0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #30 : Kasım 18, 2018, 18:11:03 »
Tam onu diyorum işte , eksenden çıkılmalı ön yargılı davranılmamalıdır

Ahmet Çelenoğlu buranın bir değeridir

Söyledikleri elbette kanun değildir, ancak rövanşist ve elitist yaklaşımları da  hiç hakketmemektedir

Anlatabildim umarım
Saygılar Sevgiler
« Son Düzenleme: Kasım 18, 2018, 18:13:02 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    A. Ç.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #31 : Kasım 18, 2018, 18:34:44 »
Konu sonunda bana geldi. Fikrimi tekrarlayayım:

Ben hiç bir motor üreticisinin karter yağ kaçırmasın diye civataların altına O ring veya benzeri izolasyon koyduğunu görmedim. Karterin yağ kaçırmasını engelleyen parça contadır. Keçeler de yağ kaçırablir ama bu durumda keçeler sorumlu görünmüyor. Civata altına teflon sarıp yağı kesmeye çalışabilirsiniz, bir süre sonra yine başlar. Ben olsam ya contayı değiştiririm ya da o yarım çay bardağı yağa razı olur, zaman zaman sintineyi temizler, motor yağını da sık kontrol ederdim. Bir işi yapacaksanız doğru yapacaksınız, maliyeti veya zorluğu nedeni ile başka türlü çözmeye çalışırsanız başınıza iş açarsınız.


*

    E. Ş.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #32 : Kasım 18, 2018, 18:59:29 »
Algıda bir sorun var gibi geldi bana.
Allah selamet versin.
« Son Düzenleme: Kasım 18, 2018, 19:03:47 Gönderen: Erol Şar »


*

    Ö. Ö.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #33 : Kasım 18, 2018, 19:15:38 »
ABD de bir kongrede (Tıp) bir sunum sonrasında Hintli bir cerrah söz alıp bir ameliyat hakkında  şöyle şöyle yapınca,  böyle böyle oluyor demişti. Sunumu yapan Amerikalı "kaç vakanız var ?" diye hafiften alaycı şekilde sormuştu Hintliye ve salondaki yurttaşlarından da gülümseme desteği gelmişti. Hintli tekrar kalkıp 7.000 deyiverince, kürsüdeki dahil tüm salon b..k gibi kalmıştı. Bu konuyu okuynca o hatıram geldi aklıma...

Ali Ünalan 5000 kartel vakasından bahsediyor, Volvoya bile değil ona güvenirim bu tecrübe karşısında. Ayrıca 20 dakika ve 2 liralık teflon bant maliyetli ve radikal çözüm şansını kaybettirmeyecek bir çözüm öneriyor.Denenir olmazsa tekne sahibi kendine göre devam eder.... Çelenoğlu küstürülmemesi gereken yardımsever ve bilgili bir denizcidir, bu forumda varlığı kazanımdır....

Diğer dikkate alınması gereken bir gerçek ise enflasyonun kaliteyi düşürdüğü gerçeğidir.., forumda gereksiz ve faydasız paylaşımlardan uzak durulmasıdır. Kalp kırmadan devam etmeye çalışılmasıdır, eğer atışma olacaksa forumun kişisel ileti gönderme özelliği var, orası kullanılmalıdır. iyi geceler.


*

    A. D.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #34 : Kasım 18, 2018, 20:08:16 »
Sürekli bir fikirleri taşlamak vs neden anlamıyorum. Egolarınızı bir tarafa bırakın. 5000 değil isterseniz 100 bin kere yapmış olun bu doğru yaptığınız anlamına gelmiyor. Marin sektöründe kısa süredir çalışıyorum ama senelerin elektrikçisiyim diye tekneden tekneye zıplayan adamların yanlışlarını ortaya çıkarıp düzeltiyorum. Ucuz yola kaçmanın doğru olduğunu söylüyorsunuz ama makinanın en önemli sarf malzemesi mazot ve yağ. Damarınız kesildiği zaman bandaj yapıp devam mı edeyim dersiniz yoksa bir doktora gidip baktırır mısınız? Sonuçta orada bir yağ kaçağı var evet bugün sizin ucuz yöntemle kestiniz aa ne güzel problem çözüldü diye bu kaptan uzun seyire çıktı ve kontrol etmedi problem sıcaklıkla beraber daha da fazla ortaya çıktı ve motor yatak sardı o zaman canın sağolsun mu diyeceksiniz. Bana da isterseniz sorun kaç kere karter indirip conta değiştirdin diye. Modifiye hastasıyım ve yaptığım arabaların yatak boşluklarına kadar kendim hesaplar motor toplanırken de kendi kalibreli tork anahtarımı ustaya verir başında beklerim. 99 yılından beride aynı ustaya giderim ki gittiğim adam ford ralli takımının mekanikeri. dünya kadar şey okudum araştırdım öğrendim öğrenmeye de devam ediyorum ama bir konuda hiç bir zaman herşeyi ben bilirim demem diyemem.

*

    H. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #35 : Kasım 18, 2018, 20:51:01 »
Şu kalibre tork anahtarı meselesini çok kıskanıyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #36 : Kasım 18, 2018, 21:56:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sürekli bir fikirleri taşlamak vs neden anlamıyorum. Egolarınızı bir tarafa bırakın. 5000 değil isterseniz 100 bin kere yapmış olun bu doğru yaptığınız anlamına gelmiyor. Marin sektöründe kısa süredir çalışıyorum ama senelerin elektrikçisiyim diye tekneden tekneye zıplayan adamların yanlışlarını ortaya çıkarıp düzeltiyorum. Ucuz yola kaçmanın doğru olduğunu söylüyorsunuz ama makinanın en önemli sarf malzemesi mazot ve yağ. Damarınız kesildiği zaman bandaj yapıp devam mı edeyim dersiniz yoksa bir doktora gidip baktırır mısınız? Sonuçta orada bir yağ kaçağı var evet bugün sizin ucuz yöntemle kestiniz aa ne güzel problem çözüldü diye bu kaptan uzun seyire çıktı ve kontrol etmedi problem sıcaklıkla beraber daha da fazla ortaya çıktı ve motor yatak sardı o zaman canın sağolsun mu diyeceksiniz. Bana da isterseniz sorun kaç kere karter indirip conta değiştirdin diye. Modifiye hastasıyım ve yaptığım arabaların yatak boşluklarına kadar kendim hesaplar motor toplanırken de kendi kalibreli tork anahtarımı ustaya verir başında beklerim. 99 yılından beride aynı ustaya giderim ki gittiğim adam ford ralli takımının mekanikeri. dünya kadar şey okudum araştırdım öğrendim öğrenmeye de devam ediyorum ama bir konuda hiç bir zaman herşeyi ben bilirim demem diyemem.
Alper korsanım ego cümlesine sadece gülümsüyorum neyse geçelim.
Sizi tavsiyem konu başlığını açan korsan arkadaşımızın sorununu satır satır okuyalım,ve fotoğrafları büyütüp olayı gözle inceleme kısmını gözlemleyiniz.
Mesele burada para pul ekonomi ego değil,kimse sokaktan para toplamıyor.

Bu sorun yağ kaçağı,ana kol yataklarıdan ses gelmiyor,veya makine sibop vurmuyor , vs vs uzar gider.

Buradadaki sorunu çözmenin sıralaması vardır.

1,Üstübü veya veya havluya tiner veya benzin sürülür motor bölmesinin tüm kapakları açılarak  motor üstten alt kısma doğu silinir temizlenir yağ kalıntıları kalmayacak şekilde .

2,motor çalıştırılır ısıtılır,bu arada kahve içmek iyi olur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap sonra eline bir fener alırsın motor bölmesine fenerle gözlemlenir,illa bir yerlerde terleme veya yağ sızdırması oluyorsa,o bölgeye yoğunlaşırsın bu konudaki çözüm ararsın,contamı,cıvatamı,bu olayda tekrar söylüyorum olay cıvata da,gerekli basit işlemi yaptıktan sonra,motor tekrar çalıştırılır,yüne fenerle gözlemlenir motorum çevresi sorun yok diyelim bir ileriki aşama geçilir.

3,seyir veya boşta çalıştırma yöntemi ile ileriki zamanlarda tekrar gözlemlenir,olduya  karteldeki yağ kaçağını kestik, ama bir yerlerden yine yağ sızıntısı varise,bu krank keçesi olur veya başka bişiy olur ,fenerle bakıp nokta atışı o bölgeye işlem yapılır.

4,Amanın kaçak var gelsin servis paralar havalarda uçuşsun yok böyle bir dünya.

5,bir motorun kartelininin açılması iyi bişiy değildir ,neden derseniz,oldu ya bu korsan arkadaşımız ileride tekneyi sattı,sörvey geldi,sorar bu kartel neden açıldı,satıcı işte yağ kaçağı vardı,alıcıda derki içinden hı hı anlat anlat heyacanlı olur der Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu olayda kartel açılmasını gerektirecek bir durum yok.

5 Sevgi ve saygılarımla..
 
*

    O. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #37 : Kasım 18, 2018, 22:20:18 »
Aliciğim kimse sana yanlış demiyor ki...
Sen pratik bir yöntem öneriyorsun buna kimse yanlış demiyor....

Ama olması gereken “DOĞRU” diye bir fikir daha ortaya atılıyor bunuda olgunlukla karşılamak gerekir, bir başka Korsan çıkıyor yağdırıyor estiriyor arkasındanda YOLCU UÇAKLARINDA BİLE BU KADAR YAĞA DOĞRUSU YAPILMAZ  diyor.

Mesele bu
Neden böyle yapıyor...
Sebebi belli...
Seninle az evvel konuştuk yazdırma buradan bana


Biz ne diyoruz SN Çelenoğlu  buranın değerli bir parçasıdır, herkesin yardımına anında koşan adamdır....

HAKSIZLIKLARA DINK DİYE TEPKİSİNİ KOYAN GERÇEK BİR ADAMDIR...


Tekne konusunda bildiği Karter yağ sızdırması veya tekne elektrik sistemi ile sınırlı değildir.
Hemen yan başlıkta yelken ayarları ile yazıyor an itibari ile
Küstürmayelim olmaz mı


« Son Düzenleme: Kasım 18, 2018, 22:26:39 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #38 : Kasım 18, 2018, 22:30:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aliciğim kimse sana yanlış demiyor ki...
Sen pratik bir yöntem öneriyorsun buna kimse yanlış demiyor....

Ama olması gereken “DOĞRU” diye bir fikir daha ortaya atılıyor bunuda olgunlukla karşılamak gerekir, bir başka Korsan çıkıyor yağdırıyor estiriyor arkasındanda YOLCU UÇAKLARINDA BİLE BU KADAR YAĞA DOĞRUSU YAPILMAZ  diyor.

Mesele bu
Neden böyle yapıyor...
Sebebi belli...
Seninle az evvel konuştuk yazdırma buradan bana


Biz ne diyoruz SN Çelenoğlu  buranın değerli bir parçasıdır, herkesin yardımına anında koşan adamdır....

HAKSIZLIKLARA DINK DİYE TEPKİSİNİ KOYAN GERÇEK BİR ADAMDIR...



Oktay ağbi,Ahmet ağbiye bişiy dediğim yok,öneri sıralaması yanlış,fikir fırtınaları bayıldığım bir konudur her türlü fikre saygım var.

Oktay ağbi al bir uçak beraber turlarız,yakıttan korkma LPG taktırırsan az yakar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   
*

    O. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #39 : Kasım 18, 2018, 22:42:26 »
Tamamdır
Konu anlaşılmıştır
Kimse kimseye saygısızlık niyeti ile bir laf söylememiş olduğunu kabul ederek
Tatlıya bağlanmıştır.

Teknik adamların birbirlerine böyle bir taahamülsüzlüğü herzaman karşılaşılan bir durum...

Seninki mi benimki mi doğru ,senin ki mi yanlış benimkimi doğru...
İşi yaptın bitirdin nasılsa Denizde sıkıntıyı çekecek sen değilsin

Sen hata yaparsan Bedelini başkası öder..

Benim işimde hiç böyle şeyler olmaz
Yanlış yapan bedelini kendi öder...
Çok yanlış yapan bir daha
yanlış yapmaz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yapamaz zaten silinir gider
« Son Düzenleme: Kasım 18, 2018, 22:45:15 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Ö. Ö.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #40 : Kasım 18, 2018, 22:52:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alper korsanım ego cümlesine sadece gülümsüyorum neyse geçelim.
Sizi tavsiyem konu başlığını açan korsan arkadaşımızın sorununu satır satır okuyalım,ve fotoğrafları büyütüp olayı gözle inceleme kısmını gözlemleyiniz.
Mesele burada para pul ekonomi ego değil,kimse sokaktan para toplamıyor.

Konuyu açan arkadaş zaten biliyor bir telefon ile Volvoyu çağırabileceğini ama basit, ortalığı batırmayan veya ucuz alternatif arayışı içerisinde olduğu muhakkak ki buraya soruyor. Tecrübeli arkadaşlar da bildiklerini yazıyor. Bu hayatta en zor ve sabırla toplanan meyve tecrübedir, küçümsememek gerekir. Ayrıca adam (Ali Ünalan) kartel içi basınç, ısı , conta özellikleri ile destekleyerek yazmış sorunun büyüme olasılığının yüksek olmadığını. Ayrıca bu bir yelkenli, motoru yese bile denizde kalmayacaktır ki 55 hb bir motoru yeme riski (çok düşük bir olasılık olduğu için), motoru söküp kartel vs işlemlerinin götürüsünü düşündüğünüzde, alınabilir bir risktir. Motoryat olsa farklı düşünmek gerekir.

Kesilen damar konusuna gelince eğer kan akımı ve fonksiyon kaybı yaşanmıyor ise sonuna kadar konservatif gitmek, yani opere etmeden kendiliğinden iyileşmesini sağlamak gerekir. Ha ileride akım yada fonksiyon kaybı oluşturmazmı?? işte onu tecrübe bilir. Elinde tork anahtarı ile gecen 3 yıllık kalp damar uzmanı yada Alp Alayunt hocamın yaklaşımı farklı olacaktır ki her zaman ikincisini tercih ederim ve edin derim. İyi geceler. Bence bu konuyu daha fazla uzatmayın, motorun sahibi çoktan kararını vermiştir zaten.
*

    Ü. Ö.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #41 : Kasım 18, 2018, 23:09:55 »
Benim tecrübelerimden olan ve değinilmeyen bir detayda şu.

İş düzgün olsun diye zorluk maliyet demeden motoru kaldırır, gerekli bakımı yaparsınız. Artık karterden yağ damlatmaz.

Ama bu tamiri yapabilmek için sökülen parçalarla ilgili yep yeni nurtopu gibi problemleriniz, karterle ilgisiz yeni kaçaklarınız olabilir.

Bir otomobil için karter sökmek basit iş olsa da bu yelkenli tekne motoru olunca on kere düşünmek lazım.
*

    S. S.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #42 : Kasım 18, 2018, 23:13:55 »
Sevgili korsanlar merhaba,
Bütün gün uzak kaldım, teknenin tuvaletlerini değiştirmekle ve Rodkickerını tamir etmekle meşguldüm, ciddi fikirler, görüşler, öneriler paylaşılmış. Öncelikle her korsana teşekkürler. Açıkçası gelen her soruya üşenmeden cevap yazan Ahmet korsana da, bu konuda tecrübesine şapka çıkaramayacağım Ali korsana da, bir şekilde kendi fikri ve tecrübesini paylaşan adına tek tek sayarak sizleri sıkmak istemediğim diğer korsanlara da sonsuz teşekkürler. Ben bu forumun bu kısmını seviyorum. Herkes kendi fikrini paylaşıyor. Dediğiniz gibi kimisi bu tip bir olayda motoru karaya alır herşeyini kontrol eder, baştan gerekli tüm malzemeleri orjinali ile değiştirir, kimisi de geçmiş tecrübelerine dayanarak daha basit bir çözüm bulur ve devam eder. Sonuçta herkes fikrini beyan eder ve soran korsana seçme özgürlüğü verir. Açıkçası ben bu olayda karteri indirmeme yolunu seçeceğim, bugün elim varmadı, hafta arası bir akşam dalacağım. Umarım sizlerin de tarif ettiği gibi basit bir şekilde çözüm olur. Daha sonra motor daha kapsamlı bir bakımdan geçerse, karteri komple söker baştan contayı yenilerim. Ha bu arada bu karara istinaden bir sıkıntı yaşarsam da paylaşırım, sorun geçerse de. Hepinize tekrar tekrar çok teşekkürler, lütfen fikirlerinizi paylaşmaya devam edin, gerçekten çok değerli, bir amatör korsanın bir başına birşeyler başarmasına çok ciddi katkıda bulunuyorsunuz, dinlesem de, kulak arkası yapsam da.
Sevgiler,
Sencer.
*

    H. A.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #43 : Kasım 19, 2018, 07:36:18 »
Kaçak karter civatalarından olmayabilir.
Impeylırın olduğu kısımda conta var.Oradan sızıp kartele gelebilir,bizde cıvatalardan geliyor zannedebiliriz.
Bende böyle olmuştu.
Selamlar
*

    A. D.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #44 : Kasım 19, 2018, 08:26:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alper korsanım ego cümlesine sadece gülümsüyorum neyse geçelim.
Sizi tavsiyem konu başlığını açan korsan arkadaşımızın sorununu satır satır okuyalım,ve fotoğrafları büyütüp olayı gözle inceleme kısmını gözlemleyiniz.
Mesele burada para pul ekonomi ego değil,kimse sokaktan para toplamıyor.

Konuyu açan arkadaş zaten biliyor bir telefon ile Volvoyu çağırabileceğini ama basit, ortalığı batırmayan veya ucuz alternatif arayışı içerisinde olduğu muhakkak ki buraya soruyor. Tecrübeli arkadaşlar da bildiklerini yazıyor. Bu hayatta en zor ve sabırla toplanan meyve tecrübedir, küçümsememek gerekir. Ayrıca adam (Ali Ünalan) kartel içi basınç, ısı , conta özellikleri ile destekleyerek yazmış sorunun büyüme olasılığının yüksek olmadığını. Ayrıca bu bir yelkenli, motoru yese bile denizde kalmayacaktır ki 55 hb bir motoru yeme riski (çok düşük bir olasılık olduğu için), motoru söküp kartel vs işlemlerinin götürüsünü düşündüğünüzde, alınabilir bir risktir. Motoryat olsa farklı düşünmek gerekir.

Kesilen damar konusuna gelince eğer kan akımı ve fonksiyon kaybı yaşanmıyor ise sonuna kadar konservatif gitmek, yani opere etmeden kendiliğinden iyileşmesini sağlamak gerekir. Ha ileride akım yada fonksiyon kaybı oluşturmazmı?? işte onu tecrübe bilir. Elinde tork anahtarı ile gecen 3 yıllık kalp damar uzmanı yada Alp Alayunt hocamın yaklaşımı farklı olacaktır ki her zaman ikincisini tercih ederim ve edin derim. İyi geceler. Bence bu konuyu daha fazla uzatmayın, motorun sahibi çoktan kararını vermiştir zaten.
Ömer bey teknik olarak baktığınız zaman sizin kullandığınız makinelerin sıkıştırma oranı motoryatlara oranla daha yüksek o nedenle bizim makinelere bişey olmaz diye sakın düşünmeyin hatanın en büyüğünü yaparsınız.