0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Y. T.

Merhaba,
Yeni teknemde ki motor Yamaha 15 hp 2 zamanlı uzun şaft ve 4 kanatlı pervaneye sahip marşlı şarjlı model model yılını bilmiyorum ancak 90 lı yılların ortası sanırım. Teknem Beneteau First 24 ve motor havuzluk içindeki yuvasında pervane sürekli denizde duruyor. Remote kolu da var havuzlukta. Motor üzerindeki tiller yok. Mevsim kış olduğundan yavaş yavaş yaptığım işlemleri ihtiyacı olana yol göstermesi amacıyla paylaşmak istedim.
İlk izlenimlerim;
1. Motor kill switch yok. Çünkü anahtarla marş sistemi iptal edilmiş. Onun yerine bir düğme konulmuş. Stop switchte olmalı ancak nerede bilmiyorum. Eski sahibi jikleyi sonuna kadar çekerek stop ediyormuş. Bu şekilde 2 zamanlı motorun düşmanı karbüratörde fazla miktarda benzin bırakmaya neden oluyor.
2. Motor çok fazla duman atarak çalışıyor. İlk çalıştırmada ve sonrasında fark etmiyor hep duman var.
3. Marş motoru çalışmıyor .Marş düğmesine basınca motor tık diyor sadece.
4. Şarj dinamosu çalışmıyor sanırım.
5. Depodaki benzin de yağ oranı çok yüksek sanırım.
6 .Bujileri söktüm yeniler ancak oldukça yağlı görünüyor.
Eski sahibi motora güvenme beni yolda bıraktı demişti bende açıkçası henüz denize çıkmadım tanımaya çalışıyorum. Motor genelde 1 veya 2 çekişte yoğun duman atarak çalışıyor ancak geçen hafta çalıştıktan 3sn sonra duruyorken bu hafta tek çekişte sorunsuz çalıştı. Karbüratöre benzin gelmediğini düşündüm ancak karbüratörün alt tapasını açınca benzin aktı.
Nasıl çalıştığını göstermek için videosunu buraya yükledim ;

Peki ben ne yaptım ;
Öncelikle youtube dan aynı motorun bakımı ile ilgili birçok video var izledim ve karbüratörü söküp temizlemeye karar verdim. Aynen videolardaki gibi karbüratörü ayarlarını bozmadan söktüm. Sökmek ve takmak çok basit. Alt kapağı açınca içinin oldukça temiz olduğunu ancak şamandıranın aşağı yukarı hareket etmediğini gördüm. Temizleme işlemini benzinle yaptım. İnternetten araştırınca Yamaha Needle Valve denilen şamandıra yayının arızalı olduğunu düşünüyorum. Bende ki hiç hareket etmiyor. Bu parçayı bir şekilde temin etmem gerekli . Nereden temin edebilirim konusunda tavsiyelerinize açığım . Motorun model numarası YAMAHA 15 FEMHR .
Parça buna benziyor ; Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Devamı gelecek ….
« Son Düzenleme: Ocak 29, 2018, 13:52:40 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »


*

    Y. T.

Ynt: Yamaha 15 hp FEMHR 2 zamanlı motor bakım aşamaları ( Amatörce)
« Yanıtla #1 : Şubat 06, 2018, 12:32:29 »
Evet merhabalar, devamı gelecek yazdığım için yorum gelmemiş sanırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  devamı şöyle ; Karbüratörü söktüm oldukça basit . Ayarları değiştirmeden kolayca sökebiliyorsunuz. Sol tarafta iki adet bağlantı sağ tarafta bir hortum ve hava filtre kutusu önünde iki adet saplamayı sökünce karbüratörü çıkarabiliyorsunuz. Söktükten sonra karbüratörü eve getirdim. Temizleyici olarak Asetonsuz balata spreyi kullandım. Öneriler bu şekildeydi . Asetonsuz olmasının nedeni O-ring lere zarar vermemek. Önceki sahibi yağ oranını fazla tutmuş sanırım çok dumanlı çalışıyordu. Bazen hiç çalışmıyordu. Genel olarak karbüratör iyi durumdaydı ancak şamandıranın 3-4 mm hareket ettiğini gördüğümden iğneyi söküp temizledim .Ve şamandıranın üst noktada karbüratör ekseni ile paralel olmasını sağlayacak şekilde iğnenin şamandıraya temas eden üstündeki plastiği hafifçe eğeledim. İğnenin diğer ucundaki plastik kısımda iyi görünüyordu. Jetleri de temizledikten sonra montajı yaptım. Ardından elimdeki daha önceden temizlemiş olduğum depoya temiz 10 lt yeni benzin aldım ve TCW3 özellikli yağımdan 150ml koydum. İkinci çekişte çalıştı. Duman konusu halloldu. Ayrıca defalarca stop edip çalıştırdım yüksek devire çıktım, rölantide 10 dk çalışmasını bekledim ileri vites geri vites vs .stop etmedi.

Temizledikten Sonra ;



Motorun düzenli çalışmasını hallettikten sonra remote kol ile ileri geri vites yaparken vites teli ucundaki beyaz bağlantı aparatının vidalandığı kısmın plastik olmasından dolayı aşındığını ve yerinden çıktığını fark ettim . Motorun önündeki vites kolundan değişiklik yapabiliyorum ancak remote koldan yapabilmek için bu beyaz plastik parçayı yenisi ile değiştirmem gerekiyor. Şans eseri Hisarönü'nde kırmızı renkli bir aparat buldum .Hatta içerisinde somun ile üretilmiş ve aşınmaya karşı kesin çözüm ancak aldıktan sonra fark ettim boyu kısa .

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teli uzatabilir miyim diye düşünürken bu arada teli de yağlamak gerektiğini gördüm. Aliexpress de bu beyaz parçayı buldum.Ancak tel uzatılabilir mi bakacağım.

 



 
« Son Düzenleme: Şubat 06, 2018, 12:40:03 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »


*

    H. E.

Ynt: Yamaha 15 hp FEMHR 2 zamanlı motor bakım aşamaları ( Amatörce)
« Yanıtla #2 : Şubat 06, 2018, 14:54:35 »
Kolay gelsin. Bu karbüratörü sökme videolarının linki nedir?

Dıştan takma motorların en büyük derdi bu kalan benzinden dolayı karbüratör ayarının bozulması. Bunu gidermeyi öğrenmek lazım.


*

    H. D.

Ynt: Yamaha 15 hp FEMHR 2 zamanlı motor bakım aşamaları ( Amatörce)
« Yanıtla #3 : Şubat 06, 2018, 16:28:35 »
Ondan kolay ne var.Benzin borusuna bir musluk takılır.Uzun süreli çalışmadan duracagı zaman motor çalışıyorken musluk kapatılır karburatördeki benzin bitince motor stop eder.Aynı mantık Piston motorlu uçak motorlarındada uygulanır.


*

    Y. T.

Ynt: Yamaha 15 hp FEMHR 2 zamanlı motor bakım aşamaları ( Amatörce)
« Yanıtla #4 : Şubat 06, 2018, 18:13:40 »
 Merhaba

Aşağıdaki gibi anlatmaya çalıştım;



youtube da birçok video var ama bana en anlaşılır gelen aşağıdaki .Diğer videolarını da çok beğendim.





« Son Düzenleme: Şubat 06, 2018, 18:21:23 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »

*

    Y. T.

Ynt: Yamaha 15 hp FEMHR 2 zamanlı motor bakım aşamaları ( Amatörce)
« Yanıtla #5 : Şubat 14, 2018, 14:01:41 »
Aliexpress den remote tel bağlantı uçları yola çıktı. Gelince montajı paylaşacağım.
*

    A. D.

Dıştan takma motorlarda önemli noktalardan biri de kuyruk dişli yağının düzenli olarak değiştirilmesidir. O konuyu atlamayın. Genelde insanlar hiç dikkat etmezler bu konuya.
*

    C. K.

Dıştan takmalı motorlar tamiri kolay motorlardır.Lakin çevre kirliliği yaratmasından dolayı bir çok ülkede Satışına ithaline izin verilmiyor.
*

    Ç. Ö.

Ynt: Yamaha 15 hp FEMHR 2 zamanlı motor bakım aşamaları ( Amatörce)
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2018, 11:57:12 »
Foruma dün üyü oldum bende yakın zamanda başıma gelen ve hala devam eden bir konudan bahsetmek istiyorum. Mercury 5hp 4 zamanlı ikinci el bir motor satın aldım. Motoru alacağım kişinin yanında bir kova içinde motoru çalıştırdım. Tek seferde çalıştı saat gibiydi. Tabiki bir motor alırken mutlaka denizde yükte denemek gerek, forumda da bir kaç kişi bunu özellikle belirtmiş ama işte basiretimiz bağlanmışya denemedik. Motoru aldık eve getirdik. Suyu az atıyormuş gibi hissettim impeller kontrol ettim hiçbir sorun yok kovada küçük su ile denendiği için devirli olmadığından suyu az atıyor. kuruk yağı, motor yağı değiştim. Bujiyi kontrol ettim. Kendi çapımda baya bir şeyler yaptım yani (amatör olarak). Motoru suya indirdim; gaz veriyorum bağırıyor bağırıyor gitmiyor. pervane göbeği sıyırmış. Forumda Hasan Ali TEKELİ kardeşimizin Antalyada pervane göbeği yapan ustamızın telefonunu paylaştığı yazıyı gördüm. Bakalım Yarın kargolayıp yapılmasını bekliycem. Geldiğinde sonucu paylaşırım. 
*

    E. S.

Ynt: Yamaha 15 hp FEMHR 2 zamanlı motor bakım aşamaları ( Amatörce)
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2018, 14:08:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kolay gelsin. Bu karbüratörü sökme videolarının linki nedir?

Dıştan takma motorların en büyük derdi bu kalan benzinden dolayı karbüratör ayarının bozulması. Bunu gidermeyi öğrenmek lazım.

Karbüratör içinde kalan benzin 2. zamanlı motorlarda yağ da içerdiği için motor uzun süre yatacak ise benzin bağlantısı konnektörden kesilir, karbüratör içindeki benzin bitip de motor stop edene kadar beklenir. Peki 4 zamanlı motorlarda durum nedir? 4 zamanlı motorlarda karbüratör içinde benzin kalması bir sıkıntı yaratır mı?