0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #60 : Kasım 03, 2012, 04:03:13 »
Rica ederim hepimiz hepimize yardım ederiz.
Başka takıldığınız detay olursa elimden geleni yapmaya çalışırım.
Şimdilik iyi geceler diyelim.
Saygılar
*

    C. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #61 : Kasım 03, 2012, 09:39:18 »
Sökmeden önce volan dişlerini sayarak tam yerlerini belirleyip takarkende aynı dişler aynı yere getirdiğinde sbupların tutmama sorununu aşabilirsin.Bana gelen tamircilerden öğrenmiştim.Geçi sonradan gene enjektörcü çağırmak zorunda kaldıydı ama teoride böyleymiş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 09:40:14 Gönderen: Cihan Devcan »


*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #62 : Kasım 03, 2012, 11:30:33 »
Trigger kayışının ana görevi motorun en alt tarafındaki ana mili ile motorun en üstünde bulunan eksantrik milini birbirine uygun şekilde bağlayıp motorun hareketli parçalarının bir biri ile uyumlu şekilde hareket ettirmektir.BU ayarlanmış duruma tamirci jargonunda "SENTE" denilmekte,yapılan işlemede "SENTEYE GETİRMEK " denmektedir.Anlatılırken çok basittir de işlemi yaparken epey sıkıntı yaşanır bir kere ana mil kasnağı üstteki eksantrik kasnağından tam iki kat hızla döner bundan dolayı  kayış takılırken bu iki can alıcı kasnagın birbirine göre konumunu anlamak ve ayarlamak pek kolay degildir.Söz gelimi kayış olması gerekenden sadece -bir diş atlayıpta -takılırsa ki hemen anlaşılmaz motor ya fazla "AVANS" lı çalışır yada "RÖTAR"lı böyle çalışan motor anında maddi hasar vermez ama eger ki kayış- iki diş atlarsa- büyük ihtimalle motor çalışınca sübablar pistona çarpar vemaddi degeri yüksek olan ve zaman gerektiren hasarlar meydana gelebilir.
Trigger kayışı takılması için işleme başlanırken iki farklı durum vardır.İlk durumda motor tıkır tıkır düzgün çalışmaktadır biz kayışın süresinin dolduğunu düşünerek yenisi ile degiştirmeyi isteriz.Böyle durumda işlem biraz kolaydır.Koruyucu kapak açılır alttaki kasnaktaki işaretler karşı karşıya gelene kadar elle yavaşça döndürülür,sente işaretleri karşılaşınca durulur ve üstteki kasnagın işaretlerine bakılır o işarette kesinlikle yerindedir böyle olunca her şey uygun deriz.Tamirciler bu anda iki kasnağıda ayrı ayrı olarak yerlerine özel tutucularla kilitlerler sonra gergi kasnagını gevşetip eski kayışı yerinden yavaşça çekip alırlar.Yeni kayış kesinlikle eskisinin tıpatıp aynısı olmalıdır.(Buna diş şekilleri de dahildir).Yeni kayışın 1-2 mm kalınlıgındaki tabanına "YANDAN" bakılınca bazı yerlerinde o 1-2 mm kalınlığındaki o kauçuğa işaretlerin konduğunu görürsünüz.İşaretin birini alttaki kasnaktaki işaretli yere getirerek taktığınızda kayıştaki  diğer işarette  üsteki kasnağın işaretli yerine denk gelirki bu hem iki kasnagın bir birine göre sentesini hemde kayışın kendisinin dogru kayış olduğunu gösterir.Bu uygulamanın teorisi böylede pratikte ufacık bir detay farkı vardır.Biz kayışımızı takınca üstteki kasnaktaki işaretin olması gereken yerden azıcık farklı yerde olduğunu görürüz bu hata degildir.Bu motorumuzun ayarlanmış ön avans miktarının bir göstergesidir.Kayışı taktık her şey tamam gergiyide takarız kasnaklardaki  kilitleri açarız işlem bitmiştir.
Şimdi gelelim esas dertli olan türden kayış takılmasına:Kayış kopmuştur ne sente kalmıştır nede başka şey.Şu anda iki kasnak birbirinden bağımsız olarak istedikleri gibi dönebilirler.Evvela alttaki kasnağı işaretine kadar kol kuvveti ile çeviririz.(önce 1 nolu pistonun enjektörünü sökeriz içeriye bakabilmek için)yerine gelince  söktüğümüz enjektör deliğinden bakıp 1 nolu piston en yukarımı çıkmış kontrol ederiz gelmemise alt kasnagı tekrar çevirip işaret gelince tekrar pistonu kontrol ederiz,eninde sonunda 1nolu piston yukarı yani üst ölü noktaya gelir.Alt kasnagın işaretli yeri anlayınca kasnak biraz geri alınır yani piston bilerek biraz aşağıya alınır bu gereklidir yoksa yukarı ayarlarda sübabaları pistona vururuz.Sonra yukarı milin kasnağına geceriz (KASNAK=MAKARA=PULLEY=PULİ).Bu arada daha evvelden sübabları örten genelde boyanmış olan ve yağ koyma kapağının olduğu metal kapagı sökeriz."KÜLBÜRATÖR KAPAGI"(lütfen KARBÜRATÖR ile karıştırmayın) sübabaların ince uzun sapları ve onları oynatan sistem vede üst kasnağın bağlı olduğu üstünde bir sürü egri büğrü cıkıntıların  olduğu eksantrik mili ortaya çıkar belki biraz motor yagı akabilir  dert etmeyin artık.
Tamam şimdi 1 nolu pistonun sübablarına  daha dogrusu saplarına bakacagız.( İrfan korsanın motorunda 1 nolu piston volana yakın olan imiş ).Diger pistonlarla işimiz yok.Şimdi nasıl olsa motorda sente mente olmadıgı için hem biraz rahatlamak vay be ammada çalışıyorlar ha demek hemde el ve göz alışkanlığı yaratmak için üst kasnagı korkmadan ve rahatca bir kaç tur çevirelim.Bu işi yaparken sadece üst taraf döndüğünden alt taraf için  endişe etmeyin.
Tamam kendiniz güven geldi.Şimdi sadece 1nolu pistonun  sübab saplarına bakacagız kasnagı çevirdik ve baktık ki subab sapları inip çıkıyor kasnagı çevirmeye devam, bir an gelecek 1 nolu pıstonun iki subab bacagıda en yukarı çıkmış olacak işte aradığımız sente anı budur kontrol için kasnagın işareti ile yandaki işaret hizaya gelmiş olması gerek.
Şimdi bu kasnağıda kilitleriz,sonra emniyet için alt kasnaktaki geriye aldığımız hareketi düzeltir işaretleri hizalarız,enjektör deliğinden pistonun en üstte olduğunu kontrol ederiz emin olunca alt kasnagıda kilitleyip yeni kayısın yan tarafındaki işaretlere dikkat ederek yerine takarız.
Haydi kolay gelsin.Vallahi yazarken yoruldum.Yaparken ne olur bilemem.
AMAN  DİKKAT YENİ KAYIŞA  BİR GRAM BİLE YAG BULAŞTIRMAYIN KAYIŞTEMİZ VE KUPKURU OLMALIDIR.

*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #63 : Kasım 03, 2012, 23:09:12 »
Hüseyin abi verdiğin bilgiler çok değerli (en azından acemi motorcular yani benim için). Tekrar teşekkür ederim.

Şimdi gelelim durumumuza

daha sert çekiç darbeleri ve bir metrelik boru uzatması ile (boruyu yer olmadığı için yukarı gelecek şekilde kullandık) sökebildik (Fatih son anda elini atarak bir nevi iddaasını yerine getirmiş oldu). Saat yönünde söküldü. Yapıştırıcı ise kullanılmamış.

Kayış yıpranmış ve gergi bilyesi dagılmış durumdaydı.

İçim rahat etsin daha sonra büyük bir sorunla karşılaşmayayım diye motorun üst kapağınıda söktük. Sübablara baktık vurma yapmamış gözüküyor. Rektefiyeciye temizlik ve kontrol için göndericem.

Trigel kayışı, gergi bilyesi, conta, üst kapak contası, ısıtma bujileri (iyi görünmediler sökmüşken onlarda değişsin dedim) değişecek.

Umarım hızlı bir şekilde orjinal parçaları bulabilirim.

Güzelce temizlenecek ve montaja geçilecek.

Motorun durumu ise 93 model olmasına rağmen pırıl pırıl diyebilirim. Bu günün en güzel olayıydı.

Şimdi gelelim çıkarımlara...

Tekne yeni alındığı zaman motor ustasının üstten bakıp iyi durumda demesine bakmadan trigel kayışını ve gergi bilyesini değiştirmem gerekirdi.

Bir iş yapılırken teknik kitaptan yararlanmakta çok fayda var.

Çekiç darbelerini kıyamadığından dolayı teknenin sahibinin yapmaması gerekiyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 23:13:41 Gönderen: İrfan Yalçın »
*

    N. B.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #64 : Kasım 03, 2012, 23:18:02 »
Yalçın korsan,
Gözün aydın ve ellerine sağlık.
Çekiçleme veya boru ile sökme sırasında civata bir
haytalık yapıp kırılsa ne yapmak gerekirdi?

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    F. S.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #65 : Kasım 03, 2012, 23:23:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


daha sert çekiç darbeleri ve bir metrelik boru uzatması ile (boruyu yer olmadığı için yukarı gelecek şekilde kullandık) sökebildik (Fatih son anda elini atarak bir nevi iddaasını yerine getirmiş oldu). Saat yönünde söküldü.



Ya arkadaşım ne demek bir neviiii........ Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben sana ne dedim..............

gelicem tık diye sökücem demedimmii....

geldim.... tık diye söktüm...

değiştir hemen bir nevi yii

yaşananları yaz ... şöylekiii

Şimdi gelelim durumumuza

daha sert çekiç darbeleri ve bir metrelik boru uzatması ile (boruyu yer olmadığı için yukarı gelecek şekilde kullandık)  1 hafta uğraşıpta sökemediğim 360 nw mt ile sıkılmış civatayı Fatih gelip tık diye söktü iddaasınıda yerine getirmiş oldu). Saat yönünde söküldü. Yapıştırıcı ise kullanılmamış.

*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #66 : Kasım 03, 2012, 23:25:33 »
Aslında burdaki asıl sorun teknik kitaplara bakmamız baksak bile bazı noktaları gözden kaçırıyor yada bilmiyor olmamız.

Hüseyin abi kullanılması gereken gücü (kitapta yazıyor ama ben okuyamıyorum) yazdıktan sonra nekadar güç uygulamamız gerektiğini bilerek iş yapmak çok daha kolay oldu.

Birde ilk etepta zorlamamak durup düşünmek araştırmak çoğu zaman daha yararlı oluyor.

Kırılırsa nemi yapılırdı. Bence ilk iş durup düşünmek olurdu. Düşününce benim aklıma matkabın ucuna freze uç takıp küçük bir delik delmek ve bu deliği matkap ile giderek büyültmek geliyor.


*

    F. S.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #67 : Kasım 03, 2012, 23:31:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yalçın korsan,
Gözün aydın ve ellerine sağlık.
Çekiçleme veya boru ile sökme sırasında civata bir
haytalık yapıp kırılsa ne yapmak gerekirdi?

Noyan abi böyle bir ihtimal söz konusu değildi,zira hüseyin abimizin verdiği bilgiler doğrultusunda uygulamam gereken güç belli idi.
civatayı açmak  için 360.5 nwmt lik güç uygulamam yeterli oldu.(övünmek gibi olmasın elim biraz hassastır  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  )
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 23:35:21 Gönderen: Fatih Say »
*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #68 : Kasım 03, 2012, 23:54:32 »
Haydi hayırlısı geriside gelir.
Civata kırılsaydı dünyanın sonu gelmezdi ama biraz uğraşılırdı.Artık fen ilerledi pire tozundan hidrojen bombası bile yapılıyor.
Saygılar
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 23:57:49 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    M. T.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #69 : Kasım 04, 2012, 10:22:51 »
Gecmis olsun İrfanim, yaza cilli gibi bir makina hazir olacak gibi
*

    C. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #70 : Aralık 11, 2012, 00:43:32 »
irfan ısıtma bujisi değişince motor acaip güzel marş alıyor.Benim br önceki motorda bu bujileri değiştirince, aşka gelip stop edip edip çalıştırıyordum makineyi...
« Son Düzenleme: Aralık 11, 2012, 00:44:09 Gönderen: Cihan Devcan »
*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #71 : Aralık 11, 2012, 01:24:43 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #72 : Şubat 23, 2015, 00:40:53 »
2012 yılında yapmış olduğumuz bir haytalık  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #73 : Şubat 23, 2015, 00:46:57 »
İrfan korsanım video yu seyrettim ama nasıl bir haytalıktır çözemedim.