0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.392
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
yanmar 1GM10C-SD LO Lamp ikazı ?
« : Mayıs 23, 2011, 12:05:35 »
Sevgili Korsanlar öncelikle iyi haftalar...

Yanmar 9 bg saildrive motorun kumanda tablosunda 6 ikaz lambazından sağdan ikinci lamba sürekli yanıyor ve alarm veriyor.

Yanmar SD20 kitapçığında bu alarmın "LO Press" şeklinde bir açıklaması var...

Bu nedir ? Arıza mıdır ? Arızaysa nasıl giderilir ?

Şimdiden teşekkürler...

"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.502
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: yanmar 1GM10C-SD LO Lamp ikazı ?
« Yanıtla #1 : Mayıs 23, 2011, 12:18:49 »
Yağ basıncı lambası olması gerekir. Yağını kontrol edin, eksikse tamamlayın, sorun devam ederse, ikaz veren müşür bozuk olabilir veya arıza pompa arızası veya tıkanıklık olabilir. Pompa arızası çok nadirdir. genellikle filtre tıkanıklığından oluşur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.392
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: yanmar 1GM10C-SD LO Lamp ikazı ?
« Yanıtla #2 : Mayıs 23, 2011, 13:14:08 »
Teşekkürler. Aslında motor yağ seviyesini çalıştırmadan önce kontrol etmiştim ama sanırım tekrar bakmakta fayda var.

Aynı ikaz, hem motor hem saildrive'ın yağ basınç düşüklüğünü gösteriyor olmalı çünkü az önce bulduğum motor kitapçığında da aynı ikaz lambası için bu kez net olarak "Oil Pressure Lamp" açıklaması yer alıyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yani ikisini de kontrol etmek gerekiyor bu durumda... Saildrive'ın yağ kontrol çubuğu ve yağ kapağı arka kısımda kalıyor ve kolay erişilemiyor. Bunu denizdeyken kontrol etmenin pratik bir yolu yok gibi ?
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimiçi Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.225
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: yanmar 1GM10C-SD LO Lamp ikazı ?
« Yanıtla #3 : Mayıs 23, 2011, 17:38:25 »
Sail drive ile ilişkisi yok. Motorun yapım yılı kaç?

*

    Çevrimiçi Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.392
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: yanmar 1GM10C-SD LO Lamp ikazı ?
« Yanıtla #4 : Mayıs 23, 2011, 18:39:54 »
hmm...bilmiyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bakıp bilgi vereceğim...
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimiçi Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.225
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: yanmar 1GM10C-SD LO Lamp ikazı ?
« Yanıtla #5 : Mayıs 24, 2011, 20:06:06 »
1GM10C motorda yağ basıncı müşiri yağ filtresi adaptörü üzerindedir. Müşir sıfır basınçta kapalı konumda olup kontak çevrildiğinde ikaz lambasının yanmasına ve alarmın ötmesine neden olan akımın geçmesine izin verir. Yağ basıncı 9.8-29.4 kpa değerini aştığı zaman müşir açar  lamba söner ve alarm susar.
Müşirin kontrolu için:
1. Müşir terminalinden kabloyu sökün
2. Müşir gövdesi ile terminal arasına ohm metre bağlayın
3. Motor çalışmazken ohm metre sıfır direnç göstermesi(kısa devre durum) yani devrenin kapalı olması gerekir
4. Motoru çalıştırın. Yağ basıncı 9.8 kPa değerini aşınca müşir akımı devreyi kesmeli ve sonsuz direnç okunmalıdır. Eğer bu gerçekleşmezse müşiri değiştirmeniz gerekir.

Sail Drive(SD)'nin motor yağ basıncı ile ilişikisi yoktur. SD üzerinde yalnızca membran su kaçağı için ikaz müşiri bulunur. Bu müşir membran yırtılıp içeri su girdiği zaman motor kontrol panelinde ikaz verir. Bu müşirin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için motor çalışırken müşir üzerine su döküp ikazın çalışıp çalışmadığına bakmak gerekir.

Yağ Basıncı İkaz lambası kontrolu:
1. Müşirin kablosunu sökün.
2. Kontak açıkken kablonun ucunu şaseye değdirin. Lambanın yanması gerekir. Yanmazsa lambayı değiştirin.


Kaynak: CLYMER YANMAR DIESEL SHOP MANUAL
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2011, 20:09:56 Gönderen: Orhan Barut »
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.502
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: yanmar 1GM10C-SD LO Lamp ikazı ?
« Yanıtla #6 : Mayıs 24, 2011, 20:26:41 »
Herhangi bir nedenle motor yağ basıncı yükselmiyorsa müşir sağlam olsa bile motor çalıştığında lamba sönmeyecektir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.225
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: yanmar 1GM10C-SD LO Lamp ikazı ?
« Yanıtla #7 : Mayıs 24, 2011, 20:43:35 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap