Anladığım kadarıyla biraz kavram kargaşası var...
Devridaim ile normalde kastedilen motor içerisindeki -eğer varsa-tatlı su ve/veya antifriz karışımını döndüren pompa sistemidir. Bildiğim kadarıyla Hakan Z'nin başına gelen arıza budur.
Seçkin Korsan ise, anlattıklarından anladığım deniz suyu tulumbası ya da pompası olarak adlandırdığımız sistemi kastediyor. Bazı Yanmar'larda zaten tatlı su devridaimi yok.
Damlayan su tuzlu ise, arızalanan deniz suyu pompasıdır. Diğerinde ise tatlı su eksilir, hararet yapar vs.
Deniz suyu tulumbası keçesi arızalı ise su damlatır-bu su tuzludur- ama motor hararetine hemen yol açmayabilir. Bkz. Ahmet Semiz Korsan'ın tecrübesi...
Bu aşamada bir husus, bir takım motor parçalarına damlayan tuzlu su hele de motor bloğu sıcaksa ciddi korozyona sebep olur. Altına bir kap koyun derim...
Sökmek için tulumbayı söküp, impelleri çıkartıp, mili, keçesini ve rulmanını değiştirmek gerekebilir. Bilye yoktur, keçesi özeldir, takması zor değildir ama beceri ister. Bildiğim içinde kömür yoktur!
Tatlı su devridaimi sökmesi takması ise bizim yapacağımız iş değildir. Eğer arızalandıysa becerikli bir tezgahta belki toparlanabilir ama yenisini almak tavsiyesine uyulmalıdır derim (Bkz Atilla Aytaç)