0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. D.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #15 : Mayıs 24, 2021, 17:40:58 »
Özgürün yazdıklarının altına imzamı atarım. Söyledikleri birebir doğru. Jel akü kesinlikle kullanmayın. Ben bir tek sulu akü tavsiye etmem sağlık açısından. Malum ben her hangi bir yatağın altında kapalı sulu ya da sulu akü bulundurulması fikrine karşıyım. Kapalı sulu akü koyacağım diyorsanız da aküyü salona koyun olması gerekenden daha kalın bir kablo kullanın ve muhakkak yüksek akım rölesi kullanın.
Bazı kullanıcılar baş pervanenin performansında şikayet edebiliyor küçük olduğunu düşünebiliyor. Tavsiyem akülerin durumunu kontrol etsinler. Stres altında voltajı tutup tutamadığını kontrol etsinler. Sulu aküler tam şarj olabilirler 12.9V u görürsünüz ama plakalar yıprandıysa stres altında çok çabuk voltajları düşer. O nedenle baş pervanenin istediği akımı veremeyebilirler. Baş pervane de öylesine döner. Yani kulaçla tekne çekiyormuşsun hissi verebilir.


*

    S. K.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #16 : Mayıs 24, 2021, 20:00:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Malum ben her hangi bir yatağın altında kapalı sulu ya da sulu akü bulundurulması fikrine karşıyım.

Bunun sebebi ne? havalandırma ve müdahale zorluğu açısından mı yoksa sadece güvenlik mi? Güvenlikse uçucu zehirli gaz mı yoksa yangın çıkarıp daha uyanamadan yakar falan gibi birşey mi?


*

    Ö. Ö.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #17 : Mayıs 24, 2021, 23:46:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Malum ben her hangi bir yatağın altında kapalı sulu ya da sulu akü bulundurulması fikrine karşıyım.

Bunun sebebi ne? havalandırma ve müdahale zorluğu açısından mı yoksa sadece güvenlik mi? Güvenlikse uçucu zehirli gaz mı yoksa yangın çıkarıp daha uyanamadan yakar falan gibi birşey mi?
Alper aküsünü sulu sevmiyor, sek tercih ediyor! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tüm kurşun asit aküler (sulu, vrla, bakımsız, agm, jel) şarj sırasında az veya çok hidrojen gazı çıkartırlar, sebep bu.

Normal şartlarda Agm ve jel yok gibi, diğerleri de çok az.
Ama en eski buşon kapaklı klasik kamyon aküleri ise biraz olur. İşte bunları havalandırmasız kullanmamalıdır. Diğerleri normal şartlarda sorun yaratmaz.

Hızlı şarj ve akünün ısınmasına izin vermek bu nedenle tehlikelidir.

Bu hidrojen, şarj sırasında tepkimeye giremeyen, suya dönüşmeyen gazdır. (H2O 'daki H)
Bu gaz çıkışı oluyorsa zaten akü su kaybediyor olur, anlaşılır.

öZgür (mobil)
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2021, 23:47:14 Gönderen: Özgür Ökten »


*

    H. E.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #18 : Mayıs 25, 2021, 00:39:24 »
Normal kullanımda da en çok gaz çıkaran akü olsa da "tolere edilebilir". Ancak bir arıza halinde, normalden çok daha fazla gaz çıkabilir, akü şişebilir hatta patlayabilir. Bu tehlike kurşun-asit akülerde daha fazladır.


*

    A. D.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #19 : Mayıs 25, 2021, 10:08:33 »
Her sulu akü belli bir miktar gaz çıkarır kullanım ve şarj sırasında. Bu gazlar sadece güvenlik değil sağlık açısından da zararlı.  O nedenle ben tekne içi kullanımda sulu akü türlerini sevmiyorum. Esasında hiç bir yerine koydurmam ama maliyet düşünüldüğü zaman salona hayır demiyorum orada fazla uyunmadığı için ve daha geniş bir alan olduğu için.

*

    S. D.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #20 : Mayıs 25, 2021, 18:43:06 »
Geçen gün piyasadan depozito aküleri toplayan bir firmanın yan mağazasında vitrine bakıyordum. Nefes almakta zorlanmaya başladım, boğazım tırmalanmaya ve gırtlağım acımaya başladı.

Ne oluyor derken farkettim ki akü firması mağazanın önüne aküleri sermiş hortumla yıkıyor. Etrafa beyaz tortu bırakan bir sıvı yayılıyor ve sıcak havada buharlaşıp havaya karışan asitli gazlar da ben rüzgar altında kaldığımdan nefes almamı zorlaştırıyordu.

Yolun karşısına geçtim ve dünyam değişti.

Bunun tekne içinde kapalı ortamda, hele ki uyurken yaşandığını düşünemiyorum. 
*

    H. E.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #21 : Mayıs 25, 2021, 19:54:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen gün piyasadan depozito aküleri toplayan bir firmanın yan mağazasında vitrine bakıyordum. Nefes almakta zorlanmaya başladım, boğazım tırmalanmaya ve gırtlağım acımaya başladı.

Ne oluyor derken farkettim ki akü firması mağazanın önüne aküleri sermiş hortumla yıkıyor. Etrafa beyaz tortu bırakan bir sıvı yayılıyor ve sıcak havada buharlaşıp havaya karışan asitli gazlar da ben rüzgar altında kaldığımdan nefes almamı zorlaştırıyordu.

Yolun karşısına geçtim ve dünyam değişti.

Bunun tekne içinde kapalı ortamda, hele ki uyurken yaşandığını düşünemiyorum. 

Gece teknede uyurken o firma gelip neden akülerinizi yıkasın ki?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. D.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #22 : Mayıs 25, 2021, 20:03:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen gün piyasadan depozito aküleri toplayan bir firmanın yan mağazasında vitrine bakıyordum. Nefes almakta zorlanmaya başladım, boğazım tırmalanmaya ve gırtlağım acımaya başladı.

Ne oluyor derken farkettim ki akü firması mağazanın önüne aküleri sermiş hortumla yıkıyor. Etrafa beyaz tortu bırakan bir sıvı yayılıyor ve sıcak havada buharlaşıp havaya karışan asitli gazlar da ben rüzgar altında kaldığımdan nefes almamı zorlaştırıyordu.

Yolun karşısına geçtim ve dünyam değişti.

Bunun tekne içinde kapalı ortamda, hele ki uyurken yaşandığını düşünemiyorum. 

Gece teknede uyurken o firma gelip neden akülerinizi yıkasın ki?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tanıyorum o firmayı, hizmette sinir tanımıyorlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #23 : Mayıs 25, 2021, 22:45:59 »
Boğaz yakan ve kötü kokan sülfirik asittir.
Arıza halleri dışında aküden çıkmaz, ama hidrojen hızlı şarj ve ısınma durumunda mutlaka çıkar.

O firmaya ben de gıcık oldum, pisler!

öZgür (mobil)

*

    S. D.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #24 : Mayıs 25, 2021, 23:52:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gece teknede uyurken o firma gelip neden akülerinizi yıkasın ki?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ay gece gece kahkaha attım vallahi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #25 : Mayıs 26, 2021, 10:42:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen gün piyasadan depozito aküleri toplayan bir firmanın yan mağazasında vitrine bakıyordum. Nefes almakta zorlanmaya başladım, boğazım tırmalanmaya ve gırtlağım acımaya başladı.

Ne oluyor derken farkettim ki akü firması mağazanın önüne aküleri sermiş hortumla yıkıyor. Etrafa beyaz tortu bırakan bir sıvı yayılıyor ve sıcak havada buharlaşıp havaya karışan asitli gazlar da ben rüzgar altında kaldığımdan nefes almamı zorlaştırıyordu.

Yolun karşısına geçtim ve dünyam değişti.

Bunun tekne içinde kapalı ortamda, hele ki uyurken yaşandığını düşünemiyorum. 

Gece teknede uyurken o firma gelip neden akülerinizi yıkasın ki?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hahahahaha sesli güldüm.
*

    Y. A.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #26 : Mayıs 27, 2021, 10:29:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jet thrusterlar 15 bin euro civarı diye biliyorum.  Euro da 7.5 Turkish lira.

Euro 7.5 Turkish lira  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güzel günlermiş...
*

    S. K.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #27 : Mayıs 27, 2021, 17:29:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Euro 7.5 Turkish lira  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güzel günlermiş...
Felaket valla ya; aradan da hâla 1 yıl geçmemiş...

Bir italyan için o gün 7500€ olan jet-thruster bugün hala 7500€; muhtelen aylık maaşı da 7500€'ydu herifin, değişen birşey olmamış... Ama TL kazanıp teknesine mecburen € ile bakanlar; hatta daha kötüsü TL kazanıp tekne parası biriktirenler için durum felaket...

Benim de tekne bütçem var, bir kısmı cepte ve $/€ parite kumarından az bir dayak yedikten sonra uslandım ve Euroya park ettim; en azından erimiyor... Gelgelelim bütçenin diğer yarısı da bir dosyadan bekleniyor; o dosya da 2019 Kasım ayından beri önce istinafta sonra da Yargıtay'da sırasını bekliyor... Tabi orada sadece benim param yok, esasında daha çok müvekkilin parası var ama müvekkilin alacağı 1,5 yılda nereden baksanız %22 civarında faiz görmüşken benim vekalet alacağım bir lira değişmedi, durduğumuz yerde paranın erimesini seyrediyoruz... Şimdi baktım da kararın tebliğ edildiği gün kur 6,33'müş, bugün 10,30₺... 500 gün yahu hepi topu; öyle ABD'nin ekonomik saldırısı zamanı falan da değil yani aradaki, o daha önceydi...  %40 erimiş para "ithal ürün alım gücü" açısından  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. T.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #28 : Mayıs 27, 2021, 22:14:01 »
Kaptanlarım benim teknem bavaria 42 teknemi aldığımda baş pervanem 150x2=300 amper jel akülere bağlıydı, daha sonra paş pervane girişine ilave 105 amper sulu akü ilave etti, fakat aynı hatta bağlı hem jel hem sulu akü oldu ve aynı hattan şarj ediyor, yanlış olduğunu biliyorum nasıl bir çözüm üretebilirim.
*

    H. E.

Ynt: Bow Truster /Bas Pervane
« Yanıtla #29 : Mayıs 28, 2021, 02:18:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaptanlarım benim teknem bavaria 42 teknemi aldığımda baş pervanem 150x2=300 amper jel akülere bağlıydı, daha sonra paş pervane girişine ilave 105 amper sulu akü ilave etti, fakat aynı hatta bağlı hem jel hem sulu akü oldu ve aynı hattan şarj ediyor, yanlış olduğunu biliyorum nasıl bir çözüm üretebilirim.

Jel aküler baş pervane motorunun aniden talep ettiği yüksek akımı karşılamada zayıf kalır. CCA denilen değerleri düşüktür. Ayrıca jel ve kurşun asit akünün paralel bağlanması olmaz. Şarj şemaları farklıdır. Jelleri kullanmayın. Aynı tip, yüksek CCA değerli, AGM veya kurşun asit akü kullanın. Elbette onları şarj ederken akü izoltörü ile enerji ağlayan kaynağa bağlı olmalılar. Yani kaynaktan akülere akım gelmeli ama tersine akım gitmemeli.