0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #30 : Haziran 19, 2012, 14:21:34 »
Değiştirmemek için ısrar ettiğim akülerim mayıs ayında motor ısıtma otomatiğinin bozulması sonucu bu dünyadan göçettiler. Yerlerine 2 adet 95 lik kuru akü alındı.

Bugünde uzun zamandır eksik olan bimini işini halletmiş bulunuyorum. Artık gölgede oturabileceğiz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. T.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #31 : Haziran 19, 2012, 15:02:50 »
Eh kıvırcak hiçbirşey kalmamış hadiii cumartesi Tirilyeye geliyorsun .


*

    U. A.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #32 : Haziran 19, 2012, 19:25:18 »
Şimdi sen o biminiyi kendi boyuna göre yapmışsındır

Hayırlı uğurlu olsun.

*

    İ. O.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #33 : Haziran 21, 2012, 17:03:19 »
İrfan Hayta çok güzelleşmiş. Hayırlı olsun.
*

    Z. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #34 : Haziran 21, 2012, 17:11:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eh kıvırcak hiçbirşey kalmamış hadiii cumartesi Tirilyeye geliyorsun .

Orhan korsanım Gezgin korsan etkinliği Cumartesi günü West İstanbul Marinada yapılıyor. Hani Bursa Yelken kulübü Gezgin korsanları

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    O. T.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #35 : Haziran 21, 2012, 17:16:31 »
Çok gelmek istedim  ama küçük oğlumun üniversite giriş imtihanları var onun  için gelemiyorum  size iyi eğlenceler.
*

    K. Ö.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #36 : Haziran 26, 2012, 12:31:26 »
AAa Bende bitane serpinti körüğü isterim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. E.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #37 : Temmuz 20, 2012, 13:28:20 »
İrfan Kardeşim,

Bimini süper olmuş. Hayta acip bir kız oldu yani. iyi günlerde kullan.
*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #38 : Ağustos 09, 2012, 18:42:23 »
Bu haftaki bakım günlüğüm

Mazot deposunu temizlendim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tortulardan kurtulmuş oldum.

Tüm mazot hortumları değiştirdim.

Separ sepülatörü komple söküp temizledim. Filtresi değişti.

mazot filtresini değiştirdim.

Mazotsal bir sıkıntı artık yaşamamayı umuyorum...

« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2012, 18:42:44 Gönderen: İrfan Yalçın »
*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #39 : Kasım 03, 2012, 00:29:36 »
15 gün önce tam fenerbahçe marinadan çıkarken motor stop etti. Sebebi ise trigel bölgesinden kaynaklanıyordu. Bakırköyde yerine bağladıktan sonra 15 gün işlerden dolayı ilgilenemedim. Dün bi sökeyim neymiş sorun tam olarak diye motora giriştim. Girişmez olaydım. 24 lük bir civata ile sıkı kavga etmekteyim. Çok sert çıktı.

Şöyleki trigel kayışının dışında plastik bir muhafaza bulunmakta. Bu muhafazanında dışında alternatör kayısının bir ucunun takıldığı bir kasnak bulunmakta. Yani önce bu kasnağın sökülmesi gerekiyor. Kasnağın ortasında ise sökülmesi gereken başrol oyuncumuz 24 lük civata bulunuyor. Civatayı sökmeye çalışırken kasnak ta dönüyor. Nasıl sabitlerim diye düşünürken çözüm saolsun Erol ŞAR abiden geldi. Marş motorunu sökünce krank bağlantılı dişli karşımdaydı. Dişliye bir tornavida sokunca kasnak artık dönmüyordu. Ne güzel birazdan söküleceksin diye içimden geçirirken hiçte öyle olmayacağını almamam uzun sürmedi. 24 lük civatamız milim kıpırdamıyor. wd40, ufak çekiç dokunuşuları, ingiliz anahtarıın üstüne çıkıp tepinme fayda etmedi.

bu civatayı nasıl sökerim?

Ufak not: İngiliz anahtarına boru takıp üstünde tepinmem için gerekli alan yok. Ancak ingiliz anahtarına boru takıp yukarı kaldırma işlemi yapacak alan var ama  buda üstüne çıkıp tepinmekten  daha az güç uygulayabileceğim için mantıklı gelmiyor.

Birde tepinme işlemini bir kaç farklı kiloda arkadaşta denedi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

aşağıdaki resimdeki kasnak 2.resimdeki gözüken sağ elin olduğu bölgede

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not: Civatayı saat yönüne çevirerek gevşetmeye çalışıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 00:33:54 Gönderen: İrfan Yalçın »
*

    H. Z.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #40 : Kasım 03, 2012, 02:11:53 »
Super wrench diye bir alet var bende, dişi, anahtarı kaçmış mesneleri yakalayıp çözebiliyor. Lazımsa, işine yararsa dilediğinde alabilirsin...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 02:13:27 Gönderen: Hakan Zorlu »
*

    H. D.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #41 : Kasım 03, 2012, 02:17:39 »
Normalde bir civata saat yönüne doğru sıkar ama teknik tüyoda krakmili kasnagının göbek civatasının left-handed olduğu belirtilmiş.Bu deyimin burada ne anlama geldiğini tam olarak çıkaramadım.Neden direkt olarak ters paso yazmamış bilemedim.Dönen bir parcanın göbegine vidalanan bir civata genelde dönme yönünde gevşiyecek şekilde diş açılır,sizde bunu dikkate alarak sökme yönünü dogrumu tespit ettiniz bir daha kontrol edin derim.Tüyoda vidamıza vida tutkalıda sürülmüş olabilir diyor bunu düşünürsek civatamızı gazlı cakmakla epey bir ısıtın derim tutkal varsa ısınınca etkisi yok olur
Motorun çalışırken durmasının sebebi trigger kayışı ise hiç uğraşma zaten yapamasın çünkü en iyi ihtimalle piston sübablara vurdu.Bunun tercümesi ise motor silindir kapağı açılacak sübabalar kontrol edilecek,hiç bir sıkıntı yoksa bile sonra yeni bir kapak contası ile motor kapatılacak yanihem alet edevat hemde bilgi vede ustalık gerek.Diyelimki motorun içinde hiç bir şey yok açılmıyacak yinede trigger kayışını çıkarırsan yenisini takarken senteye getirmen çok ama çok zor.İkinci resimdeki 5 nolu gergi kasnagını da degiştirmen gerek
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 02:24:51 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    M. İ.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #42 : Kasım 03, 2012, 02:27:45 »
"left handed" dediği civata saat yönünde çevirilerek gevşetilmeli, bu doğru.
boru takıp yukarı çekecek yeriniz var ise, güvertedeki bir vinç, bumbadaki bir makara ve radansalı bir halat üçlemesiyle deneyebilirsiniz.
biraz uydurdum ama belki işe yarar..

*

    F. S.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #43 : Kasım 03, 2012, 02:29:31 »
Ögleden sonra yanındayım İrfanım ben gelip tık diye açıcam sen üzülme ama sonrasına karışmam  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    İ. Y.

Ynt: Hayta 2012
« Yanıtla #44 : Kasım 03, 2012, 02:36:33 »
Hüseyin abi zaten sorun 5 numaralı gergi parçasında (plastik korumanın üst civatalırını sökülünce hafif aralayınca göründü)

Isıtma fikri için teşekkür ederim. İç kısmını tam bilmediğim için ısıtma işini en son çare olarak cepte bulunduruyordum zaten.

Diyelim sadece kayış ve 5 numaralı gergi parçası değişimi gerekecek. Bunların değişiminden hariç yapılması gereken başka bir işlem varmı?

Malum kurcalamayınca teknik bilgi gelişemiyor.

Hakan'ım teşekkür ediyorum ama oraya girebilecek bir lokma var birde ingiliz anahtarı (açıdan dolayı)

Murat korsanım yön doğrulaması ve fikir için teşekkür ederim
« Son Düzenleme: Kasım 03, 2012, 02:45:33 Gönderen: İrfan Yalçın »