Gezgin Korsan

Çekek Yeri => Tekne İnşası, Restorasyonu, Dizaynları, Tanıtımları ve Tekne Alım Hikayeleri => Konuyu başlatan: Hakan Mengeloğlu - Haziran 10, 2019, 12:28:20

Başlık: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hakan Mengeloğlu - Haziran 10, 2019, 12:28:20
Selam değerli GezginKorsanlar,
2012 yılından beri bir yelkenli almak veya yapmak konularında araştırmalar yapmaktayım.
Sonunda 54 feet bir yelkenli sahibi olmam gerektiğine karar kıldım. 4 kişilik bir ailenin rahat bir şekilde yaşayabileceği bir teknenin en az 50 feet olması gerektiğini tespit ettim. Tabi kendi konfor ve taleplerim doğrultusunda. Bu konuda Study Planı alıp son fizibilite çalışmalarımı tamamlamayı düşünüyorum. Karar verdiğim teknenin tüm Çelik parçaları Hollanda da kesilip kargolanırsa 37.000 Euro tutuyor. Gümrük konusunda ilgili yerleri mail attım ve cevap bekliyorum. Bunun yanında Teknenin tüm Çelik malzemelerinin Türkiye’den karşılanmasını da araştırıyorum. Maliyet çalışması tamamlandıktan sonra teknenin nerede yapılacağı, hangi tekniklerle hangi hava sıcaklıklarında birleştirmenin yapılacağını belirleyeceğim. Ve bu işleri bizzat işin içine girerek kendim yapmak istiyorum. Yani zor ve meşakkatli bir süreç olacağı kesin.
Aranızda daha önce böyle bir tecrübe yaşamış olan var mı? her tecrübe tarafımdan dikkate alınacak ve önemli noktalar “kaptanın seyir defteri “ olarak tuttuğum defterime tecrübe sahibinin özlük bilgileriyle işlenecektir.
Her türlü öneriye açığım.
Saygılarımla,
Hakan,
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 10, 2019, 12:50:33
İstanbul'da fason saç kesimi yapan firmalar olduğunu biliyorum. Ege'de saç tekne inşa eden bazı firmalar kendi kesimlerini tyapmak yerine bu firmaları kullanıyorlar. Sanırım düzgün planlar olduğunda Hollanda'da kestirip getirmek yerine Türkiye'de kestirmek çok daha ucuza gelecektir. Özellikle saç teknelerde dünyanın önde gelen üreticilerinden biri olduğumuza göre kalitede sorun olacağıı sanmıyorum.

Giriştiğiniz proje oldukça büyük bir proje, bir teknenin gövdesi tekne maliyeti içinde azami %15-20 tutar, yani gövdeyi yapmak işin kolay kısmıdır. donanımını da dikkate aldığınızı varsayıyorum.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hakan Mengeloğlu - Haziran 10, 2019, 13:07:07
Üstat, çok teşekkürler,
Maliyet konusunda çok haklısınız.
Benim için Teknenin gövdesi, tekneyi yaşadığı sürece ayakta tutacak olan kısımdır. Burada yapılacak bir hata veya yanlış malzeme kullanımı ve hatalı işçilik tüm emeği boşa çıkaracaktır. Gövdenin ve seyir mekaniğinin taviz verilmeden yapılması şahsi görüşümdür.
 Türkiye çelik konusunda çok iyi, ama esnaf bu noktada o kadar ra iyi değil. Bu süreçte Güzelim Ülkemde sözleşsesiz ve teknik şartneme olmadan iş yaptırmak olmazsa olmazım.
Saygılarımla,
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Özcan Togay - Haziran 10, 2019, 13:09:46
Şartları, ihtiyaçları bilemem de, bence çok büyük bir tekne.

Diğer taraftan Ahmet korsanın dediği gibi, sac kısmı maliyetin küçük kalemlerinden biri. diğer kalemlerle ilgili nasıl seçenekler buldunuz, onu da paylaşır mısınız
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hakan Mengeloğlu - Haziran 10, 2019, 13:51:02
Projede İlk etapta gövde ve motor (110hp) birlikte ilerlemeyi düşünüyorum. Yani gövde yapılıp motor takıldıktan sonda suya indirip diğer donanım ve seyir ekipmanların su üstünde montajını yapmayı düşünüyorum. Bu şekilde karada yer kirasını asgariye indirme planlarım var. Bu sayede de teknenin dengesinin suyun içinde daha ğüzel tespit edileceğini düşanüyorum. Yani mutfak sağa konunca denge ne olacak, iç malzeme mobilya ne olacak vs.
Ayrıca elektronik seyir malzemeleri konusunda bir marka belirlemedim. Jeneratör markası belirlemedim. Motor noktasında elektrik motoru kullanan tekneler olduğunu duydum. Bu konuda henüz bir araştırma yapmadım.
Öncelikle şu aşamada gövde çeliği temini, işçilik, ve imalathane noktasına odaklandım. Bunları halledip porojeye başladıktan sonra diğer mısımlara odaklanacağım. Bu proje anahtar teslimi bir proje olmayacak, her aşamasında içinde olduğum gerek emek, gerekse fikir olarak içinde olduğm bir proje olacak. Projeyi buradan paylaşmamın sebebide projenin ilerleyen noktalarında bilgilerinize, tecrübelerinize ve tıklandığında bıtkınlık geldiğinde, projeyi bitirleye olan inancımı kaybetmeye başladığımda bana sen yaparsın diyerek projeyi bitirmemde destek olmanızdır.
Saygılarımla
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 10, 2019, 14:22:50
Bir tekne projesinde teknenin parçalarını önceden planlamak daha doğru olur. Mutfağı sancak başa koydum, 3 derece yattı şimdi iskeleye birşeyler koyalım şekline yapılan iş, proje olmaz, deneme yanılma olur. Depolar, mobilyalar öncelikle hesaplanmalıdır. Arma ve salma önceden düşünülmelidir. Bu tür bir teknede en az 4 vinç gerekir ve büyük boyda vinçler de hiç ucuz değil.

Elektrikli motor sevdanızdan vazgeçmenizi öneriirim. O motoru besleyecek büyüklükte bir jeneratöre ihtiyaç duyarsınız ayrıca, lityum akü maliyetleri de hiç az değil. Motor gücünü iyi hesaplamanızı ve dizeli tercih etmenizi tavsiye ederim
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Mahmut Atakan - Haziran 10, 2019, 14:35:55
Hakan Bey,
Eğer isterseniz aşağıdaki konularda yardım edebilirim.
1- Ostim bölgesinde her türlü metal imalat
2- Elektrik konusunda teknik destek ve malzeme temini
Dilerim hayalleriniz gerçeğe dönüşür.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hakan Mengeloğlu - Haziran 10, 2019, 14:57:19
Bu hafta 3 tekne için (495, 532, 544) study planı üretici gönderecek.  Seçim işleminden sonra kesim planları konsunda görüşüp uygun Kesim planlarını alacağım inşaallah.
Mutfak vs planda hazır geliyor ama dizayda değişitlik olması kaçınılmaz.
Üretici firmanın sitisdeki tavsiyesi önceden 1/10 ölçekte teknenin hazırlanması ve yapım süreci boyunca bu modelin göz önünde bulundurulması isteniyor.
Yapacağım en büyük değişitlik, tuvalet sayısını azaltmak olacak. 2 banyo tuvalet yeterli.
Bu gibi değişiklikler düşünüyorum. Bunların projede nasıl etki edeceğini baştan planlayıp öyle ilerleyeceğim bu kesin. Bir an önce  suya indirmek sorun olmaz herhalde.
Ayrıca Ankara/ostim bu tip bir teknenin inşasında iyi olabilir ama bu tekne kara yollarında gidemeyecek kadar büyük. Boy 16.45 mt en 5 mt
Saygılarımla
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 10, 2019, 15:05:38
Karayollarına her türlü genişlik ve boyda yük çıkabilir sadece bir iinci uyarı aracının olması gerekiyor. Yük için standar genişlik yanılmıyorsam 2,80 m olmalı, bunun üstü geniş yük sayılıyır ve bir eskort eşliğinde ve sadece gündüz yol yapabiliyor. Ankara'da yapılmış bir saç teknenin İzmir'e eskortlu olarak nakledildiğini biliyorum. İmalatı nerede uygu  yaptırıyorsanız orada yaptırın, nakliye her zaman çözülür.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Berke Kardeş - Haziran 10, 2019, 15:08:31
Hakan Korsanım size kişisel ileti gönderdim ve kendi başımdan geçen tekne yapım tecrübemi paylaştım.
Tekne yaptırmanın en önemli kuralı omurgayı kızağa koymadan en az 6 ay planlamak olmalı.. benim öğrenimim budur.. her tür mühendislik planı (mekanik-elektrik-tesisat-arma-iç yerleşim) olmadan ve tüm detaylar yeterince düşünülmeden tekne yapımına başlanmamalı..
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hakan Mengeloğlu - Haziran 10, 2019, 15:14:27
Dediklerinize aynen katılıyorum.
Bu sebeple olsa gerek tekne üreticiside öncelikle study plan ile işe başlamamızı. Eğer bu işi yaparım derseniz kesim planlarını ve projeyi almamızı öneriyor.
Saygılarımla
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Mehmet Köstekçi - Haziran 10, 2019, 18:20:26
Sanırım Ge-Ko'da bu ölçekte tekne yapan bir tek "Atilla Serdar Erdoğan" korsan var 2010 yılında başladığı madeira 44 teknesi her ne kadar alüminyum ise de yapımla ilgili yaşayacağınız deneyimleri en doğru kendisinden alırsınız. https://www.gezginkorsan.org/forum/tekne-insasi-restorasyonu-dizaynlari-tanitimlari-ve-tekne-alim-hikayeleri/aluminyum-maderia-44-yapimi/ (https://www.gezginkorsan.org/forum/tekne-insasi-restorasyonu-dizaynlari-tanitimlari-ve-tekne-alim-hikayeleri/aluminyum-maderia-44-yapimi/) Büyük bir projeye soyunmuşsunuz.  1w5ey8 Ne diyeyim kolay gelsin. :) Tez zamanda yapım hikayesini okumak nasip olsun... :-*
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: İsmail Pehlivan - Haziran 10, 2019, 19:38:27
Baska tekne planlarını da gördünüzmu,sizi buna çeken neydi? Benim internetteki yelken sitelerinde okuduğum kadarıyla Bruce Roberts dizayn karının pek makbul görmediği ve teknik destek de problem diye biliyorum.


Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hakan Mengeloğlu - Haziran 10, 2019, 19:58:00
Yapım aşaması noktasındaki yönlendirme için teşekkürler. Kendi teknesini yapanların tecrübeleri bulunmaz bir nimet benim için.

Çelik tekne, avantajlarıyla daha ön plana çıktı. Bruce Roberts olması ise, kullananlar çok memnun. Ve satanların çoğu ilk sahipleri. Artık tekne kullanamayacak kadar kendini yorgun hisseden insanlar satıyor.
Özellikle kapalı alan dümen alanı benim için çok güzel bir özellik.
Saygılarımla
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Birol Otağ - Haziran 10, 2019, 23:24:01
Projenizde başarılar dilerim, allah kolaylık versin.
Planın zaten iç yerleşimi de mevcut olup, denge unsuru düşünülerek dizayn edilmiştir.
İç plana da sadık kalıp en fazla küçük değişiklikler yapmanız işinizi kolaylaştırır.
İmalat kolaylığı bakımından en kolay malzeme Metal olmakla birlikte; yığma ahşaptan sonra bakım konusunda en zor ikinci malzemedir.(belkide en zorudu) Bir zamanlar (25 sene önce ) epeyce araştırdım bu konuyu, sonuçta işin hep içinde olmak kaydı ile doğru iklimlendirilmiş ortamda epoksi ile lamine ahşap kabuk yapmanın en mantıklısı olduğu kanaatına varmıştım. Özkan Gülkaynak ın bu konuda günümüz malzemeleri ile   yaşadıklarını görünce, 25 sene önce iyiki bu maceraya da girmemişim. Ne kadar işin içinde olursanız olun sonuçta kaynakçısından, kumlamacısına, boyacısından elektrikçisine birilerinin insafına, sütüne kalacaksınız.
Bu konu buralarda epeyce tartışılmıştır eminim hepsini okumuşsunuzdur. Ben olsam; illaki metal kabuk istiyorsanız 2. el sizin planla yapılmış bir tekne bakmak çok mantıklı olabilir zira bence çok hesaplı bulacağınızdan eminim.(ilanlardaki istenen rakamlara bakmayı siz) Hemde bu arada belli yaş almış metal bir teknenin zamana nasıl karşı koyduğunuda görürsünüz.
Saygılarımla
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hakan Mengeloğlu - Haziran 11, 2019, 10:16:28
Çok teşekkürler,
Çelik tekne yapım süreci bana daha yapılabilir geliyor. Tekne yapımında yaşanacak olan sorunların ve yaşanmış tecrübelerin ve aktarılan bilgilerin hepsi bu konuda çok fada sağlayacaktır.
Amaç süperlüks bir yat içinde otonom bir deniz hayatı değil, kendi konfor tercihlerimle sağlam ve dayanıklı bir teknede hayatın keyfini sürmek.
Proje büyük, ama imkanlar da çok fazla,
saygılarımla
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Oktay Eryılmaz - Haziran 11, 2019, 14:14:39
Bir Arkadaşımızın 54 feet yeni kasa  jeanneausu var Bir diğer Korsan Arkadaşımızın bir eski kasa 53 jeanneausu var....
Gemi gibi....
Gerçekten Büyük.....
Sistemleri korkutucu...
Farş tahtalarının altından geçen su tahliye sistemi sintineye kadar ulaşmasını bile anlamak gerçekten güç...

Kablolama mantığı, Özeni ....
Direğe giden kablo yolları

Kısaca tersane olmasa bile tam bir mühendislik ve tasarım harikası

Yüzlerce binlerce tekne üretmiş fabrikanın tecrübe birikimi.....

Yeni Kasaları 450 bin Euro'lardan başlıyor....

Bir eski kasası 300 binden....

Benetau vs Fiyatları aynı üç aşağı beş yukarı....

Bu Bruce Roberts isimli vatandaşın planları sanırım 1500 Dolar civarı , 544 modelide bir tane yapılmış,belki fazla yapılmıştır bilemedim.

Web sayfasına Bir tane konmuş....


Maliyetinden şöyleee üsten üsten bahsedilmiş ...
Ayrıntı yok

Kaç Saat emek gerekir...
Malzeme Listesi nedir....
Bunlar kaça mal olur.....

Hep açıktaki konular...

İnsan azminden kurtulmaz yapılır.....

1 Tl ye değil 100 Tl ye Çıkar , 2 Senede değil 12 senede biter .....
Burda bir sıkıntı yok....


Peki bunun 2. Eli ne durumda olacak....

Kim Özel yapım Bruce bilmemkim adlı vatandaşın çizdiği tekneye hemde 54 feet bir tekneye müşteri olacak....

Hadi Bruce tanıyor camia , Yapan Hakan Korsana kim nasıl güvensin

İlk soru şu olmaz mı...

Bundan evvel yaptığınız tekneler neler. ????

Ben Sorarım , Denizde yüzen kaç tekneniz var... diye


Üstelik Çelik .....

Zor malzeme , ağır malzeme ......denize dayanıklılığı tartışmalı bir malzeme...


Bilemedim ....


Bizim 45 feet Bir teknemiz var ,


Bırakın yapmayı yıkamak bile çok zor.....

Tek başına

Ben Tek başına bir insanın 54 Feet bir tekneyi yapmasını gözümde canlandıramıyorum....

Filmi çekilse Komedi filmi olmaz , olsa olsa Gerilim filmi olur....

dahası Korku Filmi ...

Ben Moralinizi bozmuş olmayayım....

Ama Tersaneniz vardır , bir kenarda bunuda yapalım canım derseniz başka....


Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Berke Kardeş - Haziran 11, 2019, 15:05:52
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir Arkadaşımızın 54 feet yeni kasa  jeanneausu var Bir diğer Korsan Arkadaşımızın bir eski kasa 53 jeanneausu var....
Gemi gibi....
Gerçekten Büyük.....
Sistemleri korkutucu...
Farş tahtalarının altından geçen su tahliye sistemi sintineye kadar ulaşmasını bile anlamak gerçekten güç...

Kablolama mantığı, Özeni ....
Direğe giden kablo yolları

Kısaca tersane olmasa bile tam bir mühendislik ve tasarım harikası

Yüzlerce binlerce tekne üretmiş fabrikanın tecrübe birikimi.....

Yeni Kasaları 450 bin Euro'lardan başlıyor....

Bir eski kasası 300 binden....

Benetau vs Fiyatları aynı üç aşağı beş yukarı....

Bu Bruce Roberts isimli vatandaşın planları sanırım 1500 Dolar civarı , 544 modelide bir tane yapılmış,belki fazla yapılmıştır bilemedim.

Web sayfasına Bir tane konmuş....


Maliyetinden şöyleee üsten üsten bahsedilmiş ...
Ayrıntı yok

Kaç Saat emek gerekir...
Malzeme Listesi nedir....
Bunlar kaça mal olur.....

Hep açıktaki konular...

İnsan azminden kurtulmaz yapılır.....

1 Tl ye değil 100 Tl ye Çıkar , 2 Senede değil 12 senede biter .....
Burda bir sıkıntı yok....


Peki bunun 2. Eli ne durumda olacak....

Kim Özel yapım Bruce bilmemkim adlı vatandaşın çizdiği tekneye hemde 54 feet bir tekneye müşteri olacak....

Hadi Bruce tanıyor camia , Yapan Hakan Korsana kim nasıl güvensin

İlk soru şu olmaz mı...

Bundan evvel yaptığınız tekneler neler. ????

Ben Sorarım , Denizde yüzen kaç tekneniz var... diye


Üstelik Çelik .....

Zor malzeme , ağır malzeme ......denize dayanıklılığı tartışmalı bir malzeme...


Bilemedim ....


Bizim 45 feet Bir teknemiz var ,


Bırakın yapmayı yıkamak bile çok zor.....

Tek başına

Ben Tek başına bir insanın 54 Feet bir tekneyi yapmasını gözümde canlandıramıyorum....

Filmi çekilse Komedi filmi olmaz , olsa olsa Gerilim filmi olur....

dahası Korku Filmi ...

Ben Moralinizi bozmuş olmayayım....

Ama Tersaneniz vardır , bir kenarda bunuda yapalım canım derseniz başka....




Oktay bey;

Yazdıklarınızın bir kısmına katılmak ile birlikte; tasarlamış olduğu yüzlerce teknesi dünya turu tamamlamış 50 yıllık bir tasarımcıyı  "Bruce bilmemkim adlı vatandaş" olarak ve "üstelik çelik...denize dayanıklılığı tartışmalı bir malzeme" olarak tanımlamak konularına katılmadığımı
; Bruce Roberts tasarımı sac bir tekne sahibi olarak belirtmek isterim.


Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Zerin Güney - Haziran 11, 2019, 15:13:52
450 000 euro olan benzer bir tekneye göre 150 000 euro altında maliyetle yapılabilecekse  pek zararı olmaz .

Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 11, 2019, 15:23:51
Amatör olarak bir tekne inşa etmek, amatörden kastım, tek bir tekne yapmaktır, bilgi ve beceri ile ilgisi yok, genellikle profersyonel olarak inşa edilmiş seri üretim bir tekneden daha pahalıya çıkar, ucuza mal ettim derserniz yanılırsınız, aradaki fark sizin iş gücünüzdür. 450 000 olan benzer bir tekneye göre 150 000 euro'ya kesinlikle inşa edemezsiniz, işçiliği sizin yapmanız sayesinde belki aynı fiyata mal edersiniz.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Halil Erçetin - Haziran 11, 2019, 15:30:46
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir Arkadaşımızın 54 feet yeni kasa  jeanneausu var Bir diğer Korsan Arkadaşımızın bir eski kasa 53 jeanneausu var....
Gemi gibi....
Gerçekten Büyük.....
Sistemleri korkutucu...
Farş tahtalarının altından geçen su tahliye sistemi sintineye kadar ulaşmasını bile anlamak gerçekten güç...

Kablolama mantığı, Özeni ....
Direğe giden kablo yolları

Kısaca tersane olmasa bile tam bir mühendislik ve tasarım harikası

Yüzlerce binlerce tekne üretmiş fabrikanın tecrübe birikimi.....

Yeni Kasaları 450 bin Euro'lardan başlıyor....

Bir eski kasası 300 binden....

Benetau vs Fiyatları aynı üç aşağı beş yukarı....

Bu Bruce Roberts isimli vatandaşın planları sanırım 1500 Dolar civarı , 544 modelide bir tane yapılmış,belki fazla yapılmıştır bilemedim.

Web sayfasına Bir tane konmuş....


Maliyetinden şöyleee üsten üsten bahsedilmiş ...
Ayrıntı yok

Kaç Saat emek gerekir...
Malzeme Listesi nedir....
Bunlar kaça mal olur.....

Hep açıktaki konular...

İnsan azminden kurtulmaz yapılır.....

1 Tl ye değil 100 Tl ye Çıkar , 2 Senede değil 12 senede biter .....
Burda bir sıkıntı yok....


Peki bunun 2. Eli ne durumda olacak....

Kim Özel yapım Bruce bilmemkim adlı vatandaşın çizdiği tekneye hemde 54 feet bir tekneye müşteri olacak....

Hadi Bruce tanıyor camia , Yapan Hakan Korsana kim nasıl güvensin

İlk soru şu olmaz mı...

Bundan evvel yaptığınız tekneler neler. ????

Ben Sorarım , Denizde yüzen kaç tekneniz var... diye


Üstelik Çelik .....

Zor malzeme , ağır malzeme ......denize dayanıklılığı tartışmalı bir malzeme...


Bilemedim ....


Bizim 45 feet Bir teknemiz var ,


Bırakın yapmayı yıkamak bile çok zor.....

Tek başına

Ben Tek başına bir insanın 54 Feet bir tekneyi yapmasını gözümde canlandıramıyorum....

Filmi çekilse Komedi filmi olmaz , olsa olsa Gerilim filmi olur....

dahası Korku Filmi ...

Ben Moralinizi bozmuş olmayayım....

Ama Tersaneniz vardır , bir kenarda bunuda yapalım canım derseniz başka....




Oktay bey;

Yazdıklarınızın bir kısmına katılmak ile birlikte; tasarlamış olduğu yüzlerce teknesi dünya turu tamamlamış 50 yıllık bir tasarımcıyı  "Bruce bilmemkim adlı vatandaş" olarak ve "üstelik çelik...denize dayanıklılığı tartışmalı bir malzeme" olarak tanımlamak konularına katılmadığımı
; Bruce Roberts tasarımı sac bir tekne sahibi olarak belirtmek isterim.




Bruce Roberts 50 yıllık bir tasarımcı. Bugüne kadar tasarladığı teknelerin çok denizci ve kullanışlı olduğunu; ben, siz ve bizim gibi bu mecrada olanlar tarafından bilindiğini kabul ediyorum.
Ancak ikinci elde, "Bu mükemmel tasarım, kimler tarafından ne kadar titizlikle imal edilmiştir?" sorularına muhatap olunacağı bence kesin.
Tamamen şahsi fikrim; Özel yapım bir çok tekneye talip olmaktan çekinirim diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Berke Kardeş - Haziran 11, 2019, 15:58:14
Muhakkak özel yapım teknelerin sahipliği biraz katolik nikah evliliğine benziyor. Zaten ya özel amaçlar ile yapılıyor (kuzey veya güney denizlerini kapsayan dünya turu) ya da amatör inşa amacı ile. Ticari amaçlı tekneleri dışarıda tutarak söylüyorum bunu..

Ahmet Korsanımın dediği gibi daha ucuza mal etmek pek kolay değil.

Özel yapım olsa da CE sertifikalı, plan-projesi olan tekneler Avrupa pazarında ilgi görebiliyor. Standart fabrikasyon teknelere göre yine de ortalamada kalite standartları daha yüksek oluyor diye düşünüyorum, denizci kafası ile yapıldıysa tabii.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ümit Özdoğan - Haziran 11, 2019, 16:01:21
Bu iş macera için, kendini tatmin ve ya ispat için bu şekilde yapılır mı? Yapılır.
Ama konuşulan boyut ve maliyetler kesinlikle bir amatör imalat, "bir deneyelim" boyutu değil. Özellikle de ucuza mal ederim bu şekilde diye bir düşünce hüsranla sonuçlanabilir iş bittiğinde..

Mesleğinizi tam anlayamadım.
Ama çelik parçaları Hollanda'dan getirtmek fikri, 37.000 EUR diye maliyetinden bahsetmeniz, gümrüğe sormalar bile bana imalata ne kadar uzak olduğunuz hakkında çok yeterli fikir veriyor.

Kendi tersaneniz olur, kendi eleman havuzunuz, makina parkınız olur, elinizde iş olmaz ama yeni iş 3 ay sonra gelecek, bunu yan tarafta yaparsınız. Ama konunun tamamen dışında birinin ben ordan buradan adam bulup yaptıracağım diyeceği bir iş değil bu.

Sokaktan bulma kaynakçıyla ustayla yaptığınız teknenin ağzı bir tarafa, burnu diğer tarafa giderse şaşırmayın, iki-üç ay sonra. Yok işin ehli adamlara yaptıracaksanız, onlar zaten tersanelerde iş bekliyorlar, direkt onlara verin.

Teknenin bitmiş ağırlığından yola çıksanız ufak da olsa bir tersane, en azından vinç ister sonucuna varırsınız. Gövdeyi yapıp gerisini su da tamamlamak bile farklı sıkıntıları olan bir konu. Nerede olacak bu? Nasıl şikayet konusu olmayacak? Çalışanlar kimin adına çalışacak, sigortalı olacak vs?
CE belgesinine ulaşan yola nasıl gidebileceksiniz gerekli ruhsat vs ye haiz olmayan bir imalat düzeniyle? Büyük ihtimalle elinizdeki yıllarca uygulanmış çizimleri bile tekrar yeni çizidirmiş gibi yapıp onlaylar almanız gerekecek. vs vs...

Niyetiniz ciddiyse bu işin içinde olan bir yerle anlaşıp işi dışarıdan takip etmenizi öneririm.

Sizin kapasiteniz bu işi sizin bahsettiğiniz şekilde kotaracak düzeyde ise, kendi emeğinizin, tecrübenizin, zekanızın, vaktinizin de mali bir karşılığı olduğunu dikkatten kaçırmayın. Bu yeteneği kendi tercübeli olduğunuz konuya yoğunlaştırırsanız, istediğiniz marka sıfır ve ya ikinci el 54ft tekne alacak parayı kazanabilirsiniz zaten.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Nevzat Doğru - Haziran 11, 2019, 16:05:36
11 yıl kadar önce yelkenli yapmaya karar verdim (!) , Elimden çoğu şey gelir , karar verip de yarım bıraktığım çok şey vardır ama karar verip başlamadığım , vaz geçtiğim çok az şey ... Üstelik 10 metre civarında kontraplak üzeri fiber kaplama bir tekne yapacaktım. Gezgin Korsana üye oldum , sağolsun sayın kaptanlar ufak ufak ne gibi bir işe kalkıştığımı anlatmaya başladılar.
Bir müddet sonra bu işin beni aşacağını anladım ve Allaha çok şükür ki vaz geçtim.Aradan 11 yıl geçti ne isabetli karar verip de  vaz geçmiş olduğumu şimdi daha iyi anlıyorum.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ümit Özdoğan - Haziran 11, 2019, 16:15:51
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

450 000 euro olan benzer bir tekneye göre 150 000 euro altında maliyetle yapılabilecekse  pek zararı olmaz .



450.000 eden tekneyi sen 150.000e mal ediyorsan, 300.000 fiyat versen yılda 10 tane satarsın. Köşeyi dönersin. Nerede o bolluk??? Var da şimdiye kadar niye yapmazsın??

Bu işin içinde olan bir tersane yılların tecrübesiyle neyi nereden, ne fiyata alacağını bilir. Elemanları maaşla çalışır. Maliyetini hesaplamayı bilir. Üzerine de kar marjını koyarak size fiyat verir. O verdiği fiyat eğer 450.000EUR ise sen onu o paraya dahi yapamazsın. Siz fason iş yaptırdığınızda adam net işçilik yazar ve inanın çok daha maliyetli olur bir tersaneye göre.

Bu işler kilo hesabı kıyaslanmaz. En adi konstrüksiyonda bile sac 37.000 EUR ise onun çatılmış, boyanmış bitmiş hali rahat 2-3 katını bulur. Ki bu gövde maliyeti Ahmet abinin dediği gibi anca %25 olsun toplam maliyette.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 11, 2019, 17:23:43
Amatör inşa edilmiş bir tekneye ihtiyatla yaklaşırım. Plana uygun ve çok iyi bir işçilikle hatta planın öngördüklerni bile aşan kalitede bir tekne olabilir veya planla uzaktan yakından ilgisi olmayan bir hilkat garibesi de ortaya çıkabilir. Ortalama bir kalite ise genellikle sadece ortalamadır ve inşa edilen amatör tekneler çok yüksek bir standart sapma ile ortalamının çok altında veya çok üstünde kalitede olurlar.

Amatör inşada kaynaklarınızı belgelediğinizde CE belgesi gerekmez, kendi adınıza kaydettirebilirsiniz. Tam hatırlamıyorum ama 5 veya 7 yıl satamazsınız.

Bana göre tekne inşası ayrı bir hobidir, asıl amacınız tekne inşa etmektir. Hayır ben denize çıkacağım ve istediğim gibi bir tekne ile çıkacağım diyorsanız, hazır bir tekne bakmak daha doğrudur, elinizden geliyorsa içinde ve dışında keyfinize göre değişiklik yapmak çok daha kolay ve daha az masraflı olur.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Zerin Güney - Haziran 11, 2019, 18:21:22
Ümit bey sadece işçilik hesaplasak TR ucuz olduğunu görebiliriz .

Örnek Fransa da 3000 euro TR 3000 tl  ortada 15 000 tl fark var .

450 000 euro marin olunca % 100 kar  payını da düşününce pek haksız sayılmam .

Ben bu işin 150 000 euro'nun altında yapılabilir olduğunu düşünüyorum .

Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Oktay Eryılmaz - Haziran 11, 2019, 18:38:36
Konuyu açan Hakan bey 54 feet tekne yapmaya karar verirken 2012 den beri Araştırdığını söylüyor.....
7 yıl araştırmış Hakan Korsan Bruce Bilmemki kimin internette ki 54 feet teknesine karar vermiş ...

İyi ne var bunda......

Bu Bruce Abimiz Tekne Planı Mafyası .....

Her türlü tekne planı mevcut....

Nimitz sınıfı Aircraft Carier iste .....

Çek abime bir Nimitz 124 metre ....Az Soğanlı ossunnn....

Bu adam sabah kalkıp tekne planı mı çiziyor....


Bakın İnternet sayfasına adamın Creatif Tanrısı gibi adam....

Her planın bir kaç versiyonu var .....

Önce ucuzunu alıyorsun gözün kesti ,

Yaparım len ben bunu ne varki mutfağa masayıda ben yaptıydım dersen...

Bir üst versiyonu'nu alıyorsun...

Durrr daha bitmedi...

Dedik ya Bruce abi Tekne planı mafyası .....

Mutfağa geldin ayrıntı lazım ateşle bir 500 Dolar daha...

Bilen birkaç kişi ile konuştum .......

Onların yalancısıyım....

Belki adamın günahını alıyorlar....

Ama adam Tüccar kitaplar planlar videolar...

her Botu bilmeler (Normal adam 50 yıldır işin içinde O bilmeyecek kim bilecek zaten....)

İki korsanımız biraz alınmış Bruce soyadını "BİLMEMNE " yazdım diye...


Bu Bruce amcanın teknesini almaya gitsem ......

Satan adam


- Oktay Bey Bu Bruce Roberts planı Teknedir

Dese

İçimden Planı 1500 Dolarlık tekne bu,  internetten 1500 Dolarlık plan al 250 Bin Euro harca derim...
Çayımı içer vedalaşırım...

Ama İnternette Forumda You tube ta olmayan adama ...

- Bu tekne Bruce Roberts Çizimi dense....


Julia Robertsın babası sanır ...

Kim bilir Bruce Robertsi allah aşkına....

Bir diğer konu Dünyayı dolaşmış tekne planı , Okyanus geçen Tekne planı çizmek yeterli referans değil bence

Geçen Gün FIÇI ile geçti ya 75 yaşında adam.....

Tahta paserellayı bıraksan geçiyor zaten

selamlar





 
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 11, 2019, 19:00:11
Tekne planı çizen daha doğrusu iyi plan çizen kişi sayısı oldukça azdır, bu nedenle bu kişilerin planları daha çok satılır, b,r kısmı da ticari üreticilere çalışırlar. Aynen bazı yazarların kitaplarını okuyup bazılarının yüzüne bakmadığımız gibi, bazı planalrın iyi bazı planların ise işe yarmaz olduğu fikrine varırız. Bu seçim kişisel değil uluslararsı boyutta genel bir beğeniden gelir Bu adamcağız da beğenilmiş.

İstanbul'da apartman furyası ile neredeyse tüm mimarlar apartman projelendirdi, bu sayede kibrit kutusunun dikine duran bir sürü binamız oldu, belki de hepsi birbirine benzediği için bu konuda bir beğeni bile geliştiremedik.

Okyanusu dediğiniz gibi uygun bir akıntıya bırakacağınız pasarella da geçebilir ama okyanusu her defasında sorunsuz geçebilecek tekne inşası ayrı bir konudur. Bu konuda maalesef bir istatistik yok. Dünyada kaç kişi bir fıçı içinde okyanusu geçmeye çalışmış bunun sayısı belli değil sadece beceren biri olduğu zaman haber oluyor.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Oktay Eryılmaz - Haziran 11, 2019, 19:05:55
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne planı çizen daha doğrusu iyi plan çizen kişi sayısı oldukça azdır, bu nedenle bu kişilerin planları daha çok satılır, b,r kısmı da ticari üreticilere çalışırlar. Aynen bazı yazarların kitaplarını okuyup bazılarının yüzüne bakmadığımız gibi, bazı planalrın iyi bazı planların ise işe yarmaz olduğu fikrine varırız. Bu seçim kişisel değil uluslararsı boyutta genel bir beğeniden gelir Bu adamcağız da beğenilmiş.

İstanbul'da apartman furyası ile neredeyse tüm mimarlar apartman projelendirdi, bu sayede kibrit kutusunun dikine duran bir sürü binamız oldu, belki de hepsi birbirine benzediği için bu konuda bir beğeni bile geliştiremedik.

Okyanusu dediğiniz gibi uygun bir akıntıya bırakacağınız pasarella da geçebilir ama okyanusu her defasında sorunsuz geçebilecek tekne inşası ayrı bir konudur. Bu konuda maalesef bir istatistik yok. Dünyada kaç kişi bir fıçı içinde okyanusu geçmeye çalışmış bunun sayısı belli değil sadece beceren biri olduğu zaman haber oluyor.

Katılırım ,

Okyanusu Geçen , Dünyayı Turlayan haber olmayalı nerede ise 25 yıl var....
Şu Teknoloji ile Atlantik geçmek , Dünyayı dolaşmak

Tekne Sağlamlığı ile değil....
Vakit ve Cukka sağlamlığı ile bağlı sanırım...
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ümit Özdoğan - Haziran 11, 2019, 19:26:43
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selam değerli GezginKorsanlar,
2012 yılından beri bir yelkenli almak veya yapmak konularında araştırmalar yapmaktayım.
Sonunda 54 feet bir yelkenli sahibi olmam gerektiğine karar kıldım. 4 kişilik bir ailenin rahat bir şekilde yaşayabileceği bir teknenin en az 50 feet olması gerektiğini tespit ettim. Tabi kendi konfor ve taleplerim doğrultusunda. Bu konuda Study Planı alıp son fizibilite çalışmalarımı tamamlamayı düşünüyorum. Karar verdiğim teknenin tüm Çelik parçaları Hollanda da kesilip kargolanırsa 37.000 Euro tutuyor. Gümrük konusunda ilgili yerleri mail attım ve cevap bekliyorum. Bunun yanında Teknenin tüm Çelik malzemelerinin Türkiye’den karşılanmasını da araştırıyorum. Maliyet çalışması tamamlandıktan sonra teknenin nerede yapılacağı, hangi tekniklerle hangi hava sıcaklıklarında birleştirmenin yapılacağını belirleyeceğim. Ve bu işleri bizzat işin içine girerek kendim yapmak istiyorum. Yani zor ve meşakkatli bir süreç olacağı kesin.
Aranızda daha önce böyle bir tecrübe yaşamış olan var mı? her tecrübe tarafımdan dikkate alınacak ve önemli noktalar “kaptanın seyir defteri “ olarak tuttuğum defterime tecrübe sahibinin özlük bilgileriyle işlenecektir.
Her türlü öneriye açığım.
Saygılarımla,
Hakan,

Hakan bey,
2012den beri yaptiginiz araştırmalar döneminde yelkenli hangi teknelerle, nerelerde, kaç mil yol yaptığınizi, deniz tecrubeniz açısından merak ediyorum.

Önce 54ft çelik tekne yapılacak, sonra denizci olunacak gibi bir planlama varsa eğer, çok ters bir başlangıç noktası olabilir de. O nedenle sordum.


Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ömer Öge - Haziran 11, 2019, 19:34:55
1500 dolar + ilave çizimlerin parasını ödüyorsun sana tekne planını gönderiyor.  Sen o plana sadık kalıp inşa ettiysen eğer tekneyi suya koyduğunda kalem gibi su hattına sahip olduğunu görüyorsun.

 İşte Bruce Roberts budur,  soyadıyla anılmayı hak eden, dünyada kendini kabul ettirmiş bir tekne designer, hele ki mafya olarak değerlendirmek çok talihsizlik olur.

Ve daha sonra da projeyi takip eden ve talep üzerine yeni ilave çizimler ile destek veren bir usta.

Zamanında bir motorsailor yaptırmayı  (tabiki bir tersaneye) düşündüğüm için Bruce Robertsi iyi biliyorum ve gerekirse daha derin tartisabilirim.

Kendisi saygıyı hak eder. 

Bruce Robertsi değil de, sıfıra yakın tecrübe ve makine parkı ile  54 feet sac tekne yapılabilir mi, yapilirsa sonuçlar ne olur  bunları tartışmak daha şık olacaktır.

Sevgiyle.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Berke Kardeş - Haziran 11, 2019, 19:52:30
Oktay bey;

“Yeterli bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi” olmuşsunuz.

Sistem belirttiğiniz gibi çalışmıyor:
1- Bruce Roberts tasarım ofisinin kurucusu ve sahibi. Ekipte bir çok kişi çalışıyor, tek kişilik bir organizasyon değil
2-Beğendiğiniz tasarımda, tekne mühendislik hesaplarını değiştirmeyen değişiklikler için extra bir ücret ödenmiyor. Ancak örnek olarak sizin alım yapacağınız gemi sacı plakasına uygun CNC kesim dosyası varsa temin ediliyor, yoksa ölçüye göre CNC kesim dosyası extra ücret ile yapılıyor.
3- Tüm süreçte tasarım ofisi destek sağlıyor. Sorularınızın cevapları veya yapım aşamasının fotoğraflarına yorumlar gibi.
4- Tüm modellerin teknik planları, teknik hesaplamaları, yelkenli ise “stability curve” hesapları mevcut ve sonuçta tekneniz doğru teknik şartnameye uygun inşa edilirse CE belgesi alabiliyorsunuz.

Ancak Bruce Roberts daha çok “kendin yap” modeli ile tekne inşa eden kişilere hizmet verdiği için planları daha basit. Örneğin Kasten veya Farr ile çalışırsanız size kullanılacak civata-somun-kelepçe ölçü detayına kadar veriyorlar.

Ben Bruce Roberts tasarımı teknemin inşasını profesyonel bir tersanede gerçekleştirdim. Kullanılan tüm ekipman detay bilgilerini, mobilya tasarımlarını,  iç ve dış mekan yerleşimlerini  Bruce Roberts ofisi ile paylaştım ve buna göre bir balast ayarı yapıldı, ücretsiz. Tekne suya indiğinde 23 tonluk teknede 20kg ek balast ile su hattı bire bir oturdu. CE sertifikası almada da hiç bir sorun yaşamadım.

Kendi teknenizi güven ve keyifle kullanmanızı diler; ancak yeterli bilgi sahibi olmadığınız tekneler konusunda fikrinizi kendinize saklamanızı tercih ederim. Takdir edersiniz ki kimse sahibi olduğu bir teknenin asılsızca itibarın zedelenmesini istemez.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ümit Özdoğan - Haziran 11, 2019, 20:17:35
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktay bey;

“Yeterli bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi” olmuşsunuz.

Sistem belirttiğiniz gibi çalışmıyor:
1- Bruce Roberts tasarım ofisinin kurucusu ve sahibi. Ekipte bir çok kişi çalışıyor, tek kişilik bir organizasyon değil
2-Beğendiğiniz tasarımda, tekne mühendislik hesaplarını değiştirmeyen değişiklikler için extra bir ücret ödenmiyor. Ancak örnek olarak sizin alım yapacağınız gemi sacı plakasına uygun CNC kesim dosyası varsa temin ediliyor, yoksa ölçüye göre CNC kesim dosyası extra ücret ile yapılıyor.
3- Tüm süreçte tasarım ofisi destek sağlıyor. Sorularınızın cevapları veya yapım aşamasının fotoğraflarına yorumlar gibi.
4- Tüm modellerin teknik planları, teknik hesaplamaları, yelkenli ise “stability curve” hesapları mevcut ve sonuçta tekneniz doğru teknik şartnameye uygun inşa edilirse CE belgesi alabiliyorsunuz.

Ancak Bruce Roberts daha çok “kendin yap” modeli ile tekne inşa eden kişilere hizmet verdiği için planları daha basit. Örneğin Kasten veya Farr ile çalışırsanız size kullanılacak civata-somun-kelepçe ölçü detayına kadar veriyorlar.

Ben Bruce Roberts tasarımı teknemin inşasını profesyonel bir tersanede gerçekleştirdim. Kullanılan tüm ekipman detay bilgilerini, mobilya tasarımlarını,  iç ve dış mekan yerleşimlerini  Bruce Roberts ofisi ile paylaştım ve buna göre bir balast ayarı yapıldı, ücretsiz. Tekne suya indiğinde 23 tonluk teknede 20kg ek balast ile su hattı bire bir oturdu. CE sertifikası almada da hiç bir sorun yaşamadım.

Kendi teknenizi güven ve keyifle kullanmanızı diler; ancak yeterli bilgi sahibi olmadığınız tekneler konusunda fikrinizi kendinize saklamanızı tercih ederim. Takdir edersiniz ki kimse sahibi olduğu bir teknenin asılsızca itibarın zedelenmesini istemez.

Sizin tekne kaç ft? Aynı marinadayız, gelince bulurum gerçi.  :)

 Tersanede yaptirma tecrübenizden pişman misiniz? Bence Hakan beyle hikayenizi ama buradan ama özelden paylaşın. Doğru yolun sizin gibi tersane kullanmak olduğu görüşündeyim.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Nevzat Doğru - Haziran 11, 2019, 20:34:54
Bu Ce belgesi sanırım kendin yap teknelerde aranmıyor ancak 10 yıl da satışı yapılamıyor.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Berke Kardeş - Haziran 11, 2019, 20:40:50
Ümit Korsanım selamlar.

Atlas K 40ft. B pontonunda, sizin de tanıdığınız Yolluk teknesinin sancak komşusuyuz. Umarım boya re-fit’i haftaya bitirip, 23 Haziran akşamı marinadayız.

Her zaman kahve veya daha keyifli soğuk bir şeye beklerim :)

Sevgiler
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Berke Kardeş - Haziran 11, 2019, 20:51:29
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu Ce belgesi sanırım kendin yap teknelerde aranmıyor ancak 10 yıl da satışı yapılamıyor.
Ben teknik şartnameye uyumu 3.bir mekanizma ile kontrol ve 2.el satabilme opsiyonu adına baştan aldım.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Zerin Güney - Haziran 11, 2019, 21:28:57
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu Ce belgesi sanırım kendin yap teknelerde aranmıyor ancak 10 yıl da satışı yapılamıyor.

5 yıl .
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Emre Emir - Haziran 11, 2019, 21:32:22
Uzaklar II yelkenlisinin plânları Avustralyalı dizayner Graham Radford www.radford-yacht.com (http://www.radford-yacht.com/) tarafından çizilmiştir. Az mürettebatla okyanus aşırı seyahatler yapmak üzere tasarlanmış olan tekne İstanbul’da yapılıp denize indirilmiştir.

sayın atasoy bu yöntemi şeçtiğine göre mantıksız bir iş olmasa gerek.,plan satın alıp tersane de imal etmek.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Oktay Eryılmaz - Haziran 11, 2019, 21:53:21
Şimdi Benim veya diğer korsanlarımız yazdı diye Özel yapım teknelerin 2. El piyasasında milim değişme olmaz...
Ben piyasadaki algıdan bahsediyorum...
Özel yapım tekneler kötüdür denemez....
Tarih boyunca yapılan Savaş gemileri , Ticaret gemileri özel yapımdır...
Çok Mühendislik olmadan kıtalar keşfetmiş , Ulusların kaderlerini değiştirmiştir....
Ama çağ değişmiş , Fırsatlar , imkanlar farklılaşmış.....

Benim söylediğim 54 feet teknenin yapımına 300 bin Euro harcanacaksa 1500 dolarlık umama açık bir planla olmamalı
Biraz özgün olmalı.....
Birazdaha özenli olmalı
kişiye özel olmalı diyorum....

İkinci el için ise bu sadece benim söylediğim bir şey değil....

Genel algı....


Hatta o kadar ki

2.El Mercedes veya BMW satıyorsanız adam size soruyor...

Borusan çıkışlı mı diye....

Yok değil derseniz kıçını dönüp gidiyor adam ....

Aslında Tüm BMW ler Münihteki fabrikada X serileri Amerikada üretiliyor.....

Gri Marketten aldığın çakma BMW değil ...

Ama arasında fiyat farkı var...

Çünkü Algı var..

Belki özel yapım tekneler bizim fabrikasyon plastik teknelerden 50 kat Daha denizcidir , 50 kat daha konforlu 50 kat daha süratlidir...

Ama kime anlatacaksın


Çağımızda Algı herseyin üstüne çıkmış durumda

Algıyı doğru yöneten herseyi yönetir....
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hakan Mengeloğlu - Haziran 11, 2019, 22:00:50
Teknenin adını Devrim koyacağım.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Servet Tunç - Haziran 11, 2019, 22:14:05
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Türkiye çelik konusunda çok iyi, ama esnaf bu noktada o kadar ra iyi değil. Bu süreçte Güzelim Ülkemde sözleşsesiz ve teknik şartneme olmadan iş yaptırmak olmazsa olmazım.
Saygılarımla,

Birde fotografınız olsa iyi olurdu,stratejik olarak :)..
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Özcan Togay - Haziran 11, 2019, 22:17:08
Vasatın üstü performans olan bir tekne düşünülüyorsa, hazır mı almak daha iyi, plan alıp bir firmaya yaptırmak mı?

Bir üçüncü seçenek kendi imkanlarınla imal etmek.

Kendi imkanlarınla imal etmek fikrini bir kenarı koyalım, çünkü peşin olarak konuşulması gereken şeyler farklı.

Geriye kalıyor hazır almak veya yaptırmak,

Hazırı (markası, piyasası, garantisi vs) varken,

şansınıza doğru planı bulacaksınız, şansınıza iyi firma bulacaksınız, şansınıza aksilik çıkmadan inşa edilecek, kim bilir kaç ay bekleyip, sonucunu göreceksiniz neden? (beklenildiği gibi performans olmazsa kısmını konuşmuyorum)

Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Emre Emir - Haziran 11, 2019, 22:17:53
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknenin adını Devrim koyacağım.


Yakışan bir isim olur, yapılamaz diye düşünenler için de örnek olur. Kendi teknesini yapan bir çok insan var. marka konusu üzerimizden atamadığımız toplumsal sorunumuz. Kendimizi küçük görmeye ve marka ile statü kazanmaya bayılıyoruz malesef. Çok güzel bir tekne ortaya çıkarırsınız umarım.

İlk seyirde yakıt almayı unutmayın yeter.


Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Oktay Eryılmaz - Haziran 11, 2019, 22:35:03
Güzel İsim olur "DEVRİM" ama yanına numara olacak...

mesela Göcek limanına kaydettirirseniz muhtemel "DEVRİM 10" olur ismi.....
Yani sizden evvel 9 kişi o veya bu sebebten ismini Devrim koymuş teknesinin...

Burada kimse Ben dahil yapılamaz demiyor....

İnsan Azmi bu yapılır...

100 TL lik iş 1000 TL
1 senelik iş 10 sene sürer yine olur....

54 feet çok ama çok iddialı .......

ilk tekne için yapımı için çok iddialı ...

değil mi yoksa ?????
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Özcan Togay - Haziran 11, 2019, 22:48:02
Bu forumda belli süre geçiren hiç kimse yapılmaz demez, yapan arkadaşlarımız var. Denizlerde aslanlar gibi dolaşıyorlar.

Ancak bu, herkes kendi teknesini yapsın anlamına gelmez, başarı hikayeleri olduğu gibi, (belki de daha fazla) başarısızlık hikayeleri var.

Bir tarafta dünyaca kabul görmüş standartlar ve bunu uygulayanlar, diğer tarafta sanayideki usta, bu bir tercih meselesi.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hakan Mengeloğlu - Haziran 11, 2019, 23:14:40
Öğrendiğim bir şey varsa oda,
iyi bir fikir, ekip, para ve inanç olursa her şey olur.
bu dörtlüde para dışındakiler elzem para ise teferruattır. (kaynak bakınız :Türkiye Cumhuriyeti Devleti Kuruluşu)
Yani, bir fikriniz varsa ve başaracağınıza inanıyorsanız bir ekip kurar ve çalışmaya başlarsınız.Gemide yaparsınız cumhuriyette ilan edersiniz. Kimi örnek aldığınızda önemli tabiki.
Para sadece hedefe ulaşmada kullandığınız vasıtadır.
Çok paranız olur çok hızlı ilerlersiniz, az paranız az olur az ilerlersiniz.
Ankara'dan İstanbul'a Yürüyerekte gidersiniz, bisikletle de gidersiniz, arabayla da gidersiniz, uçakla da gidersiniz. Yürüyerek gidince herkes sizi televizyondan izler :), uçakla giderseniz gittiğinizle kalırsınız.
Hedef bellidir. Bu işlerde paranız çoksa işi yaptırır, sıfır tecrübeyle hedefe ulaşırsınız.
Hedef yapmak mı? yaptırmak mı? yapmak tecrübe kazandırırken, yaptırmak zaman kazandırır.
Tecrübeyi aktarabilir hatta bunu iş koluna bile çevirebilirsiniz. Sizden sonrakilere örnek olursunuz. Ama kazandığınız zaman sadece size kalır.

Konu fazla dallanıp budaklanmasın isterseniz.  Bu işi daha önce başarmış Berke Kardeş beyin tecrübelerini özelden okudum. Tecrübeleri çok kıymetli. Ve önerileri doğrultusunda ilerleyeceğim.
Daha önce dediğim gibi burada bulunma sebebim daha önce bu işi yapmış olan, her şeye rağmen başarmış olan insanların olduğunu bilmeye, öğrenmeye olan ihtiyacımdı. Ve öğrendim.
Sonuçta proje büyük. Adım adım yürüyecek bir proje. ama Öncelikle 1/10 ölçekte hazırlayıp bir duruma bakacağım. Bu şekilde projeye olan inancımıda test edeceğim. sonrasında inancım tam olursa  bir ekip kurmaya çalışacağım ve ekip ile inanarak bu işi yapacağım.
ez cümle, Devrim 10 da olur Devrim 1923 te olur. :)
Olumlu ve olumsuz yorumlar için teşekkürler.  İ
Saygılarımla,
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Özcan Togay - Haziran 11, 2019, 23:48:04
Hakan korsanım,

burada açılan konularda, bir düşünceyi başkalarına teyit ettirmekten çok, açılan konunun olumlu olumsuz yönleri tartışılıyor ve genellikle işin teknik tarafı konuşuluyor.

Bu sebepledir ki; burada görüş bildiren insanlar bu projenin yapılabilirliği konusunda görüş bildiriyorlar, kimsenin başka bir amacı yok.

Fikir sizin, harcayacağınız para, emek, zaman sizin ve tabi ki tercih sizin. Biz de sizi izleyip bir tecrübe daha edineceğiz.

Ben şimdiden size başarılar diliyorum, gelişmeleri heyecanla bekliyorum



Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Aziz Eryavuz - Haziran 12, 2019, 09:58:35
Hakan korsan,
Kolay gelsin.Ben de planları alıp değişik nedenlerle geciktirip sonra vazgeçenlerdenim. Sizin şevkle ve gayretle bu işin üzerinde olduğunuzu görüyorum. Son derece güzel ve keyifli bir tekne yapıp ailenizle zevkli, seyirler yaparsınız umarım.
Bu işi yapmayan kişiler olarak olumsuz yönleri aktarmadaki gayretkeşliğimiz sizi üzmesin. İnşaata başlar ve bize fotoğrafları ya da ortaya çıkan sorunları gönderdiğinizde DAHA YAPICI YORUMLAR göreceksiniz. ve GEKO gene desteğini esirgemiyecektir.

Hayırlı olsun arkadaşım.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Zerin Güney - Haziran 12, 2019, 10:28:43
Çok düşük maliyetli , kayık denemelerim oldu  ve dördü denizde biri kayıt için ölçüm bekliyor .

6 - 7 metreden sonrası gerçekten büyükçe oluyor , ama nasıl derler 2 metre de derin 20 metre de .

Başlamak işin yarısıdır .

Benim önerim prototipi  1/10 değilde 1/5 yapın sonra bir işe yarasın  :) sonuçta bir zaman ve para harcayacaksınız .

Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Doğan Erbahar - Haziran 12, 2019, 11:20:14
Aziz Kaptan her zaman olduğu gibi sağduyunun ve akl-ı selimin sesi olmuş...

Hakan Bey soruyu sorarken bu tonda cevaplar beklemiyordu muhtemelen.  :)

Denizci kardeşliği filan çok güzel laflardır, ona güvenerek yazar insan safça, sonrası malumdur... Hepimiz yaşadık.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ümit Özdoğan - Haziran 12, 2019, 18:36:04
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan korsan,
Kolay gelsin.Ben de planları alıp değişik nedenlerle geciktirip sonra vazgeçenlerdenim. Sizin şevkle ve gayretle bu işin üzerinde olduğunuzu görüyorum. Son derece güzel ve keyifli bir tekne yapıp ailenizle zevkli, seyirler yaparsınız umarım.
Bu işi yapmayan kişiler olarak olumsuz yönleri aktarmadaki gayretkeşliğimiz sizi üzmesin. İnşaata başlar ve bize fotoğrafları ya da ortaya çıkan sorunları gönderdiğinizde DAHA YAPICI YORUMLAR göreceksiniz. ve GEKO gene desteğini esirgemiyecektir.

Hayırlı olsun arkadaşım.

Yaşanmış tecrubelerimizle bir arkadaşımıza "bu iş olur ama kendin tek başına uğraşırsan çok canın sıkılır ve maliyet de düşündüğün kadar düşük olmaz" diye samimi uyarıda bulunmamiz umarım 'yapıcı yorum' olarak değerlendiriliyordur.

Yoksa 'yürü be koçum, aslansın, ne olacak ki yaparsın sen' deyip, gaz vermek, işe başlamadan önce bir kez daha dikkatlice düşunmekten alıkoymak mı 'daha yapıcı yorumdur'?

Negatif yazanlar da iyi niyetli digerleri gibi...
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ümit Özdoğan - Haziran 12, 2019, 20:49:21
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ümit Korsanım selamlar.

Atlas K 40ft. B pontonunda, sizin de tanıdığınız Yolluk teknesinin sancak komşusuyuz. Umarım boya re-fit’i haftaya bitirip, 23 Haziran akşamı marinadayız.

Her zaman kahve veya daha keyifli soğuk bir şeye beklerim :)

Sevgiler


 :-*
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hulki Erdem - Haziran 12, 2019, 21:03:01
Ümit kaptanım,
beni tanımayınız lütfen :D :D :D
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hulki Erdem - Haziran 12, 2019, 21:03:42
Benim arkadaşım Yankı :o
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ümit Özdoğan - Haziran 12, 2019, 21:09:32
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim arkadaşım Yankı :o

 &+^^
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Mustafa Elbaş - Haziran 12, 2019, 21:15:30
Önce ki teknem SİMYACI yı kendim yaptım.Fakat şansım hep yaver gitti.Tekrar yaparmıyım asla.Ömrüm o kadar uzun değil.Boyacı yüzüstü bıraktığında macun çekmeyi öğrendim.Haydi boya atmayı da öğreneyim dedim ve boyayı da kendim yaptım.Buradan dönüş yok artık diyerek elektrik tesisatını da yaptım.Su tesisatı wc mutfak derken,teak kaplamaları da yaparken buldum kendimi.İş yerimin deposunda yaptığım için yanımda laptop,kulağımda kulaklığım hem çalıştım hem tekne yaptım.Bolca zaman ayırdım.Kira vermedim ekstradan.1 hafta içinde sattım.Sattığım kişi ile dost olduk ve tekneyi herkes marka ve fiberglass sanıyor oysa kontrplak ve epoksiden mamul kompozit.Dedim ya şansım hep yaver gitti.Umarım şans yanınızda olur zira buna çok ama çok ihtiyacınız olacak.
(https://i.postimg.cc/Cd1zTxhm/20190520-165537.jpg) (https://postimg.cc/Cd1zTxhm)

(https://i.postimg.cc/PCdg9Phq/20190520-173127.jpg) (https://postimg.cc/PCdg9Phq)

(https://i.postimg.cc/xNys33X3/20190520-173143.jpg) (https://postimg.cc/xNys33X3)
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hulki Erdem - Haziran 12, 2019, 21:20:55
Mustafa bey,
şaka yapmıyorum. elinize sağlık! (formu ve yüzebilirliği çok güzel duruyor)
teknik bilgilerini (tonitalo) paylaşırsanız sevinirim
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hulki Erdem - Haziran 12, 2019, 21:21:21
tonilato :D
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Mustafa Elbaş - Haziran 12, 2019, 21:30:56
Tabi paylaşırım Hulki bey fakat konuyu kaynatmak istemem.Hakan bey in affına sığınarak naçizane kayığımın bilgileri şöyle; 2700 kg ağırlık,28 feet tam boy,su kesimi yalnızca 0.60 metre,100 hp 4 zamanlı Mercury outboard motor ile max 24 knot,seyir sürati 8 knot, 3 yatak,wc,kuzine ve elektronikler ( chartplotter,telsiz vb.) müteşekkil idi.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hulki Erdem - Haziran 12, 2019, 21:33:55
Teşekkürler,
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Hakan Mengeloğlu - Haziran 13, 2019, 14:46:13
Selam,
Bu gün 3 adet (495-542 ve544) çalışma planlarını aldım. Bu planları inceleyeceğim. Bunların yanında 388 i de önerdiler. Hem küçük hemde daha kolay olur diye. Bundan sonrası karar aşaması olacak.
Bu aşamada sormak istediğim,dökümanlarda  yapım aşamasında kullanılan çelik ST37. Ben ise ST42 olur diye düşünmüştüm.
Bu konuda bir bilgi sahibi olan varmıdır.
Teşekkürler.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Haziran 13, 2019, 15:19:52
Çelik değişik katkı ve işlem metodlaro ile elde edilir. ST 37 ve ST 42 hakkında çok bilgim olmasa da iki değişik numara verildiğine göre farkları vardır. benim bildiğim çeliklerin tuzlu suya daysanımının çok farklı olduğudğr. Örneğin hava çeliği ile civa çeliği arasındaki dayanım farkı neredeyse bronz ile tuya aeasındaki fark gibidir. Civa çeliği suya düşmüş şeker gibi paslanıp erir, hava çeliği ise daha çok dayanır. Bu nedenle planları gönderenle sdeçiminiz konusunda yazışmanızı öneririm.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ali Aygın - Haziran 13, 2019, 15:42:11
St37 ve St42 demir arasındaki fark çekme dayanımıdır. (Mekanik olarak, bunun dışında fiziksel ve işlenebilme özellikleri de farklıdır)

St 37 Çekme dayanımı 37 kgf/mm2. St 42 nin 42 kgf/mm2 dir.

Tekne gövdesinde kullanılacak levha çelikte ,  çekme dayanımı 37 yeterli görüldüğü için o önerilmiştir. Ayrıca daha yumuşak ve işlenebilmesi daha kolaydır. Karbon oranı daha düşüktür.

Bu yazdıklarım fiziksel ve mekanik özellikleri.

Daha teferruatlı bilgi için gemi mühendislerine danışmanızı tavsiye ederim.

Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Orhan Barut - Haziran 13, 2019, 16:36:55
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selam,
Bu gün 3 adet (495-542 ve544) çalışma planlarını aldım. Bu planları inceleyeceğim. Bunların yanında 388 i de önerdiler. Hem küçük hemde daha kolay olur diye. Bundan sonrası karar aşaması olacak.
Bu aşamada sormak istediğim,dökümanlarda  yapım aşamasında kullanılan çelik ST37. Ben ise ST42 olur diye düşünmüştüm.
Bu konuda bir bilgi sahibi olan varmıdır.
Teşekkürler.
St42 hem daha pahalı hem de kaynak yapılması, eğmesi, bükmesi de 37 ye göre daha zordur. Hiç gerek yok.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Ümit Özdoğan - Haziran 13, 2019, 17:06:32
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selam,
Bu gün 3 adet (495-542 ve544) çalışma planlarını aldım. Bu planları inceleyeceğim. Bunların yanında 388 i de önerdiler. Hem küçük hemde daha kolay olur diye. Bundan sonrası karar aşaması olacak.
Bu aşamada sormak istediğim,dökümanlarda  yapım aşamasında kullanılan çelik ST37. Ben ise ST42 olur diye düşünmüştüm.
Bu konuda bir bilgi sahibi olan varmıdır.
Teşekkürler.

Bakın, daha önce de sordum ama cevap vermediniz. Denizle, denizcilikle aranız nedir, tecrübeniz nedir?
Vereceğiniz karar planlara bakarak olmamalı.

Belki yapması kolay olduğu için değil de sizin tecrübenize uygun olduğu için küçük düşünmelisiniz. 38ft yelkenlinin yelkenleriyle seyir yapmakta tek kişi zorlanmazken 54ft teknede belki en az iki sağlam kişi gerekecektir örnek olarak.
Belki size motoryat uygundur, belki katamaran.

Lütfen önce deniz ve yelken deneyiminizi bir paylaşın bizimle, fikirlerimizi ona göre belirtelim.

Hiç 54ft yelkenli kullandınız mı kiralayarak vs de olsa mesela? En azından hatırı sayılır bir süre misafir oldunuz mu? Yelkenini bastınız mı? Dalgalı denizlere açıldınız mı? Kimlerle gezeceksiniz bu teknede büyük yaparken, onları deniz tutuyor mu? gibi...

Kararınızı bunlara göre verin, tekne planlarına ve yapılabilirliğe göre değil. Önce plana filan bakmadan gerçekten uygun olan tekneyi bulun. Sonra o planı uygulayıp uygulayamayacağınıza bakın.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Murat Cengiz - Haziran 13, 2019, 17:45:55
Bu işlerin içinde olan birisi olarak bu işe daha ucuza yaparım mantığı ile çıkıyorsanız hemen vazgeçin ve hazır bir tekne alın. Hemen binmeye başlayın ve keyfini sürün. Muhtemelen yaparken çekeceğiniz stresin sizden alacağı 3-4 senelik ömrünüzde yanınıza kar kalır.

Bu benim hobim, emekliyim, yavaş yavaş 5-6 senede yapacağım diyorsanız, bence gidin yine hazır bir tekne alın. Son sahibi olmadan sıkılınca zorlanmadan satarsınız.

54feet çelik teknenin dışına kullanacağınız yat macunu, fairing işi ve boyası muhtemelen 30-35bin euro tutar.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Oktay Eryılmaz - Haziran 13, 2019, 18:31:37
Çelik işi Neyse .....

Kullanılacak Yüzlerce Malzeme var ....

Sıfır alınan tekneyi bile donatması bir süreç....

Yeni Yapılacak Teknenin

Elektrik Malzemesi, Aküleri , Kumanda panoları Şalterleri
Sıhhı tesisat malzemeleri , Hortumları vanaları çekvalfleri
Hidraforu , Sıcak su soğuk su tesisatı .............

Heçleri , Yelkenleri , Direği , Halatı , Makarası
Pusulası,  MFD si

Mutfağı Evyesi Musluğu

Yatağı , Kanepesi.........

Daha akla gelmeyen Yüzlerce malzemesi .....

Ucuzu pahalısı iyisi Kötüsü.........


Pazarlığına Gönül yetmez


54 Feet Teknenin Yelkeni ne kadar tutar

Bu yelken için Direk ???

Geçtik.......


Adam Yat yapıyor.......

İşçilik fiyatları bir gıdım yukarıda.....

Malzeme zaten felaket.....

En iyi Kara kliması atıyorum 9.000 TL

Tekne kliması 4.000 Euro ......


Kaba hesap 54 Feet tekne 300 Bin Eurocivarı çıkar deniyor ....

Ben anlamam söyleyen Mübalağ ediyor diyelim....

200 Bin.....

Eee 200 Bin Euroya 40 feet, 45 feet Sıfır (0) Tekne alırsın......
 
Biz bunları sizi Kıskandığımızdan yazmıyoruz, ama görünen bir köy var ....

Kızmayın darılmayın.....

Aaa yaparsınız ne var bunda diyenlerin 54 feet tekneye bindiklerinden şüphe duyun...

54 Feet tekne

Bu Tırışkadan Teyyare Teknelerin içerisinde 64 Feetten sonra , En büyük tekne boyu

Arada 57,58 falan var ama çok nadir , az imal edilmiş ara boy .....rastlamak güç

Jeanneau 'dan örnek vereyim....

51 Feet Jenneau 365 Bin Euro (Full değil ama Çok dolu)
54 Feet Jenneau 468 Bin Euro (51 ile aynı donanım)

3 Feet 1 metre .......100 Bin Euro artı...

Ne acaip ....

Peki

64 Feet Jenneau 1.250 Bin Euro ............( Donanım 54 ten farklı çok bir şey yok ....)

Fark 10 feet 3,20 Metre ..... fark 782 Bin Euro ....

Sebeb tekne büyüdükçe Yapım zorluğu ve kullanılacak malzeme kalitesinin ister istemez artması.....

54 e takılan Vinçleri 64 te kulanamazsınız......

vs.vs

Gerisi Size kalmış...












Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: İsmail Pehlivan - Haziran 13, 2019, 21:21:58
Van DeStadt planlarına hiç baktınız mı?
Planları çok kullanılan bir kurum ve bildiğim kadarıyla bayağı kabul gören design lar.
Sizin seçeneğiniz ama,
Okuduklarımı söyleyeyim,
Bruce Roberts teknelerin genellikle çok ağır olduğu ve hız bakımından yavaş olduğunu hatırlıyorum.
Adam bir suru plan yapıyor ama sadece plan, ne kadar doğru o başka bir şey tabi.
Bana pek güven vermeyen bir isim.


Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Servet Tunç - Haziran 13, 2019, 22:00:55
Bir dip not aktarayım..
Gemi saçını,Kdz.Eregli de,Erdemir yapıyor..
Akçakoca dan,Eregliye giderken,deniz tarafında 5-6 tane ciddi tersane var..
9 metre balıkçıdan,20 metre romörk'e,150 metre gemilere kadar imalat yapıyorlar.
Başlık: Ynt: Bruce Roberts Voyager 544 yelkenli tekne yapımı
Gönderen: Niyazi Ağaçdiken - Haziran 14, 2019, 19:41:33
Bunu versek ...


OCEAN HOUSE 59 - DENİZLERDE YAŞAMAK İÇİNİlan No: 697295153
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-yelkenli-ocean-house-59-denizlerde-yasamak-icin-697295153/detay (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-deniz-araclari-yelkenli-ocean-house-59-denizlerde-yasamak-icin-697295153/detay)