmal etmeyin , ruhsat aşamasında isteyecekler.
-
Yeni düzenleme ile amatör ruhsatlı teknelere 2.el motor takılamıyor ancak , kendi teknesini yapanlar için bazı kolaylıklar var , bu kolaylıklar motoru içeriyor mu araştırmak lazım. Aldığınız bütün malzemenin faturalarını saklamayı ihmal etmeyin , ruhsat aşamasında isteyecekler.
evet biliyorum .o şekilde topluyorum tüm faturaları
ayrıca CE belgeli ve ruhsatlı olunca 2. el motoru takabiliyorsunuz
-
Postaların birleşiminde kullandigim 8 mm kavelâları klavuzlamak için sablon yaptım
Proje ilerledikçe bir cok soruna pratik çözümler bulacağız
(https://i.postimg.cc/mtp2M10G/20181206-173733.jpg) (https://postimg.cc/mtp2M10G)
-
3 aydır Çinde gemi Inspectiondayim
Mayıs 5 te döneceğim. Döner dönmez de antalyaya taşınıyorum. Artık antalyada Kaldığım yerden devam etmeyi düşünüyorum.
Antalya merkezde tekne inşa edebileceğim yeri olan var mıdır
-
Kendi teknesini yapmak isteyenlerin ilk önce liman başkanlığına gidip; "ben kendime tekne yapacağım" demesi gerekiyormuş. Bodrum liman başkanlığına bizzat sordum ve bu cevabı vermişlerdi. Yapım aşamalarını fotoğraflamak ve faturalandırmak önemli.
Sonucu merakla bekliyorum, güzel bir tekne olacağından eminim.
Kolay Gelsin.
-
Millete gemi yapmaktan ...sonra da yapılmışa kalite kontrole gitmekten kendi tekneme zaman ayıramadım
Nijeryadan sevgiler
-
Sevgili Korsanlar
bildiğiniz üzere benim tekne inşası şimdilik yarım kaldı
milletin teknesi gemisi derken benimkiyle ilgilenemedim
kaldığım yerden devam edeceğim güne kadar ekipman ve bilgi biriktirmeye başladım
takacağım makinenin
içten mi
dıştan mı
kuyruklu mu
olacağına karar veremedim .
içten takarsam 120 /200 bg bir makine olması gerekecek ki teknem modelinin gerektirdiği en az hıza ulaşabilsin öyle 25/30 ları istemiyorum 20 /22 üst sınırım
burada şöyle bir soru işaretim var . önceki teknemde şaft makine ve pervane yaklaşık 5 derece bir açıyla gidiyordu ve şaft yatağım düzdü . ancak bu teknede açılı olacak .
dıştan takma makine takmanın montaj ve donanım açısından büyük avantajı var ki kafam bu seçeneğe daha yakın
ancak burada da kaç bg lik bir makine takmam gerekecek bg arttıkça fiyat aralığı katlanarak artıyor . rastladığım bir kaç ilanın satır arasında su sporları için 75-90 bg gibi güçlerin uygun olabileceğini yakaladım .
4 zamanlı makinelerin sessiz ve az yakıt yaktığı
2 zamanlı makinelerin ise biraz daha sesli biraz daha fazla yaktığı ama en az %25 daha seri -devirli olduğunu duydum
kuyruklu makine ise montaj kolaylığı kullanım kolaylığı v.b ile cazip. çinde bulunduğum tersanede o kadar çok atıl kuyruklu tirbün motor vardı ki çıldırısınız . hepsi atıl . hani gemi Türkiye'ye gelse yemin ederim gözünün yaşına bakmayacaktım .
açılı şaft yatağı montajı hakkında bilgisi olan var mıdır?
tercih edeceğim dıştan takma makinenin gücü ne olmalıdır .
teknenin bitmiş hali budur
yapmak isteyen yukarıdan planları indirebilir . tersane ortamında gemi inşa departmanında hazırlanmış ölçeklendrilmiş 1/1 planlardır . dünyada bu planların ücretsiz olanı yok
(https://i.postimg.cc/PPq7wyxs/images-2.jpg) (https://postimg.cc/PPq7wyxs)
-
Tunç kaptanım,merhaba...Korsanlara yeni katıldım...İstanbulluyum ama uzun zamandır Antalyada yaşıyorum.2018 ve 2019 da bu forumdaki yazılarınızı bugün gördüm....Bu model bir tekne benimde çok ilgimi çekiyor.RIVA ve diğer runabout boat larıda çok inceledim,harika makinalar...
Planları indirmek için çok uğraştım ama beceremedim.Free DWG sitelerinden indirmeye çalıştım ama olmadı.Sizde PDF leri varmı,
Antalyaya yerleşeceğinizi yazmışsınız,geldinizmi?Buradan cevap alacağımı umarak emeklerinize ve size saygılarımı sunarım.İlhan Şenovagerekirse tel:0535 398 46 49
-
corono virisü sebebiyle çalıştığım tersane 1 hafta izin verince soluğu inşaatın başında aldım.
9-10-11 nolu postalar da bitti . ha gayret
(https://i.ibb.co/5jLsts6/20200402-143605-1.jpg) (https://ibb.co/5jLsts6)
(https://i.ibb.co/V2cRVj5/20200402-143550-1.jpg) (https://ibb.co/V2cRVj5)
-
Merhabalar,
Öncelikle planı hazırlayıp burada paylaşıma açtığınız için teşekkürler. Çizimi direk cnc kestirip birleştirebilir miyiz?
sevgili Korsanlar ,
AQUARİVA ücretsiz 1/1 planları aşağıdadır.
dünya denizlerine hayırlı olsun
teknenin orjinal boyu 8870 mm dir
ben 7780 mm ye düşürdüm.
posta aralarında 6 cm fark ettiği için denge ve aerodinamik sorunu olmayacağını düşünüyorum
-
Hikmet Korsanım
tabiki zaten makbülü öyle
benim elime masif ağaç geçtiği için ben ağaçtan yaptım ,uygun kalınlıkta marine kontraplakla da olabilir
-
https://www.dosyaupload.com/26ie5/R%C4%B0VA_replica__FINAL_DRW.dwg
-
https://www.dosyaupload.com/26iea/SA%C4%B0L_BOAT_LAST_REV%C4%B0S%C4%B0ON.DWG
-
bitmiyor bitmiyor ....konuyu hortlatmak istedim
son mesajımdan itibaren elaleme 4 gemi 2 yat yaptım kendime sıra gelmedi ...bu işi emeklilğe sarkacak mı ne :;??^+%%
not: riva nın son düzeltmelerini ve 5 metrelik yukarda paylaştım .
aşağıdaki de ilk halinin düzeltmeleri
https://www.dosyaupload.com/26iei/riva_replica_ilk_hali.dwg
-
motor hangi güçte koyacaksınız
-
motor hangi güçte koyacaksınız
300- 350 bg içten takma
-
Ben bu projenin akıbeti ne oldu çok merak ediyorum.
-
linkler çalışmıyor galiba. :-[
-
Ben bu projenin akıbeti ne oldu çok merak ediyorum.
Yağmur Korsanım omurgası bitmiş vaziyette bekliyor. zamansızlık en büyük engel . önce 4 mm kontra ile kaplayıp sonrasında elyaf giydirmesini yapmayı planlıyorum.
-
Ben bu projenin akıbeti ne oldu çok merak ediyorum.
Yağmur Korsanım omurgası bitmiş vaziyette bekliyor. zamansızlık en büyük engel . önce 4 mm kontra ile kaplayıp sonrasında elyaf giydirmesini yapmayı planlıyorum.
Kolay gelsin büyük iş büyük cesaret. Umarım güzel bir sonuca varırsınız. Datça'da bir atölye sahibiyle ahbap olduk, belki ben de bir gün onun atölyesinde böyle bir işe girişebilirim.
-
Tekne jig üzerinde kontra kaplamaya başlamışken kontrolsüz hareket eden traktörün çarpması ile büyük hasar aldı . Bu sebeple muhtemelen proje iptal olacak teknenin kaza kırımı ile aynı gün tesadüfen görüp dün itibariyle aldığım 5.80 fiber teknenin restorasyonu ile devam edec (https://i.ibb.co/NZqZ5Z6/20230722-203001.jpg) (https://ibb.co/NZqZ5Z6) eğim
-
Teknenin fiberi sorunsuz ancak neredeyse 10 kat boya var . Hayranı olduğum bindirme kaplama formunda olduğu için bu görüntüyü bozacak derecede kalın uygulanmış boyaları sökmekle başladım . Ekzantrik zımparam var ancak boya kalın olduğy için zamsn slıyor . Teknenin orjinal boyasına ulaşabilmek için Daha hızlı bir yol var mıdır
-
El kontrolün iyiyse daha önce denemen varsa,spirale takılan yuvarlak zımpara başlıgı ile halledebilirsin..geçmiş olsun bu arada..
-
Aman spirale dikkat et biraz kacirdin mi yanarsin. Hiz kontrollu spiral bulursan yavaş hizdan başlayarak kontrol edebilirsin
Oncelikle 100 numaradan başlayip 80 niya sonra da 60 noya donebilirsin , böylece fazla derin kaçirma riski olmaz
-
Aman spirale dikkat et biraz kacirdin mi yanarsin. Hiz kontrollu spiral bulursan yavaş hizdan başlayarak kontrol edebilirsin
Oncelikle 100 numaradan başlayip 80 niya sonra da 60 noya donebilirsin , böylece fazla derin kaçirma riski olmaz
Teşekkür ederim Atilla Korsanım . Önceki teknemin restorasyonundan tecrübeliyim ...boya sökücü kimyasallar dahil mekanik çözümleri bu gün araştıracağm araştıracağım .çok detaylandırmadan sonuçlandırıp suya indirmeyi düşünüyorum
-
Aman spirale dikkat et biraz kacirdin mi yanarsin. Hiz kontrollu spiral bulursan yavaş hizdan başlayarak kontrol edebilirsin
Oncelikle 100 numaradan başlayip 80 niya sonra da 60 noya donebilirsin , böylece fazla derin kaçirma riski olmaz
Teşekkür ederim Atilla Korsanım . Önceki teknemin restorasyonundan tecrübeliyim ...boya sökücü kimyasallar dahil mekanik çözümleri bu gün araştıracağm araştıracağım .çok detaylandırmadan sonuçlandırıp suya indirmeyi düşünüyorum
Öncelikle yaşanan kazaya çok üzüldüm, uzun süredir emek verdiğiniz bir projeyi sonlandırmak acı verici olmalı. Bu arada geçen sezon teknemin altındaki eski zehirli katmanlarını sökmek için kimyasal yöntemlerden sonuç alamadık. Onlarca kat astar ve zehirliyi boya sökücüler ile temizlemek mümkün olmadı, kazıma yolu ile temizleyebildik. Zımpara da fayda etmedi zımpara kağıdı hemen boya ile dolup işlevsiz hale geliyordu.
-
Geçen sene bende kat kat boya kazıdım , daha önce yapılmış epoksiye kadar indim . 2 adet Spiral taşa kontrollu baskı vererek 60-80 no zımpara ile girdik . Kabasını aldıktan sonra 100 numara ile incelttik . Sonra epoksi kaplandı ve astar + boya. Kalın zımpara Spiralde tehlikeli. Biraz bastınmı veya açılı daldınmı orayı bitirirsin. O yüzden spirali kesinlikle eğmeden tekneye paralel tutacaksın . Tabi en iyisi ve güvenlisi egzantrik zımpara .
Butun tekne için tahminen 15 zımpara harcandı . olsun 20 adet.
-
teknenin boya kazimasi can sikici sekilde yavas devam ediyor. Boya kazima icin bir cok yontem denedim :
1-cok amacli alet-(ismi tam olarak boyle geciyor :D): bazi noktalarda cok isime yaradi . kabarmis boyayi blok halinde kaziyabildim . boya saglam tutunmus ise kesinlikle ise yaramiyor uygullama esnasinda jelkota zarar vermiyor
2- eksantrik zimpara : 115 mm lik eksantrik zimpara ile is yavas ama emniyetli ilerliyor. cok amacli aletin kazimadigi noktalarda cirtli zimpara ile devam ettim. cirtli zimpara kagitlarinin kalitesinden mi yoksa benim makinenin cirt pedi mi eskidi bilmiyorum ama kagitlar bitmeden cirt pedinden ayriliyor ve kagit dusuyor. sarfiyat cok oluyor
3- bitmeye yakin kullanilmis flap disk: en etkili ve hizli yontem. ancak flap diskin eskimis olmasi onemli yenisi ile jelkota zarar verme ihtimali cok yuksek.
teknenin govdesinde 2 noktada kirik vardi gerekli olculerde kesip temizledim. icerden ve disaridan tamir yapacagim. bir an once ust yapinin insaasina baslamak icin sabirsizlaniyorum.
(https://i.ibb.co/X5Jm3SB/20230820-150535.jpg) (https://ibb.co/X5Jm3SB)
-
sevgili korsanlarim. tekneyi tumba yapip o sekilde devam etmek istiyorum. teknenin agirligi 500 kg civari . yontem tavsiyesi olan var midir? (https://i.ibb.co/cT3c5Cb/20230828-061419.jpg) (https://ibb.co/cT3c5Cb)