0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. B. A.

Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« : Ağustos 22, 2011, 21:58:09 »
Sevgil Korsanlar, aslında forumu taradım ama benzer bir soru sorulmuş mu bulamadım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir süredir sanki motorda (Yanmar 9 beygir 1GM10) bir performans problemi var. Geçen cumartesi dalıp pervaneye baktım (katlanır pervane) acaba oradan kaynaklanabilir mi diye ama pervanede hafif bir kekamoz dışında sorun görmedim. Pervane rahatça dönüyor, üzerine sarılmış birşey yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Gaz kolunu sonuna dek indirmeme karşın devir saati 3100 civarından sonra yükselmiyor. Motorda sanki biraz güç kaybı var. Sebebi ne(ler) olabilir sizce Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir not: Birkaç hafta önce teknenin pervanesine tonoz halatı dolandı ve motor o anda stop etti. Halat pervaneye bir tur kadar dolanmış, gevşetip çıkarttıktan sonra motor sorunsuz çalışmıştı. Bilmiyorum yukarıda anlattıklarıma ışık tutacak bir şey midir?
« Son Düzenleme: Ağustos 22, 2011, 22:00:35 Gönderen: Mahir B. Aşut »


*

    İ. Y.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #1 : Ağustos 22, 2011, 22:02:11 »
Sail drive mı?


*

    M. B. A.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #2 : Ağustos 22, 2011, 22:07:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sail drive mı?

Evet, sail drive...


*

    M. E.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #3 : Ağustos 22, 2011, 22:09:56 »
3100'mü? Daha ne kadar yükselsin istiyorsunuz ki zaten?


*

    İ. Y.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #4 : Ağustos 22, 2011, 22:17:29 »
Mahir korsanım

Sail drive pervanenin mile geçen yerinde bir lastik bulunmakta. Eğer tonoz halatını doladı iseniz bu lastik mil zarar görmesin diye kendini deforme etmiş olabilir. Suyun altında bakınca herşey normal gözüküyor olabilir ama şuan pervanenizin dönme çapında sorun olabilir.
« Son Düzenleme: Ağustos 22, 2011, 22:17:45 Gönderen: İrfan Yalçın »

*

    M. B. A.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #5 : Ağustos 22, 2011, 22:30:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
3100'mü? Daha ne kadar yükselsin istiyorsunuz ki zaten?

Seyirde 2700 civarında bir devir kullanıyoruz elbette. Ama daha önce 4 bin devire rahatça çıkan motor bu devirlere çıkamayınca ve gaz kolunu eskisinden daha çok itmek gerekince...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. B. A.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #6 : Ağustos 22, 2011, 22:30:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mahir korsanım

Sail drive pervanenin mile geçen yerinde bir lastik bulunmakta. Eğer tonoz halatını doladı iseniz bu lastik mil zarar görmesin diye kendini deforme etmiş olabilir. Suyun altında bakınca herşey normal gözüküyor olabilir ama şuan pervanenizin dönme çapında sorun olabilir.

Hmm... bu durumu tekneyi sudan çıkartmadan tespit etmek mümkün değil gibi? Yanılıyor muyum İrfan korsanım?
*

    İ. Y.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #7 : Ağustos 22, 2011, 22:34:04 »
Aynen öyle

Biz bu problemi yaşamıştık. (ama bizdeki sonucu hız yapamıyor olmamızdı. Devirle alakalı bir sorun yoktu. Bunun devir yükselmemesine etkisi olurmu bilemiyorum.)

Olası sorunlardan biri olduğundan bilgin olsun diye yazdım.

Bir diğer nokta devir saatinizde bir arıza olabilir. Eğer hızınız aynı ise motor 4000 devir iken 3100 devir gösteriyor olabilir. Motor kablolarını bir çıkartıp uçlarını kontrol etmenizde fayda var.

Bir diğer nokta kayışınızda bir gevşeklik yada deformasyon olmuş olabilir.

Sorun tespitinde basitten zora gitmek daha mantıklı geliyor bana.

En son ise motorunuzda sorun olabilir...
« Son Düzenleme: Ağustos 22, 2011, 22:39:09 Gönderen: İrfan Yalçın »
*

    M. E.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #8 : Ağustos 22, 2011, 22:45:04 »
Motor boştayken mi devir sorunu var? Yoksa üstünde yol varken mi?
Pervane ya da kaplin vs ile ilgili bir sorun olsa, boşta devirde problem olmaz. Ancak yol yaparken olabilir.
Devir saati ile ilgili haklısınız, yanlış gösteriyor olabilir tabi...
Kayış derken ne kastedildi anlayamadım...
Ancak muhtemeldir ki sorun, gaz kolunun teli ya gevşemiştir ya da kol veya motor tarafından esnemiş veya kaymıştır diye düşünyorum. Motor üzerinden el ile çekerek kaç devir yapıyorsunuz?
*

    M. B. A.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #9 : Ağustos 22, 2011, 22:52:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor boştayken mi devir sorunu var? Yoksa üstünde yol varken mi?
Pervane ya da kaplin vs ile ilgili bir sorun olsa, boşta devirde problem olmaz. Ancak yol yaparken olabilir.
Devir saati ile ilgili haklısınız, yanlış gösteriyor olabilir tabi...
Kayış derken ne kastedildi anlayamadım...
Ancak muhtemeldir ki sorun, gaz kolunun teli ya gevşemiştir ya da kol veya motor tarafından esnemiş veya kaymıştır diye düşünyorum. Motor üzerinden el ile çekerek kaç devir yapıyorsunuz?

Aslında boştayken denemedim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Motor üzerinden el ile çekerek de denemedim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dün Sivri'den dönüş yoluna motorla çıkmışken ikisini de düşündüm bir bakayım diye, sonra rüzgarı yakalayınca motoru kapatıp Kalamış koyu açıklarındaki kuvvetli sağanaklarda iki saate yakın full arma yelken keyfi yapınca hepsini unuttum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yarın akşamüstü hemen deneyip, yazacağım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İrfan korsanım, yazdıklarınızı da kontrol kontrol edeceğim.

*

    M. B. A.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #10 : Eylül 12, 2011, 16:39:33 »
Evet geçen Cumartesi denemeleri yaptım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Öncelikle gaz telini vs. kontrol ettim, gevşek değil. Her ihtimale karşı hava filtresini söktüm, güzelce temizledim, yıkadım kuruttum taktım. Yağ ve yağ filtresi zaten bir süre önce değişmişti.

Cumartesi yaptığım denemede tekneyle yol yaparken gaz kolunu sona yakın itsem bile 3 bin devir civarında kalıyor (daha önce rahatça geçiyordu)

Doğrudan motor üzerinde elle gaz kolunu çekmek vs. durumu değiştirmedi.

Vites boştayken devir rahatça ve çabucak artıyor. Azami devire kolayca ulaşıyor.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. İ.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #11 : Eylül 12, 2011, 17:32:22 »
motorla giderken 3000 devirde kara duman varmı ?
*

    E. Ş.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #12 : Eylül 12, 2011, 21:03:54 »
Teknenin altı pis

Pervane pis

Nurettin abinin sorduğu dumanda varsa,büyük ihtimalle kirlilikten
*

    K. K.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #13 : Eylül 12, 2011, 21:30:31 »
Motor boşta 4000 devir yapıyorken yükte aynı devri yapmıyorsa pervane derim ben de...(Halat sarmasında belki pervane kanatlarının açıları değişmiş olabilir.)

Fakat teknenin altının pisliği motor devrine değil hıza etki eder diye düşünüyorum.

   
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknenin altı pis

Pervane pis

Nurettin abinin sorduğu dumanda varsa,büyük ihtimalle kirlilikten
*

    H. E.

Ynt: Yanmar 1GM10 (9 bg) devir yükselmiyor
« Yanıtla #14 : Eylül 12, 2011, 21:57:55 »
Sail drive pervanenin mile geçen yerinde bir lastik bulunmakta. Eğer tonoz halatını doladı iseniz bu lastik mil zarar görmesin diye kendini deforme etmiş olabilir. Suyun altında bakınca herşey normal gözüküyor olabilir ama şuan pervanenizin dönme çapında sorun olabilir.                                                                                                                                                                                                                                                      irfan korsanın söylediği bu lastik zarar görmüşse pervaneyi salladığınızda deformasyonu farkedeceksiniz. dalıp kontrol edebilirsiniz. sorun bundan olmasa bile sail drave da pervaneye halat sarılması milin geçtiği lastikte hasar meydana getiriyor . uzun seyre çıkacaksanız dikkat edin