0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. S.

VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« : Kasım 16, 2018, 20:52:53 »
Merhabalar,
VolvoPenta D2-55 motorumuzun altında bir miktar yağ oluyordu. Uzunca bir süre sil süpür temizleme ve incele işlemleri ardından yağın karter olduğunu tahmin ettiğim motor altındaki dikdörtgen kutunun motora tutturulduğu civataların 3 tanesinden geldiğini farkettim. 10mmlik somunları kontrol ettiğimde hafif gevşek olduğunu düşünerek yaklaşık çeyrek tur sıkıştırdım. Ertesi gün kontrol ettiğimde halen daha yağ sızıntısının devam ettiğini farkettim. Sızıntı çok büyük boyutta değil, 1 haftada çeyrek çay bardağı kadar ve motor çalışsa da dursa da aynı ama canımı sıkıyor. Bu konuda tecrübesi, önerisi, tavisyesi olan var mı? Bahsettiğim yer ulaşması zor bir yer. Zar zor tersten cep telefonu ile çektiğim fotoğrafları aşağıda paylaşıyorum. Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
Sencer.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #1 : Kasım 16, 2018, 21:02:01 »
Doğru çözüm, yağı boşaltıp, karteri söküp (o sıktığınız civatalardan) contayı değiştirmektir. Contayı sökemezseniz bile bir parçasını koparın, karterle birlikte contacıya götürün, conta kestirip yerine takın. Volvo Penta'dan orijinalini de alabilirsiniz ama bana göre önemli bir yerde olmadığı için kestirmek daha doğru olur.


*

    S. Ç.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #2 : Kasım 16, 2018, 22:54:12 »
Doğru olmayan ama daha basit bir çözüm de cıvatayı tamamen söküp, dişlerini sıcak yağa dayanıklı bir malzeme ile izole ederek tekrar yerine takmak olabilir, eğer diş dibinden sızdırıyorsa -bana öyle gibi geldi- tek bir cıvata ile uğraşarak çözüm sağlanabilir bir süreliğine. Bu yalıtım malzemesini, Karaköy'den temin edebilirsiniz, bir dükkan vardı adını hatırlamıyorum şimdi -zincir filan satılan meydana yakın-macun kıvamında teflonlu sızdırmazlık malzemesi bulmuştum yıllar önce, dükkan bir iki ay önce yerindeydi. Kolay gelsin.


*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #3 : Kasım 16, 2018, 23:46:50 »
Sencer korsanım m 10 cıvataları sökün tek tek söktüğünüz cıvataların kafa kısmının dibine piyasadan alınma teflon bantlar var kalitelisini alın,çok önemli,sıkma yönünün tersi istikametine teflon bantı ip şekline getirip sarariken  sıkı sıkı sararak cıvatanın kafasının dibine konik oluşturcak şekilde sarıp sıkarsanız yağ kesilir kolay gelsin. 
« Son Düzenleme: Kasım 16, 2018, 23:49:40 Gönderen: Ali Ünalan »


*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #4 : Kasım 16, 2018, 23:55:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Doğru çözüm, yağı boşaltıp, karteri söküp (o sıktığınız civatalardan) contayı değiştirmektir. Contayı sökemezseniz bile bir parçasını koparın, karterle birlikte contacıya götürün, conta kestirip yerine takın. Volvo Penta'dan orijinalini de alabilirsiniz ama bana göre önemli bir yerde olmadığı için kestirmek daha doğru olur.
Ahmet ağbi yağ kaçağı cıvataların dibinden contadan değil fotoğraflarda görülebiliyor,
contalık bir iş yok bu olayda..

*

    S. S.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #5 : Kasım 17, 2018, 07:18:05 »
Çok teşekkürler yanıtlarınız için, bana da somun dibinden çözülecek bir konu gibi geliyor. Bu işi yapmadan önce yağ pompası ile yağı boşaltmam gerekir değil mi? Sonrasında aynı yağı geri koymamda sorun olur mu? Yağ sezon başında değişmiş.
*

    A. Ç.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #6 : Kasım 17, 2018, 08:24:54 »
Civataların dibinden olması contadan olmadığını göstermez. İki metal arasında conta vardır ve civatalar bir metal tabakadaki delikten (karter) motor gövdesinde tamamen kapalı bir metal yuvaya vidalanırlar. Civataların geçtiği yer conta yüzeyinin delikler nedeni ile en az alanınn olduğu yerdir. Bu nedenle yağ kaçağı bu bölgede oluşur. Sadece civatalar ile çözmeye çalışırsanız önerim civata dişleri yerine civatanın başının yakınına teflon sararak sıkmanızdır. Teflon civata başı veya pul ile karterdeki delik arasında sıkışıp ikinci bir conta görevi görecektir.

Denizde motororların yağının motor çalışma saatine göre veya sezonda bir değişmesi gerekir. Önerilen ise sezon başında değil sezon sonunda yağın değiştirilmesidir. Temiz yağ karterde kullanılmadan kalacak, bir sezon kullanıldıktan sonra yine sezon sonunda değişecektir. Bu nedenle eski yağı kullanmamanızı öneririm.

Sadece civatalarda işlem yapacaksanız, yağı boşaltmanıza gerek yok. Her civatayı tek tek  söküp teflonladıktan sonra geri takacaksınız, hepsini birden sökmeyi düşünüyorsanız zaten karter açılmış olacaktır, contayı değiştirin.
« Son Düzenleme: Kasım 17, 2018, 08:27:05 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    A. D.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #7 : Kasım 17, 2018, 11:04:54 »
Ahmet abinin dediği gibi conta da sorun olmadığı anlamına gelmiyor.  Conta kanalında sorunda varsa kanala biriken yağ civatanın oradan süzülür. Doğru olanı bütün karterin sökülüp contasının değiştirilip yeniden kapatılmasıdır. Bu tip işlerde kolaya kaçmak çözüm değildir. Daha ileride daha büyük sorunlar çıkarabilir. Evet doğru daha maşakatlidir ama kesin çözümdür.
*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #8 : Kasım 17, 2018, 11:25:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok teşekkürler yanıtlarınız için, bana da somun dibinden çözülecek bir konu gibi geliyor. Bu işi yapmadan önce yağ pompası ile yağı boşaltmam gerekir değil mi? Sonrasında aynı yağı geri koymamda sorun olur mu? Yağ sezon başında değişmiş.
Karter delikleri kör deliktir,emin olmak için tek cıvatayı sökün yağ gelip gelmeyeceğini görün,
gelmiyor ise tek,bir cıvata sökün ekteki resimdeki gibi teflonu sarın sıkın,bir sonraki cıvataya geçin,tümüne bu işlemi yaptığınızda tüm cıvataları tekrar sıkın en basit yöntem.

Karter contalarında basınç olmadığı için kolay kolay contaya bişiy olmaz, olduya sorun var o conta oraya konulduğunda contanın her iki yönüne de yapıştırıcı sürülür,karteri sökerisek  Bloğunun üzürindeki  yapışmış contaları kazımanız temizlememiz  çok çok zor alacaktır,çünki alan dar,kendi teknemde buna benzer bir sorun yaşamıştım başka bir nedenden dolayı karteri sökmüştüm forumda bir yerlerde yazmıştım fotoğraflarını çekip atmıştım bulamadım,Bloğun üzerindeki contaları kazırken canım çıkmıştı,mesleğim gereği conta işleri ile işim oluyor en kısa kestirme yol bu öbürtürlüsü maceraya girer.

fotoğraflarda görülüyor Bloğla,karter arasında kaçak yok,sorun cıvata diblerinde.
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #9 : Kasım 17, 2018, 12:06:29 »
Contaların en önemli özellikleri esnek olmalarıdır, bu sayede boşlukları doldurarak yağ sızmansını engellerler. Doğrusu, contaları yapıştırmamaktır. Contanın yerine oturtulması zor olacaksa tek bir yüzü yapıştırılabilir.
*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #10 : Kasım 17, 2018, 12:17:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Contaların en önemli özellikleri esnek olmalarıdır, bu sayede boşlukları doldurarak yağ sızmansını engellerler. Doğrusu, contaları yapıştırmamaktır. Contanın yerine oturtulması zor olacaksa tek bir yüzü yapıştırılabilir.
Ahmet ağbi kaçtane karter söktünüz  veya conta kazıdınız merak ettim ? sen dersen 5000 bini geçmiştir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bazı şeyler vardır bakınca görülür,bunda tecrübe deriz.boş yere karteri söktürmeyin korsan arkadaşımıza,tüm cıvatalara teflon sarması,20 dakika ,karteri söküp takmak bir gün Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Çektiği rezillik ve giden zamandan paradan bahsetmiyorum bile Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Burada herkes ilgili ve bilgili olduğu konuda yazsa ne güzel olur,aksi taktirde ben her işden anlarım ağbiden ileri geçmeyen kulaktan dolma bilgileri yazanların yazdıklarına itibar etmiyorum,belki kızacaksınız ama ama böyle,google destekli,video destekli,sadece fikir yürütülerek yazılanlara gıçık oluyorum,her konuda ama her konuda yazmak neyin kafası anlam veremiyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Her konuda ama her konuda yazanlar gitsinler nasada çalışsınlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 
« Son Düzenleme: Kasım 17, 2018, 12:22:29 Gönderen: Ali Ünalan »
*

    A. Ç.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #11 : Kasım 17, 2018, 12:37:11 »
Sizi tebrik ederim, çok biliyorsunuz.
*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #12 : Kasım 17, 2018, 12:47:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sizi tebrik ederim, çok biliyorsunuz.
Teşekkür ederim yalnızca ilgili ve bilgili ve tecrübeli olduğum alanda Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. A.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #13 : Kasım 17, 2018, 13:49:39 »
Sencer korsan, aynı sıkıntılı durum geçen sene benim kayıkta da oldu. 10-12 saatlik motor kullanımında 1 kaşık su gibi siyah sızıntı vardı. Garanti kapsamında gelen 2 farklı servis elemanı sorunu çözemedi. Fabrika ile yaptıkları görüşmeden sonra bana gelen feedback te, sorunun üretimden kaynaklandığı D2-55 lerin önemli bir bölümünde bu problemin olduğu söylendi.

Garanti kapsamında kayığı karaya alıp, motoru söküp vinçle kaldırıp en altındaki konteynırı ve keçesini değiştirdiler. O gün bugündür bende olmuyor.

Problem motorun çalışma performansını etkilemiyor. Hatta motordaki yağ seviyesini bile pek düşürdüğü söylenemez. Performansa da bir etkisi yoktu. Tamiri gerçekleşene kadar ben 1 sene o haliyle gezmişimdir.

Buralarda Volvo motorlar için '' They always cry '' diyorlar.
« Son Düzenleme: Kasım 17, 2018, 13:51:00 Gönderen: Can Arslan »
*

    S. S.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #14 : Kasım 17, 2018, 17:18:51 »
Tum korsanlara ayri ayri teşekkürler, tum yorumlar ve tavsiyeler icin. Yarin bir civatayi sokup akan yag miktarina bakacagim, dediginiz gibi az oldugunu umuyorum. Oyle ise teflon yontemi ile tekrar sikacagim. Kacak sadece 4 noktada. Onlari bir elden gecirecegim, umarim cozulur. Bu arada bir de teflon gibi motorda kullanilan isiya dayanikli sivi conta var, onu tavsiye ediyor musunuz, teflondan daha mi iyidir, daha mi kotu?