0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #60 : Haziran 12, 2019, 21:33:55 »
Teşekkürler,


*

    H. M.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #61 : Haziran 13, 2019, 14:46:13 »
Selam,
Bu gün 3 adet (495-542 ve544) çalışma planlarını aldım. Bu planları inceleyeceğim. Bunların yanında 388 i de önerdiler. Hem küçük hemde daha kolay olur diye. Bundan sonrası karar aşaması olacak.
Bu aşamada sormak istediğim,dökümanlarda  yapım aşamasında kullanılan çelik ST37. Ben ise ST42 olur diye düşünmüştüm.
Bu konuda bir bilgi sahibi olan varmıdır.
Teşekkürler.


*

    A. Ç.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #62 : Haziran 13, 2019, 15:19:52 »
Çelik değişik katkı ve işlem metodlaro ile elde edilir. ST 37 ve ST 42 hakkında çok bilgim olmasa da iki değişik numara verildiğine göre farkları vardır. benim bildiğim çeliklerin tuzlu suya daysanımının çok farklı olduğudğr. Örneğin hava çeliği ile civa çeliği arasındaki dayanım farkı neredeyse bronz ile tuya aeasındaki fark gibidir. Civa çeliği suya düşmüş şeker gibi paslanıp erir, hava çeliği ise daha çok dayanır. Bu nedenle planları gönderenle sdeçiminiz konusunda yazışmanızı öneririm.


*

    A. A.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #63 : Haziran 13, 2019, 15:42:11 »
St37 ve St42 demir arasındaki fark çekme dayanımıdır. (Mekanik olarak, bunun dışında fiziksel ve işlenebilme özellikleri de farklıdır)

St 37 Çekme dayanımı 37 kgf/mm2. St 42 nin 42 kgf/mm2 dir.

Tekne gövdesinde kullanılacak levha çelikte ,  çekme dayanımı 37 yeterli görüldüğü için o önerilmiştir. Ayrıca daha yumuşak ve işlenebilmesi daha kolaydır. Karbon oranı daha düşüktür.

Bu yazdıklarım fiziksel ve mekanik özellikleri.

Daha teferruatlı bilgi için gemi mühendislerine danışmanızı tavsiye ederim.



*

    O. B.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #64 : Haziran 13, 2019, 16:36:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selam,
Bu gün 3 adet (495-542 ve544) çalışma planlarını aldım. Bu planları inceleyeceğim. Bunların yanında 388 i de önerdiler. Hem küçük hemde daha kolay olur diye. Bundan sonrası karar aşaması olacak.
Bu aşamada sormak istediğim,dökümanlarda  yapım aşamasında kullanılan çelik ST37. Ben ise ST42 olur diye düşünmüştüm.
Bu konuda bir bilgi sahibi olan varmıdır.
Teşekkürler.
St42 hem daha pahalı hem de kaynak yapılması, eğmesi, bükmesi de 37 ye göre daha zordur. Hiç gerek yok.

*

    Ü. Ö.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #65 : Haziran 13, 2019, 17:06:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selam,
Bu gün 3 adet (495-542 ve544) çalışma planlarını aldım. Bu planları inceleyeceğim. Bunların yanında 388 i de önerdiler. Hem küçük hemde daha kolay olur diye. Bundan sonrası karar aşaması olacak.
Bu aşamada sormak istediğim,dökümanlarda  yapım aşamasında kullanılan çelik ST37. Ben ise ST42 olur diye düşünmüştüm.
Bu konuda bir bilgi sahibi olan varmıdır.
Teşekkürler.

Bakın, daha önce de sordum ama cevap vermediniz. Denizle, denizcilikle aranız nedir, tecrübeniz nedir?
Vereceğiniz karar planlara bakarak olmamalı.

Belki yapması kolay olduğu için değil de sizin tecrübenize uygun olduğu için küçük düşünmelisiniz. 38ft yelkenlinin yelkenleriyle seyir yapmakta tek kişi zorlanmazken 54ft teknede belki en az iki sağlam kişi gerekecektir örnek olarak.
Belki size motoryat uygundur, belki katamaran.

Lütfen önce deniz ve yelken deneyiminizi bir paylaşın bizimle, fikirlerimizi ona göre belirtelim.

Hiç 54ft yelkenli kullandınız mı kiralayarak vs de olsa mesela? En azından hatırı sayılır bir süre misafir oldunuz mu? Yelkenini bastınız mı? Dalgalı denizlere açıldınız mı? Kimlerle gezeceksiniz bu teknede büyük yaparken, onları deniz tutuyor mu? gibi...

Kararınızı bunlara göre verin, tekne planlarına ve yapılabilirliğe göre değil. Önce plana filan bakmadan gerçekten uygun olan tekneyi bulun. Sonra o planı uygulayıp uygulayamayacağınıza bakın.
*

    M. C.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #66 : Haziran 13, 2019, 17:45:55 »
Bu işlerin içinde olan birisi olarak bu işe daha ucuza yaparım mantığı ile çıkıyorsanız hemen vazgeçin ve hazır bir tekne alın. Hemen binmeye başlayın ve keyfini sürün. Muhtemelen yaparken çekeceğiniz stresin sizden alacağı 3-4 senelik ömrünüzde yanınıza kar kalır.

Bu benim hobim, emekliyim, yavaş yavaş 5-6 senede yapacağım diyorsanız, bence gidin yine hazır bir tekne alın. Son sahibi olmadan sıkılınca zorlanmadan satarsınız.

54feet çelik teknenin dışına kullanacağınız yat macunu, fairing işi ve boyası muhtemelen 30-35bin euro tutar.
*

    O. E.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #67 : Haziran 13, 2019, 18:31:37 »
Çelik işi Neyse .....

Kullanılacak Yüzlerce Malzeme var ....

Sıfır alınan tekneyi bile donatması bir süreç....

Yeni Yapılacak Teknenin

Elektrik Malzemesi, Aküleri , Kumanda panoları Şalterleri
Sıhhı tesisat malzemeleri , Hortumları vanaları çekvalfleri
Hidraforu , Sıcak su soğuk su tesisatı .............

Heçleri , Yelkenleri , Direği , Halatı , Makarası
Pusulası,  MFD si

Mutfağı Evyesi Musluğu

Yatağı , Kanepesi.........

Daha akla gelmeyen Yüzlerce malzemesi .....

Ucuzu pahalısı iyisi Kötüsü.........


Pazarlığına Gönül yetmez


54 Feet Teknenin Yelkeni ne kadar tutar

Bu yelken için Direk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Geçtik.......


Adam Yat yapıyor.......

İşçilik fiyatları bir gıdım yukarıda.....

Malzeme zaten felaket.....

En iyi Kara kliması atıyorum 9.000 TL

Tekne kliması 4.000 Euro ......


Kaba hesap 54 Feet tekne 300 Bin Eurocivarı çıkar deniyor ....

Ben anlamam söyleyen Mübalağ ediyor diyelim....

200 Bin.....

Eee 200 Bin Euroya 40 feet, 45 feet Sıfır (0) Tekne alırsın......
 
Biz bunları sizi Kıskandığımızdan yazmıyoruz, ama görünen bir köy var ....

Kızmayın darılmayın.....

Aaa yaparsınız ne var bunda diyenlerin 54 feet tekneye bindiklerinden şüphe duyun...

54 Feet tekne

Bu Tırışkadan Teyyare Teknelerin içerisinde 64 Feetten sonra , En büyük tekne boyu

Arada 57,58 falan var ama çok nadir , az imal edilmiş ara boy .....rastlamak güç

Jeanneau 'dan örnek vereyim....

51 Feet Jenneau 365 Bin Euro (Full değil ama Çok dolu)
54 Feet Jenneau 468 Bin Euro (51 ile aynı donanım)

3 Feet 1 metre .......100 Bin Euro artı...

Ne acaip ....

Peki

64 Feet Jenneau 1.250 Bin Euro ............( Donanım 54 ten farklı çok bir şey yok ....)

Fark 10 feet 3,20 Metre ..... fark 782 Bin Euro ....

Sebeb tekne büyüdükçe Yapım zorluğu ve kullanılacak malzeme kalitesinin ister istemez artması.....

54 e takılan Vinçleri 64 te kulanamazsınız......

vs.vs

Gerisi Size kalmış...












« Son Düzenleme: Haziran 13, 2019, 18:33:33 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    İ. P.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #68 : Haziran 13, 2019, 21:21:58 »
Van DeStadt planlarına hiç baktınız mı?
Planları çok kullanılan bir kurum ve bildiğim kadarıyla bayağı kabul gören design lar.
Sizin seçeneğiniz ama,
Okuduklarımı söyleyeyim,
Bruce Roberts teknelerin genellikle çok ağır olduğu ve hız bakımından yavaş olduğunu hatırlıyorum.
Adam bir suru plan yapıyor ama sadece plan, ne kadar doğru o başka bir şey tabi.
Bana pek güven vermeyen bir isim.


Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

*

    S. T.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #69 : Haziran 13, 2019, 22:00:55 »
Bir dip not aktarayım..
Gemi saçını,Kdz.Eregli de,Erdemir yapıyor..
Akçakoca dan,Eregliye giderken,deniz tarafında 5-6 tane ciddi tersane var..
9 metre balıkçıdan,20 metre romörk'e,150 metre gemilere kadar imalat yapıyorlar.
*

    N. A.

Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
« Yanıtla #70 : Haziran 14, 2019, 19:41:33 »
Bunu versek ...


OCEAN HOUSE 59 - DENİZLERDE YAŞAMAK İÇİNİlan No: 697295153
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap