0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #15 : Eylül 23, 2018, 17:16:40 »
Bayrak tekne kıçında omurga hattında taşınır. Eğer orta bayrka taşımak için uygun değilse kıçta sancakta taşınır. Aslında kurallara kimsenin uyduğu yok. İstanbul'da denizde yolcu taşıyan çift taraflı gemiler ve arabavapurları buna iyi bir örnektir. Bir taraftan diğerine geçerken kaptan köşkü nasıl değiştriliyorsa, gece nasıl sadece gidiş yönüne göre seyir ışıkları yakılıyorsa, bayrağında aynı şekilde baştan alınıp kıça taşınması gerekir. Aynı şekilde bayrak kanunu kara nakil vasıtalarında bayrak taşınmaz der ve sadece cumhurbaşkanlığı aracının fors taşımasına izin verir. Belediye otobüsleri bayramda bayrak basarlar. Çöptern geri dönüşüm malzemesi toplayanların kamyoneti bunu görür de durur mu?  O da hem kamyonete hem de elle çekilen iki tekerlekli çuvallı taşıma arabasına da bayrak basmış. bu nedenle kurala uymayan çok.   Yine de kurallara uyup bayrsağı doğru yerde ve şekilde taşımak gerektiğine inananlardanım.

Bayrak tekne kıçında özel gönderinde taşınır. Öneri olarak da  bu gönderin ahşap olması tercih edilir. Kıç istralyaya bayrak basılmaz.
« Son Düzenleme: Eylül 23, 2018, 17:18:57 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »


*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #16 : Eylül 30, 2018, 20:47:27 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    B. K.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #17 : Ekim 13, 2018, 09:50:07 »
Nevzat Korsan sizin Taka' da, motoru yaptığınız şaseye ve şaseyi tekneye nasıl monte ettiniz? motor takozu kullandınız mı ?


*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #18 : Ekim 13, 2018, 17:30:29 »
Bülent Kaptan , 2002 de tekneyi yaptırırken içten takma motora göre olacağını söylemiştim , imalatçı  uygun yere (yaklaşık kıçtan 1,5m de başlıyor)  önü yüksek arkası alçak meyilli iki adet 10x10 ağaçtan ( ön 10cm arka 5cm) takoz koyup üstünü fiber ile kaplamıştı . şanzıman falan takınca motor öne kaydı , açı yetmedi onların üzerine aynen bir 10x10 takoz da ben koydum ustüne  5x5 köşebentten şase , yine motor ile şaft tam hizalanmadığı için kestamitten motorun civatalarının altına takozlar koyarak açıyı tutturdum. Biliyorsunuz takozlar rijit olacak esneme olursa şaft kesiyormuş.


*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #19 : Ekim 13, 2018, 17:45:31 »
Bu gün de önce manuel ırgatımı söküp yerine elektrikli ırgat taktım , spiralle kes biç işi biraz ... Sonra ırgatın kumanda kablosu kısa olduğundan , uzaktan kumandayı ameliyata aldım , lehim ek vs derken 50cm kumanda kablosunu 13 metre yaptım. Sonra önceden yapmış olduğum  vites kolunu şanzımana  bağladım . Biraz ters oldu vites ilerdeyken tekne tornistan yapıyor , vites kolu gerideyken ileri gidiyor ama burası Trabzon burda işler böyle olmazsa olmaz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Malum Temel meselesi ! Yoruldum bıktım artık bir balık sezonu ben sadece tekneyle uğraştım şimdi sezon bitiyor ben balığa çıkarım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yarın Allah nasip ederse ...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not : O yukarıda görünen küçük şey manyetik pusuladır , pusula olmadan çıkmam abi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2018, 17:48:23 Gönderen: Nevzat Doğru »

*

    B. K.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #20 : Ekim 14, 2018, 09:50:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biliyorsunuz takozlar rijit olacak esneme olursa şaft kesiyormuş.

Önümüzdeki günlerde bende içten takma motor montajı ile uğraşacağım, bu sebeple konuyla yoğun ilgileniyorum. Gezgin Korsan ailesinin güvenilir motorcusu Rıza Usta ile görüştüğümde, uygun vibrasyon takozu (örneğin Las-Par ürünü) kullanılabileceğini ve şaft kaplininin şanzıman flanşına doğrudan bağlanmasını söyledi. Ama benim ayrıca motor vibrasyon takozu için yerim pek uygun değil, sizinki gibi motor şasem var ve onu doğrudan sintinedeki ahşap motor yataklarına bağlıyacağım.

*

    B. K.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #21 : Ekim 14, 2018, 09:58:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sonra önceden yapmış olduğum  vites kolunu şanzımana  bağladım . Biraz ters oldu vites ilerdeyken tekne tornistan yapıyor , vites kolu gerideyken ileri gidiyor ama burası Trabzon burda işler böyle olmazsa olmaz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Vites kolu güzel olmuş, aşağıdan şanzımanı konsoldaki kola direkt mi bağladınız yoksa çelik halat ve makara üzerinden mi ? yandakide gaz kolu sanırım. Ayrıntılarını merak ettim, karadeniz insanının yaratıcı çözümleri ünlüdür malum, belki bende benzerini uygularım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada bende TA2HB, mennun oldum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #22 : Ekim 14, 2018, 20:10:33 »
To TA2HB , Bülent bey şanzımanın kendi kısa kolu yukarıdayken yaklaşık 30 cm geriden 30mm lik lama ile şaşeden bağlantı bu iki kademe alttaki şaseye monteli usteki ek lama oynak ( pul ve fiberli somun) , 30 cm uzaktan şanzımanın kendi koluna bir yatay oynak lama daha , vites kolu bu yatay lamaya bağlı , ama çok sağlıklı olmadı bu gün tedbiri bıraksaydım sağa sola çarpar dururdum , boşa mı aldım 1. vitese mi belli olmuyor , boşa almak anlaşılmıyor vitese giriyor ... Şanzımanın üzerindeki kol gevşetilip döndürülebiliyor , ileri döndürüp dış kolu aşağı yukarı olarak kullanan da var belki de en iyisi öyle ... Vibrasyon takozlarını ben satın aldım ama kullanmadım , eğer şaftınız mafsallı değilse şaft keser diye uyardı balıkçı arkadaşlar ben de hak verdim. Şaft ile şanzıman flanşı o kadar hassas bir biriyle öpüşmeli ki , ben çok uğraştım , bir ara sürekli kovanın büyük somununu gevşetti bu yüzden , ayar işi tam olunca gevşetme problemi de ortadan kalktı . Kolay gelsin , 73 ... de TA7R

« Son Düzenleme: Ekim 14, 2018, 20:13:43 Gönderen: Nevzat Doğru »
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #23 : Ekim 14, 2018, 20:23:05 »
Evet yandaki de hazır satılan prinç gaz kolu orda ayrıca bir anahtarlık halkası da var stop için , halkanın yerine bir çekme kolu yapacağım . Aslında en iyisi hazır vites/ gaz kolları sanırım 600 tl den başlıyor. tek bir kola hem gazı hem de şanzımanı bağlayanlar da var. Ben tel olarak bisiklet fren teli ve bağlamak için de klemens içi kullandım .
*

    M. A. Z.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #24 : Ekim 15, 2018, 08:59:16 »
Klemens içi tuzlu su ile temasında veya nemli ortamda çabucak paslanır ve erir. Zor durumda kalmamanız için değiştirmenizi tavsiye ederim.
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #25 : Ekim 15, 2018, 09:49:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Klemens içi tuzlu su ile temasında veya nemli ortamda çabucak paslanır ve erir. Zor durumda kalmamanız için değiştirmenizi tavsiye ederim.

Mehmet Ali kaptan , çok haklısınız ...Balıkçı arkadaşlar söylemişti pratik çözüm olarak . Bunun yerine ne kullanalım ? Öneriniz var mı ?
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #26 : Ekim 15, 2018, 10:18:06 »
14.10.2018 Pazar takayı suya attık , biraz avlandım bir kilo civarı çinekop ile üç büyük tirsi günün hasılatı ... Video Trabzon 100.yıl balıkçı barınağına girerken çekildi . ( hemen Trabzon havaalanının 11 pist başında)  Barınak deyip geçmeyin , motor yatlarımız ve bir abimize ait 13metre civarı Beneteau yelkenlimiz de var .


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. A. Z.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #27 : Ekim 15, 2018, 10:37:32 »
Resimdeki gibi bir bağlantı elemanı ile bağlamanız gerekir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. D.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #28 : Ekim 15, 2018, 10:45:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimdeki gibi bir bağlantı elemanı ile bağlamanız gerekir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teşekkür ederim .
*

    M. A. Z.

Ynt: Dost Takasının Upgrade İşlemi
« Yanıtla #29 : Ekim 15, 2018, 11:00:39 »
Nevzat korsanım, dikkatimi çekti; teknede motor arızası durumunda kullanmak üzere küreğiniz var.
Ben olsam bu tekne için sökülüp takılabilen bir direk ve yelken takardım. Eskiden bizim balıkçı teknelerinde (çoğu zaten motorsuzdu) küçük bir direk ve yelken olurdu. Karadeniz gibi bir denizde zor durumda çok işe yarar diye düşünüyorum.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap