0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #60 : Kasım 19, 2018, 23:04:10 »
Teknemde bir atölyeyi çalıştıracak kadar takım vardı, arkamdan yedek tekne çekmiyordum ama neredeyse bir yedek teknenin parçalanmış halini teknede taşıyordum. Dışarıdan hiç takım almadan motoru söktüm, parçaladım, taşlattım, yeniledim ve taktım. Doğru yenilememişim, bir seyirde enjektöre giden mazot borusu çatladı, motor zaten iki silindir, teke kalınca da pek çalışmıyor. Yedeği yok tabii. Yelkenle marinaya döndüm. Aynen devam, haydaa bunca sene hararet yapmamış motor hararet yapıyor, aşağı indim ki pistonların üzerine geçme su jaketi yarılmış, Motor stop, marinaya yelkenle döndüm.

Sonra ne mi yaptım? Tüm yedek parçaları ve takımları tekneden kaldırdım, 13-17 iki ağızlı anatar, Yine bir ağzı 13 diğeri 17 yıldız anahtar, bit için sap, torx uçlar, düz ve yıldız uçlar başka bir şey yok. Ondan sonra tekne arıza yapmadı, tekne boşalınca hanımla çocuklar da tekneye daha çok gelmeye başladılar.

Eski alışkanlık olsa gerek teknelerde işe giderken gerekli takımları alıyorum ama yine de çok işe yaramasa da penseli çakı setim cebimden eksik olmuyor. 


*

    O. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #61 : Kasım 19, 2018, 23:16:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemde bir atölyeyi çalıştıracak kadar takım vardı, arkamdan yedek tekne çekmiyordum ama neredeyse bir yedek teknenin parçalanmış halini teknede taşıyordum. Dışarıdan hiç takım almadan motoru söktüm, parçaladım, taşlattım, yeniledim ve taktım. Doğru yenilememişim, bir seyirde enjektöre giden mazot borusu çatladı, motor zaten iki silindir, teke kalınca da pek çalışmıyor. Yedeği yok tabii. Yelkenle marinaya döndüm. Aynen devam, haydaa bunca sene hararet yapmamış motor hararet yapıyor, aşağı indim ki pistonların üzerine geçme su jaketi yarılmış, Motor stop, marinaya yelkenle döndüm.

Sonra ne mi yaptım? Tüm yedek parçaları ve takımları tekneden kaldırdım, 13-17 iki ağızlı anatar, Yine bir ağzı 13 diğeri 17 yıldız anahtar, bit için sap, torx uçlar, düz ve yıldız uçlar başka bir şey yok. Ondan sonra tekne arıza yapmadı, tekne boşalınca hanımla çocuklar da tekneye daha çok gelmeye başladılar.

Eski alışkanlık olsa gerek teknelerde işe giderken gerekli takımları alıyorum ama yine de çok işe yaramasa da penseli çakı setim cebimden eksik olmuyor.

Hah işte O penseli çakı seti
Watermann mıdır nedir Amerikada gördüm ilk defa alayım bari dedim.
Bir sürü ıvır zıvırla birlikte kasaya gittim .Aldığım 3 dolarlık 5 dolarlık şeyler.
Adet olmuş bende kasadan ne geçiyor  takip ediyorum başıma çıok iş geldi tecrübeliyim.
Böyle yabancı alık alık dolaşan görürlerse kendine lazım olan seyi aradan geçiriverirler bazı millete mensup olanlar, kasadaki çocukta tam o milletten...

Bizim pense bir geçti Hesap 60 dolara çıktı...
O ne , kaç para dedim 45 dolar ...
Watermann  dedi bir sürü şey anlattı sanırsın üstüne binecem İngiltereye kadar götürecek ..
Kalsın dedim 45 dolara penseli çakı eksik olsun dedim

Sonradan gördüm çok daha pahalıları da var...
Buraya geldikten sonra buradaki fiyatlarını gördüm iyice şaşırdım..

Herkeste var ,bende tabiki yok...
Demekki bir özeliği var..



*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #62 : Kasım 20, 2018, 06:04:28 »
Teknede takım konusu,bayıldığım konular Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Takım hastası biri olarak teknemde yok yok takım olarak,bana güven veriyor o takımlar ,iki tane büyük olay arıza yaşadım seyir esnasında teknede forumda yazmıştım,ikisinde de o takımlar kurtardı beni Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O takımlar olmasa idi bön bön arızalı yere bakar dururdum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bir keresinde soğuk bir kış günü Adapazarında otobanda aracım kayış kopardı,yedek kayışım vardı ama ama 12,13 anahtarım yoktu,O ANDA 12,13 ANAHTARA 1000 TL verirdim o kadar zor durumdaydım:)kamyoncu acıdı bana durdu verdi 12,13 anahtarı kayışı değiştim,sanırım bunun hala psikolojisi bende devam ediyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   
 


*

    E. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #63 : Kasım 20, 2018, 12:01:41 »
Bir parantez açmak istiyorum...;

Sencer korsanımız motor altında yağ birikiminden bahsediyor..., ancak sebebinin %100 bu cıvatalardan veya karter keçesinden kaynaklı olduğu konusu sanki %100 netleşmemiş gibi...

Aynı motor, aynı sorun bende de vardı. Her 10 saatte bir 1 çay bardağı kadar yağ motor altında birikiyordu.
Sencer korsanımız gibi karter altına hedeflendim ama gel gelelim hiç tahmin etmediğim bir yerden yağın geldiğini buldum.
Kaçak deniz devirdaim pompasının yağ keçesinden geliyordu. Pompadan sızan yağ motor bloğunu takip edip yağ karterinin altına da gidiyordu. Yazın pompa impeller dağıtmış, aşırı sürtünmeden dolayı çok ısınmıştı, önce pompanın bloğa bağlandığı contadan zannettik, contayı değiştirdik ama düzelmedi, anlaşıldı ki esas sorun yağ keçesinde, aşırı ısınmadan yağ keçesi bozulmuştu. 
Şimdi tamir takımı ile çözmeye çalışıyoruz çünkü pompanın yenisi 625 Euro !  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bence yağ kaçağı konusunda bir de buraya göz atmakta fayda var...



« Son Düzenleme: Kasım 20, 2018, 12:03:54 Gönderen: Ergun Erakman »


*

    H. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #64 : Kasım 20, 2018, 13:49:35 »
"Tork anahtarı olmayan milletlerin hayat damarlarından biri kopmuş demektir."  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Recep Korsanım, "Teknenin aynısından bir tane, içi ağzına kadar yedek parça ve tamir takımı olarak çeksen bile yetmez, gereken bir şey sende olmaz" lafı Tanıl Tuncel'e aittir. Ona da bir tekneci dostu söylemiş.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    O. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #65 : Kasım 20, 2018, 14:06:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir parantez açmak istiyorum...;

Sencer korsanımız motor altında yağ birikiminden bahsediyor..., ancak sebebinin %100 bu cıvatalardan veya karter keçesinden kaynaklı olduğu konusu sanki %100 netleşmemiş gibi...

Aynı motor, aynı sorun bende de vardı. Her 10 saatte bir 1 çay bardağı kadar yağ motor altında birikiyordu.
Sencer korsanımız gibi karter altına hedeflendim ama gel gelelim hiç tahmin etmediğim bir yerden yağın geldiğini buldum.
Kaçak deniz devirdaim pompasının yağ keçesinden geliyordu. Pompadan sızan yağ motor bloğunu takip edip yağ karterinin altına da gidiyordu. Yazın pompa impeller dağıtmış, aşırı sürtünmeden dolayı çok ısınmıştı, önce pompanın bloğa bağlandığı contadan zannettik, contayı değiştirdik ama düzelmedi, anlaşıldı ki esas sorun yağ keçesinde, aşırı ısınmadan yağ keçesi bozulmuştu. 
Şimdi tamir takımı ile çözmeye çalışıyoruz çünkü pompanın yenisi 625 Euro !  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bence yağ kaçağı konusunda bir de buraya göz atmakta fayda var...


Yine Sayın Çelenoğlunu dediğine geldik , Hoş geldik...

Deniz Üzerinde yüzen bir taşıtta ezbere iş yapılmaz ....
Yağ nereden geliyor iyice anlamak lazım ...
Bunun için edilecek 5 para masraftan kaçacağım diye 100 paralık eziyet çekme ihtimali göze alınmaz...
*

    R. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #66 : Kasım 20, 2018, 14:22:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Recep Korsanım, "Teknenin aynısından bir tane, içi ağzına kadar yedek parça ve tamir takımı olarak çeksen bile yetmez, gereken bir şey sende olmaz" lafı Tanıl Tuncel'e aittir. Ona da bir tekneci dostu söylemiş.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Anladım.. (Doğru mu anladım?)

Anonim bir söz. Hepimiz ilk öğrendiğimiz yere atıf yapıyoruz.

Neyseki atıf yapıyoruz.

"Yaratıcılık kaynaklarını gizleyebilmekle doğru orantılıdır" gibi bir ilke de edinebilirdik.. Yatsıya kadar da saygı görürdük  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    S. S.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #67 : Kasım 20, 2018, 14:39:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir parantez açmak istiyorum...;

Sencer korsanımız motor altında yağ birikiminden bahsediyor..., ancak sebebinin %100 bu cıvatalardan veya karter keçesinden kaynaklı olduğu konusu sanki %100 netleşmemiş gibi...

Aynı motor, aynı sorun bende de vardı. Her 10 saatte bir 1 çay bardağı kadar yağ motor altında birikiyordu.
Sencer korsanımız gibi karter altına hedeflendim ama gel gelelim hiç tahmin etmediğim bir yerden yağın geldiğini buldum.
Kaçak deniz devirdaim pompasının yağ keçesinden geliyordu. Pompadan sızan yağ motor bloğunu takip edip yağ karterinin altına da gidiyordu. Yazın pompa impeller dağıtmış, aşırı sürtünmeden dolayı çok ısınmıştı, önce pompanın bloğa bağlandığı contadan zannettik, contayı değiştirdik ama düzelmedi, anlaşıldı ki esas sorun yağ keçesinde, aşırı ısınmadan yağ keçesi bozulmuştu. 
Şimdi tamir takımı ile çözmeye çalışıyoruz çünkü pompanın yenisi 625 Euro !  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bence yağ kaçağı konusunda bir de buraya göz atmakta fayda var...





Ergun Korsan tavsiyeniz ve paylaşımınız için teşekkürler. Bendeki durumun farklı olabileceğini düşünüyorum. Motorun her yerini bir güzel temizledik, sildik kuruladık önce. Yağ bir yeri takip etmiyor tam o 2 -3 civatadan geliyor. O civatalar da bu arada motorun iskele tarafında, impeller,  yağ filtresi vs ise sancak tarafta. Bu arada sızan yağ günde 3-5 damla, bir haftada 1/3 - 1/4 çay bardağı. Volvo Penta servis ile de konuştum, benzer yorumları yaptılar. Bu akşam bir daha yerinde inceleyip karar vereceğiz. Muhtemelen önce bir teflon deneyeceğiz, kesilir ve başka sorun yaşanmaz ise bir kaç usta ile konuşup büyük değişimi daha uzun vadede (2 - 3 ay) planlayacağız. Kesilmez veya başka semptomlar olur ise paşa paşa büyük değişimi yapacağız. Güncelleme oldukça paylaşırım. Tekrar tüm korsanlara tüm paylaşımları, fikirleri ve önerileri için teşekkürler.
*

    S. S.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #68 : Kasım 30, 2018, 08:51:16 »
Tekrar merhaba,
Benzer bir sıkıntı yaşayanlar için güncelleme vereyim istedim. Yaklaşık 1 hafta önce en çok şüphelendiğimiz cıvatadan başlayarak önündeki ve arkasındaki 2 cıvataya da sarkarak toplam 5 cıvatada Ali korsanın önerisindeki teflon yöntemini uyguladık. Uygulama öncesi deliği, cıvatayı ve etrafını da bir güzel temizledik. Uygulama sonrası 2 gün bekledik herhangi bir yağ kaçağı olmadı. Daha sonra 1 gün yelken seyri, bir gün de 4 saatlik motor seyri yaptık, üstüne de 4 gün geçti. Halen daha en ufak bir yağ damlası, kaçağı gözükmüyor. Şu aşamada sorun çözülmüş gözüküyor, izlemeye devam edeceğiz tabi. Doğru yöntemdir, değildir bu değerlendirmeyi tüm korsanların kendisine bırakıyorum tabi ama araştırdığım ve işlemi yaparken kamera ile yaptığım detaylı incelemelere istinaden makul bir çözüm olduğunu düşünüyorum. Hem paylaşmak hem de fikir, görüş bildiren tüm korsanlara teşekkür etmek istedim.
Sevgiler.
*

    M. A.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #69 : Kasım 30, 2018, 11:31:55 »
hadi geçmiş olsun... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(teknesinde bir problem çözülünce ne de mutlu oluyor insan değil mi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
*

    S. S.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #70 : Kasım 30, 2018, 11:53:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hadi geçmiş olsun... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(teknesinde bir problem çözülünce ne de mutlu oluyor insan değil mi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
Kesinlikle, cidden büyük keyif.
Bu aralar yoruluyoruz biraz ama bakıp bakıp mutlu olduğumuz çok şey var  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #71 : Kasım 30, 2018, 17:35:03 »
Sencer çok sevindim Ali Korsanın dediği pratik yol ile halledilmiş olması çok iyi olmuş.
Keyifle güle güle kullan
selamlar
*

    A. Ü.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #72 : Kasım 30, 2018, 17:44:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sencer çok sevindim Ali Korsanın dediği pratik yol ile halledilmiş olması çok iyi olmuş.
Keyifle güle güle kullan
selamlar
Oktay ağbi forumun neyini seviyorum biliyormusun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bir sorun la karşılaştığımızda google ye sorsak böyle bilgiler yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ama burada var,hatta ilgili konu hakkında değişik bakış açıları değişik fikirlere bayılıyorum,google den bile iyi durum forumlar bana göre Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bende zaman zaman sorunlar yaşıyorum teknemde sorduğunda illa bir çözüm önerisi geliyor olayı çözüyorum.

Sencer korsanım sorunun giderildiğine sevindim.
*

    Ü. Ö.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #73 : Kasım 30, 2018, 17:55:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hadi geçmiş olsun... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(teknesinde bir problem çözülünce ne de mutlu oluyor insan değil mi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )

Peki böyle bir sorun kolay çözülünce, sanki benzer yeni bir sorun çıksa da onu da halletsem şeklinde bir beklenti oluyor mu?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İşte o "ne de mutlu oluyor insan" duygusunun bağımlılık yapmış hali o. Tedavi gerekir mi bilmem.
*

    M. A.

Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #74 : Kasım 30, 2018, 18:06:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
hadi geçmiş olsun... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(teknesinde bir problem çözülünce ne de mutlu oluyor insan değil mi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )

Peki böyle bir sorun kolay çözülünce, sanki benzer yeni bir sorun çıksa da onu da halletsem şeklinde bir beklenti oluyor mu?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İşte o "ne de mutlu oluyor insan" duygusunun bağımlılık yapmış hali o. Tedavi gerekir mi bilmem.

Yok o ben de olmuyor...  Sıkıntı çıkarsa kafam bozuluyor aksine Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Teknede her zaman herşey mükemmel olmak zorunda benim için... Bir sıkıntı da varsa hemen halledilmek zorunda... İşten çıkıp sorunu halledip geri işe dönmüşlüğüm vardır  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yolda giderken kitap okuyan, içkisini içenlere çok özeniyorum ... Ben daha çok gözüm motor verilerinde, kulağım sesinde; aklım varacağım yerde acaba yer müsait mi, demir yeri var mı veya iskelede boş yer var mı düşüncelerinde...

Kontrol edecek hiçbir şey bulamazsam, daha biraz önce kontrol ettiğim şeyleri bir daha kontrol etmek de bir diğer sıkıntım...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap