0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Y. Ö.

Hakanım kardeşim, kolay gelsin..Bak Sana moral olsun, alttaki yazı..Maşallah maşallah..
Geçen 29 Ekim kutlamaları, İstanbul tekneciliğinin yüz akıydı.

Kalamış Koyu’nda toplanan yelkenli, motorlu 120’ye yakın tekne, diğer bölgelerden gelenlerle Sarayburnu önlerinde birleşip, Boğaz’a girdiğinde İstanbul bir deniz şehri olduğunu cümle aleme kanıtladı.

" Sevgili dostum Hakan’ın bir Türkiye klasiği olan teknesi Maşallah’taki yerimi, işlerim nedeniyle gecikip başkasına kaptırdığım için yaşayamadığım bu cümbüşün hazırlıkları günler öncesinden başladı, tekneler daha sabahtan denize açıldı, kimi Adalar’a gitti, kimi sadece yelken yaptı İstanbul açıklarında; akşam olup Cumhuriyet kutlaması başladığında, denizdekilerin keyfi çok gıcırdı."
 Temuçin Tüzecan'ın yazısından..


*

    H. Z.

İçerideki tüm bölmeler kırıldıktan sonra basınçlı su makinesi ile boyalar söküldü. Daha evel her usta farklı renk vurmuş, yeşil, boncuk mavi, gri, kahverengi ve beyaz. Kaplamalarda en ufak çürük çıkmadı. Birtek iskele güverte altında vardevela puntelinin vidalarından giren su 7-8 cm lik kısımda lokal bir çürüme belirtisine başlamış. Vardevelaların oturacağı kısım alttan takozla desteklenerek sorun çözülecek. Şimdi sırada birkaç eğrinin takviyesi var. Takviyeler lamine maun ile olacak ve yerli malı yurdumun malı Teknomarin'in nemli ortamlarda yapışabilen yanlış hatırlamıyorsam ESA 3000 serisi epoksisi ile olacak. Daha sonra mikrofiberli epoksi ile kenarları radiuslanıp boyaya hazır hale gelecek. Ben tercihimi herzaman yerli markalardan yana kullanırım. Şu ana kadar zehirlisi olsun son kat boyası olsun tercihim hep yerli markalar özellikle Teknomarin oldu ve hiç ama hiç sorun yaşamadım. Kısacası elinizdeki malzeme en ünlü marka bile olsa uygulamayı yanlış yapıyorsanız elinizde patlar.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 10, 2008, 02:09:48 Gönderen: Hakan Zorlu »


*

    A. Ç.

Ahşap teknelerde gövde içinin boyanmasında boyacılar genellikle renk seçimi yapmaz. ellerinde ne renk boy kalırsa tekne için onunla boyarlar. Kalan boyalar da genellikle az olduğundan tekne içi (özellikle sintinie) rengarenk olur.


*

    M. M.

Selam,

Yarın aksamustu orada olacakmısın gelip gormek isterim. Bu arada bazı katkıların olursa ne mutlu bana.

MMM


*

    K. D.

Hakan kolay gelsin,
maşallah , umarım daha da keyifli hale gelir,
bu arada Trilye gezisi nasıldı?

*

    U. K.

Hakan,
başaltı kamarasına dokunmayacaktınız ama sanırım dokunmuşsunuz.. doğru mu görüyorum.
*

    H. Z.

Murat, 10 Kasım Pazartesi akşam kısmetse teknedeyim. Keyfim'i restore ederken edindiğin tecrübelerin birçok fikir katacaktır. Beklerim abi.

Kerim, Trilye yerine Tuzla Rıfat Edin'in tekne müzesi şeklindeki muhteşem mekanındaydık. Herşey nefisti. Bende umuyorum Maşallah'ın içinin daha keyifli olmasını valla.

Umut, Baş kamarayı hatta onunda önü zincirliğe kadar kırdık. Baş kamara parampetin kademeli yükselmesi ile 15 cm güverteden 12 cm yatak yüksekliğinden toplam 27 cm kadar yukseklikte genişleyecek. Sanırım iş bittikten sonra dizlerimi kırıp rahat rahat uyuyabileceğim. Eski sistemde dizlerim tavana değecek kadar basıktı.
*

    F. S.

Hakan Korsan
Tüm işlerin kolayına gelsin.
Maşallah'a 41 kere Maşallah. Dışı deniz suyunda , içi kuru olur İnşallah. 
*

    G. K.

Sevgili HakanZ ,
Valla inan durumu çok merak etmekle beraber şu ara varolan durumum nedeniyle hiç bakamadım Maşallah'a .
İnanıyorum ki , içine sinecek , seni mutlu edecek bir sonuç çıkacaktır .
En kısa zamanda görüşmek üzere . . .
*

    N. Ö.

Hakan bu kadar işe giriştin ve madem vardevela ayaklarını tkaviye edeceksen sana daha önce söylediğim gibi vardevela ayaklarını küpeştenin üstüne al, güverte de ferahlar, kolay gelsin.
*

    H. Z.

Notlarımın arasına aldım Necdet korsan. Bu arada tüm iyi dilekler için teşekkürler.
*

    A. Ç.

Vardavelalar için okuduğum bir yazıdan aktarıyorum:

"Vardavelalar 600 kg yük taşıyabilecek gibi olmalıdır. Bunu sağlayabilmek için vardavela ayakları mutlaka civata ile bağlanmalı, bağlantıların altına vardevela ayağının asgari %50 si kadar büyük bir pul konulmalıdır. Bağlantı öncesi ayak altına izoasyon yapılmalı, bağlantı tam sıkılmadan malzeme taşana kadar sıkılıp bırakılmalı, Vardevela ayağının üstündeki vidalar aynı yöne bakacak şekilde tutulmalı ve alttan somunlar sıkıştırlmalıdır."

Vardevelaların asıl görevi denize düşmeyi engelemek olduğuna göre belirli bir güce dayanması manıtıklı görünüyor, ama ahşap teknelerde civata işi nasıl halledilebilir tam emin değilim. 
« Son Düzenleme: Kasım 11, 2008, 19:31:57 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    K. K.

Hakan Korsanım ; zor bir işe giriştin...umarım yüzünün akıyla çıkarsın ve tekne istediğin gibi olur... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan bu kadar işe giriştin ve madem vardevela ayaklarını tkaviye edeceksen sana daha önce söylediğim gibi vardevela ayaklarını küpeştenin üstüne al, güverte de ferahlar, kolay gelsin.

Necdet korsanın dediğine katılıyorum ama puntelleri küpeşteye bağlarsan altından civata somunla bağlayabilirmisin?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
vardevela puntelinin vidalarından giren su 7-8 cm lik kısımda lokal bir çürüme belirtisine başlamış. Vardevelaların oturacağı kısım alttan takozla desteklenerek sorun çözülecek. [

Sızdırmazlık sağlamak için biz eski teknemin vardavela cıvatalarını bağlarken sica ile çalıştık...

Paradeğilakılverenkorsan
*

    M. E.

kolay gelsin...
zor iş doğrusu!
*

    C. D.

kolay gelsin. Hakan korsanım iç restorasyonu için çizim falan yaptın mı veya yaptırdın mı. Örnek aldığın bir tekne modelini mi uyarlıyorsun. yoksa tamamen öznel bir çalışmamı? Bu arada vardavela larını fotoğraflıyacak olursan.Şu senin genoa Vinch'leride fotoğraflarsan sevinirim.. benim tekneninde ahşap oluşu ve havuzluğu seninkine benziyen derin yapısı sebebiyle vinchleri nerelere yerleştirdiğini ve nekadar yükselttiğini merak ediyorum.Hemen hemen maşallahın tüm fotoğraflarından azçok çözdümsede fırsatın olup koyarsanda sevinirim.Forum konusu dışında olduğunu düşünürsen mail de atabilirsin....