0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #30 : Şubat 12, 2019, 16:48:59 »
Bu aşamada sizlerin yardımına ihtiyacım var.
Tekneyi Tuzlaya götürmek için seyir halindeyken teknenin iskeleye çektiğini fark ettik.
Daha önce hep kısa seyirler yaptığımız için fark edememiştik.
3/4 gazda yekeye sürekli bir kuvvet uygulamak gerekiyor. Sebebi ne olabilir?
Şimdiden yardımlarınıza teşekkür ederim.


*

    H. E.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #31 : Şubat 12, 2019, 16:51:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İşte ahşap teknenin güzelliği. Çürüyen parçayı değiştir, tekne yenilensin.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aynı şey fiber için de geçerli değil mi?
Kazı gelcoat'u ayıkla ozmoslu kısımları, epoksi reçine, cam elyafı.. Tank gibi tekne olmuyor mu?





Bence de fiber teknede de yapılabilir. Hatta daha kolay olur sank.


*

    R. E.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #32 : Şubat 12, 2019, 16:58:10 »

Kesinlikle haklısınız Halil Kaptanım.

Ahşap tabiiki daha güzel.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




*

    Y. A.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #33 : Şubat 12, 2019, 17:02:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu aşamada sizlerin yardımına ihtiyacım var.
Tekneyi Tuzlaya götürmek için seyir halindeyken teknenin iskeleye çektiğini fark ettik.
Daha önce hep kısa seyirler yaptığımız için fark edememiştik.
3/4 gazda yekeye sürekli bir kuvvet uygulamak gerekiyor. Sebebi ne olabilir?
Şimdiden yardımlarınıza teşekkür ederim.
Aha ilk defa bir teknenin bir yöne çektiğini duydum(sanki 20 yıldır denizciyiz şunun şurası 6 ay oldu olmadı). Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bugünün karı da bu oldu bakalım sebepleri neler olabilirmiş.
İlerde başıma gelirse diye merakla bekliyorum cevapları.


*

    A. Ç.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #34 : Şubat 12, 2019, 17:52:47 »
Bir şekilde teknede örneğin omurgada bir eğrilik olabilir veya şaft çıkışı eğri delinmiştir. Dümen palasındaki en küçük simetri eksikliği bile ciddi sapma yapabilir.

*

    Ö. T.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #35 : Şubat 12, 2019, 18:05:02 »
 Teknenin birinin dumen palasini tamir ederken , şekil vermek için 3 gün uğraşmıştım da insanlar mana verememişti.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknenin içerisindeki eşyaların ağırlık dağılımı (akü ,depolar, buzdolabı ,mutfak tezgahı vs ) da bazan tekneyi iskele-sancak veya baş - kic dogrultusunda fazla yatırıyor ve bu sonucu verebiliyor.
Çözüm yeniden ağırlık dağılımı ya da aksi yöne ağırlık koymak.
*

    R. E.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #36 : Şubat 12, 2019, 18:46:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Teknenin birinin dumen palasini tamir ederken , şekil vermek için 3 gün uğraşmıştım da insanlar mana verememişti.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Üç günden fazla sürmüştü sanırım. Gittin geldin palayla uğraştın.
Takıntılı olduğunu düşünmek için yeter argüman birikmişti.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İyiki öyle yapmışsın.. Kuğu gibi gidiyor şimdi.. Dümeni milim oynatmayı hissediyor. Tepki veriyor..
"Kayıktan sağlam oldu" kesinlikle abartma değil..



*

    E. Ş.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #37 : Şubat 12, 2019, 19:08:57 »
Sildim
« Son Düzenleme: Şubat 12, 2019, 19:12:37 Gönderen: Erol Şar »
*

    Ö. T.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #38 : Şubat 13, 2019, 02:26:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Teknenin birinin dumen palasini tamir ederken , şekil vermek için 3 gün uğraşmıştım da insanlar mana verememişti.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Üç günden fazla sürmüştü sanırım. Gittin geldin palayla uğraştın.
Takıntılı olduğunu düşünmek için yeter argüman birikmişti.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İyiki öyle yapmışsın.. Kuğu gibi gidiyor şimdi.. Dümeni milim oynatmayı hissediyor. Tepki veriyor..
"Kayıktan sağlam oldu" kesinlikle abartma değil..





 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güle güle kullan hocam . Beğendiğine sevindim.
*

    S. P.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #39 : Şubat 14, 2019, 13:01:46 »
Harika bir tekne. Hatları muhteşem.  İlk resimlerinde daha büyük sandım. Sonra iskelede etrafındaki siz varken gerçek boyutunun farkına vardım.
Bakım sırasında canınızı sıkan, aklınızdan pişmanlık geçirecek olaylar olacaktır.
Kesinlikle pişman olmayın. Emeğinize değecektir.
Kolay gelsin.
*

    H. E.

Ynt: 1967 MODEL AHŞAP YELKENLİ TAMİRATI
« Yanıtla #40 : Şubat 14, 2019, 13:41:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Harika bir tekne. Hatları muhteşem.  İlk resimlerinde daha büyük sandım. Sonra iskelede etrafındaki siz varken gerçek boyutunun farkına vardım.
Bakım sırasında canınızı sıkan, aklınızdan pişmanlık geçirecek olaylar olacaktır.
Kesinlikle pişman olmayın. Emeğinize değecektir.
Kolay gelsin.

Çok teşekkürler Sedat korsanım. Hakikaten başlarda sorun çıkmaz dediğimiz yerlerde sorunlar çıktı. Moralimizi bozdu açıkçası. Ama ahşap bir teknenin denizciliği ile keyifli yelken yapacağımız günlerin hayaliyle tekrar motivasyonumuz yerine geldi. Şanslıyız, ustalarda işinin ehli. Ülkenin ekonomik durumundan dolayı çokta yoğun değiller. Özene bezene güzel bir iş çıkıyor. İki aya kadar bitiririz umarım. Bu arada tekne 11 metre