0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 280
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #105 : Ocak 14, 2020, 20:25:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şşşt!!! Etrafta marinacılar olabilir  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
219 no'lu meşazın müellifi...
*

    Çevrimdışı Hakan Tiryaki

  • * Gezgin Korsan
  • 1.978
    • Yaşadığı Şehir
  • Göcek
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Yengeç
    • İsmail Hakan Tiryaki
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #106 : Ocak 17, 2020, 21:34:58 »
Sökmeye devam. 2015 sonbaharında yaptığımız pıraçollar da bodoslama tamiri için söküldü. Bir yandan karina ve bordanın zımparası başladı. Ama daha önemlisi çatıyı çatmaya başladık sonunda. Keresteyi veren Allah brandayı da verir dedik, bugün başladık çakmaya.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Önceki gün küfürün bini bir paraydı yine. Yengeç'in aldığımdan beri yerinden oynamayan su tanklarını çıkarttım. Hem takdir ettim, hem bayağı küfür ettim, bu denli ucu ucuna iş yapan ustaya. Bir de sonunda ölçüp biçip temiz su kapasitemi öğrendim. Hemen hemen 400 lt. Bu boyutta tekne için aslında az ama bu sene de böyle kalacak.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bir diğer kabus start aküleri oldu. Kendilerinden bayağı bir zamandır kıllanıyordum. En sonunda onları da aldım dışarı ama alana kadar şaftım kaydı. Akü kutularını kendim revize etmiştim. 2014'te motorun koptuğu akşam aküler de devrildiğinden sağlama almak adına akü kutusunu elden geçirmiştim. Harbi sağlam iş yapmışım. Ama sorun şu ki, aküler yerindeyken yaparken nasıl çıkacağını hiç düşünmemişim. İki büklüm, tanesi 75 kg iki aküyü alana kadar çıkarttığım sesler ve ettiğim küfürler bayağı ilginçti. Aküleri sülfat kırma özelliği olan bir Bosch şarj cihazı ile rejenere işleminden geçirdim. Bir süre daha götürecekler gibi görünüyor.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Karinanın zımparası başladığı gibi yüzümdeki ifade değişti yine. Galiba ben tekneden çok ahşaba hastayım. Ama cidden hastayım. Ahşap ortaya çıktığı gibi durup durup okşamaya başladım yine. Kim der arkadaş şu teknenin ağacı otuz yaşını aşkın diye...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yarın çadırın karkasını çakmaya devam.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Clouds and winds and oceans
I choose my fate to be...
Whom the sea has taken
Never shall be free."
*
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #107 : Ocak 18, 2020, 00:43:08 »
Hiç değilse arkada Şok market var..İnşallah bira mira satıyordur..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y   SANSED
*

    Çevrimdışı Hakan Tiryaki

  • * Gezgin Korsan
  • 1.978
    • Yaşadığı Şehir
  • Göcek
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Yengeç
    • İsmail Hakan Tiryaki
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #108 : Ocak 18, 2020, 09:21:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hiç değilse arkada Şok market var..İnşallah bira mira satıyordur..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kış gelince kapalı ve alkol satmıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Clouds and winds and oceans
I choose my fate to be...
Whom the sea has taken
Never shall be free."

*

    Çevrimdışı Erol Yapıcı

  • * Gezgin Korsan
  • 4.032
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • ŞH-KADIKÖY
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #109 : Ocak 19, 2020, 15:16:54 »
Hakan, artık eminim ki seninkisi Stockholm sendromu. Tedavisi de yokmuş, Allah yardımcın olsun  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakan Tiryaki

  • * Gezgin Korsan
  • 1.978
    • Yaşadığı Şehir
  • Göcek
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Yengeç
    • İsmail Hakan Tiryaki
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #110 : Ocak 19, 2020, 15:58:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan, artık eminim ki seninkisi Stockholm sendromu. Tedavisi de yokmuş, Allah yardımcın olsun  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sanırım haklısın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Clouds and winds and oceans
I choose my fate to be...
Whom the sea has taken
Never shall be free."
*

    Çevrimdışı Hakan Tiryaki

  • * Gezgin Korsan
  • 1.978
    • Yaşadığı Şehir
  • Göcek
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Yengeç
    • İsmail Hakan Tiryaki
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #111 : Ocak 19, 2020, 18:24:01 »
2015 sonbaharında yeni yaptığım pıraçolları söktüm. Bodoslama tamiri için kaçınılmazdı. Bir de ferahladı ki ortalık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada Uğur usta (tekneyi yapan) geldiğinde babaların kendi yaptığı babalar olduğunu söylemişti. En az 32 yıldır Yengeç'i sırtlayan, motorumun koptuğu gece saatlerce KIYEM5'in ardından sürüklenmemizi sağlayan babaların önünde saygıyla eğilesim geldi. Daha da bir otuz yıl daha gider gibiler...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu da yenilenecek bodoslamanın durumu. Tatlı su çürüğü üzerine ders niteliğinde...
"Clouds and winds and oceans
I choose my fate to be...
Whom the sea has taken
Never shall be free."
*

    Çevrimdışı Hakan Tiryaki

  • * Gezgin Korsan
  • 1.978
    • Yaşadığı Şehir
  • Göcek
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Yengeç
    • İsmail Hakan Tiryaki
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #112 : Ocak 21, 2020, 20:18:04 »
Çatıyı neredeyse çattık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Clouds and winds and oceans
I choose my fate to be...
Whom the sea has taken
Never shall be free."
*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 280
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #113 : Ocak 21, 2020, 20:35:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çatıyı neredeyse çattık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hakan korsan; ikidir resimlerde görünce dikkatimi çekiyor... Yeri kesin tasarım zorunluluğundan dolayı orasıdır da; artık karın başlamışken konumlandırılan bowthruster yeterli itmeyi sağlayabiliyor mu? hem merkeze yakınlığı hem de pervanenin her iki çıkışa uzaklığı açısından soruyorum... 15-20kw falan mıdır o alet? konuyu da dönüp başından okumuştum, yetti/yetmedi lafı hiç geçmedi sanki..
219 no'lu meşazın müellifi...
*

    Çevrimdışı Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.579
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #114 : Ocak 21, 2020, 20:40:14 »
Mir'im,
Gerçekten kolaylamışsın,
Sızdırmazlığı sağlagığında daha da kolay Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Emeğine sağlık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neta pruva
*

    Çevrimdışı Hakan Tiryaki

  • * Gezgin Korsan
  • 1.978
    • Yaşadığı Şehir
  • Göcek
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Yengeç
    • İsmail Hakan Tiryaki
Ynt: Yengeç karada...
« Yanıtla #115 : Ocak 21, 2020, 22:06:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çatıyı neredeyse çattık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hakan korsan; ikidir resimlerde görünce dikkatimi çekiyor... Yeri kesin tasarım zorunluluğundan dolayı orasıdır da; artık karın başlamışken konumlandırılan bowthruster yeterli itmeyi sağlayabiliyor mu? hem merkeze yakınlığı hem de pervanenin her iki çıkışa uzaklığı açısından soruyorum... 15-20kw falan mıdır o alet? konuyu da dönüp başından okumuştum, yetti/yetmedi lafı hiç geçmedi sanki..

Sedat korsanım, bow-truster 8,5 kW ve aslında bayağı sıkı bir güç. Ama gel gör tırhandilin yapısına ancak gördüğün kadar uyuyor. Ne yazık ki pek efektif değil. Hatta zaman zaman söküp satmayı bile düşündüm ama orada yapacağım tadilat gözümde büyüdü. Palpa havalarda iyi ama sert havada gıdıklamıyor bile.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mir'im,
Gerçekten kolaylamışsın,
Sızdırmazlığı sağlagığında daha da kolay Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Emeğine sağlık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sağolasın Hulki korsanım.
Şu tepeyi kapatınca ciddi hızlanacak. Bir de ıvır zıvır söküm işleri çok el oyalıyor. Tekne yapıldığından beri ilk kez söktüğüm ıvır zıvır var  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Malzeme listesi de çıktı. Zaten liste çıkalı beri hepten uyuyamaz oldum. Sadece epoksi tüketimimiz 100 kg.'a yaklaşacak gibi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Clouds and winds and oceans
I choose my fate to be...
Whom the sea has taken
Never shall be free."