0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. E.

Sayın GEKO'lar,
Yakıt depomuzda oluşan nemde yaşayan bakterilerin zaman içinde kirlilik oluşturduğunu ve bu kirliliğin deponun yüzeylerineve tabanına  yapışarak geliştiklerini biliyoruz. Pekçok teknenin deposu imalat sırasında yerleştirildikten sonra yerinden sökme imkanıda yoktur.Ağır denizli havalarda bu birikim ve tortu yerinden sökülerek yakıta karışmakta ve en gerekli zamanda filtreleri tıkayarak makinemizin durmasına neden olmaktadır.Bu konu çok önemli ve hayati bir konudur.Bu kirliliği yoketmek için muhtelif kimyasallar satılmakla birlikte bunların etkisinin ne olduğu konusunda kesin bilgi yoktur.Benim fikrime göre depodaki yakıt bir pompa yardımıyla çekilirken depoda bir mekanik karıştırıcı çalışmalı ve yapışkan bir durumda olan tortu ve kirliliği sökerek mevcut yakıta karıştırmalı ve bu yakıt filtre edilerek yeniden kullanılabir duruma getirilmeli.Bu uygulama ağır denizlerde karşılaşabileceğimiz durumun simulasyonu gibi olacaktır.
SORU:Böyle bir uygulama varmıdır? Varsa bilen arkadaşların bilgilerinden yararlanalım.
Hepinize sevgiler.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. N. S.

Merhabalar Kahraman Bey,

Detaylı bir cevap yazdıydım, gitmedi, kayboldu! Heralde iş arası yazdığımdan zaman sınırını aştı. Neyse, özetle şunu dediydim:
Deponun üzeri büyükçe kesilir (~30x40cm - dekupaj - matkap - zımpara), conta-cıvata-somun marifetiyle bir kapak takılır (kesilen parçanın 4cm büyüğü), sonra gerektikçe içerisi bildiğimiz gibi elle temizlenir. Cıvata somun yerine doğru çapta seçilmiş saç vidası da olur.

Kolay gelsin.


*

    A. Ç.

Deponun en doğru temizlenmesi ,içindeki mazotun boşaltıldıktan sonra üzerinde açılmış veya açılacak inceleme deliklerinden içine el sokarak mekanik olarak temizlemektir. İkinci yöntem ise boşalttıktan sonra  buharla veya sıcak su ile basınç ile yıkamaktır. 
İçindeki mazotun pompa ile çekilerek filtre edilmesi ve depoya tekrar basılması "fuel polishing" olarak bilinir ve çok etkili bir yöntem değildir. Depo çeperlerine yapışmış pislikler bu yöntemle temizlenemez ve iyi bir çözücü olan mazot depoya tekrar konduğunda bu pisliklerin bir çoğu tekrar mazota geçer.

Deponuzu boşaltıp mekanik olarak temizlemenizi öneririm.


*

    H. E.

Hayır.


*

    B. G.

Deponun elle temizlenebilmesi için depo formunun buna müsait olması gerekir. Sizin deponuz dik açılı prizma gibi ise bu anlatılanlar olabilir. Peki ya yamuk şekilli , diplerine el giremeyecek gibi ise nolacak? Ya da işi yapacak olan benim gibi büyük ebatlarda ise ve dar alanda çalışmaya çamur yapıyorsa?

*

    M. M.




  1- Depodaki yakıt boşaltılır.

  2- depo metilenklorit ile mümkün olduğu kadar doldurulup elden geldiği kadar fazla  zaman bekletilip mümkün olduğu kadar

 fiziksel temizlik yapılırsa tortu adına ne varsa temizlenir ...

  3- yakıt tortuları ve sudan dolayı üreyen bakterilerde başarı yüzdesi yüksek bir temizlik

Not : metilenklorit yanıcı solventlerden olmayıp en ağır petrol yağlarını  (asfalt -zift) çözer...
         bu özelliğinden dolayı bu tür temizlikler yapılabilinir... 
*

    A. S.

Metilenklorit narkotik vede az kanserogen bı solvent amma velakin çok iyi cozucudur kullanırken solunmamasi rica olunur,yoksam kanserden önce kafa yapar
(tinerbagimlisikorsan)
*

    H. E.

Hâlâ "Hayır!"
*

    M. S.

    Sahibindende gezerken karşılaşmıştım  tam istediğiniz şey olduğunu görünce arayıp buldum Filtre ve temizlik için bir sistemleri var ve mazotunuzu  çekip filtre ediyorlar deponuzu temizliyorlar  ilanda 75 tl yazmışlar ama  boyuta göre değişir muhakkak
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Sahibindende gezerken karşılaşmıştım  tam istediğiniz şey olduğunu görünce arayıp buldum Filtre ve temizlik için bir sistemleri var ve mazotunuzu  çekip filtre ediyorlar deponuzu temizliyorlar  ilanda 75 tl yazmışlar ama  boyuta göre değişir muhakkak
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


İŞTE BU!
Aradığım buydu.
İlgilenen bütün arkadaşlara teşekkür ederim.
*

    M. S.

Önemi yok işe yaradığına sevindim sonuçları paylaşırsanız bizde tecrübe etmiş oluruz
*

    K. Ç.

Bu forum tam bir bilgi deposu, geride kalan sayfaları karıştırınca çok faydalı bilgilere rastlıyorsunuz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Geçen Aralık sonu tekneyi Marmaris'ten Tekirdağ'a transfer ederken 25-30 kn. kafa rüzgarında saatlerce seyir yapınca depodaki tüm pisliği kaldırıp Karaburun açıklarında filtreler tıkanmış, makina stop etmişti. Zar zor kendimizi Foça'ya atıp tüm filtreleri değiştirmiş, enjektörlerimize baktırmıştık.

 Foça'da 2 günlük zorunlu misafilikten sonra sonra sökmesi çok çok zor olan mazot deposunu yerinden çıkarmadan temizleme yollarını araştırdım ve şöyle bir yol izledim.

Depodaki tüm mazotu 12v lik bir pompa ile çektikten sonra depoya sanayide satılan yağ ve mazot kalıntılarını temizlemek için satılan su bazlı bir solvent boşalttım, yaklaşık 10 litre kadar. Bu çözücüyü depoda 2 saat kadar beklettim. Çözeltiyi depodan çektim. Sonra depoya başka bir çözücü olan gaz yağı doldurdum, yaklaşık 20 litre kadar. Bunu da 4-5 saat beklettim depoda. Gazyağını depodan çekerken şeffaf hortumdan geçenler ve bidona dolan pislikler şaşırtıcı düzeydeydi!

 Daha sonra iki parti halinde 10 litre mazotu depoya basınçlı basıp geri çekmek süretiyle depoyu duruladım. En sonunda depoyu temizliğinden emin olduğum mazot ile doldurup önerilen miktar kadar Biobor JF ekledim.
  Bu temizlikten sonra çeşitli defalar özellikle depoda az mazot varken, ki eğer tortu kalmışsa aha kolay kaldırsın diye, kafadan gelen sert havalarda motor çalıştırdım. Hiç bir tıkanma, öksürme, aksırma olmadı. Her seferinde bağlandıktan sonra ön filtreyi (CAV filter) açtım, inceledim, en ufak bir tortu izine rastlayamadım.

Bundan sonra yağ çözücü ve gaz yağı yerine sadece Mümtaz Möröy Korsan'ın tavsiye ettiği metilenklorit kullanacağım. Hem daha ucuza gelecek, hem daha kolay olacak. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tavsiye için geç de olsa teşekkürler.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2017, 23:47:32 Gönderen: Kamil Çelik »
*

    S. Ş.

Kamil korsan

 Deponuzda recinemsi yapismis tabaka mi vardi  ve temizlendi yoksa bol partikul mu cektiniz ?
*

    K. Ç.

Semih korsan, ilk döktüğüm solvent koyu renkliydi o yüzden ayırd edemedim ama gaz yağını çekerken kullandığım hortumda ve boşaltığım şeffaf bidonda gördüklerim depoya yapışmış reçine artıklarına benziyordu. Parmağımla dokunduğumda küçük küçük yumuşak tırnak büyüklüğünde partiküllerdi. İlk döktüğüm solventi ve sonraki aşamada kullandığım gaz yağını ve mazotu kadın çorabından süzdüğümde çorabın üzerinde o siyah maddeden önemli miktarda birikmişiti.

 Şimdi bütün bu temizlik prosedürleri deponun fiziksel olarak temizlenmesinin çok zor oladuğu durumlarda ikincil yöntem. Genişçe bir delikten deponun içine uzanıp tortuyu elle temizleyip ve gazlı bezle silmek her zaman daha iyi ve kesin sonuç verecektir.

 
*

    S. Ş.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Semih korsan, ilk döktüğüm solvent koyu renkliydi o yüzden ayırd edemedim ama gaz yağını çekerken kullandığım hortumda ve boşaltığım şeffaf bidonda gördüklerim depoya yapışmış reçine artıklarına benziyordu. Parmağımla dokunduğumda küçük küçük yumuşak tırnak büyüklüğünde partiküllerdi. İlk döktüğüm solventi ve sonraki aşamada kullandığım gaz yağını ve mazotu kadın çorabından süzdüğümde çorabın üzerinde o siyah maddeden önemli miktarda birikmişiti.

 Şimdi bütün bu temizlik prosedürleri deponun fiziksel olarak temizlenmesinin çok zor oladuğu durumlarda ikincil yöntem. Genişçe bir delikten deponun içine uzanıp tortuyu elle temizleyip ve gazlı bezle silmek her zaman daha iyi ve kesin sonuç verecektir.

 

Haklısınız yogun reçine mekanikle temizleniyor