0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. E.

Beneteau Oceanis 45 / Jeanneau Sun Odyssey 479 (Eski 469) / Bavaria Cruiser 46 birbirinin muadili tekneler..
 
                    Cr 46   SO479   O45
Tam Boy           14,27   14,05   13,85
Su Hattı Boyu   12,74   12,54   12,98
Genişlik             4,35     4,49   4,49
Deplasman           12600   10809   9550
Su Çekimi            2,1           2,24        2,15
Motor Bg               55             54         54
Toplam Yelken      108        96   100

Olumlu ayırt edici özellikler :
Bavaria 46 - Çift dümen palası - Master kabin geniş - Yer kaplamaları koyu renk pek güzel
Oceanis 45 - Kokpitteki arch cok yakışıklı. Ana yelken arabası o arch üstünde - Merdivenler çok yatay (Bebeler için cok iyi) - Hepsinin kokpit geniş ama Oceanis 45 .. Yayla..
Jeanneau SO 479.. İçi daha ferah. Daha iyi hissediyorum bu teknede..

Üçü de radarlı - aisli - 1 elektrik vinçli - ledli süslü fiyatlandığında SO479 ve OC 45 neredeyse aynı C45 ise % 5 (az para etmiyor) daha ucuz..

Ne işçilikleirni bilirim (Hepsi de aynı görünüyor gözüme) ne servis yaygınlıklarını ve satış sonrası kalitelerini..

Sizin görüşünüz nedir?


*

    Y. C.

Ben jeno 45 kullanıcısıyım, bana göre 3 teknede aynı değerde, denizcilik anlamında bir diğeri ondan çok üstün değil. Almayı düşündüğünüz teknenin yaşı, donanımı, genel durumu ve fiyatına göre karar vermek gerekir.  Oceanis ve jeno türkiye pazarında daha değerli gözüküyor. Bunda iç mobilyası, işçiliği de etken olabilir. Bavaria daha çok fabrikasyon tekne üreten firma, mobilya aksamı diğerlerine nazaran daha ekonomik çözümler sunuyor.
 Bavaria ise 2. sınıf gibi bir algı yaratılmak isteniyor. Ancak benim gözlemlerim öyle değil, teknem jeno, Fransız olmasına rağmen, Alman malı Bavaria teknelerinin kötü olmadığını düşünüyorum. Alım sürecinde sıraladığınız teknelerden, belli bir markayı öne çıkartmadan, fiyat donanım ve teknenin yıpranmışlık durumuna göre karar verirdim. Teknelerin sıfır fiyatlarını da kıyaslayarak tabii. Bütçenize uyan tekneyi alın yani...


*

    M. A.

Ne kadar doğru bir kriterdir çok bildiğimi söyleyemem ama tüm özellikleri bu kadar yakın olan 3 tekne arasında Bavaria %20 daha ağır.
Duygu, estetik vb konuları kenara koyduğumda bu data beni Bavaria'ya iterdi.

Öte yandan düz mantıkla daha fazla malzeme var denebilir. Ya da diğerlerinin teknolojisi o kadar ileri ki, %20 daha hafif yaparak aynı mukavemeti yakalayabiliyorlar. Burada bir bilenin yorumu lazım.

İki tane alınca indirim oranı kaç? :-)



*

    H. E.

Ocanis 45 merdivenler ve arch nedeniyle gezi teknesi olarak daha iyi. Bir de sanırım en hızlıları o.


*

    S. Ç.

Jano 479 çok yakışıklı bir tekne..hemde çok..

*

    T. A.


Eğer satarken para kaybetmek istemiyorsanız Bavaria almayın (tabii 0 tekne alacağınızı varsayarak söylüyorum). % 5 ucuza alırsınız ama 2. elde diğerlerinden fazla değer kaybeder. Satış sonrası servisi hakkında da bu forumda yazılan oldukça olumsuz şeyler vardı. Aratırsanız bulursunuz.
Eğer daha çok dışarıda vakit geçirecekseniz Beneteau alın. Dış mekanı diğer ikisine göre çok ama çok daha geniştir. Master kabini güzeldir. Ve ırgatın arkasında değerini ileride anlayacağınız bir deposu vardır. ama her yelkenli teknede olduğu gibi "her seçim bir vazgeçiş" olduğundan iç yaşam alanı dardır. Satış sonrası hizmeti kötü değil ama vasattır.
Dolayısıyla kışın veya ara mevsimlerde içeride vakit geçirecekseniz Jeanneau daha iyi bir seçim olabilir. Fransa da aynı firma olmasına rağmen buradaki distribütörü Beneteau dan farklıdır. Satış sonrası ilgi bir derece daha iyidir.

Aslında bana kalırsa sizin için en doğrusu 0 tekne almak yerine cebine parayı koyup kasım aralık aylarında azami 1 yaşında tekne kovalamak ve en çok düşeni satın almaktır. Şu anda Türkiye dünyada en çok 0 tekne satılan ülkelerden bir tanesi. Ama bir çok kişi tam araştırmadan tekne alıyor ve bir kısmı sene sonu gelmeden yanlış seçimlerle tekne değiştiriyor. Dolayısıyla çok uygun fiyatlı yaşı genç tekne bulmak mümkün. Ama tabii ki aralık ayında, Mayısta değil....
*

    T. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jano 479 çok yakışıklı bir tekne..hemde çok..

Kesinlikle hemfikirim.

TANER
*

    T. A.

Bu arada Jeanneau 479 (veya eski adıyla 469) dümen arkasında oturacak yeri olmayan nadir teknelerdendir. Ya ayakta kullanırsınız ya da yan oturup kafanızı döndürerek... Akşamki boyun ağrısından bahsetmeyelim. :-)
« Son Düzenleme: Ekim 09, 2015, 10:38:35 Gönderen: Tunç Aytunç »
*

    T. Ö.

Bu arada, Jeanneau 479 veya 469 larin ikinci ellerine diğerlerine oranla çok az  rastlanması, bu modelin az satılmasından mı, yoksa alanların çok memnun olup satılığa çıkmamalarından mıdır ?

Sık sık bu modelin ikinci eline baktığımdan biliyorum...
TANER
« Son Düzenleme: Ekim 09, 2015, 14:24:55 Gönderen: Taner Özer »
*

    T. A.

Taner abi bunlar göreceli olarak yeni tekneler. 479 daha yok zaten. 469 da muadillerine göre daha az sayıda satılan bir tekne. İkinci ele az düşüyor. Aynı fiyat aralığındaki o45 türkiye'de peynir ekmek gibi satılıyor.
*

    T. Ö.

Tunç'cum,

İki veya üç yıl önceki fuarda 45-46 feet seviyelerindeki yeni teknelere baktığımızda, en çok sevdiğimiz SO469 olmuştu.
O günden beri ikinci eline bakarım, (hele Türkiye'de) hiç doğru dürüst bir şeye rastlamadım.
Ama dediğin gibi OC45' ler, 48'ler adım başı karşına çıkıyor.

TANER
*

    T. A.

Taner abi aynen ben de çok beğenmiştim ama ben hep dümen arkasında oturmayı severim. Bu teknede oturacak yer olmaması bizi çok şaşırtmıştı.
Bu arada Jeanneau markasının distribütörü 2. Elde teknelerinin çok arkasında duruyorlar. Bir çok tekne sahibi direk distribütör ile 2. El işini hallediyor. Sanırım bazı tekneler malum sitede bile yayınlanmadan alıcısına gidiyor.
« Son Düzenleme: Ekim 09, 2015, 15:10:01 Gönderen: Tunç Aytunç »
*

    T. Ö.

Bir arkadaşım da 6-7 yıl once 43 feet Beneteau ve Jeanneau arasında kalmıştı.
Sonra sadece havuzluk masasındaki lambadan dolayı Benetau'yu aldılar.

(: TANER
*

    T. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada Jeanneau markasının distribütörü 2. Elde teknelerinin çok arkasında duruyorlar. Bir çok tekne sahibi direk distribütör ile 2. El işini hallediyor. Sanırım bazı tekneler malum sitede bile yayınlanmadan alıcısına gidiyor.

Ooo, bunu söylediğin iyi oldu.

TANER
*

    H. E.

Salondaki hareketli sandalyeler çok ilginç.