0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. E.

Ynt: Maxi 68 Teknesine ne dersiniz?
« Yanıtla #15 : Şubat 22, 2021, 11:43:47 »
Yanılmıyorsam Orfoz Kaptan'ın teknesi de bir Maxi 68 idi.
Bu tekne, yine yanılmıyorsam, GEKO lardan birinde hala aynı isim ile kullanılıyor.


*

    L. K.

Ynt: Maxi 68 Teknesine ne dersiniz?
« Yanıtla #16 : Şubat 22, 2021, 21:12:24 »
Tabiiki Cenk Korsana da hak veriyorum, kendi yaptığım tecrübelerede dayanarak hak veriyorum, bende olan bir Hastalıktır bu, son anda bir yere varmakç Bir örnek vereyim, Araba Treni ile Türkiyeye gidecektim, Tren Sabah 05 de kalkacaktı, Yola çıktım 100km sonra yol tıkandı ve yol için 4-5 saat fazla hesapladığım halde Son Arabalar yüklenirken Trene yetiştim. 9,9 beygir Tasarruflu diye aslında Sevinmiştim, aldıktan sonra 25-30 beygir arası birşey bakayım. Elektrikli dıştan takma Motorları tavsiye edermisiniz? Mesela

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir tekneyi gövde süratine çıkarabilecek motor gücü bellidir, bu gücün üstüne çıktığınızda kazancınız çok az olur, Ancak kayıcı bir gövde ve çok büyük bir motor gücü ile gövde süratinin üstüne çıkabilirsiniz. Bu boyda bir tekne için 9,9 HP fazlası ile yeterlidir.

Ahmet Korsan,

Haklısınız sakin suda motor gücünüzü ne kadar artırırsanız artırın gövde süratinin üstüne çıkamazsınız.

Ancak akıntılı ortamlarda akıntıya karşı seyir etmeniz gerekiyorsa, gövde süratinizin %30 fazlası bir motor gücüne sahip olmanız emniyetiniz için tavsiye edilir.

Levent Korsan,

Tide olayını hesaplayacağım diyorsunuz ama ben senelerdir profesyonel olarak denizlerde dolaşıyorum. Evdeki hesabın çarşıya uymadığı bir çok durumla karşılaştım. Her şey yolunda (hesaplandığı) gibi giderken sorun yoktur ancak bir kez işler ters gitmeye başladığında gerçekten pişmanlık duymamanız adına naçizane tavsiyemdir. Bu ekstra motor gücüne belki bir kez ihtiyaç duyarsınız ama ömrünüzden 10 yıl yitirmezsiniz.

Karar elbette sizin, tekne sizin içindeki canlar sizin.

Selametle...


*

    C. A.

Ynt: Maxi 68 Teknesine ne dersiniz?
« Yanıtla #17 : Şubat 23, 2021, 00:43:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tabiiki Cenk Korsana da hak veriyorum, kendi yaptığım tecrübelerede dayanarak hak veriyorum, bende olan bir Hastalıktır bu, son anda bir yere varmakç Bir örnek vereyim, Araba Treni ile Türkiyeye gidecektim, Tren Sabah 05 de kalkacaktı, Yola çıktım 100km sonra yol tıkandı ve yol için 4-5 saat fazla hesapladığım halde Son Arabalar yüklenirken Trene yetiştim. 9,9 beygir Tasarruflu diye aslında Sevinmiştim, aldıktan sonra 25-30 beygir arası birşey bakayım. Elektrikli dıştan takma Motorları tavsiye edermisiniz? Mesela

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir tekneyi gövde süratine çıkarabilecek motor gücü bellidir, bu gücün üstüne çıktığınızda kazancınız çok az olur, Ancak kayıcı bir gövde ve çok büyük bir motor gücü ile gövde süratinin üstüne çıkabilirsiniz. Bu boyda bir tekne için 9,9 HP fazlası ile yeterlidir.

Ahmet Korsan,

Haklısınız sakin suda motor gücünüzü ne kadar artırırsanız artırın gövde süratinin üstüne çıkamazsınız.

Ancak akıntılı ortamlarda akıntıya karşı seyir etmeniz gerekiyorsa, gövde süratinizin %30 fazlası bir motor gücüne sahip olmanız emniyetiniz için tavsiye edilir.

Levent Korsan,

Tide olayını hesaplayacağım diyorsunuz ama ben senelerdir profesyonel olarak denizlerde dolaşıyorum. Evdeki hesabın çarşıya uymadığı bir çok durumla karşılaştım. Her şey yolunda (hesaplandığı) gibi giderken sorun yoktur ancak bir kez işler ters gitmeye başladığında gerçekten pişmanlık duymamanız adına naçizane tavsiyemdir. Bu ekstra motor gücüne belki bir kez ihtiyaç duyarsınız ama ömrünüzden 10 yıl yitirmezsiniz.

Karar elbette sizin, tekne sizin içindeki canlar sizin.

Selametle...

Levent Korsan,

Ahmet Korsan'ın da dediği gibi teknenizin gövde süratinin üzerine çok çıkamazsınız. Teknenizin gövde süratini bilemiyorum dolayısıyla motor gücünü planlarken;

Teknenizin gövde süratine çıkmasını sağlayacak motor gücü + %30 güç sizin için yeterince emniyetli olacaktır.

Elektrikli motorlar konusunda çok bilgim yok sizi yanıltmak istemem.

Selametle...


*

    E. S.

Ynt: Maxi 68 Teknesine ne dersiniz?
« Yanıtla #18 : Şubat 23, 2021, 11:24:26 »
Alıntı
Tabiiki Cenk Korsana da hak veriyorum, kendi yaptığım tecrübelerede dayanarak hak veriyorum, bende olan bir Hastalıktır bu, son anda bir yere varmakç Bir örnek vereyim, Araba Treni ile Türkiyeye gidecektim, Tren Sabah 05 de kalkacaktı, Yola çıktım 100km sonra yol tıkandı ve yol için 4-5 saat fazla hesapladığım halde Son Arabalar yüklenirken Trene yetiştim. 9,9 beygir Tasarruflu diye aslında Sevinmiştim, aldıktan sonra 25-30 beygir arası birşey bakayım. Elektrikli dıştan takma Motorları tavsiye edermisiniz? Mesela

Benzer boyda (6,40) bir tekne ile 20 hp kıçtan takma motor kombinasyonunu 3 yıl kadar kullandım. Bence kesinlikle 9,9 hp üzeri bir motor almayın. Sebeplerine gelince;
1.) Motorum güçlü olsun gerektiğinde basayım gideyim diye bir şey yok, belli bir devirden sonra pervane çürük su yapıyor, motorun gücünü gövdeye aktaramıyor.
2.) Motor gücü ile birlikte artan pervane çapı ve tork dolayısı ile çok düşük hızlar gerektiren ayrılma, yanaşma manevralarında tekne çok ani tepkiler veriyor, rölantide bile hız 2,5 milin altına düşmüyor. Hızı kesmek için sık sık boşa almak zorunda kalıyorsunuz.
3.) 4 zamanlı motorlar zaten oldukça ağır makineler, 20 hp bir motor 50 kg dan aşağı değil. Sök tak işlemleri çok zorlayıcı oluyor.
4.) Yakıt konusunda büyük bir avantaj getirmese de tekneniz için uygun bir motor %10-15 lere varan bir yakıt ekonomisi de getirecektir.

Benim teknemi(Jeanneau sunfast20) gövde hızına ulaştıracak motor gücü 4 hp olarak hesaplanıyordu ancak pek çok kullanıcının 6 hp uzun şaft motor hatta model vermek gerekirse (Tohatsu 6 hp Sail Pro, ekstra uzun şaftlı) kullandığını gördüm. Tekneyi satıp büyütme planım olmasaydı ben de bu motora geçecektim.
Maxi 68 in de yakın boylarda ancak daha ağır bir tekne olduğu düşünülürse 8 Hp 4 zamanlı yeni nesil uzun şaft bir motor size fazlasıyla yeterli olur diye düşünüyorum. Tekneniz şimdiden hayırlı uğurlu olsun, sağlıklı günlerde kullanmanızı dilerim:)


*

    İ. K.

Ynt: Maxi 68 Teknesine ne dersiniz?
« Yanıtla #19 : Şubat 23, 2021, 16:30:35 »
.
« Son Düzenleme: Şubat 23, 2021, 16:31:37 Gönderen: İskender Kostak »

*

    R. E.

Ynt: Maxi 68 Teknesine ne dersiniz?
« Yanıtla #20 : Şubat 23, 2021, 22:16:00 »
8 HP motor sanırım 47.5 kg. sayfalarına bakılabilir.

Bir de yelkenli tekne toplam ağırlığı / 225 = gerekli beygir gücü

Olur.

Derinliklerde hesabı olacaktı. Hatta 223 kg sanırım..

Yüzde 30 fazla HP göz çıkarmaz..

« Son Düzenleme: Şubat 23, 2021, 22:17:29 Gönderen: Recep Ertürk »
*

    E. K.

Ynt: Maxi 68 Teknesine ne dersiniz?
« Yanıtla #21 : Şubat 24, 2021, 09:08:45 »
Isvec yapimi ve Isvecli Pelle Peterson tasarimi, baslangic icin cok ideal oldugu konusulan bir tekne. Yapim kalitesi bugunku teknelerle kiyaslanmayacak kadar yuksek. Pelle Peterson olimpiyat madalyali bir yelkenci ve zamaninin unlu tasarimcilarindan. Yalnizca yelkenli degil, kucuk motor yat, otomobil (Volvo P1800) ve baska alanlarda da basarili tasarimlari olan birisi.

Teknenin dezavantaji olarak kabinin dogal havalandirilmasi sayilmis. Iceri 2 adet fan takilmassa kabin icinde insanlar varken nem seciyesinin yukseldigi yazilmis.

Bunun disinda boyuna gore cok "denizci" bir tekne oldugu, Atlatik Okyanusuna, Pasifik Okyanusuna acilanlar oldugu yazilmis. Isvec'ten Norvec'in kuzeyindeki Lofoten bolgesine seyahat yapip geri donen bunu kitaplastiran Isvecli bir denizci de var. O bolgelerin denizleri (Kuzey Denizi) her taraftan gelen dev dalgalari ve firtinalari ile meshur.

Motor kismina gelince maksimum 7kw denmis. Yani maksimum 9-10 beygir.
*

    H. V.

Ynt: Maxi 68 Teknesine ne dersiniz?
« Yanıtla #22 : Şubat 24, 2021, 13:18:33 »
Orfoz Kaptan teknesini ben almıştım. 2 sene kullandım. Planlarım gereği satmak zorunda kaldım. Yeni üyemiz Alpaslan korsana satıldı. Şu an Yalova Setur da tekne.

Ben aldığımda 9.9 2 zamanlı johnson vardı. 5 knot hız yaptırıyordu. Ben 9.9 dört zamanlı parsun motorla değiştirdim. Hatta İzmit körfezinden Marmara adasına seyrim oldu. bir sıkıntı yaşamadım. Yelken seyri çok güzel. Keyif veriyor oldukça da güvenli. En son 15 hp suzuki motor taktım. 7.5 knot hız yapıyordu. Gövdesi çok kalın. Havalandırma olarak baş üstündeki hatch te güneş panelli manika vardı. Girişin üstünde de manuel manika vardı. Hiç nem sorunu yaşamadım. Irgat yoktu teknede bence tek dezavantajı buydu. Genellikle kış seyri yapıyordum. Bizim buralarda poyraz ağırlıklı eser ve sert sağanakları olur. Sağanaklar da çabuk tepki veriyor biraz insanı ürpertiyor sadece  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben biraz araştırdığım da içten takma motorda konulabiliyor. (Kaynak Google amca resimlerini bulabilirsiniz. )

25 yada daha büyük motor bence büyük gelir. Kıç aynada sıkıntı olabilir ağırlığından dolayı. Ben 15 lik motora kaldırmak için motor braketine palanga sistemi yapmıştım. Yoksa zor kalkıyor.

Çok sert havada seyir yaptım. Yapısı gereği havuzluk kısmında hiç ıslanmıyorsunuz. Aklıma gelenler bunlar. Römork bence zor iş bu teknede sabit salması var.Tekne ağırlığı çok.
Aklıma gelen bunlar.

Kusura bakmayın işlerimden  dolayısıyla uzun zamandan beri forma giremedim. Ama whatsapp gurupların da aktifim aklınıza takılan birşey olursa yardımcı olurum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Şubat 24, 2021, 13:20:27 Gönderen: Hakan Varal »
*

    L. K.

Ynt: Maxi 68 Teknesine ne dersiniz?
« Yanıtla #23 : Şubat 24, 2021, 17:02:12 »
Hepinize Teşekkür ederim, Corona yüzünden Tekneye bakmayı erteledik, gelecek Ayın ortasında gidip bakacağım.