0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. A.

Ynt: riva aquariva ölçekli planı
« Yanıtla #45 : Temmuz 24, 2023, 16:11:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aman spirale dikkat et biraz kacirdin mi yanarsin. Hiz kontrollu  spiral bulursan yavaş hizdan başlayarak kontrol edebilirsin
Oncelikle 100 numaradan başlayip 80 niya sonra da 60 noya donebilirsin , böylece fazla derin kaçirma riski olmaz

Teşekkür ederim Atilla Korsanım . Önceki teknemin restorasyonundan tecrübeliyim  ...boya sökücü kimyasallar  dahil mekanik çözümleri  bu gün araştıracağm araştıracağım .çok detaylandırmadan sonuçlandırıp suya indirmeyi düşünüyorum


*

    E. S.

Ynt: riva aquariva ölçekli planı
« Yanıtla #46 : Temmuz 24, 2023, 16:51:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aman spirale dikkat et biraz kacirdin mi yanarsin. Hiz kontrollu  spiral bulursan yavaş hizdan başlayarak kontrol edebilirsin
Oncelikle 100 numaradan başlayip 80 niya sonra da 60 noya donebilirsin , böylece fazla derin kaçirma riski olmaz

Teşekkür ederim Atilla Korsanım . Önceki teknemin restorasyonundan tecrübeliyim  ...boya sökücü kimyasallar  dahil mekanik çözümleri  bu gün araştıracağm araştıracağım .çok detaylandırmadan sonuçlandırıp suya indirmeyi düşünüyorum

Öncelikle yaşanan kazaya çok üzüldüm, uzun süredir emek verdiğiniz bir projeyi sonlandırmak acı verici olmalı. Bu arada geçen sezon teknemin altındaki eski zehirli katmanlarını sökmek için kimyasal yöntemlerden sonuç alamadık. Onlarca kat astar ve zehirliyi boya sökücüler ile temizlemek mümkün olmadı, kazıma yolu ile temizleyebildik. Zımpara da fayda etmedi zımpara kağıdı hemen boya ile dolup işlevsiz hale geliyordu.


*

    A. K.

Ynt: riva aquariva ölçekli planı
« Yanıtla #47 : Temmuz 24, 2023, 18:35:00 »
Geçen sene bende kat kat boya kazıdım , daha önce yapılmış epoksiye kadar indim .  2 adet Spiral taşa kontrollu baskı vererek  60-80 no zımpara ile girdik . Kabasını aldıktan sonra  100 numara ile incelttik . Sonra epoksi kaplandı ve astar +  boya. Kalın zımpara Spiralde tehlikeli. Biraz bastınmı veya açılı daldınmı orayı bitirirsin. O yüzden spirali kesinlikle eğmeden tekneye paralel tutacaksın . Tabi en iyisi ve güvenlisi egzantrik zımpara .

Butun tekne için tahminen 15 zımpara harcandı . olsun 20 adet.
« Son Düzenleme: Temmuz 24, 2023, 18:41:31 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    T. A.

Ynt: riva aquariva ölçekli planı
« Yanıtla #48 : Ağustos 21, 2023, 11:27:06 »
teknenin boya kazimasi can sikici sekilde yavas devam ediyor. Boya kazima icin bir cok yontem denedim :
1-cok amacli alet-(ismi tam olarak boyle geciyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap): bazi noktalarda cok isime yaradi . kabarmis boyayi blok halinde kaziyabildim . boya saglam tutunmus ise kesinlikle ise yaramiyor  uygullama esnasinda jelkota zarar vermiyor
2- eksantrik zimpara : 115 mm lik eksantrik zimpara ile is yavas ama emniyetli ilerliyor. cok amacli aletin kazimadigi noktalarda cirtli zimpara ile devam ettim. cirtli zimpara kagitlarinin kalitesinden mi yoksa benim makinenin cirt pedi mi eskidi bilmiyorum ama kagitlar bitmeden cirt pedinden ayriliyor ve kagit dusuyor. sarfiyat cok oluyor
3- bitmeye yakin kullanilmis  flap disk: en etkili ve hizli yontem. ancak flap diskin eskimis olmasi onemli yenisi ile jelkota zarar verme ihtimali cok yuksek.
teknenin govdesinde 2 noktada kirik vardi gerekli olculerde kesip temizledim. icerden ve disaridan tamir yapacagim. bir an once ust yapinin insaasina baslamak icin sabirsizlaniyorum.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    T. A.

Ynt: riva aquariva ölçekli planı
« Yanıtla #49 : Eylül 11, 2023, 13:03:09 »
sevgili korsanlarim.  tekneyi tumba yapip o sekilde devam etmek istiyorum. teknenin agirligi 500 kg civari . yontem tavsiyesi olan var midir? Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap