0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 863
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #45 : Kasım 19, 2018, 08:40:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu kalibre tork anahtarı meselesini çok kıskanıyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakan abi yüksek performanslı makineleri toplarken en önemli konulardan biridir saplamaların doğru sıkılması. Bizimkiler Amerikan arabaları gibi yüksek hacimli makineler değiller sonuçta 2-2.5 lt motordan min 500 hp almak derdindesin. ana yatak kol yatak boşlukları dışında bir sürü parametre var dikkat edilmesi gereken üst kapak saplamaları gibi. Adam aynı kolla bütün gün bijon sıkıyor belli bi yerden sonrada kalibrasyonu bozuluyor. Motora harcadığımız parçanın maliyeti dünya para bi tane tork anahtarından kaçacak halimiz yok. Adamada baba bunu kalibre ettirde sonra kullan dememek için tork anahtarını veriyorum. O da bişey demiyor.
IN BOOST WE TRUST
*
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #46 : Kasım 19, 2018, 08:57:05 »
Günaydın...
Bende özendim kaç paradır bu
Çok pahalı değil ise bende alayım bir tane


Ayu Çıkabiliio, Daş düşebilioo
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.413
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #47 : Kasım 19, 2018, 09:05:58 »
Tork anahtarı değişik civatalara göre değişik güçlerde yapılır. Aynen terazi gibi bir kaç gramlık altın tartmaktan bir kaç tonluk otomobil tartmaya kadar uzanan birden çok modeli vardır. Ben sadece salma saplamalarını sıkmak için kullanılan büyük bir model kullanıyorum. Ne için kullanacağınıza bağlı olarak uygun bir anahtar almalısınız. Fiyatları 300 TL civarındadır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 371
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #48 : Kasım 19, 2018, 09:51:43 »

[/quote]
Ömer bey teknik olarak baktığınız zaman sizin kullandığınız makinelerin sıkıştırma oranı motoryatlara oranla daha yüksek o nedenle bizim makinelere bişey olmaz diye sakın düşünmeyin hatanın en büyüğünü yaparsınız.
[/quote].

Alper kardeşim,

bende motoryat var zaten. Ben bir motoryatta motorlar açısından risk alınmamasını hem yelken gücü olmaması hem de motorların maliyetleri açısından vurguladım. Hele tek motorlu bir motoryat ise, maazallah.

*
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #49 : Kasım 19, 2018, 11:06:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tork anahtarı değişik civatalara göre değişik güçlerde yapılır. Aynen terazi gibi bir kaç gramlık altın tartmaktan bir kaç tonluk otomobil tartmaya kadar uzanan birden çok modeli vardır. Ben sadece salma saplamalarını sıkmak için kullanılan büyük bir model kullanıyorum. Ne için kullanacağınıza bağlı olarak uygun bir anahtar almalısınız. Fiyatları 300 TL civarındadır.

Salma saplamaları için nasıl model gerekir?
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.413
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #50 : Kasım 19, 2018, 11:21:30 »
Piyasadaki en büyüğünü alacaksınız. Öncelikle salma saplamalarınızın kalınlığına bakıp, ne güçte sıkılmaları gerektiğine bakın, o gücü kapsayacak bir anahtar alacaksınız.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 863
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #51 : Kasım 19, 2018, 11:59:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ömer bey teknik olarak baktığınız zaman sizin kullandığınız makinelerin sıkıştırma oranı motoryatlara oranla daha yüksek o nedenle bizim makinelere bişey olmaz diye sakın düşünmeyin hatanın en büyüğünü yaparsınız.
[/quote].

Alper kardeşim,

bende motoryat var zaten. Ben bir motoryatta motorlar açısından risk alınmamasını hem yelken gücü olmaması hem de motorların maliyetleri açısından vurguladım. Hele tek motorlu bir motoryat ise, maazallah.
[/quote]

Tamam peki şöyle düşünün hava çok esiyor gürlüyor,  camadan vurmak zorundasınız (levent agagil abim öğretti bunu:)) ama motora da ihtiyacınız var aynı zamanda. O zaman ne yapacaksınız motor yatak sararsa. Ucuz yollu çözümlere başka yerde başvurun ama ana motor,akü bunlar önemli unsurlar teknede. 40hplik dıştan takma motorlu kayığın ne bakımı olacak diye düşünebilirsiniz. Her 30 saatte kuyruk yağı ve bujilerini değiştirirdim ona rağmen sahilde çocukların motoru kurcalaması yüzünden denizin ortasında kaldım midlliye doğru sürüklendim müsellim üzerinde yunan sahil güvenlik botu geldi kontrol edip bizim sahil güvenliğe haber verdi de kurtuldum.Çocuklar motora giren hortum rekoru ile oynamış baktığın zaman takılı ama tam oturmadığı için hava yapıyor. Çapari için açılıp sallantıda iyice yerinden oynayınca motor çalışıp sustu. Havada esmeye başladı çapayı attım 100 metre halatla taraya taraya gittim müsellime kadar. Teknede herşeyin yedeği olduğu halde çalıştıramadım. Ufacık bir soket yüzünden.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 371
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #52 : Kasım 19, 2018, 12:03:09 »
Denize çıkmayız olur biter. Bunun sonu yok. Ben daha da yazmam bu konuda.
*
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #53 : Kasım 19, 2018, 14:42:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yolcu uçağı motorları yağ mı sızdırıyormuş ?

Bu kadarcık yağ kaçırma  İçin bile doğrusu yapılmaz denilmiş..

Ki kesinlikle kabul edilemez bir yargı ....

Günümüzde yolcu uçağı motoru yağ sızdırmaz , bu noktaya getirilmez havayollarının Teknik departmanları ile piyasa tamirci servisleri mantığıı ile çalışmaz.
Motor üreticisinin standart bakım Emirler’ine uyulur

Süzdürse bile şuraya iki conta yapıştırayım masraf etmeyeyim Zimbabwe hava yollarında bile olmaz

Herkes kendi fikrini söylemiş  , Sayın Çelenoğlu da doğru bildiğini söylemiş doğrudur yanlıştır onu bilmem insanların fikirlerine tahammül göstermek durumunda kalmalıyız


Bence sen de müdahale edilmesini geretirecek kadar yağ kaçırıyorsun,

Bu da benim fikrim;buna da tahammül göstermek durumundasın .

Sayın EROL ŞAR Bey ,
Bence sen de müdahale edilmesini geretirecek kadar yağ kaçırıyorsun,

Yukarıda şahsıma yazdığınız Cümlenin açıklamasını bekliyorum.

Müdahale edilmesi gerektirecek kadar yağ kaçırmak ne demek ....

Öğrendiğime göre (aile fertlerimden) 1,5 yaşından beri iyi kötü Türkçe konuşuyor ve anlıyorum, ilk defa bir insanın yağ kaçırdığı teşhisini içeren bir cümle
okudum. Rica etsem benim anlayabileceğim kadar basit bir Türkçe ile anlatabilirmisiniz.
Aksi taktirde hakaret kabul etmek durumunda kalacağım...
Saygılar, Hürmetler

selamlar
« Son Düzenleme: Kasım 19, 2018, 14:46:52 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Ayu Çıkabiliio, Daş düşebilioo
*

    Çevrimdışı Erol Şar

  • * Gezgin Korsan
  • 558
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #54 : Kasım 19, 2018, 15:38:08 »
Tabiki hakaret manasına söylenmedi.

Konunun gelişine bir cevaptı.

Bazen maksadını aşan cevaplar verebiliyorum.

Hakaret algıldıysanız,özür dilerim.

Beni tanıyanlar öyle biri olmadığımı bilir.

Selamlarımla
« Son Düzenleme: Kasım 19, 2018, 15:42:05 Gönderen: Erol Şar »
xxx
*
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #55 : Kasım 19, 2018, 16:17:08 »
Erol Bey
Nazik cevabınız İçin teşekkür ederim
Problem yok
Selamlar
Ayu Çıkabiliio, Daş düşebilioo
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.628
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Tekne Adı
  • S/Y Çokomel
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #56 : Kasım 19, 2018, 17:28:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Günaydın...
Bende özendim kaç paradır bu
Çok pahalı değil ise bende alayım bir tane



Her zaman lazım olan bir alet değildir,lazım olursa bende var alın kullanın işiniz bitince geri verirsiniz..
« Son Düzenleme: Kasım 19, 2018, 17:33:16 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

S/Y Çokomel
*

    Çevrimdışı Murat Ayduk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.618
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Mi Nina
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #57 : Kasım 19, 2018, 18:19:10 »
Bence her teknede bir torkmetre olmalı..

Özellikle motor üzerinde bir sıkma işlemi yapılacaksa, tekne manuelinde o yer için yazan değer kadar sıkılmalı.. Motor firmalarının maneullerinde birçok teknik resim ve her vida, somun, saplama vs için ayrı ayrı tork değerleri yazılmıştır. El yordamı ile motor üzerinde yapılan her işlem ileride sıkıntı yaratır düşüncesindeyim..

Bir denizci abim söylemişti, benim de hoşuma gitmişti; "Yanında torkmetre ile gelen usta, uzman bir ustadır." diye..

not: Lütfen yanlış anlaşılma olmasın..!  Torkmetresi olmayan usta, usta değildir diye bir anlam çıkmasın. Torkmetre ile yapılan sıkma işlemi, fabrika ayarlarında olacaktır demek istiyorum.

S/Y Mi Nina
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #58 : Kasım 19, 2018, 20:59:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bence her teknede bir torkmetre olmalı..


 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Nerede okuduğumu hatırlamıyorum ama sanırım Osman Atasoy'un seyahat kitabında idi. Ahbaplık ettikleri bir Fransız genç, bu tür alet-edavat, tamirat konuları ile ilgili olarak, "Teknenin aynısını arkandan çekerek getirmek lazım" gibi bir cümle kurmuştu.

Yılda kaç kere salma kontrolü yapılır?
Yılda kaç kere arma kontrolü yapılır?
Yılda kaç kere motor bakımı yapılır?

Takılmayalım bunlara ve denize açılalım. Sorun çıktıkça bakarız.
"Sorunsuz seyir olmaz" denizcilik kutsal kitabının kaçıncı ayetiydi?

*
Ynt: VolvoPenta D2-55 yağ akıtma
« Yanıtla #59 : Kasım 19, 2018, 21:30:44 »
Sen çok yaşa Recep korsan

Bizim kayık geldiğinde bize tanıtıyorlar teslim etmeden evvel.
Zaten vakit kısıtlı...

Adamlar paydos edecekler falan...

Şimdi sıra alet edevatlara geldi dediler...


İki takım çantası çıkrı ortaya...

Bir acaip katlı katlı çanta , Matruşka bebekler gibi Kutunun içinden bir kutu aha onun içinden bir kutu daha...

İçinden tanıdığım
Bir tornavida , pense , çekiç

Diğerleri penseye benzeyen envai çeşit alet ...
Envai çeşit uç , ucu takmak için sap...
Sapı takmak için başka sap

Adamlar anlatıyor işte falanca bozulursa bununla açacaksın ,filanca ayarını bununla yapacaksın
Anlatıkça anlatıyor hiç bir şey anlamıyoruz hanımla ben birbirimize bakıyoruz.

Aman şunu kaybetmeyin aman bunu el altında tutun...
Tekne mi aldık sanayide tamirhane mi açtık kardeşim
Hanıma takımı bozmadan satalım biz bu çantaları dedim...
Hiç olmazsa alanın bir işine yarasın ...

Bauhauss tan bir tornavida bir pense bir çekiç aldım , birde bu elektirikli tornavida gibi birşey hediye geldi .....
Alyan anahtarı evde vardı onu götürdüm...
Geçenlerde lazım oldu komşuya o kadar Alyanın içinden ,lazım olan çıkmadı arkadaş ...evdekiler ,tekne ile gelen tartsan kg gelecek alyanın içinde aranan yok...
İnanılır gibi değil ....
Adama rezil olduk adama hava yaptıydık...

-Komşu falan alyan var mıdır...
-Olmaz mı Bizde yoksa imal edilmemiştir

falan dedik, Palamardan temin ettik...

Bu işin sonu yok anladım ...


Yani alet edevat olsada kabiliyet olmayınca nato mermer nato kafa  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Kasım 19, 2018, 21:48:37 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Ayu Çıkabiliio, Daş düşebilioo