0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. T.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #45 : Ekim 31, 2018, 21:13:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tamamdır, teşekkürler şimdi net anlaşıldı. Nevzat Bey sizin ki gayet güzel olmuş ve iyi çalışıyor. Bendeki durum şöyle; şanzıman bağlantısından sonra 20 cm. kadar sancak tarafına doğru, kontrol halatının bükülerek havuzluğa ulaşması gerekiyor. Sanırım uygun esneklikte bir araba vites halatı, piyasayı araştırıp hazır satın almak iyi olacak.

Çok tecübem yok bu konularda..halat degil de spiral tel kullanılıyor sanzıman baglantıların da sanki..ileri,geri halatla olacak iş degil gibi..yine de dediğim gibi tecrübem yok..



*

    O. E.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #46 : Ekim 31, 2018, 21:21:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tamamdır, teşekkürler şimdi net anlaşıldı. Nevzat Bey sizin ki gayet güzel olmuş ve iyi çalışıyor. Bendeki durum şöyle; şanzıman bağlantısından sonra 20 cm. kadar sancak tarafına doğru, kontrol halatının bükülerek havuzluğa ulaşması gerekiyor. Sanırım uygun esneklikte bir araba vites halatı, piyasayı araştırıp hazır satın almak iyi olacak.

Çok tecübem yok bu konularda..halat degil de spiral tel kullanılıyor sanzıman baglantıların da sanki..ileri,geri halatla olacak iş degil gibi..yine de dediğim gibi tecrübem yok..

Onun adı halat
Yedek parça öyle anılır.
Bildiğin halatla bir alakası yok
O da teldir zaten ama özel bir tel Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #47 : Ekim 31, 2018, 21:22:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tamamdır, teşekkürler şimdi net anlaşıldı. Nevzat Bey sizin ki gayet güzel olmuş ve iyi çalışıyor. Bendeki durum şöyle; şanzıman bağlantısından sonra 20 cm. kadar sancak tarafına doğru, kontrol halatının bükülerek havuzluğa ulaşması gerekiyor. Sanırım uygun esneklikte bir araba vites halatı, piyasayı araştırıp hazır satın almak iyi olacak.

Çok tecübem yok bu konularda..halat degil de spiral tel kullanılıyor sanzıman baglantıların da sanki..ileri,geri halatla olacak iş degil gibi..yine de dediğim gibi tecrübem yok..
Servet Kaptanım , Bülent Kaptanın söylediğini tam anlayamadım zaten görsel olmadıktan sonra pek anlaşılmıyor ama zannedersem 20 cm mesafede kuvvetli bir dönüş yapması gerekli , kumanda telinin bir miktar esnekliği var mesela bendeki 2m tel U şeklinde dönüş yapabiliyor ama 20cm de U dönüşü yapması mümkün değil , belki de o yüzden başka bir çözümü vardır . Benimki de tahmin .


*

    O. E.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #48 : Ekim 31, 2018, 21:25:19 »
Nevzat kaptan yedek parçacılara bakın mutlaka size uyan vites halatı bulacaksınız .


*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #49 : Ekim 31, 2018, 21:29:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nevzat kaptan yedek parçacılara bakın mutlaka size uyan vites halatı bulacaksınız .
Oktay kaptan , teşekkür ederim .Benim kumanda teli tamamdır ,bir sorunum yok sadece vites kolunu , sert krom mile sabitleme zorluk çıkardı , onu da mile delik delerek hallettim ama kol biraz yatık oldu , önemli değil sonra düzeltebilirim.

*

    B. K.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #50 : Kasım 01, 2018, 14:21:58 »
Bendeki durumun görsel açıklaması şöyle; kumanda bağlantısı güzergahı şanzımandan sonra 20 cm. sancak tarafına, 100cm. kıça ve 40 cm. yukarı doğru olacak. Bu bağlantıyı yumuşak bir kavis ile sağlayacak bir araba vites halatı bulursam ihtiyacım çözülecek, aksi takdirde zaten mekanik şanzıman birde dönüşlerde sürtünme olursa durum zorlaşır.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #51 : Kasım 01, 2018, 20:49:22 »
Bu gün tam Trabzon Limanının girişinde çinekop tutarken taka gitmez oldu , şanzımanın flanşı konikten çıkmış ,henüz söküp bakmadım ama muhtemelen orda bir civata vardı ve imalatçı tarafından sıkılmadan yollandı , ben de kontrol etmemiştim. Balıkçı Tuncay abi sağolsun ,yetişti de bizim barınağa kadar yedekledi ...
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #52 : Kasım 03, 2018, 09:19:23 »
Takanın yeke iskeleye doğru çekiyor , yol verince epey rahatsız edici boyutta , öyle ki sancak tarafından bir ip ile yekeyi bağlıyorum gereksiz kuvvet harcamamak için. Başka bir konuda sayın Ahmet Çelenoğlu üstadımızın böyle bir şikayet için "şaft düz bağlanmamıştır" yorumundan sonra kontrol etmiştim. Benim Takanın şaftı da tam düz bağlanamamış , tam sorunu buldum derken geçen gün denizde şanzıman flanşı konikten çıktı , başka bir kayık yedekledi limana dönerken taka sağa sola kaçmasın diye yeke tuttum ki aynı durum yani yedeklenmiş giderken de yeke iskeleye çekiyor . Artık omurgada mı eğrilik var diye düşünmeye başladım ! Veya hafif yan konumlanmış bir pervane güç altında olmasa bile yine aynı duruma neden mi oluyor du ?
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #53 : Aralık 16, 2018, 21:04:57 »
15-20 gün önce takayı denize indirmiş ancak marş basmadığı için tekrar dama alıp motoru sökmek zorunda kalmıştım. Akü yeni ,ne oldu ? Şarj yapmadı !  Denize indirmeden bir hafta kadar önce de denizdeyken marşa çok kısa basmam nedeniyle motor kısa bir süre ters çalışmış , hava filtresinden yağ atmıştı. Bu volantın içine gizlenen şarj dinomaları tam bir baş belası , volantı söktüm yine , hiç bir kesiklik , temassızlık bulamadım .Balıkçı Tuncay abinin belirtmesi ile volantın içindeki mıknatısın küçük bir yeri yağlanmış gibiydi orayı sildim tekrar taktım. 15-20 gün de ancak motoru toplayıp tekrar denize çıkabilecek fırsatı bulabildim.Bu gün eski evimizde şarj ettiğim aküyü alarak
dama indim , marşa bastım çalıştı . Avo metre ile voltajı ölçtüm , gaz verince 14 volta kadar yükseldi . Sorun yok şarj ediyordu .Trabzonda bu gün çarşaf gibi bir deniz ve güneşli nisbeten sıcak bir hava vardı .Sonra denize çıktım tek tük kıraça vuruyordu , ikindi ezanından sonra güneş bulut arkası girdi ve kıraçalar çapariyi doldurmaya başladı , 6-7 defa onar onar kıraça çektim . Akşam gün batmaya yakın bir kilodan biraz fazla kıraça yakalamıştım. Marş bir sorun yaratmadı , akşama doğru kayığı dama aldım . Trabzon 100.yıl Balıkçı Barınağına girişte ve girdikten sonra barınağın içinde bir tur atıp video çektim. Bir elim yekede bir elim cep telefonunda ancak bu kadar olabildi. Videoları youtubeden izleyebilirsiniz ,2. video barınak içi ... Barınağımızın sancak iskele başında bir de balık restourantımız var.

Video 1 Trabzon 100. Yıl Barınağı Yaklaşma


Video 2 Trabzon 100. Yıl Barınağı İç Görünüm

*

    R. E.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #54 : Aralık 16, 2018, 21:16:08 »


Ters çalıştırmayı nasıl beceriyorsunuz?


*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #55 : Aralık 16, 2018, 21:23:26 »
Recep kaptan , bu sanırım 2.kez oldu . İlkinde iple çalıştırıyordum ,ipi ters sarmışım (eski tarih) .Son olayda marşı tık yapıp bıraktım , hayali anlatıyorum volant döndü sona vurdu atlatamadı aynı hızla geri dönüp ters atlattı ... Lombardini dizel motorlarda bu olabiliyor .
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #56 : Haziran 14, 2019, 21:40:27 »
Takip edenler bilir , yaklaşık bir yıl kadar önce Takayı aldım ele marştı şarjdı  motor kutusuydu şanzumandı kumanda idi uğraşıp duruyorum. Yapmadığım tek şey denize çıkmak ! Şimdi de tam denize çıkacakken tente  yok bimini işini çıkarttım başıma . Ana taşıyıcı boruyu 25mm lik  U kolların uzunluğu  2şer metre genişlik 1.5 metre  , üzerindeki çapraz U yu 21mm lik krom borudan 1.90m yaptırdım , kıvırma yok dirsek kaynattırdım (argon kaynağı mı ne) bu iki çapraz borunun arasına kenarda duran kayığın eski brandasını ayarlatıp koyacağım. Kafadan bir bimini projesi inşallah işe yarar ! Toplam maliyet 600 tl. civarı olacak
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  . Biminilerinin kumaşının metresini 600 tl ye alan kaptanlar duymasın !
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #57 : Haziran 14, 2019, 21:43:11 »
Bu arada bimini bağlama sevdasına bizim kürek bağlama babaları gitti , diplerinden kesiverdim. krom lamaya krom 10mm lik çubuk kaynatıp yapacağım ve kayığın baş tarafına doğru vidalayacağım.

Bu Takayı Rahmi Koç Müzesine koysak da ben yelkenli alsam olmaz mı ?
« Son Düzenleme: Haziran 14, 2019, 21:44:55 Gönderen: Nevzat Doğru »
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #58 : Haziran 14, 2019, 21:57:13 »
Aslında sormak istediğim bir iki konu vardı . Sancak ve iskele olmak üzere sadece iki noktadan kayığa bağlı bu tente 4 metreye 1.5 metre eninde ayakta durur mu ? Ayrıca öne veya arkaya iplerle veya krom ayaklarla tutturmak gerekir mi? 4 metre uzunluğundaki sürekli gergide olacak brandanın yırtılmaması ,için branda boyunca alttan veya yandan iplerle bağlamak gerekir mi ? Bir üçüncü U yapıp brandayı bir de ortadan kaldırmalı mıyım ?
*

    S. Ç.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #59 : Haziran 14, 2019, 22:08:46 »
Keşke yapmak istediğini çizebilseydin..
4 mt bana çok uzun geldi,hele tek ayak üzerindeyse..Çatı kısmında ortadan ve aralardan,yani birer metre arayla enazından gergin bir halat atmazsan bıranda seğim verir torbalaşır..Yağmurda iyice havuzlaşır..
Önden ve arkadan sağlı sollu gergili bant kayışla çatıyı tekneye sabitlemen lazım..yoksa enküçük rüzgarda uçar gider.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Haziran 14, 2019, 22:10:40 Gönderen: Serdar Çırak »