0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. T.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #45 : Kasım 03, 2012, 02:38:30 »
Gercek bir usta lazim mi benim gibi İrfanim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #46 : Kasım 03, 2012, 02:46:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ögleden sonra yanındayım İrfanım ben gelip tık diye açıcam sen üzülme ama sonrasına karışmam  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sökemezsen.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #47 : Kasım 03, 2012, 03:01:03 »
5 nolu kasnak sadece motor gövdesine bağlı içeri ile ilgisi yok.Yani boşta dönüyor.Tek görevi tigger kayışına yaşlanıp onu hep gergin tutmak.Bu kasnağı tutan civatayı korkmadan ısıtabilirsin. Çıkardığında kasnağı tamir etmeye kalkma kesinlikle yenisini al.
Motorunun tekrar çalışması için önce arızanın ne olduğu sonrada bu arızayı neyin yaptığını bulmak gerek.Arıza tarifi olarak sadece motor durdu dediğin için tahmin yürütmek imkansız. Trigger kayışından olduğunu yazmışsın ama bu karara nasıl vardın hangi ipuçlarını buldun yazmamışsın bundan dolayı ne gerekecek diye tahmin yürütmem imkansız.Yeni kayış takılırken senteye çok dikkat edilmesi gerekiyor yani 3 nolu kasnakta ki işarete karşısındaki işarete gelecek aynı anda volan tarafındaki pistonda TDC konumunda olacak bunlar söylenmesi kolay yapması biraz zor işler
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 03:02:06 Gönderen: Hüseyin Durmaz »

*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #48 : Kasım 03, 2012, 03:12:37 »
Sökülemeyen kasnağın bağlı olduğu dişli 3 numaralı olan. Motor stop edince motor kapağını kaldırdım ve trigelin plastik korumasında kesik olduğunu gördüğümden trigel diye düşündüm ve bugün kapağın üst kısmını hafif açınca gergi bilyesinin göbeğinin dağılmış olduğunu tespit ettim.

Bilgiler için teşekkür ederim.
*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #49 : Kasım 03, 2012, 03:13:59 »
İrfan korsanım ilk yazdığın mesajdaşu ifade var(Civatayı sökmeye çalışırken kasnak ta dönüyor. Nasıl sabitlerim diye düşünürken çözüm saolsun Erol ŞAR abiden geldi. Marş motorunu sökünce krank bağlantılı dişli karşımdaydı. Dişliye bir tornavida sokunca kasnak artık dönmüyordu.)
Biraz evvel yazdığın da ise (zaten sorun 5 numaralı gergi parçasında) diyorsun tamamda marş motorunun çevirdiği dişli motor ana miline yani krank miline baglıdır ve o mile de 3 nolu kasnak bağlıdır kilitleyince ancak onu  kilitlersin 5 nolu kasnagı hiç bir şekilde kilitliyemezsinki.
Bu yazdığım zıtlığın dogrusu nasıl olacak tekrar yazarmısın 5 nolumu yoksa 3 nolumu

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #50 : Kasım 03, 2012, 03:15:03 »
Tamam oldu  şimdi sen 3 nolu kasnagın göbegindeki civatayımı çıkaramıyorsun?

Not:TDC piston üst ölü noktası yani pistonunen üstte olduğu an
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 03:18:22 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #51 : Kasım 03, 2012, 03:15:49 »
evet Hüseyin abi.

onu söktükten sonra 5 numaralı gergi parçası ve kayış değişimi olucak


*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #52 : Kasım 03, 2012, 03:28:11 »
3 nolu kasnagın göbegindeki civatayı sökmek biraz herkül lük gerektiriyor çünkü tüyoda bu cıvataya vida tutkalı sürdükten sonra 360  newton-metre kuvvetle sıkın diyor. Bu degeri biz  37kilogram-metre olarak ceviririz.Yani göbekteki civataya taktığımız anahtara 1metrelik boru takarsak ucundan 37 kilo ile basmamız gerek,boru yarım metre ise agırlık iki katı olur yani 50 cm lik borunun ucundan 74 kilo ile basmamız gerek  diyelimki yer yok boru ancak 20 cm olabiliyor o zaman ucundaki bastığımız kuvvette
37x5=185 kilo olması gerek.Aslında vidada tutkal oldugundan tutkalı kırmak için biraz daha fazla kuvvet gerekir.Her şey bitip toplarken de bu civatayı yine bu kuvvetle sabit kalana kadar sıkacaksın
*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #53 : Kasım 03, 2012, 03:40:15 »
TDC noktası çok önemlidir.Yani pistonun en üstte olduğu an.Yalnız üst ölü noktaya geldiğinde sübablar iki ayrı davranış gösterirler.Bir kere piston yukarı geldiğinde bir sübab açık yani sapı aşagıya inmiş diger sübab kapalı yani sapı yukarı cıkmış olur pistona bir kere daha tur attırdığında ise piston en yukarı çıkınca iki sübabta kapalı olur yanı ikisininde sapları yukarıdadır işte biz kayışı takarken bu anı sabitliyecegiz (1 nolu kasnak ile).Pistonun en yukarıda olduğunu görebilmek için o silindirin enjektörünü sökmen gerekecekki pistonu gözünle göresin,sökünce borudaki mazot akacak hava yapacak sonra o havayı alacaksın ve bunun gibi daha başka şeyler
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 03:42:26 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #54 : Kasım 03, 2012, 03:44:40 »
185 kilo Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Niye sökemedigimi açıklığa kavuşturduğun için teşekkürler Hüseyin abi
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 03:50:42 Gönderen: İrfan Yalçın »
*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #55 : Kasım 03, 2012, 03:47:17 »
Civataya taktığın anahtarın boyu en fazla ne kadar olabilir o tekne içi ortamda
*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #56 : Kasım 03, 2012, 03:48:03 »
Bide bendeki 3 silindir. Buda işlemin daha karışık olması demek oluyor
*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #57 : Kasım 03, 2012, 03:49:54 »
Civatadan sonra 35 cm civarı
*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #58 : Kasım 03, 2012, 03:54:06 »
ÜÇ silindirli olması ayar için dert degil.Ayarlarını sadece volana en yakın olan pistonun sübablarına bakıp yapacaksın.Teknik tüyonda yazan öyle.
Tamam biz ona 35 santim diyelim yani yaklaşık olarak 1 metrenin üçte biri kadar.o zaman sana lazım olan kuvvet 37x3=111kilogramdır yani 35 santimin uçunda 110 kilo agırlık lazım.75-80 kiloluk bir vatandaş borunun ucunda dikkatle zıplıyacak yani.Unutma sıkarkende bu kuvvet gerekecek
*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #59 : Kasım 03, 2012, 03:59:06 »
Bilgiler için tekrar teşekkür ederim