Bende ayni sekilde dusunuyorum. Hatta daha da otesi, firtina taktik ve teknik calismalarim kapsaminda bu baba ve onun saglamligi cok daha onem arzediyor. Bu konuda deneyimli Pardey dayinin verilerini bizim teknenin bacisiyla(sistership
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap) Amerika kitasinin etrafindan dolasan Rutherford'un verilerini karsilastirdim. Orsa alabanda eglenecez OK. Onun otesinde deniz capasi....Bu deniz capasini uygulayabilmek kapasitesine sahip olmayi istiyorum. Bu muhteremlerin verilerine bakinca, pardey dayi slick'ci. Deniz capasini koyverip bridle kullanarak dalgayi bas omuzluktan almayi seviyor.Tekne yavas yavas rugar altian drift olurken salmanin su yuzeyinde yarattigi durgunluk -slick- onun cok altini cizdigi bir konu. Rutherford capayi bastan brakip dalgayi kafadan aliyor, ben bu baba fikrini ondan caldim. Alt taraftan agac buyukce bir plaka atmis...Lafi fazla uzatmayayim neticede o babanin adinin hakkini vermesini umit ediyorum.
Birde soyle dusundum malum o babaya uygulanacak guc yatay olacak. Herhangibir kuvvet kolu/manivela etkisi soz konusu degil...
Deniz capasinda zaten 100 metre+ naylon halat atiliyor, sok etkisi olmaz, naylon halat esnedikce o etkiye yutar seklinde de dusundum. Acikcasi sert havada capada kalmis degilim nasil bir kuvvet olur tahmin edemiyorum ama ondada catenary denilen bir etki var ayrica yine halat varsa...Bizim baba dayanir insallah.