0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Can Hicyilmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 7
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Tekne Adı
  • HASKAP
Bow Truster /Bas Pervane
« : Mayıs 17, 2020, 00:44:47 »
Selam arkadaslar,

Bir yelkenli beyendim 2012 44feet fibe ama bas pervanesi yok. Sonradan bas pervane taktiran varmi aramizda? Onerileri yada sikayetleri olanlar varmi acaba?

Tesekkurler herkese iyi seyirler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #1 : Mayıs 17, 2020, 02:19:57 »
Önceki tekneme baş manevra pervanesini sonradan taktırdım.
Yıllarca kullandım ve hiçbir sorun yaşamadım.
Zaten bildiğim kadarıyla fabrikada da sonradan takılıyor.



Dikkat edilmesi gerekenler:

- Olabildiğince su hattından aşağıya konumlandırın. Su hattına yakın olursa hava emer ve etkisi azalır.

-Gücünü seçerken üreticinin tavsiye ettiğinin en küçüğünü taktırmayın, yetersiz kalır. Mümkünse yüksek güçlü makine seçin.

-Dairesel kanalın yuvasını gövde üzerinde keserken mümkün olduğunca az boşluklu olmasını gözetin. Kolayına kaçıp bol kesip sonradan epoksi ile doldurmak mukavemetin nisbeten düşük kalmasına neden olur.

-En önemlisi; kendinizi her şart altında sanki hiçbir şekilde baş pervanesini kullanmayacakmış gibi manevra yapmaya alıştırın-eğitin.

Manevralarınızı sanki baş pervanesi yokmuş gibi planlayın, sadece teknenin manevrası bozulmuş ve başka şekilde de toparlayamıyorsanız kullanın.

Eğer daha baştan manevranızı hemen baş pervanesini kullanmak üzere planlarsanız sert havalarda yetmeyebilir ve zorda kalabilirsiniz.

Bunun yerine öncelikle kıç attırma manevrasını (tek makinalı tekneler için) çok iyi öğrenin ve kullanın.

Bunun nedeni şudur; örneğin ana makinanız 50hp ise baş pervaneniz de en fazla 5-6hp civarındadır. Büyük makinanın ve büyük pervanenin etkinliği herzaman için doğru kullanılmak şartıyla küçük baş pervanesinden fazla olacaktır.


S/Y Işılay   Ataköy Marina   ~~ (\_ ~~

*

    Çevrimdışı Özgür Ökten

  • * Gezgin Korsan
  • 3.355
    • Yaşadığı Şehir
  • Fethiye-Muğla
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • MARLIN
    • Gemi Trafik
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #2 : Mayıs 17, 2020, 12:45:52 »
Ben de elektrik kısmı ile ilgili bir iki tavsiyede bulunayım;

- Baş pervane için mutlaka ona özel bir akü tahsis edin, servis akülerinden uzuun bir kablo ile beslemeyin.
- Bu akü baş pervane motoruna olabilecek en yakın yerde, en kısa ve en kalın kablo ile motora bağlı olsun.
- Akü çıkışında mutlaka uygun değerde bir sigorta/otomatik devre kesici koyun.
- Bu uzaktaki aküyü doğru bir şarj tesisatı kurarak beslemeyi unutmayın. (alternatörden çok çıkışlı izolatör, çok çıkışlı redresör, çok çıkışlı güneş paneli regülatörü ve bağımsız küçük bir redresör, bağımsız güneş paneli ve regülatörü veya akıllı şarj rölesi üzerinden diğer akülere bağlantı gibi..)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
><(((º>
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.355
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #3 : Mayıs 17, 2020, 12:55:51 »
Bir ekleme de ben yapayım: Akü + kutup başına plastik şapka takın, devre kesici akünün olduğu bölmenin dışında olmalı

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı İskender Kökey

  • * Gezgin Korsan
  • 20
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • Bora Kaptan, Teos Marina / İzmir
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #4 : Mayıs 30, 2020, 16:54:28 »
Benim teknemde Jet Thruster var. Pervaneye alternatif olarak düşünebilirsiniz, uygulaması da daha kolay olabilir diye düşünüyorum. Özetle; sancak ve iskele baş tarafta birer tane su girişi/çıkışı var. Kokpitteki kumanda üzerinden verdiğiniz konuma göre bir taraftan suyu çekip diğer taraftan basınçlı şekilde basarak baş kısmını yönetebiliyorsunuz.

Bana sorarsanız çok şart değil ancak marina içerisindeki manevralarda keyifli oluyor.

Aşağıdaki videoda bulunan tekneye ise sadece baş değil kıç tarafada 2 tane eklenerek 4 noktadan takılmış, haliyle olduğu yerde 360 derece teknenin dönmesini sağlayabilirsiniz bu kombinasyon ile.

[/youtube]
Jeanneau SunOdyssey35
*

    Çevrimdışı Özgür Ökten

  • * Gezgin Korsan
  • 3.355
    • Yaşadığı Şehir
  • Fethiye-Muğla
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • MARLIN
    • Gemi Trafik
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #5 : Mayıs 30, 2020, 18:49:57 »
Maliyet farkı olmasa Jet Thruster pervaneli klasik sistemlere göre çok avantajlı..
Teknede daha küçük delik ve mekanik olarak dış etkilerden etkilenmeyen güvenli bir sistem..

Baştan sarkan tonoz veya bot halatı kaptırılıp kırılan baş pervaneleri denizde değiştirmekten bıktım valla! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
><(((º>
*
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #6 : Mayıs 30, 2020, 20:39:04 »
Peki bu sistemde govdede fazladan uc delik ve vana sistemi olması fazladan bir risk değil mi?
*

    Çevrimdışı Özgür Ökten

  • * Gezgin Korsan
  • 3.355
    • Yaşadığı Şehir
  • Fethiye-Muğla
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • MARLIN
    • Gemi Trafik
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #7 : Mayıs 30, 2020, 21:16:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki bu sistemde govdede fazladan uc delik ve vana sistemi olması fazladan bir risk değil mi?
Teknedeki her delik, vana "+1 risk" dir, ama kurallara uyulursa, bakım yapılırsa öyle endişe edilecek birşey değil.

Ben teknemi yeni delecek olsam, pervane için 30cm çapında boydan boya bir delik açmak yerine 2-3 tane küçük vana deliğini tercih ederim doğrusu.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
><(((º>
*
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #8 : Mayıs 30, 2020, 22:20:45 »
Tesekkur ederim gorusunuz icin. Peki fabrika cikisi bow thruster ile karsilastirirsak, yine ayni mi dusunuyorsunuz?

Bilimsel bir gorus degil elbet ama hissen sanki sonradan sisteme dahil olacak minimum uc delik/vana yerine fabrikada uretilmis ve usulune uygun kesim/montaj/izolasyon yapilmis "resmi" sistem daha guvenilir geliyor.

Tabi bu bir his, sizin deneyime dayali gorusunuzu duymak isterim.
*

    Çevrimiçi Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 671
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #9 : Mayıs 30, 2020, 22:38:28 »
Jet thrusterlar 15 bin euro civarı diye biliyorum.  Euro da 7.5 Turkish lira. 
*
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #10 : Mayıs 30, 2020, 22:39:57 »
Sitesinde tek (bas icin) 7700 Euro, hem bas hem kic 360 derece sistem icin 11000 Euro civari fiyat vardi
*

    Çevrimdışı Özgür Ökten

  • * Gezgin Korsan
  • 3.355
    • Yaşadığı Şehir
  • Fethiye-Muğla
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • MARLIN
    • Gemi Trafik
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #11 : Mayıs 31, 2020, 17:44:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tesekkur ederim gorusunuz icin. Peki fabrika cikisi bow thruster ile karsilastirirsak, yine ayni mi dusunuyorsunuz?

Bilimsel bir gorus degil elbet ama hissen sanki sonradan sisteme dahil olacak minimum uc delik/vana yerine fabrikada uretilmis ve usulune uygun kesim/montaj/izolasyon yapilmis "resmi" sistem daha guvenilir geliyor.

Tabi bu bir his, sizin deneyime dayali gorusunuzu duymak isterim.
Elbette dediğiniz gibi teknik olarak değerlendirebilecek bilgim yok, ama mühendisliğe güvenirim.
Modern bir fiber tekne üreticisi tekneye baş pervane tüneli açıyorsa buna güvenirim.
ama beraberinde kaliteli bir vanaya da güvenirim.
iyi işçilikle sonradan tekneye açılmış deliğe ve oraya takılan rekora kovana da güvenirim.

Ben sadece büyük delik yerine küçük deliği tercih ederim diye hissediyorum.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elbette Ömer Öge'nin verdiği fiyat bilgisinden sonra hislerim hızla değişmeye başladı o başka! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

malzemeye, mühendisliğe, iyi işçiliğe güvenirim, ama insana hiiç güvenmiyorum!

Bir cihazın yumuşak karnı varsa insanoğlu bunu bulur! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Baş pervaneye bot halatını kaptıran adam jet emiş deliğine bilmem ne kaptırır, ama kesin bişey bulur! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
><(((º>
*
Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #12 : Mayıs 31, 2020, 18:51:37 »
Doğru diyorsunuz, az önce su alıp batan, terkedildikten sonra alabora olup, direği de (kanat sistem) kırıldıktan 30 gün sonra 700 mil ötede tespit edilip incelenen bir trimaranın hikayesini izledim.

Batma sebebi, tek ana makineyi iki ayrı elektrik motoru için iptal ettikten sonra, ana makinenin soğutma suyu emiş vanasını açık bırakarak seyre çıkılması. Ne yazik ki yeni sahipleri teknelerini hemen bu revizyonu yaptiktan sonra sadece iki gun kullanabilmisler ve sanslilar ki helikopterle kurtarilarak, en azindan canlarini koruyabilmisler.

Yuzbinlerce dolar, heyecan ve umutlar acik unutulan bir vanayla kayip gidiyor.

Izlemek isterseniz video linki:
&t=5s

Bu arada kaderin cilvesi, pandemi sonrasi turizm isleri kapandigi icin balikciliga baslayan biri buluyor tekneyi, balikci bir baska arkadasiyla birlikte karaya cekiyorlar, dolayisiyla teknenin yeni sahibi oluyorlar. Biraz onarim ve bakim sonrasi motorlu gezi teknesi olmak uzere, kader aglarini oruyor...