0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Teknemde bir atölyeyi çalıştıracak kadar takım vardı, arkamdan yedek tekne çekmiyordum ama neredeyse bir yedek teknenin parçalanmış halini teknede taşıyordum. Dışarıdan hiç takım almadan motoru söktüm, parçaladım, taşlattım, yeniledim ve taktım. Doğru yenilememişim, bir seyirde enjektöre giden mazot borusu çatladı, motor zaten iki silindir, teke kalınca da pek çalışmıyor. Yedeği yok tabii. Yelkenle marinaya döndüm. Aynen devam, haydaa bunca sene hararet yapmamış motor hararet yapıyor, aşağı indim ki pistonların üzerine geçme su jaketi yarılmış, Motor stop, marinaya yelkenle döndüm. Sonra ne mi yaptım? Tüm yedek parçaları ve takımları tekneden kaldırdım, 13-17 iki ağızlı anatar, Yine bir ağzı 13 diğeri 17 yıldız anahtar, bit için sap, torx uçlar, düz ve yıldız uçlar başka bir şey yok. Ondan sonra tekne arıza yapmadı, tekne boşalınca hanımla çocuklar da tekneye daha çok gelmeye başladılar. Eski alışkanlık olsa gerek teknelerde işe giderken gerekli takımları alıyorum ama yine de çok işe yaramasa da penseli çakı setim cebimden eksik olmuyor.
Bir parantez açmak istiyorum...; Sencer korsanımız motor altında yağ birikiminden bahsediyor..., ancak sebebinin %100 bu cıvatalardan veya karter keçesinden kaynaklı olduğu konusu sanki %100 netleşmemiş gibi...Aynı motor, aynı sorun bende de vardı. Her 10 saatte bir 1 çay bardağı kadar yağ motor altında birikiyordu.Sencer korsanımız gibi karter altına hedeflendim ama gel gelelim hiç tahmin etmediğim bir yerden yağın geldiğini buldum.Kaçak deniz devirdaim pompasının yağ keçesinden geliyordu. Pompadan sızan yağ motor bloğunu takip edip yağ karterinin altına da gidiyordu. Yazın pompa impeller dağıtmış, aşırı sürtünmeden dolayı çok ısınmıştı, önce pompanın bloğa bağlandığı contadan zannettik, contayı değiştirdik ama düzelmedi, anlaşıldı ki esas sorun yağ keçesinde, aşırı ısınmadan yağ keçesi bozulmuştu. Şimdi tamir takımı ile çözmeye çalışıyoruz çünkü pompanın yenisi 625 Euro ! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBence yağ kaçağı konusunda bir de buraya göz atmakta fayda var...
Recep Korsanım, "Teknenin aynısından bir tane, içi ağzına kadar yedek parça ve tamir takımı olarak çeksen bile yetmez, gereken bir şey sende olmaz" lafı Tanıl Tuncel'e aittir. Ona da bir tekneci dostu söylemiş. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hadi geçmiş olsun... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap(teknesinde bir problem çözülünce ne de mutlu oluyor insan değil mi? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
Sencer çok sevindim Ali Korsanın dediği pratik yol ile halledilmiş olması çok iyi olmuş.Keyifle güle güle kullanselamlar
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yaphadi geçmiş olsun... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap(teknesinde bir problem çözülünce ne de mutlu oluyor insan değil mi? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )Peki böyle bir sorun kolay çözülünce, sanki benzer yeni bir sorun çıksa da onu da halletsem şeklinde bir beklenti oluyor mu? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİşte o "ne de mutlu oluyor insan" duygusunun bağımlılık yapmış hali o. Tedavi gerekir mi bilmem.